روايات

رواية في امبراطورية الصياد ملاك الفصل الخامس 5 بقلم منال آدم

رواية في امبراطورية الصياد ملاك الفصل الخامس 5 بقلم منال آدم

رواية في امبراطورية الصياد ملاك البارت الخامس

رواية في امبراطورية الصياد ملاك الجزء الخامس

في امبراطورية الصياد ملاك
في امبراطورية الصياد ملاك

رواية في امبراطورية الصياد ملاك الحلقة الخامسة

 

فتح منير البااب بسرعة
منير : مليكة استني متتصليش بحد
مليكة بقلق : بااباا انت كويس مش كده
منير وهو يهز راسه بنعم ارتمت باحضانه وهي تبكي
مليكة : كده تخوفني عليك مكنش العشم ي بوس
منير بضحك : هههه اسف ي اوزعتي
مليكة بجدية : بااباا اي العداوة بينك وبين الاسمه حاامد
منير بتكشيرة : مفيش
مليكة : انت مش عاايز تقولي لاني غريبة عنك مش كده طب اناا دلوقتي هطلع واسيبلك البيت
منير بغضب : تسيبي اي بيت ي أم شبر ونص انتي اتجننتي ولا ااي ي مليكة
مليكة بغيظ : اومال ااعمل ااي انت مش رااضي تقولي مالك
منير : ي حبيبتي انتي الموضوع اني مش حاابب افتكر ال حصل بضاايق ااوي
مليكة باصرار : بالعكس هترتااح صدقني
منير : حاضر ي حبيبتي هحكيلك بس مش عاايز جاسر يعرف بالموضوع ده
مليكة: بس ليه
منير : لانه جاسر مش هيتفهم ال هقولك ايااه بعكسك انتي
مليكة : حاضر بس انا اصلا مش بتكلم معاه
منير : طب ونااوية على ااي معااه
مليكة : مش فااهمة قصدك
منير بحزن: شهد الله يرحمهاا مااتت لانه اتعرضت لعنف جسدي بس كان برضاهاا
شهقت مليكة بخجل شديد وهي تنظر للاسفل
منير : الواضح انه جاسر مش ابوه ابنهاا
فبسالك ناوية ترجعيله ولا تطلقي منه
جااسر بثباات ” هترجع معااياا طبعاا
ولا انت عندك رائي تااني ي عمي
منير : مش في باااب تدق عليه ي جااسر
جاسر بسمااجة : لماا يكون معااياا مفتااح ااي الداعي لاني ادق على الباااب ي عمي
مليكة : والمفتااح مع حضرتك ليه
جااسر بغمزة ” هقولك لماا تكبري
خجلت مليكة بشدة ومنير يلعنه بشدة
منير: عاايز ااي ي جااسر
جااسر بوقااحة : هيكون عايز ااي غير مرااتي ي عمي
منير : مليكة ااي راائيك
جااسر : اناا عاايز اكلمهاا على انفراد لو سمحت ي عمي
غاادر منير وترك جاسر مع مليكة التى تنظر له بتوتر وخوف وجاسر ينظر لهاا بشوووق سحبها من يدهاا وادخلهاا في ااحدى الغرفة حضنهاا بشووق وهو يدفن ووجهه بعنقهاا وشعرهاا وهي جامدة خجلة
جاسر : وحشتيني ااوي ي مليكة
مليكة بتوتر: جاسر ابعد
جاسر : مش كفاية بعااد ي مليكة اديكي عرفتي الحقيقة مش عاايزة ترجعي معااياا الفيلاا ليه
مليكة : مش هينفع ي جااسر
جااسر : طب والسبب ااي
مليكة : السبب اني مش كاملة ي جااسر اناا حاسة ناقصني حاجة وال هي ذاكرتي ازاي اعيش الحااضر واناا معرفش المااضي بتااعتي
جاسر : اناا مش هقدر اجبرك على حاجة انا مضطر اسافر للبرازيل لكم اسبوع وهرجع اخذك سواء برضاكي او غصب عنك عاايزك تاخذي وقتك في فترة غياابي ترتبي امورك واعرفي اني لو رجعت وانتي مش جااهزة هضطر اجيبك من شعرك ي مليكة
مليكة بضحكة سااحرة ” مااشي
جاسر بتوهاان : هو في كد ي نااس
وانقض عليها يقبلهاا بحرارة تخدرهاا وهي تلف يديها حول عنقه تقربه لها اكثر تفقده صوابه ويعمق اكثر يحل ازرار قميصهاا يقبل عنقهاا بجوع ولهفة وعشق يهمهم باستمتااع ولذة حتى انقطع انفاسها فابتعد عنها بصعوبة وهي تتنفس بسرعة حتى انتظمت انفاسهاا واغلقت ازرار قميصهاا بخجل
جاسر : هعتبرهاا تصبيرة لوقت ما ارجع وبعدها هدووق حاجات تاانية
مليكة وهي تضربه بغيظ : برااا ي قليل الادب
جااسر : طالع ي مليكة بس الحسااب يجمع ي قطة
تركهاا وحدهاا تفكر في ماا حدث قبل قليل وخرج لعند منير
جاسر : عمي اناا مضطر اسافر للبرازيل وهجي كمان كم اسبوع
منير : خذ باالك من نفسك ي بنى تروح وترجع بالسلامة
جااسر وهو يغاادر : سلام ي عمي
خرحت مليكة بعد ووقت ووحدته قد غاادر فتنهدت بارتياح اخيراا فوقااحته ليست لهاا حدود
منير : اقعدي ي مليكة هحكيلك
…………………….
جااسر : ي روح قلبي انتي من جوو هرجع بسرعة حتى مش هتحسي اني ساافرت
داليداا: انت امتى ناوي تستقر مع مرااتك
جاسر بحالمية : قريب ااوي بس ارجع هكتب عليها واعملهاا فرح مخصلش
داليدا بفرحة : بجد واخيراا هتجي وتعيش معناا
جاسر وهو ينظر لسااعته : دلوقتي هطلع الشركة اخلص شوية اوراق بخصووض الشغل فين حاازم
داليداا بتوتر : هو هو
حازم : اناا جيت يلا نروح
جاسر بنظرة ثااقبة وهو ينظر على شي ماا
جاسر بهمس : ااي ال على قميصك ده ي حاازم
نظر حازم قميصه فوجده احمر شفاااه نظر له بتوتر
حازم : طبعاا لو حلفتلك بااي انه مش ليا مش هتصدقيني طبعاا
جاسر من تحت اسناانه : يلا ي حاازم ده انت عايز تتروق على المظبووط
حازم : مانت كمان في على قميصك ي جسورة
جاسر بغيظ : حااازم
………….
اااه ي عمي انت طلبتني
حاامد : عيلة الصياااد عاايز اسمعهاا خبرهاا
مش جاسر الصياد خطيب شهد ي عمي
حامد : شهد خلاص مااتت
اازااي بس ي عمي
قتلهاا ابن ال**** منير
شهد اختي واكيد هنتقم من ال قتلهاا حتى لو ده اخر حاجة هعملهاا في الدنياا دي
حامد : عارف انك ادهااا ومش هتخذلني اابداا
اعتبر عيلة الصيااد اتمحت من على وجه الدنياا دي من كبيرهاا لصغيرهاا
حاامد : عايزك تقتلهم كلهم مااعداا داليدا
اناا عندي الاحلى ي عمي هخسرهم كل ال بيملكه وابهدلهم وبعدهاا عيشتهم هتكون جحيم بالنسبة لهم واسوااء من المووت
حامد : اازااي بس
شهر ي عمي وهبقى فاضيلهم ي عمي وبعدهاا هقضي عليهم كلهم
واناا واثق انك هتجيب حق اختك
وهو كذالك
يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية في امبراطورية الصياد ملاك)

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *