روايات

رواية صدفة حب الفصل السابع 7 بقلم منة سامح

رواية صدفة حب الفصل السابع 7 بقلم منة سامح

رواية صدفة حب البارت السابع

رواية صدفة حب الجزء السابع

صدفة حب
صدفة حب

رواية صدفة حب الحلقة السابعة

اسر بص لمصدر الصوت واتصدم لما لقي يوسف واحمد
يوسف بصله بحزن وكسرة ومتكلمش
احمد بص ليوسف الي واقف بحزن وطبطب عليه وبص لأسر بسخرية :اهلا بالمرحوم
اسر بصدمة وخوف:ا انتو اي.. ازاي عرفتوا مكاني
يوسف بهدوء:وده الي همك …وأكمل بحزن ظاهر عليه:لييي لييي يااسر ليييي عملنالك اي علشان تعمل كدةةة ايش حال انك اخونا من دمنا ولحمنا بتعمل معانا كدة لي عايز اييي هااا
اسر بغضب وحقد:علشان انتو خدتو كل حاجة مني ا انتو خدتو امي وابويا خدتوهم مني اهملوني مكنوش بيحبوا غيركم انت واختك كنت بتعب ومحدش كان حاسس بيا ولا انت ولا هما دايما كنت انت واختك احسن حاجة عندهم حتي بابا كتبلك الشركة والبيت باسمك انت م اناااا مع اني انا الكبير م انت….وأكمل بحزن وكسرة:كتبلك كل حاجة وادالك كل حاجة حب وحنان وفلوس وسابني مسالش عني كنت بتعب باليالي في اوضتي ولا حد بيسال عليا ..وبعد كل ده ماتو ..ماتو قبل مايدوني الحب والحنان الي ادهوملك ماتو وسابولك كل حاجة ماتو وسابوني ايوة كانو سيبني بس انا اتحرمت من حاجات كتير كتير اوي كنت عايزة اعوضها بس ملحقتش
يوسف بصلوا بحزن شديد ومقدرش يتكلم
احمد بهدوء:طب لي مثلت انك مت

 

 

 

 

اسر بسخرية:ا انا ممثلتش اني مت انا كنت هموت فعلا .بس انتو هتعرفوا ازاي …وأكمل :عملت حادثة بعد م ماما وبابا ماتو وده انتو تعرفوه ..بس الي متعرفهوش اني مبقتش اشوف بعديها قررت اني اسافر واوهمكوا اني مت واعمل العملية وارجع انتقم منكو علي الحرمان ده وفعلا ده الي حصل ..وأكمل بغضب:وكان كل حاجة هتنجح لولا الغبية دييي
يوسف بصلوا:لسة بتفكر تنتقم ط طب احنا ذنبنا اي يااسر لي كدة
اسر بحقد:ذنبكوا انكو جيتو علي الدنيا دي عرفت ذنبكو اي
احمد بصله بضيق :متخلف وهتفضل طول عمرك متخلف
اسر بصله وضحك بسخرية
يوسف بص لاحمد بحزن .وأحمد حرك راسو بلا وعمل حركة الشرطة دخلت
اسر ضحك بسخرية:كنت حااسس ..وطلع مسد*سو بسرعة وهو بيبص للوجي:انا وعدت ولازم اوفي …وضرب طلقة مو*تتها
الشرطة جريت علي أسر ومسكتو
اسر بضحك وسخرية:اهدو اهدو انا اصلا م عايز اهرب لو عايز اهرب كنت هربت من زمان وبص لليوسف وأحمد بصة مفهموهاش
احمد بحزن وهو بيربط علي كتف يوسف:اي ياصاحبي خلاص هو ده الي لازم يحصل هو خد جناته
يوسف بصله بحزن ودموع :تعرف ا انا صعبان عليا اوي لان فعلا كل كلامه صح وباين عليه اتظلم كتير ب بس انا مكنش قصدي يااحمد بجد …وبص للوجي بحزن :ربنا يرحمك ويغفرلك

 

 

 

 

______________________________________________بعد شهرين “اتحكم علي أسر بالاعد*ام”
جيدا بهدوء:شوفت حالتك مبسوط دلوقتي وانت خلاص كلها يومين وهتموت مبسوط وانت مستني الموت
اسر رفع رأسه وبص لجيدا بحزن وحب فهو كان ساعات بيقعد معاها اكتر من يوسف
جيدا بصتله بحزن عليه والدموع بدأت تتجمع في عينيها وقالت بلوم وهي بتمسك أيده:لي يااسر لي كدة مهما كان السبب اي مكنش ينفع الي عملته ده لي كدة ا انت كنت اكتر من اخويا بجد كنت صاحبي قبل ماتكون اخويا كنت دائما بتاخد جنب لوحدك وانا اروح اقعد معاك غصب فاكر…وابتسمت بحزن :كانت احلي ايام بجد ساعتها كنا صغيرين مكناش فاهمين حاجة وكنا سالكين لبعض
اسر بصلها بحزن وكسرة:موجوع ياجيدا انا كنت مكسور وموجوع ولحد دلوقتي محدش حس بيا حتي انتي مع انك كنتي بتفهميني من نظرة بس معرفتيش تفهمي الي انا فيه

 

 

 

جيدا بدموع:ا انا كنت حاسة بجد كنت حاسة بيك يااسر ب بس مكنش فيي ايدي حاجة حتي دائما اسالك مالك وانت تتهرب مكنتش فاهمة صدقني
اسر شدها وحضنها بدموع وحب:هتوحشيني ياجيدا بجد ..وأكمل بندم:عارف اني غلطت ومكنش ينفع اعمل كدة بس بجد غصبا عني انا اسف سامحيني وقولي ليوسف يسامحني بحبك يااطيب واجمل اخت
جيدا بدلته الحضن بدموع وحزن:مسمحاك ياحبيبي مسمحاك. …وباسته من خده …ومشيت
وأسر اتنهد بتعب وحزن
__________________
عند حلا الباب خبط
حلا فتحت الباب وقالت بصدمة….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صدفة حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *