روايات

رواية نور الزين الفصل التاسع 9 بقلم نور محمد

رواية نور الزين الفصل التاسع 9 بقلم نور محمد

رواية نور الزين البارت التاسع

رواية نور الزين الجزء التاسع

رواية نور الزين الحلقة التاسعة

علي : ماما حبيبتي وحشتيني طمنيني عليكي
وبابا ومها ورعد وطنط امال وزين وحازم وهنا كلكم وحشتوني اخباركم ايه
مني : الحمدلله ياحبيبي كلنا كويسين
علي : هو القصر ساكت ليه كده هما فين
مني: بابا ورعد مشيو من شويه ومها نايمه وولاد عمك في شقة زين
علي: ليه ياماما في حاجه
مني : اة ياحبيبي زين كان تعبان وعمل عمليه زرع كلي
علي ياخبر ومقولتيش ليه ياماما
مني: ياعلي انت عندك تدريب ومكنتش هتعرف تنزل غير أن زين اصلا معلش
علي :بس عرفيني ع التليفون ياماما اطمن عليه حصل خير انا هطلع اغير واروح اطمن عليه
مني: ماشي ياحبيبي روح
في الشركه
السكرتيره : دول فيلات افضل من اللي أتقدم للمقابله حضرتك تختار منهم
حازم :تمام روحي انتي
يحيي :انت عاوز سكرتيره ليه

 

 

 

 

حازم : البت اللي بره دي دمها تقيل وجاده اوي زي زين انا عاوز وحده هاديه مش تنقشني
يحيي ب ضحكه: ماشي ياخويا يابوهاديه
حازم : بضحكه رايح فين اختار معايا
يحيي: أمري لله
حازم: شوف كده الملف ده وده معاهم امتياز وحده فيهم الاولي والتانيه التانيه ع الكليه
يحيي: بتتعب نفسك ليه هي الاولي ومبروك
يحيي: سلام يازومي
حازم طلب السكرتيره وقالها تتصل ع البنت وتيجي بكره الساعه ٨
اتصلت السكرتيره ع البنت
السكرتيره استاذه: لما مع حضرتك شركه الريان الف مبروك حضرتك قبلتي في الوظيفه وفي انتظارك بكره الساعه ٨
لما :بجد الف شكر حاضر هاجي بكره في معادي متشكره ليكي
قفلت الفون واتصلت ع شخص
لما : ايوه يا عادل باشا انا اتقبلت في شركه الريان
عادل بصوت غليظ : كده احبك امشي بقا ع باقي الخطه وادخلي ب قلب جامد
لما: ب دموع حاضر يا باشا

 

 

 

الحراس : اهلا علي باشا اتفضل وقاموا ب ضرب الجرس فتحت هنا الباب
هنا ب بلاها :علي
علي ب جمود :اة ياهنا هفضل واقف كتير
هنا أنتبهت ع نفسها لالا اتفضل اسفه
دخل علي وقرب من ودانها مشوفش البدي دي عليكي قدام حد تاني
هنا ب صدمه : حاضر
ابتسم علي ب داخله ع طفلته المدلاله نعم فهي عشقه وحبه اللي مفكر انه من طرف واحد
جريت هنا من الكسوف ع الاوضه وقبلتها امال مين ياهنا
هنا: ده ده علي ياماما
امال :بتجري ليه
هنا :ها مفيش
طلعت امال ورحبت ب علي اهلا ياعلي عامل ايه يابني
علي الحمدلله ياطنط تمام انا اسف والله معرفش أن زين تعبان انا كنت في تدريب ولسه واصل من شويه
امال :حمدلله ع سلامتك ياحبيبي ولا يهمك
علي ممكن اشوف زين
امال :حاضر يابني هشفهولك ثواني
خبطت امال ع بابا اوضه زين
زين: مين

 

 

 

 

امال :انا يازين علي هنا عاوز يطمن عليك
زين :حاضر ياماما هغير هدومي
امال :ماشي ياحبيبي
في هذه الأثناء خرجت هنا من الاوضه وكانت لابسه دريس ابيض وفي ورد احمر واخدت عصير من التلاجه وقدمته ل علي
علي همس ليها ايوه كده خاليكي قمر كده ع طول
هنا وهي هتموت من الكسوف جريت ع اوضتها
في غرفة زين
نور :اساعدك يا زين
زين ب ضيق: ماشي
نور ساعدته في لبس التيشيرت وجابت فرشه وسرحت شعره وهو بيبتسم
زين :هسرحلك شعرك باليل
نور ب استغراب: ليه
زين وغمزلها مانتي بتسرحيلي
نور: رمت عليه الفرشه وقالت انا غلطانه سرح ل وحدك
زين :بتمثيل انه اتألم اة براحه يانور
جريت عليه بخوف زين اسفه هي جت ع الجرح
زين: وقرب منها

 

 

 

 

بحبك
نور ب ذهول انا طالعه بره ل ماما
زين ب عصبيه : البسي حجابك
لبسته وخرجت سلمت ع علي وقالتله اتفضل وقاعدت مع امال
امال : ايه يانور مش هشوف حفيد ليه ولا ايه
نور: ها ياماما اة اة ان شاءالله
امال :مالك يانور
نور :مفيش ياماما بس مضايقه شويه من اللي حصل مع مها
امال: هي اللي اختارت يابنتي وزين كمان اختارك زين لو مش بيحبك كان سابك من زمان
نور :ماما بس انا وزين مش هينفع نكمل
امال ب عصبيه : ايه يانور اللي بتقوليه ده
نور :حضرتك لسه متعرفيش حاجه اكيد زين هيقولك
نووووور

 

 

 

انتفضت نور ع صوت زين
زين : ايه اللي بتقوليه ده
جريت نور عليه انت ايه اللي قومك من السرير
زين :وطي عليها بسبب فرق الطول وقالها حسابك معايا بعدين
اتعدل مكانه انا زهقت من السرير عاوز اقعد في البلكونه انا وعلي
نور :بتحاول تداري دموعها تمام يازين عن اذنكم
زين: لوسمحتي ياماما جهزي الغداء علي هيتغداء معانا
امال حاضر يازين بس راضي مراتك
زين بعدين يا امي
دخلت امال الاوضه ل نور
امال :نور متزعليش والله هو قلبه ابيض وزعق علشان بيحبك
نور ب دموع: بيحبني ازاي ياماما وكل شويه كده انا مش هقدر استحمل كده
اخدتها امال في حضنها طيب خلاص يانور علشان خاطري وياله ياختي نعمل الاكل اناعجزت خلاص ضحكت نور وقالت لها ياله ياماما
عند رعد في الشركه
الشخص الورق اتأخر كده
رعد مستعجل ع ايه كلها كام يوم ونخلص
الشخص ماشي يارعد بيه

 

 

 

 

في القصر
احمد :مني مها في اوضتها
مني :اة مخرجتش من امبارح
أتجه احمد للغرفه لقا مها وقعه ع الارض وجانبها ورقه
مكتوب فيها
بابا حبيبي انا اسفه جدا والله انا معرفش عملت كده ازاي سمحني وقول ل ماما تسمحني انامش هقدر اعيش من غير زين انا غلط في حقه بس مكنتش قصده
احمد بصوت عالي مهاااااااااااا
عرفيني يعني اللي هو ازاي يامي صحبي تعبانه واقولوا تعال بعد كام يوم فرحي اصبري يامي شهر واحد بس
مي : هو احنا مينفعش نتجوز من غير زين
يحيي : لا مينفعش علشان زين اخويا وصحبي وفرحتي هي فرحته
مي: وانا يايحيي ولا حاجه
يحيي: ياحبيبتي انتي كل حاجه بس مينفعش فرح من غير زين
مي: ماشي يايحيي
لما : بعياط انا اسفه يابابا مش ده اللي ربتني عليه بس غصب عني اناتعبانه اوي يارب خلصني منهم ع خير يارب
نور :الغداء جاهز اتفضلوا
دخل علي وزين وقعدوا اتغدوا سوا وكانت القعده كلها نظرات علي ل هنا ونظرات زين ل نور
علي : متزعلش من مها يازين انت عارف قلبها ابيض

 

 

 

نور في سرها عائله جباره كلهم قلبهم ابيض
زين خير والله ياعلي ان شاءالله تاخد حد احسن مني
ضرب تليفون علي ورد
علي ايوه ياحبيبتي
هنا بصتله ونزلت دمعه من عيونها
علي زعل في نفسه وقال ايوه ياماما
ابتسمت هنا
علي ايه بتقولي ايه ياماما مستشفي ليه وقام بسرعه
راحت امال وراه وزين في ايه ياعلي
علي :مها انتحرت لازم امشي
زين :استنا جاي معاك
علي :خاليك يازين تيجي فين انا هبقا اطمنك ومشي علي ع المستشفي
نور ب دموع انا السبب انا
نور : طلقني يازين طلقني انا بأذي كل اللي حوليا
ضرب زين نور بالقلم وقالها فوقي من اللي انتي في ده ولو سمعتك بتقولي طلقني هدفنك مكانك
دخلت نور غرفتها وهي بتعيط
زين مسك جانبه مستحملش الوجع ووقع اغمي عليه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *