روايات

رواية طفلتي المنسية الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلتي المنسية الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلتي المنسية البارت الخامس والعشرون

رواية طفلتي المنسية الجزء الخامس والعشرون

طفلتي المنسية
طفلتي المنسية

رواية طفلتي المنسية الحلقة الخامسة والعشرون

فهد : ياسمين تتجوزيني
ياسمين : بدهشة ها!؟
فهد : زى ما سمعتى
ياسمين : أفندم يعنى؟!!
فهد : بدهشة مستغربة كده ليه؟!!
ياسمين: نسيت أقول لحضرتك إنى ااا
فهد : إنك أيه ؟
ياسمين: خطوبتي الجمعه الجايه
فهد : بصدمة أيه دا بجد؟!!!!
ياسمين : اه ي دكتور نسيت أخد إذنك قصدى رأيك نسيت أقولك إنى بنت دار ..
فهد : بعصبية يعنى أيه بنت دار؟!!
ياسمين : يعنى ي دكتور لازم أتجوز حد زيي
فهد: بعصبية بس أنا حبيتك
ياسمين : مش قولتلك حياتنا أقدار ومكتوبه
فهد : ياسمين بس أنتِ كمان بتحبيني ؟؟
ياسمين : أقدار بقا نعمل أيه؟؟
فهد : يعنى أيه أقدار ، يعنى إللى بيحب حد يخليه يضيع منه علشان القدر !؟ يعنى نظلم نفسنا علشان القدر ، يعنى نسيب الناس إللى شبهنا علشان القدر ؟!!
ياسمين : لا بس إحنا يحكمنا الظروف , ي دكتور إحنا مش زى بعض
فهد : بعصبية مفيش ظروف تمنع جوازنا الا لو أنتِ مش عايزة تتجوزيني
ياسمين : أعتبرها كده ي دكتور
فهد : بحزن خلاص تمام ، إللى يريحك
ياسمين : أنا لازم أمشي

 

 

فهد : ..
ياسمين : حضرتك معزوم على خطوبتي يوم الجمعه
فهد: …
ياسمين : فى الدار عنوان الدار ..
فهد : مبروك من دلوقتى علشان مش هقدر اجي
ياسمين : علشان بنت دار صح؟!
فهد : بعصبية وصوت عالى أيه علاقة الدار ب كلامنا أنتِ ليه بتقولى كلامه مستفز يحرق دمى
ياسمين : مش دى الحقيقيه ي دكتور
فهد : بعصبية وصوت عالى بلا حقيقية بلا نيله بقا
ياسمين : ممكن تهدئ اعصابك طيب
فهد : أنا همشي أحسن ي ياسمين
حور : فيه آيه صوتكم عالى كده ليه ؟!!
فهد : الهانم
حور : مالها ، أيه إللى حصل ي ياسمين ؟!!
ياسمين : أقولك إللى حصل ، إللى حصل ان كلكم بتتعاملوا معايا على إنى بنت دااار محدش بيحبني كله ده عباره عن تعاطف و بس و..
فهد : أنا همشي مش قادر أتكلم ولا أرد
حور : لا استني ي فهد
ياسمين : اه الدكتور عايز يهرب من الحقيقه ، ما هو هيقول أيه لازم يمشي
فهد : (بدآ يرد بنفس استفزاز ياسمين و ببرود) اه ي ياسمين عايز أهرب علشان التعاطف هيزيد لو فضلت وأقف معاكم هنا
ياسمين : اه ما أنا عارفه إنك من الأول مش بتحبني و كله ده تعاطف معايا او عليا مش فارقه و ..
فهد : با ابتسامه اه و آيه تانى 😅
ياسمين : أنت فاكر إنك لما تتجوزني هتلمني من الدار
فهد : بضحك تفتكري ؟!
حور : فهد بلاش استفزاز
فهد : يعنى طريقه صحبتك إللى مش مستفزة ي حور
حور : ياسمين غصب عنها ي فهد
ياسمين : أهو علشان تعرفوا ان كلكم بتتعاملوا معايا على إنى بنت دار يعنى أيه غصب عنها؟؟؟!
فهد : ضحك بصوت عالى اه ردي عليها ي حور يعنى أيه غصب عنها😅
حور : لا أنا عايزة أعرف هقول مبروووك بقا ولا إيه
فهد : اه قولى مبروك ى حور
حور : بجددد بجد ألف مبروك ليكم ، فرحت اووى ليكم
فهد : لا مبروك ل يااسمين بس و افرحي بيها و ليها ، أنا ماشي
حور : أيه ؟!! مش فاهمه تقصد أيه ي فهد
فهد : خطوبة ياسمين الجمعه الجاى
حور : على إبن مديره الدار؟!

 

 

ياسمين : أنا لازم أمشي علشان …
فهد : مش محتاجه تبرير أمشي ي ياسمين
_ مشيت بس قولت إنى لازم أقطع علاقتي بيهم كلهم و أول حاجه هعملها هي إنى مش هعزم حد على خطوبتي ، وفعلاً عدا وقت طويل جدااا ،تقريباً كنت نسيت فهد و حور ومحمد لكن يشاء القدر أننا نتجمع تانى_
^ فى الاتلية^
السكرتيرة: أزيك ي ياسمين ، عامله آيه دلوقتى
ياسمين : الحمد لله
السكرتيرة: الاتلية كان وحش اووى من غيرك
ياسمين : طمنيني عاملين أيه
السكرتيرة: إحنا الحمد لله ، بس الإسبوعين إللى غبتي فيه بوظوا الدنيا شويه فى الشغل
ياسمين : غصب عنى بقا ما أنا كنت عاملة العملية
السكرتيرة: خير ان شاء الله
ياسمين : اه ، يلا نبدأ شغل
السكرتيرة: قبل ما نبدأ فيه حد سأل عليكِ كتيرر اووي
ياسمين : مين ، أكيد زبونة ، كنتِ تطلعي ليها أحسن الفساتين
السكرتيرة: تصدقي فعلاً لأنها اختارت فستان بس إنما أيه بنت ناس و الفلوس معاهم إنما أيه
ياسمين : 😅 اوعدنا يارب
السكرتيرة: ييي بالحق سابت الجواب ده ليكِ مخصوص
ياسمين : بدهشة جواب ؟!! وليا؟!
السكرتيرة: اه أهو
ياسمين: …
السكرتيرة: فيه آيه ؟!!
ياسمين : …
السكرتيرة: ي ياسمين خير؟!!
ياسمين : أصل..
السكرتيرة: تعرفيها؟!!
ياسمين : أاا
السكرتيرة: هى مين ؟!
ياسمين : بعصبية ملكيش دعوه
السكرتيرة: ..
ياسمين : أنا آسفة بس مصدومة
السكرتيرة: ولا يهمك
ياسمين : بس أنا عايزه أتكلم معاكِ

 

 

السكرتيرة: في أيه
ياسمين : عارفه الجواب ده فيه آيه
السكرتيرة: معرفش والله مفتحتوش
ياسمين : عارفه دى دعوه ل حضور فرح ااا
السكرتيرة: فرح مين؟!
ياسمين: ..
السكرتيرة: أوعى يكون الدكتور إللى كان بيحبك
ياسمين : بضحك لا😅
السكرتيرة: هو ده المهم
ياسمين : دا فرح ح..
السكرتيرة: يبقا أكيد حور
ياسمين : اه للأسف
السكرتيرة: كأن أمتي
ياسمين : لسه النهارده
السكرتيرة: اووو بالحق دى فضلت تقولى أحاول ابعته ليكِ قبل النهارده امم علشان كده
ياسمين : مش فارقه
السكرتيرة: مش فاهمه ؟
ياسمين : كده كده مش هروح الفرح
السكرتيرة: ليه؟!لا لازم تروحي دى صحبتك
ياسمين : كانت صحبتي
السكرتيرة: هروح معاكِ مش أنتِ عماله تقولى عايزة فرح أهو جه الفرح يلا بقا
ياسمين :..
السكرتيرة: أيه رأيك الفستان ده هيكون قمر عليكِ يلا نجرب كده
— معرفش إزاى لقيت نفسي فى الفرح بسلم على حور —
حور : كنت متأكدة إنك هتيجي
ياسمين : مقدرش مجيش
حور : المهم تعالى أعرفك على ماما
ياسمين : بدهشة ماما
حور : إللى هى خالتوا يعنى
ياسمين : أذا كان كده ماشي
حور : ي ماما دى ياسمين صحبتي
طنط : ياها أخيرا شوفتك
ياسمين : أنا اتشرفت بحضرتك
طنط: حضنتني وهى بتقول عقبال فرحك يارب و تكوني عروسه قمر ..

 

 

ياسمين : ربنا يخليكِ ي طنط و عقبال ولادك
حور : اضيقت اووي و بصت بصه افتكرت بيها إنها معندهاش ولاد
ياسمين : أقصد عقبال ..
حور : عقبال الحج ي ماما
—-
ياسمين : بجدد أنا أسفه معرفتش أقول أيه
حور : ماما طيبه اووي مش بتركز
ياسمين : أحسن حاجه إنك بتقوليلها ي ماما
حور : تعالى أعرفك على باقى الفرح
ياسمين : ياريت والله
حور :ييي دا أنا نسيت إنى أنا العروسة 😅
ياسمين : تصدقى وأنا كمان نسيت بس عروسه قمر 😅 يلا نطلع على المسرح أحسن و إللى ييجي يسلم عليكِ أسلم عليه
حور : تصدقى فعلاً 😅😅
_ فضلت ساعه مع حور ومشيت_
السكرتيرة: العروسة كانت قمر
ياسمين : اه
السكرتيرة: و متواضعة كده و دمها خفيف
ياسمين : اه
السكرتيرة: ياسمين مالك
ياسمين : أصلا اول مره أا…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية طفلتي المنسية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *