روايات

رواية صدفة حب الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

رواية صدفة حب الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

رواية صدفة حب البارت الثالث

رواية صدفة حب الجزء الثالث

صدفة حب
صدفة حب

رواية صدفة حب الحلقة الثالثة

الدكتور بأسف:للاسف عملنا الي علينا بس الحادثة كانت جامدة ودخل في غيبوبة
يوسف بضحك وعدم تصديق:لا لا يعني هو كدة خلاص صاحبي راح
حلا مسكت أيده بحزن ودموع:متقولش كدة صدقني هيبقي كويس ادعيلوا بس
يوسف بحزن ودموع:قولت كدة لما امي دخلت في غيبوبة قولت هتبقي كويسة بس مقامتش اااه انا خسرت صاحبي خلاص ياارب يااارب…وقعد ونزل رأسه وقعد يعيط زي الطفل
حلا بصتله بدموع وحزن وقعدت جمبه وطبطت عليه
______________________________________________
بعد اسبوع
جيدا بتخبط علي الباب :يوسف انت كويس
يوسف فتح الباب بابتسامة باهتة:كويس
جيدا بصتله بحزن …واكملت بتسال :اي متشيك كدة ورايح فين ياسطا
يوسف بهدوء:نازل الشغل كفاية قاعدة لحد كدة
جيدا بمرح علشان تخفف عليه:ومتشيك كدة علشان الشغل يااراجل وغمزتلو بضحك
يوسف افتكر حلا فهي وحشته وهو فعلا نازل علشانها :ياباردة
جيدا ضحكت
يوسف :يلا همشي انا
جيدا بهدوء:تمام ياحبيبي
يوسف مشي
جيدا بحزن:ربنا يقومك بسلامة يااحمد
____________

 

 

يوسف دخل الشركة وعينه بدور علي حلا في كل مكان لحد اما وصل مكتبه بص علي مكتبها لقاها مندمجة مع الشغل ابتسم بخفة ودخل المكتب ورن عليها
حلا بخضة :بسم الله مين بيتصل من مكتب يوسف ..واكملت بتوتر:الو
يوسف بهدوء:الو تعالي عايزك
حلا بفرحة م عارفة سببها:يوسف انت رجعت ..جيالك اهو
وقفلت ويوسف ضحك بحب
يوسف :وقعت ولا اي
حلا دخلت :استاذ يووسف اخبارك ياسطا
يوسف:ياسطا!!لازمتها اي استاذ بقي
حلا ضحكت :لزوم الشياكة
يوسف ضحك عليها
حلا بتذكر:اه حضرتك عايزني لي
يوسف :عايز اعرف الشغل أخباره اي بقالي اسبوع مبجيش
حلا بغرور:زي الفل قدام انا موجودة كل شىء تحت السيطرة
يوسف بضحك :اوومال
وقعد يضحكوا
*الله الله سايبين الشغل وعاملين تضحكوا
يوسف قام بغضب:انا م اتنيلت قولت انك متجيش هنا تاني هااا
لوجي بدموع مزيفة:انا بحبك يايوسف لي م مصدقني بجد بحبك اوي
يوسف ضحك بسخرية:اه علشان كدة لما اهلي ماتوا خدتي فلوسي وهربتي انتي وامك صح
لوجي :امي هي الي خدتني غصب انا كنت عايزة ابقي معاك بس هي الي خدتني
يوسف :وانا المفروض اصدق م كدة

 

 

لوجي قربت عليه وقالت بهدوء:لازم تصدقني لاني بحبك
يوسف بصلها وسكت بغموض
ولوجي ابتسمت بخبث وحضنته وهو مقاومش
حلا بصتله بدموع م عارفة ساببها واحتقار وخرجت
ويوسف بصلها بحزن بس هو لازم يعمل كدة
يوسف بعدها بتوتر:لوجي عيب مينفعش احنا م متحوزين
لوجي :عادي يايوسف هنتجوز
يوسف بضيق:لما نتجوز
لوجي بفرحة :خلاص اشطا …واكملت بمياصة :طب كدة اقدر اعيش في بيتك م كدة
يوسف بضيق بيحاول يداريه:وانتي بيتك في حاجة
لوجي باحراج :عادي ياايوسف علشان نبقي مع بعض
يوسف :تمام
لوجي ابتسمت بخبث وقربت منه باسته وخرجت
ويوسف تتنهد بضيق وقرف وقعد
يوسف :اسف بس لازم انهي كل حاجة
واتصل علي حد
_________________
حلا دخلت المكتب والدموع في عنها:بتعيطي لي ياحلا فكراكي هيحبك هيحب واحدة أهلها محبهاش هه انتي هبلة ياحلا ..ركزي في شغلك بس ملكيش دعوة بحد ايوة ده. الحل
___________________
لوجي بابتسامة انتصار:كل حاجة تحت السيطرة واهدحل اعيش معاهم في البيت
المجهول:عملتي اي
لوجي بضحك:,ميخصكش المهم اني حليت كل حاجة
المجهول :انا اهم حاجة عندي الورق فاهمة ..وقفل
ولوجي بصت للفراغ وضحكت بخبث :جيدا هانم ياانا ياانتي
وبصت للفيلا وشدت شنطتها ودخلت
جيدا وهي نازلة:مين الي تحت ..واكملت بغضب:انتي انتي ياابت معندكيش دم ولا اي
لوجي باستفزاز:اهدي كدة ليطقلك عرق انا خلاص كلها كام يوم وابقي مرات اخوكي
جيدا بغضب وضيق:نعااام تبقي اي غوري يابت احلمي بعيد يلا اخرجي

 

 

لوجي ببرود وهي داخلة :هشش انا مصدعة وعايزة انام فكك مني
جيدا بنو:انا يتقلي هششش…واكملت يتوعد وغضب وهي رايحالها:والله ماهرحمك ومشكتها وقعدو يضربوا في بعض
لوجي بوجع وغضب وهي بتمسك القامة وبتضربها بيها:امين الي جبتيه لنفسك
جيدا بصت بصدمة وللدم الي علي الارض وبصتلها بصدمة لحد ما غابت عن الوعي
لوجي بصدمة عليها وأدركت هي عملت اي وصوتت
*جيدا
لوجي بصت للصوت بخوف…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صدفة حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *