روايات

رواية علمتني الحب الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ميرفت سعيد

رواية علمتني الحب الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ميرفت سعيد

رواية علمتني الحب البارت السابع والعشرون

رواية علمتني الحب الجزء السابع والعشرون

علمتني الحب
علمتني الحب

رواية علمتني الحب الحلقة السابعة والعشرون

سما للشغاله:سليم فين
في الجنينه مع نهال هانم
سما بصدمه:نهال!!
راحت علي الجنينه لقت فعلا سليم ونهال قاعده معاها كانت لسه رايحه ليهم بس اتصدمت لما لقت نهال بتحط ايديها علي صدرو وبتقرب منه بدلع والمفاجأة ان سليم مش منعها لا وكمان حط ايده علي ايديها اول ما شافت كده مشت علطول …..نهال اول ما شافت سما داخله عليهم قامت وادلعت علي سليم ….سليم مش اتفاجأ من اللي عملته نهال هو عارف انها عايزاه وهي قالت كده في الفرح عشان كده حط ايده علي ايديعا عشان يشيلها بس مخدش باله من سما انها موجوده
سليم بهدوء:عايزه اي يانهال
نهال بدلع:بحبك عايزا….
سليم ببرود:بتحبيني ههههههههه ضحكتيني هو انتي متعرفيش اني واحد متجوز ولا اي
نهال:طلقها ياحبيبي ونتجوز
سليم:اطلقها!!!
نهال:ايوه
سليم:اطلعي برا يانهال
نهال بصدمه:نعم
سليم بزعيق:بررررا
نهال خرجت بعصبيه وبتتوعد لسما وسليم …اما سليم كان مستغرب من بجاحتها ازاي تطلب طلب زي ده وقال انه يروح لسما يقعد معاها شويه
***********

 

 

عند مصطفي وريهام
مصطفي:مبسوطه وانتي هنا
ريهام:جدااا انا حبيت مامتك اووي
مصطفي:وهي كمان بتحبك….انا بحاول اجيب شقه تانيه
ريهام:ليه مانا قزلت لك اني مبسوطه هنا
مصطفي:والبيت ضيق علينا وبكرا لما تجيبي عيال البيت هبقي ضيق اكتر
ريهام:ربنا يسهل ايامها بقا
مصطفي:يارب
ريهام بتوتر:مصطفي انا عايزه انزل اشتغل
مصطفي:ليه!!ناقصك حاجه عايزه فلوس
ريهام:لا لا انا بس زهقانه من شغل البيت انا مش متعوده علي كده يامصطفي
مصطفي:طب بعد مره هاجي من الشغل واخرجك بس تنزلي تشتغلي لا
ريهام:ليه
مصطفي :يييوه ياريهام ياحبيبتي انتي هتشتغلي ليه طب انا راجل وبشتغل عشان لو مش اشتغلت مش هنلاقي ناكل وباجي من الشغل تعبان ومحتاجك تدلعيني وتريحيني فكرك لما تروحي الشغل هتيجي تطبخي وتقفي علي رجليكي ولا هتبقي فايقه اصلا
ريهام:هو انا يعني يامصطفي هشتغل اي مش هشتغل شغل صعب
مصطفي بضحك:مفيش شغل سهل ياحبيبتي لو كان في شغل سهل كانو كل التاس اشتغله فيه
ريهام:طب اعمل اي
مصطفي:عايزه اسئلك سؤال انا حبسك في البيت؟
ريهام بنفي:لا
مصطفي:حخلاص ابقي اخرجي براحتك روحي لباباكي وخرجيهم شويه يشموا هوا اخرجي انتي وماما لو عايزه صحباتك يجولك هنا برده عادي وانا قولت لك هبقي اخد ونخرج
ريهام:ماشي اقتنعت
مصطفي:الله عليا
ريهام:طب تيجي نخرج
مصطفي:لا ده انا تعبان علي الاخر
ريهاام:مصطففففي..!
مصطفي:خلاص كنت بهزر ياله روحي البسي
ريهام:فوريره
*************

 

 

عند سما الباب بيخبط
سما بتفتح بتلاقي ساند علي الباب
سليم:وحشتيني
سما سبته علي الباب وكانت لسه هتدخل هو شدها
سليم بستغراب:في اي مالك
سما بضيق:مفيش
سليم :والله!!!في اي بقولك
سما بدموع:طلقني ياسليم
سليم بصدمه:اييي
سما:طلقنننني
*****
عند مصطفي وريهام بيتمشوا علي النيل
مصطفي:ياله نروح
ريهام :لا يامصطفي نروح اي ده الجو جميل
مصطفي انا تعبان ياله
ريهام:يوووه طب انا عايزه ايس كريم من الراجل ده
مصطفي:ايس كريم طب بصي روحي انتي هاتي عقبال ما اشغل العربيه

 

 

ريهام بفرحه:ماشي
ريهام وهي بتعدي الطريق جت عربيه اتجاه ريهام وووو
مصطفي بصدمه:ريههههههههام
سليم هيعمل اي مع سما هيطلقها ولا اي؟
وريهام حصل ليها اي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية علمتني الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *