روايات

رواية لعنة حبه الفصل الخامس 5 بقلم جنى محمد

رواية لعنة حبه الفصل الخامس 5 بقلم جنى محمد

رواية لعنة حبه البارت الخامس

رواية لعنة حبه الجزء الخامس

رواية لعنة حبه الحلقة الخامسة

بدر بيقرب اكتر لغاية ما بقى فوقها و كت”ف ايدين جنى الاتنين بأيد و الايد التانية قط”ع فستانها و صوتت فكتم صوتها ببو”سة لغاية ما هديت و قال بهمس : اهدي ده كم”ين
جنى بنفس الهمس : يعني انتِ مش هتقر”ب مني
بدر : انتِ مجنو”نة اهدي بقا انا خايف يكونوا مرقبنا
بدر بعد عنها و لقي طبق فاكهة وقعه على الارض و اتك”سر ، جنى حاطت ايدها على بوقها بصدمة و ر”عب ، بدر رفع كم الجلبابه و مسك حتة ازاز و عو”ر نفسه جنى قامت جري و قالت بدموع : أنتَ بتعمل ايه يا مجنو”ن ؟
بدر بزعيق : اخر”سي مش عايز نفس
مسك المنديل الابيض و حاطه على جر”حه لغاية ما بقى لونه احمر و نزل في صدمة جنى
رمى المنديل في وش الشيخ سليمان و قال بقر”ف : اي حاجة تانية
الشيخ سليمان: لا يا بني اطلع لمراتك
بدر طلع و جنى جريت عليه حضنته ، بدر د”فن وشه في رقبتها و كان بينهج فقالت جنى بعياط : انتَ عملت كده ليه ؟
بدر بعد عنها وقال : ده منديل الشرف
جنى : يعني ايه

بدر ق”رب منها و قال حاحة عند ودنها جنى وشها احمر و سكتت بكسوف و قالت : و أنتَ معملتش كده ليه بجد ؟
بدر : انا مش حيوا”ن و كفاية بقا انك سبب المشكلة من البداية
جنى بصدمة : انا يا بدر
بدؤ قاطعها وقال : اومال امي .. ياريتك كنتِ سمعتي كلام امك
اخد مخدة و راح نام على الكنبة ، جنى ما زالت واقفة مصدومة
بدر غمض عينه وقال : نامي عشان هنرجع القاهرة بكرة
جنى قعدت على السرير لقيت سليم بيرن على تليفونها طلعت اتكلمت في البلكونة بهمس و قالت : ايوة يا سليم
سليم بعصبية : انا عمال اكلم بدر مش بيرد عليا انا جيت المكان اللي قالي عليه
جنى بصدمة : هو قالك اللي حصل
سليم : هو ايه بقا اللي حصل ؟
جنى : طب استنى هنزلك خليك معايا عقبال ما اتنكر
سليم : تتنكري !!
سليم كان واقف بيد”خن سجا”ير ، واحدة بتيجي ناحية لابسة عباية و ماسك على وشها بتشيل الماسك و بتكون جنى و بتحضن سليم و قالت بعياط : احنا في مصا”يب كبيرة يا سليم

سليم طبطب عليها و قال : ايه الجديد يعني احكيلي
جنى : احنا مش هينفع نتكلم هنا تعالى
سحبت جنى ايده و استخبوا ورا شجرة و حكيت له كل الحصل
سليم بصدمة : انا مش مصدق اللي حصل
جنى : سليم ارجوك اسمعني
سليم بعصبية : اسمع ايه انتِ غلطا*نة و ستين غلطا*نة و تاني ساق الهبل على الشيطا*نة
جنى : ما انا بحبه يا سليم
سليم : حبك بر”ص يا بعيدة هو انا مش زمان قولت بدر لا ليه مصممة تحبي كل الناس المسمو”مة اللي في حياتك
جنى : بدر طيب يا سليم
سليم : هو مش صاحب عمري بس مستحيل كنت اجوزه شيرين
جنى : انتَ مش كنت رافض عشان سنها صغير
سليم : اسكتي والنبي انتِ مش عارفة حاجة
قام وقف و عدل هدومه و قال : اديكي اتجوزتيه بالفعل اشر”بي بقا و انا تنزلوني من مصر عشان كده و سايبين الشركة تنها”ر ….قولي للباشا يجهز الشرط الجزائي بتاع الخواجة لان الشحنة غر”قت
جنى بصدمة : مستحيل

سليم : ما هو لو حد فيكم كان بيرد عليا انا مليش فيه … اشربوا انتم الاتنين انا واخد اجازة
سليم مشى جنى قال بزعيق : أستني بقا يا سليم
بدر مكنش نام و كان واقف و سمع كل شئ اتخبط في شجرة بالغلط ، جنى حسيت بحركة رجعت بسرعة و لكن بدر كان اسرع منها ، طلعت و لقيته نايم و هي كمان نامت
تاني يوم
صحيت جنى بكسل لقيت بدر صاحي و بيجهز فقال : قومي اجهزي عشان هنمشي دلوقتي
جنى :طب و اهلي مش هسلم عليهم
بدر ببرود : محدش عايز يشوفنا يلا بقا عشان نعرف نحل مشكلة الشرط الجزائي
جنى : هو انتَ عرفت ؟
بدر دخل البلكونة و مردش عليها
بعد فترة جنى و بدر كانوا راكبين و بدر كان متحنب جنى
بدر قطع الصمت و قال : اعملي حسابك هنطل”ق اول ما نوصل القاهرة
جنى لسة هترد ، عربيات بتقف قدام عربية بدر و كانوا ملثم”ين و ماسكين ا”سلحة و ضر”بوا نا”ر و ..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية لعنة حبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *