روايات

رواية هي التي اوقعتني الفصل السابع 7 بقلم هاجر محمد

رواية هي التي اوقعتني الفصل السابع 7 بقلم هاجر محمد

رواية هي التي اوقعتني البارت السابع

رواية هي التي اوقعتني الجزء السابع

هي التي اوقعتني
هي التي اوقعتني

رواية هي التي اوقعتني الحلقة السابعة

جاسر وهو بيخلع ال قميص بتاعه اوريكي الحقير بقا.
رن موبايله بأسم (لوكي )
جاسر بص ل وعد بغضب وطلع بره الاوضه
جاسر…الو ي حبيبه بابي
مالك…. مش تسمع صوتها الاول طيب
جاسر … والله ي مالك لو حاجه حصلت ل ملك بنتي ل موتك
مالك…نفس الكلام وعد لو حصلها حاجه او اذيتها والله ي جاسر ل كون دافنك وناسي صحوبيتنا
جاسر…انت عايزني اسيب بنته بنت الرجل السبب ف دا كله وال اعتدي علي امي وخلها تموت نفسها
مالك …مين قالك الكلام المتخلف دا دا كله غلط
جاسر….بطل بقا كفايه انت مبتزهقش كل شويه الكلام كدب ايه الحقيقي قول ولا اقولك مش عايز اسمع وعلي فكره زوقك حلو اوي
مالك بغضب…انت غبي غبي و والله لو بصيت بس ل وعد ل اقتلك ي جاسر
وقفل الفون
مالك….حددت المكان يا زايد
زايد…ايوا هبعتلك ال لوكيشن حالا
مالك وهو ف العربيه ….تمام رجع ملك البيت وقفل

 

 

_عند وعد_
جاسر….واضح أن مالك وأخيراً حب حد
وعد مردتش عليه
جاسر…اي القطه كلت لسانك
وعد….عايز مني ايه هااا
جاسر كان لسه هيتكلم لقا الباب اتهبد و مالك دخل مسكه من القميص وضربه بوكس جاامد
جاسر…بتمد ايدك عليا يا حقير وضربه بالبوكس
مالك…كنت عايز أحافظ علي الصداقه ال بينا بس انت ال مصمم تنهيها ونزل مالك فوقه ضربه و وقع جاسر ع الأرض فك مالك ايد وعد وطلع برا
وعد وهي ماسكه ايد مالك …انا …خااا..يفه يا …ما..
مالك وهو بيحضنها ….بس اهدي اهدي ي حببيبتي
وعد…كان بيقول كلام غريب اوي يا مالك هو قصده ايه
مالك…سيبك منه دلوقتي ماله وشك ضربك الوسخ وكان داخل تاني
وعد شدته… مالك اهدي خلاص كفايه وحضنته
مالك…طيب يالا نركب العربيه هنتمسك اداب 😹
وعد بخجل… مالك بطل رخاامه بقا
مالك…حاضر ي عيون مالك
**في البيت**
زين كان قاعد ف الصالون سمع التليفون الارضي وهو بيرن
زين…مافيش حد ي خلق يرد ولا ايه امري لله
زين…ايوا
مايا…وعد موجودة
زين…مين معايا
مايا….انا مايا صاحبتها ي استاذ زين
و
زين…ااه مايا اهلا عرفتي صوتي ازاي ؟!
مايا…قابلت قبل كدا لو فاكر ف طبيعي اعرف صوتك
زين …اكيد فاكر هو ال قمر دا يتنسي
مايا…احم….طب ممكن تطمني علي وعد علشان برن عليها مش بترد

 

 

زين…هي لسه مجتش من برا لما تيجي هخليها تكلمك
مايا…تمام شكرا ي استاذ زين
زين…لا استاذ ايه احنا مابينا ٣ سنين كبرتيني ليه
مايا بضحك ….خلاص زين
زين…حلو اوي كدا😹
مايا….سلام
زين…. اه ي قلبي عسل ياناااس عسل
مالك…هي مين دي يا اخويا
زين…ي هلا مشرفين انت جبت وعد من الكليه و وعد مالها ايه ال ف وشك كان رايح زين يحط أيده علي الجرح ال ف وشها مالك زق أيده
مالك ….جمبك احسن لك
وعد باحراج ….طب هطلع انا دلوقتي
مالك راح ل جده المكتب
الجد….عملت ايه مع جاسر
مالك…..كله تمام بس لازم نحطله حد
الجد ..واكيد الحد دا هيتحط لما يفهم الحقيقه
مالك…بالضبط علشان كدا لازم يقابل أبوه
الجد…لسه فاضله سنه ويطلع
مالك…لا قريب وقريب اوي مش هسمح أن يقرب ل عشق تاني
الجد…طب هتعمل ايه
مالك بتفكير….كل خير
_____________
….ايه ي عم مالك؟! علي طول مش بتتكلم مع حد
عبدالله….معلش بحاسب نفسي وبفكر ف ابني ي حسن
حسن…معلش ما انت عرفت أنه من احسن رجال الأعمال دلوقتي ف اي بقا؟!
وف لحظه سمعوا صوت الأمين
….عبدالله محسن الدسوقي

 

 

عبدالله…ايوا
الامين…تعال ليك زياره
عبدالله… ما بطلعش زيارات
الامين شده وقال بهمس مالك السيوفي عايزك بره بيقول موضوع ضروري وبخصوص جاسر ابنك
عبدالله…. مالك ابن ابراهيم ! وجاسر ابني !!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هي التي اوقعتني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *