روايات

رواية احببته رغم قسوته الفصل التاسع عشر 19 بقلم ملك محمد

رواية احببته رغم قسوته الفصل التاسع عشر 19 بقلم ملك محمد

رواية احببته رغم قسوته البارت التاسع عشر

رواية احببته رغم قسوته الجزء التاسع عشر

احببته رغم قسوته
احببته رغم قسوته

رواية احببته رغم قسوته الحلقة التاسعة عشر

مسكت ريهام الس”كينة و لسة هتغر”زها في بطن سيف ..وقعت السك”ينة وانهارت في العياط..سيف اتخض من اللي حصل وخاف اوي من ريهام ..بس عياطها وانهيارها بيدل علي حاجة مش طبيعية ..سيف نزل لمستواها لأنها قعدت علي الارض ..سيف بحب :أهدي يا ريهام ..أهدي يا حبيبتي ..مالك بس ..ايه اللي زعلك .
ريهام بانهيار :من وانا صغيرة بابا وماما كانوا بيحبوا دياب اكتر مني ..كان مسموح ليه يعمل كل حاجة ..كل حاجة وانا بس علشان اكمل تعليمي كان لازم كل شوية كنتي فين وروحتي فين وسين وجيم..هو ..هو مش وحش معايا ..بس بس انا مكنتش ليا ذنب في كل اللي حصل ..حتي لما كبرت ..برضو تحكم زيادة ..لما اتجوز افتكرت أن كل مشاكلي اتحلت لكن لاااا ..كانت ..كانت بتزيد ..لغاية ما عرفت أن راشد مش ابويااا ..مستني اني اعمل اي تاني ..وجميلة ..جميلة كملت تعليمها عادي جدا ..الحاجة الوحيدة اللي اتحرمت منها هي الشغل والطموح ..لكن كانوا مدلعينها وكل شوية جميلة احسن منك جميلة اشطر منك …انا تعبت يا سيف …حتي ..حتي انت كنت بتحب جميلة ..عمري ما كنت محظوظة في حاجة في حياتي .
سيف لا إراديا خدها في حضنه وقالها :انا اسف لكل اللي حصلك انا اسف ..أهدي بس أهدي .
ريهام بتوسل:انت مش هتسيبني يا سيف صح ..مش هتسيبني .
سيف بصدق:عمري ما هسيبك .
ريهام كأنها رجعت لوعيها تاني وقالت له :انا ..انا مش عارفة خط”فت ريم ازاي ..انا ..انا غلطانة ..دياب ميستهلش مني كدة ..ولا جميلة ..جميلة بتحبني ..حتي لو مش بتحبني ..انا ندمانة اوي يا سيف علي كل اللي عملته ندمانة .
سيف :متقلقيش ..احنا هنروح وهنرجع ريم …بس هو فين دياب .

 

 

 

ريهام :كان ..كان بيدور علي جميلة ..تعالي بس تروح ونتصل بيه .
سيف أدرك ساعتها بس أن ريهام قلبها طيب بس كل اللي مرت بيه خلاها تتغير بالشكل ده…
“احنا برضو كبني ادمين بنغلط ..بس الشاطر مننا اللي يرجع عن غلطه ويرجع للصح تاني ..”
“عند جميلة ودياب بقلمي #Malak_mohamed”
حازم الشيطان لعب في دماغه وفكر أن يق”تل دياب ..بس ..بس ده اخوه !!قلبه ميقدرش يطاوعه يعمل كدة .
دخل حازم فك دياب وجميلة وقالهم :العربية برا علشان نودي دياب المستشفي .
خرج حازم ركب العربية ودياب ركب جنبه وجميلة في الكرسي اللي ورا .
دياب بص لحازم وقاله :كنت اتمني اشوفك واعرفك في ظروف احسن من كدة يا حازم .
حازم اتنهد وقاله :حقك عليا يا دياب انا اللي غلطانة .
دياب اي نعم كان حاسس بغيرة علشان جميلة بس في النهاية حازم باعتذاره ده كانه بيقول أن خلاص اللي حصله مش هيتكرر تاني!
وصلوا المستشفي وبدأوا يعالجوا راس دياب .

 

 

 

حازم وهو باصص الارض :انا اسف يا جميلة …حتي لو مكنتيش مرات اخويا اللي علمته ده مكنش ينفع .
جميلة بلطف:مفيش اسف بين الاخوات يا حازم ..حصل خير .
خرج دياب بعد ما غيروا لي علي الجرح ومشي من المستشفي وودع حازم وروح .
ريهام اتصلت بدياب وقالت له :ريم معايا في البيت يا دياب ومعايا سيف .
دياب بحدة :انتي اتجننتي يا ريهام ..سيف معاكي لوحدكوا .
ريهام :خلاص يا دياب لما تروح نتكلم .
دياب قفل في وشها بغضب وبعد فترة مش كبيرة كان وصل البيت .
دخلوا البيت ودياب لقي سيف قاعد و ريهام قاعدة قدامه ..راح دياب سلم عليه وقعدوا كلهم ..ريم جريت علي جميلة وهي بتقولها :وحشتيني اوي يا مامي…وراحت حضنت جميلة ولسة دياب هيسال ريهام رجعتها ازاي …لقوا الباب بيرزع بطريقة مش طبيعية وفي ضر”ب نا”ر برة فتحوا الباب وشافوا صدمة عمرهم …!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببته رغم قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *