روايات

رواية احببتها رغما عني الفصل الأول 1 بقلم ندى عمر

رواية احببتها رغما عني الفصل الأول 1 بقلم ندى عمر

رواية احببتها رغما عني البارت الأول

رواية احببتها رغما عني الجزء الأول

احببتها رغما عني
احببتها رغما عني

رواية احببتها رغما عني الحلقة الأولى

-يااا بااابااا لاااااع اناا مش عاوزه اتجووووووز
-انا قووووولت اللي عندددي اسددد هييجيي انهاردههه يتقدملككك
– بابا طب اناا بزعق حضرتك بتزعق ليي بقاا هو انت اللي هتتجوز
-يعنيي انتي تزعقي وانا لا بس انا قولتلك اعملي حسابك هييجي انهاردة ع الساعه 7
– بااباا استني هناا كمان اسمه اسد دا هياكلني يا بابااا اعععع انا لو جرااي حاجه مش هسامحك يا بابا انا قولتلك اهوو
– يا رب صبرني علي ما بلانيي
خرج ابو ” ملك ”
ثم اخذت ملك هاتفها واتصلت علي صديقتها منه
– اععع منهههه بابا عاايزز يجوزني ويخلص منييي
– ااي داا اخيرا هلبس فستان سواريه
– ربناا يااخدك يبعيده بقوولك اعملل ااي داا جااي انهااردة
– انا مبسوطهه اووي يا ملووكه طب سلاام بقاا عشان اروح ادور ع فستاان بس ابقي طمنيني طيب حلو ولاا زيك
– واناا مااليي ي حبيبتي هو يطول يكون زيي

 

 

– هاهاها لا ميطولش
– مشش عرفتيي دا اسمه طلع اسد وهياكلني
– الله اسمه جميل اووي
– ربنا ياخدك مش هقول غير كداا وانا غلطانه اني كلمتك سلاام
في الساعه 7
ابو ملك دخل عليهاا يلاا يبنتي اطلعي الضيوف براا
يا بابا بقااا انا مش عايزة اتجووز
ابو ملك بتمثيل اايه يملك عاايزة تحطي راس ابوكي ف الطين ويقولوا كش عارف يجوزها والله عيب عليكي
خلاص يبابا خلااص بقاا عارف ان انا بتاثر بكلمتين خلاص يبابا روح وانا هابس واطلع بس اعرف اني مش راضيه ع الجواز بقااا
بعد دقائق لبست ملك وخرجت وهي وشها ف الارض وباين ع وشها الكابه ثم جلست بجوار ابيها
اسد بصلهاا من فوق لتحت مش هينكر ان هي عجبته بس مش اداا اهتمام
ابو ملك : ازيك يبنيي واخباار الشغل معاك ااي
اسد : كويس الحمد لله
سمعت ملك صوته الذي اعجبها ثم قررت رفع نظرها لتراه لتنصدم لانه كان يشبه شاب احلامها فانها لا تنكر ان هي ايضا اعجبت بيه كثير ثم تحدثت في سرهاا : لا داا انا غير قرااري بقاا الواد مزه زمزه يعنيي
اسد : زي م حضرتك عاارف يا عمي انا اكتر الاوقات كش هناا وبسافر عشان الشركه وكداا ف عايز كتب الكتااب يكون ف اسرع وقت

 

 

ابو ملك : ااه يبني عاارف ومقدر طبعا يعني عاايز الفرح يكون امتيي
اسد : كمان تلات ايام نكتب الكتاب عشان مسافر اخر الاسبوع الجااي
ملك بصدمه : نعممممم
نظر لهاا اسد بحدة ثم هدآ نفسه
ابو ملك : مش شايف يا بني كداا مستعجل
اسد بحدة : والله انا قولتلك ظرووفيي
ابو ملك : خلااص يبنيي هاخد راي ملك واقولك
تمام عن اذنك بقاا
بعد نص ساعه دخل ابو ملك عليهاا الغرفه
ملك بعياط : اكيد يا بابا انت مش هتوافق علي كتب الكتاب اللي بعد تلات ايام
ابو ملك : صدقيني يا بنتي م هتلاقي احسن منه
ملك بعصبيه ودموع : مااشي ياا باابا انا موافقه ع الخطوبه لكن كتب كتابي من وااحد اناا معرفش عنه حااجهه لييييي
ابو ملك : بتزعقيلي يا ملك بعد التربيه دي كلهاا مش عايزة تنفذيلي ااي حااجه دا انتي اغلي حاجه ف عمري وانتي اللي باقيالي بعد ما والدتك اتوفت مش عاايزة تنفذيلي حاجه واحدة نفسي اشوفك عروسه قبل ما اموت يا ملوكه وان كنتي عامله ع انك متعرفيهوش انا عارفه ابوه الله يرحمه كان اعز صديق اللي وكنت انا وهو شركاء في الشركه اللي اسد مديرها حاليا بس بعد م احمد صديقي اتوفي سبت الشركه وبقي اسد هو مديرهاا وهو اللي قوم الشركة لحد م وصلت للعالميه
فضلت ملك شارده ف كلام ابوها وان هو نفسه تنفذله حاجه وتفتكر وهو بيعاملها معامله اب وام واخت واخ
ملك باستسلام : خلااص يبابا اللي تشوفه

 

 

ابو ملك : حبيبه قلبيي تعالي يلاا ناكل
مش جايلي نفس
لا هتاكلي معيي يلااا
عند اسد
اسد بزعيق : ارتحتيييي كدااا يا اميييي لما روحت اتقدمتلهااا لا ومخليااني اقولهم كتب الكتاب بعد 3 ايااام انتيي
امل : الظاهر كداا اني معرفتش اربيي انت بتزعقلي دي بنت عمررك م هتلاقي زيهاا
اسد : انتي عاارفه انييي بكرهه الجنس داا كلههه كلههههم يا اميييي كلهمممم خااااينيننن
امل : لااا مش كلهم يا اسد مش كلهههم
ساابهااا اسد ومش ع الشركهه
بعد 3 اياام يوم كتب الكتااب
منه : بسم الله ما شاء الله بالله ما فيه قمر كداا يلهووي ااي الجماال دههه بقولك ااي م تتجوزينييي انااا وسيبك من اسد داا
ملك : استغفر الله بت انتيييي فيهه ااي بس يجد شكلي حلو
منه : مش حلو بس دا انتي قمرين تلاته كداا
ملك : مش عارفه حاسه ان انا مبسوطهه
منه : حااسهه !! يعني مش متااكده ياا رب صبرنيي
ابو ملك خبط ودخل يلاا يا بنتي العريس والماذون براا طلعت ملك ومنه
نظر اسد الي ملك ليجدها اايه ف الجماال فقد راقت له كثيرا لكنه ايضا لا يبالي
بعد دقائق قال الماذون الجمله الشهيرة بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
منه مبروك يا روح قلبيي انا مش مصدقه بجد

 

 

وبعد دقائق ودعت ملك ابيها وصديقتها وذهبت مع اسد ولكنه لم ينظر لها حتي
وصلوا البيت نزل اسد من السياره ولم ينطق كلمه وتركها وذهب استغربت ملك وقالت ف سرها : هو الجحش اللي مبينطقش داا ولاا كاننا متجوزين اوماال فين اول م يشوفني يعيط وكداا يا ربيي كنت راسمه احلاام كتتير ف بالي هحققها ازااي مع البغل داا ثم فاقت من شرودها ودخلت ورااه البيت اللي اشبه بالقصر دخلت البيت واول م دخلت انبهررت بجمال البيت ااي البيت اللي اكبر من حيااتي داا يلاا حصل خير
دخلت ملك ورا اسد بعد م هو دخل اوضته
بص اسد وراه لقي ملك واقفه وراه
اسد بزعيق وعصبيهه : لا دا انتي صدقتيي نفسكك بقاا اولا اناا بكرهههه البنااات بصفههه عاامهه كلكواا صنف خااين اطلعيييي براا انتي مجردد خداامههه وبسسس مجرد خدااهمهه فهمتيييي ومسكها جامد من ايدها بينما ملك انهارت من البكاء فانها لا تريد هذه الحياه فقط تريد حيااه هاادئه
مسكهاا اسد بعنه من كتفهاا ازقها براا
يلاا اطلعيي برااا اوضتييي انتي تنااامي ف اوضههه الخدم
ملك : اعععععععع

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية احببتها رغما عني)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!