روايات

رواية لا بأس بالحب الفصل السادس 6 بقلم نهى

رواية لا بأس بالحب الفصل السادس 6 بقلم نهى

رواية لا بأس بالحب البارت السادس

رواية لا بأس بالحب الجزء السادس

لا بأس بالحب
لا بأس بالحب

رواية لا بأس بالحب الحلقة السادسة

تيا وصلت الڨيلا
نديم / مالك يا صبا
صبا وبصت لتيا / مفيش حاجه يا نديم
تيا / ايوه مفيش حاجه عن اذنك احضر الغدا
( نديم دخل المطبخ وحضن تيا من ضهرها)
نديم/ مالك يا تيا زعلانه ليه
تيا / مفيش مضايقه بسبب المذاكره وكدا
نديم/ طيب هاتي المعالق
تيا/ اتفضل
علي السفره
نديم/ فيه حاجه مخبيناها علينا انتو الاتنين وزعلانين بسببها
صبا / مفيش

 

 

 

تيا/ انا مش هقدر اسكت يا صبا سامحيني انتي صحبتي نديم دكتور المحاضره مسك أيدها وصبا اداته قلم محترم بس فيه واحد بن حرام صورهم و سأبوا بعض
نديم بغضب / اسمموا اي الحي*وان ده
صبا/ كفايه حرام عليكم وقامت وسابتهم
تيا / معرفش بس بكرا باذن الله هجيب اسمه
نديم/ طيب كويس
تيا / انا عايزه أقضي يوم مع اهلي من غيرك انت وصبا
نديم/اتفضلي روحي وانا بكره هجيبك
في بيت اهل تيا
تيا / وحشتيني يا ثريا
ثريا / وانتي كمان يا حبيبتي
تيا / ماما انا عايزاكي في موضوع
ثريا / أمير قالي كل حاجه
تيا / هو ظالمها ده حتي مدهاش فرصه حتي تدافع عن نفسها
ثريا / ادخلي كلميه
تيا / حاضر
اميراااا
تيا / ممكن ادخل
أمير / ادخلي
تيا / ممكن تسيب الايباد من ايدك عشان نتكلم
امير/ افندم

 

 

 

تيا / انت ظالمها يا أمير وعلي فكره هي ضربته بالقلم وده كله من الاعيب آدم الحق*ير
أمير/ طيب اصالحها ازاي
تيا / بسيطه أعزمها علي بطاطس سوري وهي تنسي اللي حصل 😌
أمير / حاضر وهجبلها ورد ولازم تكوني انتي ونديم موجودين عشان احنا لسه متجوزناش
تيا / ده اكيد .. هل انت عبيط
امير/ خلاص انا اخدت المعلومات اللي كنت عاوزها
تيا / اخص عليك واط*ي
أمير / هضربك
تيا / متقدرش عشان دوميي حبيبي هدف*نك جنبي
أمير بتريقه / دومييي .. امشي من هنا
تيا / متزقش الله
تيا اتصلت علي نديم
تيا / دوميي
نديم/ اخلصي يا تيا بدل ما ازعلك
تيا بعياط/ مع السلامه وطلقني هااا
وقفلت السكه واغمي عليها
أمير/ تيا بنت فوقي
أمير جاب الدكتور
الدكتور/ مبروك المدام حامل في الشهر الاول
امير/ ازاي يا دكتور وهما متجوزين بقالهم شهر
الدكتور/ دي حاجه بأيد ربنا عن اذنك ومبروك
أمير / مبارك يا تياااا

 

 

 

تيا/ الله يبارك فيك يا حبيبي
(امير اتصل علي نديم من غير ما تيااا تعرف )
أمير/ الحق يا نديم تيا تعبانه
نديم/ انا جاي بسرعه .. صبا البسي اي حاجه تيا تعبانه
صبا / حاضر
وصلوا البيت
نديم/ مالك يا تيا
تيا / ابعد عني انا مخصماك
نديم/ انا اسف بس من ضغط الشغل والله
تيا / انا حامل
نديم/ بقولييي اي
تيا بفرحه/ انا حامل يا نديم
نديم جري عليها وحضنها
أمير/ حقك عليا يا صبا وانا اسف عشان مسمعتكيش وعشان مصدقتكيش
صبا / خلاص انا هسامحك في حاله واحده
أمير / اي هي
صبا / تجيب بطاطس سوري 😌
أمير/ حاضر

 

 

 

تيا / خلاص اتصالحتو الحمدلله
أمير / ايوه
نديم/ طيب الحمد لله
أمير / ممكن نعمل الفرح يوم السبت
نديم/ انا موافق وكل حاجه جاهزه
أمير / طيب توكلنا على الله
نديم شال تيا ونزل بيها تحت
تيا / بتعمل ايه يا مجنون
نديم / مفيش دراسه غير في البيت مش هتعملي اكل هجيب خدامه وراحه التامه يا تيا
تيا/ انا لسه في الشهر الاول
نديم/ ولو مش عايز ابني أو بنتي يحصله حاجه
تيا / بحبك يا نديم♥️
نديم/ ونديم بيحبك يا تيا ♥️
(يوم فرح صبا وأمير)
صبا طلعت وهي لبسه فستان أبيض وكانت حرفيا ملاك
تيا / بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن
صبا / حلوه يا تيا

 

 

 

تيا / قمر يا صاحبي ومبارك عليكي
صبا / الله يبارك فيكي وعقبال ما تولدي كدا
تيا / ده انا لسه في الشهر الاول
صبا / ربنا معاكي يا حبيبتي
تيا/ يارب مين يصدق أن احنا بقينا قرايب وصحاب في نفس الوقت
صبا / ربنا بيحبني عشان كدا خلاكي معايا يا صحبتي
تيا بدموع/ ربنا يديمك ليا
نديم/ بت خليتي اميرتي تعيط ليه
صبا / تولع بيها
تيا / بت كلمي جوزي عدل
نديم/ باااااس ويلا عشان أمير عايز يشوفك
صبا / حاضر
نديم/ اميرررر
صبا لفت وبصتله
أمير / هو فيه جمدان كدا يا جدعان
صبا بفرحه / حلوه يا أمير

 

 

 

أمير / قمر ويلا بينا يا اميرتي
أمير/ اكتب يا شيخنا
المأذون/ بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
أمير قام وحضن صبا
صبا / بتعمل ايه يا مجنون مش قدام الناس
أمير/ بت انتي مراتي ويلا روحي ارقصي مع البنات واوعي تطلعي قاعه الرجاله
صبا / حاضر
(تيا وصبا قعدوا يرقصوا وكانوا فرحانين جدا)
تيا قامت ودخلت الحمام وفيه ست خطفتها
بعد ما خلص الفرح
نديم/ فين تيا
صبا / هي قالت هروح الحمام واجي
نديم راح الحمام وملقاش حد وفجأة تلفونو اتصل
مجهول/ حبيتك الحلوه معايا بس خالي بالك اي تصرف مش حلو ساعه وهتلاقيها انفجرت هي واللي في بطنها
نديم/ مش حرحمكككك

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لا بأس بالحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *