روايات

رواية لا بأس بالحب الفصل الثاني 2 بقلم نهى

رواية لا بأس بالحب الفصل الثاني 2 بقلم نهى

رواية لا بأس بالحب البارت الثاني

رواية لا بأس بالحب الجزء الثاني

لا بأس بالحب
لا بأس بالحب

رواية لا بأس بالحب الحلقة الثانية

لابأس بالحب
تيا / طيب انا جايه
(تيا لسه هتركب ورا في العربيه )
نديم/ حضرتك انا مش هكلكك ثانيا انا مش السواق بتاعك
تيا / انت عايز تركبني ذنوب علي الصبح ولا اي
ركبت تيا ورا
نديم بأحراج / انا اسف
تيا / لا عادي
( امير اتصل علي تيا)
أمير / وحشاني يا تيا
تيا / وانت كمان يا حبيبي
نديم اضايق
تيا / وانت جاي متتاخرش عشان نتغدا سوا
أمير / حاضر ي قمري
تيا / في حفظ الله يا حبيبي
(نديم كان بيراقب تصرفات تيا في العربيه )
تيا طلعت المصحف وبدات تقرأ فيه
(نديم فرح اوي انها طلعت متدينه )
تيا / لوسمحت ممكن تنزلني عند دار الايتام هنا
نديم/ حاضر
تيا / معلش اخر طلب
نديم / اي هو

 

 

تيا / ممكن تنزل معايا
نديم/ حاضر
( تيا نزلت هي ونديم ودخلوا والأطفال فرحت لما شافت تيا )
تيا بصوت عالي/ يا ولاد تعالو شوفو خالتو تيا جابتلكم اي
الاطفال/ هيييهه
تيا أدت لكل واحد مصحف وملبس
( نديم كان فرحان من تصرفات تيا وقد اي هي بتحب الاطفال)
تيا / يلا عشان تسمعوا السور اللي اخدنها الحصه اللي فاتت واللي هيجاوب صح هديله جائزه مين هيسمع سوره الكوثر
فادي / انا قصدي اعوذ بالله من كلمه انا
تيا / اتفضل يا استاذ فادي
فادي سمع صح
تيا/ اتفضل يا استاذ فادي وآدتله بجامه و ادوات للمدرسه
فادي حضن تيا وقال / انا بحبك يا ماما تيا
تيا بدموع/ ونا كمان يا حبيب تيا
نديم / تعال يا فادي
( نديم اخده وقعد يلعب معاه بالالعاب )
نديم كان فرحان مع الاطفال
تيا / معلش يا ولاد همشي دلوقتي عشان ورايا مذاكره وانتوا كمان ذاكروا
نديم/ هنمشي
تيا / ايوه
نديم/ ليه
تيا بهمس عشان الاولاد / امي اتصلت بيا
نديم/ طيب يلا بينا
عند صبا
( صبا دخلت المحاضره متأخر )

 

 

صبا / معلش اسفه يا دكتور اتأخرت
الدكتور/ اخر مره التأخير ده واتفضلي
صبا / شكرا ل حضرتك
الدكتور وبصلها / العفوا
عند نديم وتيا
تيا/ باااس علي اي جمب بقي
نديم / حاضر
تيا / انا اسفه عطلتك عن شغلك
نديم/ ده انا فرحت جدا
تيا / طيب شكرا مره تانيه
تيا وصلت البيت
ثريا / كنتي فين يا ست هانم
تيا / انتي عارفه انا كل سبت بروح دار الايتام
ثريا / هو انتي يتيمه
تيا / ايوه يتيمه من ساعه ما ابويا مرضيش بيا انا وصغيره
( دخلت أوضتها وقعدت تعيط)
تيا مسحت دموعها وقالت / خليكي قويه
وقامت ادأت فروضها.
عند صبا
(هي ونازله علي السلم راحت لقيت دكتور المحاضره وقع علي السلم 😂 )
صبا جريت عليه / الف سلامه عليك يا دكتور
آدم / شكرا يا انسه صبا
صبا وبصت له / فيه حاجه وجعتك

 

 

آدم / رجلي وجعتني ممكن متقوليش لحد علي اللي حصل
صبا قعدت تضحك وقالت / لامتخفش سرك في بير
آدم / طب الحمد الله
صبا / بير مخروم نيههييي
آدم / مش فايقلك يا بت انتي
صبا / انا غلطانه اني سألت فيك
آدم مسك أيدها وقال / متمشيش
صبا سحبت أيدها منه / اوعي تكون فاكرني من البنات بتوع الارتباط دول لا يا حبيبي انا مش كده خالص
آدم / بلاعه واتفتحت ممكن تخلي حد يساعدني
صبا / طب متقول كده من الصبح
صبا / لوسمحت يا اخ
شاب / اتفضلي
صبا / ممكن تساعد خطيبي
شاب / افندم
صبا / لا مش اللي في دماغك
اصل هو وقع علي السلم ف اتعور وعايز حد يساعده
شاب / هوفين يا انسه
صبا / تعال معايا
( الشاب سند آدم وركبه تاكسي )

 

 

آدم / شكرا يا انسه
صبا / العفوا
عند
( نديم وصل الڨيلا واتصل علي صبا)
نديم / انتي فين لحد دلوقتي يا حيوان*ه
صبا / فمتو ثانيه وتلاقيني قدام الباب
عند تيا
( أمير وصل من الشغل )
أمير / مالك يا امي
ثريا / مفيش يا بني انت مكلتش هروح احضر الغدا
أمير بصوت عالي/ تيااااااا
تيا / ميرو حبيبي
أمير / بلاش ميرو دي
تيا / حاضر عامل اي بقالي كام يوم مش بشوفك
أمير / مطحون في الشغل اعمل اي
تيا / قوم اقفل الباب عايزه اتكلم معاك في موضوع
أمير / حصل حاجه بينك انتي وثريا صح
تيا هزت راسها بمعني ايوه
امير/ شكلوا علي نفس الموضوع
تيا / بسم الله ماشاء الله عليك ذكي
أمير / ده مش ذنب ماما يا تيا صح

 

 

تيا/ صح
أمير / وبعدين ما انا اخوكي وابوكي في نفس الوقت
تيا / ربنا ما يحرمني منك يا ميرو
امير / ولا منك ويلا عشان فيه شويه شورما برا انما اي عسللل
تيا / طالما فيه شورما يبق معرفكش
وطلعت تجري
علي السفره
تيا / الاكل ناقص ملح صح
أمير / فعلا عندك حق
ثريا / مش هو مالح بتاكلوا منو ليه
تيا / انا اسفه يا ماما عشان شديت معاكي شويه
وقامت وحضنت ثريا
ثريا / الحقي ابن الطفسه هيخلص الشاورما
عند صبا
نديم / هي صحبتك تيا مخطوبه؟
صبا / لا ليه
نديم / اصل كانت بتكلم واحد علي التليفون انا افتكرتها مخطوبه
صبا / ده أمير اخوها
نديم باس صبا من خدها وقال/ تسلمي ياغالية

 

 

صبا / شكلك وقعت يا نديم باشا
عند تيا
تيا اتصلت علي صبا
تيا / ده انا هنفخك يا كلب البحر
صبا / خلاص يا صاحبي سماح المرادي
تيا / اول واخر مره ها
صبا / حاضر بصي عشان ا صالحك هتعزميني علي بطاطس سوري في الجامعه
تيا /هو مين اللي زعلان
صبا / انتي
تيا / بصي انا هعزمك علي خطوبه امير اخويا
صبا وبدأت تدمع / هكلمك بكرا يا تيا
تيا بأستغراب / باي
صبا قعدت تعيط بحرقه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لا بأس بالحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *