روايات

رواية لا بأس بالحب الفصل السابع 7 بقلم نهى

رواية لا بأس بالحب الفصل السابع 7 بقلم نهى

رواية لا بأس بالحب البارت السابع

رواية لا بأس بالحب الجزء السابع

لا بأس بالحب
لا بأس بالحب

رواية لا بأس بالحب الحلقة السابعة

(تيا كانت مربوطه في الكرسي وعلي بطنها قن”بله )
تيا بعياط / معايا يا رب خليك معايا يا رب
( وكنت تعيط وتدعي عشان طفلها )
نديم وصل للمكان و تيا كانت قاعده في الأوضه والباب حديد ومقفول عليها بالسلسله الحديد ومفيش حد معاها
نديم/ انا هنا يا تيا
تيا / الحقني يا نديم
نديم قعد يحاول يفك السلسلة لحد ما أيده جابت دم
تيا بصوت عالي/ امشيي يا نديم قربت انفجر امشي وحياتي
نديم بزعيق وعياط / مش هسيبك هنطلع سوا انتي فاهمه
تيا بعياط / سبني ارجوك هتموت امشييي
نديم/ قولتلك مش همشي من غيرك
تيا قعدت تعيط وامير وصل المكان وكان معاه خبير المفرق”عات
نديم/ أمير عايزين حد يفتح الباب
أمير / متقلقش يا صاحبي

 

 

 

 

أمير فك عقده السلسله الحديد وأيده قعدت تنزف
أمير قرب علي تيا هو ونديم وخبير المفرق”عات
أمير بخوف / متخافيش يا تيا هنقذك
تيا بفقدان امل / خلاص فاضل خمس دقايق
الخبير كان محتار يختار انهي سلك واختار الاخضر
وبدأ يوقف العد
تيا بدموع/ الحمد لله حمدا كثيرا طيبا مباركا فيه
نديم جري علي تيا وحضنها
تيا مسكت أيده / نديم انت بتنزف
نديم/ مش مهم يا تيا وشالها
تيا / نزلني انت بتنزف
نديم / مستحيل انتي حامل
تيا مسكت فيه وحضنته جامد/ تيا ربنا يخليك ليا يا رفيق دربي
نديم/ ويخليكي ليا يا حبيبتي

 

 

عند صبا
صبا كانت بتدعي وبتصلي عشان صحبتها
صبا / يارب رجعها لينا سالمه يارب
وفجأة باب الشقه انفتح وجريت علي أمير وحضنته
صبا / صحبتي كويسه صح
أمير / ايوه وكمان وصلت البيت هي ونديم
صبا / طيب كويس تصبح على خير
أمير / هو مش انهارده فرحنا وغمرلها
صبا / تصبح على خير
أمير شالها ودخل الأوضه (ونسبهم شويه مع نفسهم)
عند تيا كانت قاعده في حضن نديم
نديم / ممكن انام طيب
تيا / لا متسبنيش
نديم/ منا قاعد اهو هو انا هطير
تيا / لا متسبنيش
نديم / حاضر ( وقعد يلعب في شعرها )
تيا/ ماما قبل مانام كنا لازم نتخانق عشان هي بتخليني العب في شعرها عشان تانام وانا كذلك
لحد ما كبرت ونسينا كل حاجه

 

 

 

نديم/ اي رايك نروح الغردقه زي شهر العسل انا وانتي وصبا وأمير
تيا بفرحه/ تمام
نديم/ خلاص بكره انا هقول لصبا ونروح كمان البدو
تيا / بحبك يا احلي ما ليا♥️
نديم وحضنها / وانا كمان بحبك يا روحي
تيا / تصبح على خير
نديم/ وانتي من أهله
تاني يوم
تيا / صبااا اصحي هنروح نعمل تش في البحر
صبا / انا صحيت اهو
تيا / يلا بينا عشان منتأخرش
صبا/ حاضر انتي جهزتي الشنطه
تيا / ايوه
صبا / وانا كمان يلا عشان ننزل بيها
تيا شالت الشنطه وحست بوجع في ضهرها
تيا / مش قادره اشيل
نديم / تشيلي ايه يا ختي
تيا / الشنطه
نديم / انتي حم*اره ولا هبله
تيا بعياط/ انا هبله وح”ماره اني اتجوزتك عن اذنك ومش هسافر ها
نديم / تياا

 

 

 

تيا انا مقصدتش انتي حامل ولا عايزه تتعبي
تيا / منا اول مره احمل ومعرفش حاجه ولسه متعودتش
نديم / خلاص يا ستي حقك عليا
تيا / ماشي بس بشرط
نديم / اي هو
تيا / انزل البحر
نديم / لا
تيا/ ليه منا وانت وصبا وأمير بس اللي هنكون علي الشط
نديم / برضو
تيا / تخبط دماغك في الحيط انا هنزل بس
ومشيت وسابته
في العربيه
تيا / لاده فاته وفاته رميناه بماضي وحكايته
صبا / ده فاكر دمعنا علي خدنا يا تهيواتو
نديم/ عن بيت ام فاروق الشجره طرحت لمون
أمير / عند بيت ام صلاح الشجره طرحت تفاح
تيا / اه ياواد يا ولعه خدها ونزل الترعه
أمير/ باااس دماغي صدعت
تيا / انا هنام مش عايزه اسمع همس

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لا بأس بالحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *