روايات

رواية سمينة ولكن الفصل الثامن عشر 18 بقلم بسملة سمير

رواية سمينة ولكن الفصل الثامن عشر 18 بقلم بسملة سمير

رواية سمينة ولكن البارت الثامن عشر

رواية سمينة ولكن الجزء الثامن عشر

سمينة ولكن
سمينة ولكن

رواية سمينة ولكن الحلقة الثامنة عشر

محمود بأسف: للأسف ايوا فاكر البت اللِ حكتلي عليها تقريباً اسمها روميساء اللِ انتَ كنت شاكك انها ليها يد فِ الستات اللِ اتهج.. مت ع مدام حلا فِ الشقه
ظافر: ايوا ايوا ملها
محمود بأسف: البق. اء لله
ظافر بصدمه: بتتكلم جد
محمود: للأسف ايوا
ظافر بإستفسار: طب اتوف. ت ازاى
محمود: البت مات. ت مو. ته بش. عه جداً وللأسف بعد مقت. لت امها هربت بعد مقت. لتها وهي بتسوق عربيه نقل خبتطها راحت العربيه مقلوبه بيها ووقعت من ع الجبل
ظافر بصدمه: بتهزر صح قتلت امها
محمود: ونا هزر فِ زي دِ ي بني متفوق كدَ
ظافر: معليش بس من الصدمه مش مصدق
*******************************

 

 

• عند مديحه
الباب بيخبط عندها بتفتح الباب وبتلاقي صحبتها
صحبتها: انا والله لسه عارفه دلوقتي من الواد سيف ابني
مديحة بأستغراب: عرفتي ايه ي وليه انتي
صحبتها: الواد سيف ابني بيقولي ان ابنك فارس الحكومه قبضت عليه عشان كان بيحاول يخطف حلا وبعدها هي بلغت عليه
مديحة وهي بتلطم: بتهزري ي وليه انتي انا ابني عمره ما يعمل كدَ
صحبتها بتهكم: لا يختي عمل كدَ وابني متأكد
مديحة بتقوم عشان تلبس تروح لأبنها
صحبتها: استني اجي طيب معاكي
مديحة: لا شكراً يختي
خلصت لبس وخرجت تروح القسم
**************************
فِ القسم
مديحة: ي بني ابني محبوس هنا والله ظلم
الظابط: مفيش هنا ي ست انتِ حد بيتحبس ظلم كله بيتحبس ع افعاله
مديحة بدموع: طب بالله عليكي ي بني خليني اشوفه او اطمن عليه بالله عليك
الظابط بعد مصعبت عليه: طب استني ابنك اسمه ايه الاول
مديحة بسرعه: فارس عبد العظيم المنياوي
الظابط: خليكي هنا عقبال لما اشفهولك ايه ياربي البلاوي اللِ متتحدف علينا دِ يسيبه ولادهم وبعدين يجوا يشتكوا ويعيطوا
مديحة فِ نفسها وبغل: ناس ولاد كل.. ب اسفخس عليكم
ناس واطيه بتاخدو عاطل بباطل

 

 

الظابط وهو جاي عليها: يلا ي ست تعالي ورايا لما نشوف اخرتها فِ اليوم دَ
مديحة بتمشي وراه وبتفضل تشت. م فيه لغاية لما تدخل الاوضه ع بابنها وبتقوله
مديحة: هو اللِ بيتقال دَ جقيقي فعلاً انت كنت عايز تخطف حلا
فارس: للأسف ايوا، الواد احمد اللِ خلاني اعمل كدَ وقالي ان احنا لو خطفناها هنحاول ناخد منها فلوس
مديحة بتريقه: ونت نغه ملكش رأي ترفض ولا تخاف حتا ع مستقبلك اهو اتحبس ولا هتعرف تخرج منها
فارس بلهفه: هخرج ي ماما هخرج انتِ بس قوميلى محامي شاطر وهو هيقدر يخرجني حتى لو بكفاله
مديحة: طب ي حلو فين الفلوس بتاعت المحامي حتى فلوس الكفاله هجيب فلوسهم منين قولي بس
فارس: ما انا كنت كل شهر ياما بديكي 2000ج من مرتبي بحوشهم معاكي
مديحة بمكر: ي كسفتي هو انا مش قولتلك الفلوس اتصرفت
فارس بصدمه: اتصرفت ازاى ياما هو انتي مش كان معاكي معاش ابويا ازاى صرفتيهم
مديحة: مانت ي بني شايف الحال والاسعار بقت الضعف ونا خلاص مبقاش حد معايا يصرف عليا مفيش غير معاش ابوك وخالتك تشوفلها بردو صرفه تصرف منها او تنزل تتشغل مش ناقصه رجل او ايد ولا مشل.. وله

 

 

وبعدها كملت بتذكر صحيح ي واد ي فارس خالتك امبارح جتلي وقالتلي قال ايه انت ضحكت ع بنتها روميساء وعملت معاها عل.. اقه وضحكت عليها وقولتها انك هتتجوزها بعد متطلق حلا
فارس من غير إستيعاب: قولي تاني كدَ انا عملت عل.. اقه مع بنت خالتي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية سمينة ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *