روايات

رواية وجع نور الفصل السابع 7 بقلم يوكا مصطفى

رواية وجع نور الفصل السابع بقلم يوكا مصطفى

رواية وجع نور البارت السابع

رواية وجع نور الجزء السابع

رواية وجع نور الحلقة السابعة

 

الدكتور..انتم ازاس سايبنين الطفل كده يعني اي طفل في السن ده يحصله
نور بدموع..قولي ي دكتور اي اللي حصل
الدكتور..ابنك لو كنا سبنا شويه كان هيتعرض لذبحه صدريه ع العموم عدت ع خير واتمنى تودوا ع دكتور نفسي السلام عليكم
نور جرت ع غرفه يحيى وقفلت الباب وراهاقعدت تعيط بحرقه
نور بدموع …ليه بيحصلنا كده…استغفر الله العظيم لا اله الا الله وقامت تناجي ربها
يحيى..ماما
نور جرت وقعدت جمبه ع السرير..كده ي يحيى لي يحبيبي
يحيى..ماما انا بكره بابا
نور بصدمه..لي ي يحيى كده دا باباك حتى لو عمل حجات كتير غلط
يحيى حضن مامته ومردش عليها ونور كمان محبتش تضغط عليه
في مكان اخر
…هو فين
..جوه ي بيه واحنا قومنا بالواجب وزياده
..تمام..ي اهلا وانا اقول المكان مظلم كده لي
..بتعب..انت عايز مني اي مراتي ومش هطلقها لحد ما تجيلي راكعه
قاسم ضربه بوكس في وشه..دا انت اللي هتجيلي راكع خد امضي ولو ممضتش هخلي رجالتي يعمولوا اكتر من كدا فيك بسخريه..مع اني مش شايف حته سليمه وبغضب يلا امضي
صهيب مضى ع الورق وقاسم شاور لرجالته وقفلوه على صهيب الباب وهو بيصرخ
وروح قاسم البيت نور كانت وقفه فالشباك هي مكنتش واخده بالها لكن هو فضل مركز معها بعدين طلع على اوضته ونااام.
.. في مكان اول مره نذهب اليه..
يفارس انت يلا قوم يلا هتتاخر على الشغل
استيقظ فارس من النوم…صحيت اهوه
محمد..اخيراً يلا قوم عشان الشغل انا حضرت الفطاار قوم البس لحد م احطه على السفره
وذهب محمد
فارس بشرود..ي ترى انت فين ي نورر؟!!
..اسيل في طريقها للمستشفى..
اسيل..اه مش تحاسب ي عم
فارس..انا برضو اللي حاسب انتِ اللي باصه للفون
اسيل بغضب..وانت مالك ي اخي امسك الفون براحتي ووقت منا عايزه وفالمكان اللي انا عيزاه
فارس بصراخ..اي بس بس مسوره واتفتحت انا ماشي
اسيل بهمس ..مشش في ركبك ي بعيد
فارس بغضب لانه سمعها ..يلا ي شبر ونص انتِ انا عشان انت بنت مش همد ايدي عليكِ وكمان عشان اتاخرت على الشغل
“ومشى وسبها وكمان اسيل مشت”
(في العياده عند نور ويحيى)
يحيى..ماما انا خايف
نور بحنان ..متخفش ي يحيى هي هتسالك بس
الممرضه..يلا يمدام الدكتور مستنيه جوه
نور ويحيى دخلوا
الممرضه..بعد اذنك الدكتور عايز المريض بس
نور..تمام ادخل يلا ي يحيى متخفش
يحيى دخل جوه
الدكتور بابتسامه اقعد ي يحيى
يحيى قعد ةبص ليه بخوف وقعد
الدكتور بمرح..انا اسمي فارس عبد الجواد ..انا مش دكتورك وبس لا صاحبك كمان اصل معنديش اصحااب كتير
يحيى ابتسم وقال..انا برضو معنديش اصحاب غير ماما وجدو وعمو قاسم واسيل
فارس غمزله..واسيل دي بقى معاك فالمدرسه ولا جيران وكده
يحيى بضحك..لا اسيل تبقى بنت خال ماما اللي هو جدو وهي دكتوره اساسا
فارس..ماشي ي عم تحب بقا تبدا منين اي رايك نبدا من الاول
يحيى”قعد يحكيله من اول ما اتولد ملقاش غير مامته بس ملقاش ابوه مع انه عايش معاهم وحكاله اللي بيحصله فالمدرسه”
فارس بحزن وحاول اخفاءه..كفايه كدهةي صحبي نكمل المره ااجايه
يحيى..تمام ي فارس بااي
فارس بضحك وقام حضنه ..يلا سلام
فارس فونه رن..الو ايواا ايه فين طب سلام انا جاي دلوقت
(عند نور)
نور..كويس ي يحيى
يحيى بابتسامه مشرقه..كويس جدا ي ماما انا وفارس اتصحبنا
نور..ايه فارس الدكتور وبتقوله كده ليه مش اكبرمنك
يحيى بغرور..ماما احنا صحاب متدخلش في حياتي
نور ضحكت عليه ونزلوا لقوا قاسم مستنيهم وطلعوا على الشركه لان نور بقت تشتغل هناك ويحيى بيروح معاها لان مفيش حد فالبيت فبيقعد في مكتب جده
“فالمستشفى عند اسيل”
داليا بدموع ..انا اسفه مكنش قصدي اخبطك
محمد…عادي الحمدلله جات سليمه خلاص متعيطيش
داليا..انا اسفه بس النهارده ذكرى وفاه بابا عشان كده مكنتش مركزه فسواقتي
فارس دخل بسرعه ع محمد
فارس..انت كويس
محمد..الحمدلله عدت على خير جبست ايدي بس متقلقش
ااسيل…داليا مش قولتلك…اي دا انت
فارس..انت ورايا ورايا
اسيل..انا برضوا الي وراك ي برجوازي انت
فارس..مش قديمه دي حجه
اسيل بغضب حجه في عينك ي بعيد…يلا امشي من قدامي وانت زي عمود النور كده
فارس بنرفزه..مش احسن مكون شبر ونص
محمد..اي جماعه صلوا على النبي واهدوا
الجميع..عليه افضل الصلاه والسلام
اسيل مش اطمنت على صحبك يلا ي داليا عشان نمشي
داليا بخجل..مع السلامه ي بشمهندس محمد
محمد باعجاب..الله يسلمك ي آنسه داليا
فارس واسيل..نجيب شجره واتنين لمون
داليا ومحمد بصوا لبعض وداليا حطت عينها فالارض
ومحمد ابتسم عليها واسيل سحبت داليا لبره
اسيل..يلا ي ختي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وجع نور)

اترك رد

error: Content is protected !!