روايات

رواية أحببت طفلة الفصل التاسع 9 بقلم أمنية الوسامي

رواية أحببت طفلة الفصل التاسع 9 بقلم أمنية الوسامي

رواية أحببت طفلة البارت التاسع

رواية أحببت طفلة الجزء التاسع

أحببت طفلة
أحببت طفلة

رواية أحببت طفلة الحلقة التاسعة

 

مصطفى: اتخمدي مش عاوز نفس
تمارا: حاضر
ونامت تمارا وهي مرتاحه
في صباح يوم جديد
دق دق دق
تمارا: صحينا ياماما انت يابتاع انت قووووم بقا
مصطفى: بهمس: نعم ياروح البتاع ده
تمارا: احم وسع ايديك عشان اقوم
مصطفى: لي محنا كده حلوين
تمارا: عااااااااااا
مصطفى: بس بس قومي ياحبيبتي
تمارا: فوم يلا اتاخرنا جدا
مصطفى: ع اي
تمارا: ع الشركه هتقابل عمامي هناك لازم نعرف فين ماما اميره
مصطفى: حاضر
قام مصطفى اخد دش وصلي فرضه وهي كذالك
مصطفى: انتي نازله كده
تمارا:ايواه
مصطفى: غيري البتاع ده الا مفيش خروج
تمارا: اووووف طيب
غيرت لبست بنطالون اسود واسع وتشيرت ابيض في اسود واسكارف اسود وكتش ابيض
مصطفى: شعرك
تمارا: انا موش محجبه وممكن يلا بقا
مصطفى لبس بنطالون زيتي وتشيرت ابيض وساعه بيضه وحط اابرفيوم الخاص بيه الذي يجعله اكثر جاذبيه
تمارا: هوب هوب انت رشيت لي
مصطفى: تمارا ده برفيوم يلا بقا
نزلو الكل كان موجود بيفطرو
مصطفى: صباح الخير
الجميع صباح النور
جني: تعالو يلا عشان تفطرو
تمارا: لا ياماما هنفطر في المكتب
صلاح:واميره
تمارا:هترجع ولله هترجع متقلقشي
مريم:انا عاوزه ماما
جمال:ياحبيبتي اهدي انشاء الله خير
تمارا:عن اذنكم
خرجت هيا ومصطفى ركبو العربيه واتجهو نحو شركه المعمار
دخلت تمارا ومصطفى كان وراها وقفت مره واحده
تمارا:اتفضل
مصطفى:شركتك انتي الاول
تمارا:عيب لما امشي وراك الرجال قومون ع النساء ادخل
دخل مصطفى وابتسامه رضه ع ملامحه من تفكير صغيرته انثي ناضجه
تمارا:ادخل انت ع المكتب وانا شويه وجايه
مصطفى:تمام
دخل مصطفى الممر المؤدي الي مكتب تمارا وهي اتجهت نحو مكتب سمير فهو محامي الشركه
محمود:(سكرتير تمارا)انت ياااا رايح فين
مصطفى:داخل المكتب انا جوز تمارا
محمود:ااه اهلا يافندم اتفضل ادخل دخل مصطفى المكتب قعد يتفرج ع المكتب وكم الكتب الي فيه
دق دق دق
مصطفى:اتفضل
دخلت ابتسام(موظفه)استاذه ااه مين حضرتك
مصطفى بضيق:جوز تمارا
ابتسام:اهااا يابختها ولله اتجوزت قمر
تمارا:حبيبتي خلي رايك لنفسك سيبي الورق واخرجي بره
حطت ابتسام الورق ونظر الي مصطفى نظره مقززه وخرجت
تمارا:كانت بتقول ايه
مصطفى:ملحقتش اساسا منتي دخلتي
تمارا:اااه طيب خود امضي هنا
مصطفى:اقراه الاول
تمارا:اكيد مش همضيك ع حاجه تضرك امضي يلا
مض ع الورقه وفي اللحظه دي باب المكتب اترزع
تمارا:اي ياعمي مش عارف تخبط
عمران:البتاع ده بيعمل اي هنا
تمارا:واي الي يمنعو
عمران:دي شركه اخويا يعني ملوش حق يدخلها
تمارا بصوت عال:الشركه دي اخوك كتبهالي قبل مايموت وانا كتبتها لمصطفي
بوووم لي وازاي تعمل كده قصدها اي بعملتها دي الكلمه نزلت صعقه ع مسامع كل من مصطفى وعمران ومحسن
مصطفى:از….ازاي
تمارا:انا تنازلت عن الشركه لمصطفي يعني انا وانتو ضيوف عندو فهمين
محسن:كدابه اي الي يثبت
سمير:الورق هوا الي يثبت ده تحب تقراه ولا اقراه انا
محسن:ااااه ياوس** بتتحك ع بنت اخويا
مصطفى:اللزم حدك ياراجل انت والا وربي ادفنك مكانك
عمران:عملتي كده ليه يابنتي هه لي تسلمي رقبتنا لواحد غريب
تمارا:واحد ده مش غريب ده جوزي وبعدين ده حقي انا وملكي انا ودلوقتي ممكن تسيبونا شويه
خرج عمران ومحسن وهما بيتوعدو لتمارا ع الي عملتو اما مصطفى حس ان كرامتو اتهانت كده وانو في نظر اي حد هيكون بيدحك عليها
مصطفى:لي عملتي كده كان اي غرضك هه
تمارا:ممكن تهده شويه مفيش حاجه لده كلو
مصطفى:اه فعلا مفيش حاجه اما اكون في نظر الكل بتحك عليكي عشان املاكك يبقا مفيش حاجه
وسابها وخرج وهوا في قمه غضبو منها
تمارا:اي التفكير ده انا مش ده قصدي
سمير:بصي هوا معاه حق انو يزعل روحي وراه وفهميه كل حاجه
تمارا:ااااوووه طيب
نزلت وراه جري كان مشي ركبت العربيه واتجهت للبيت دخلت كانت امها بتكلم صلاح
جني:اهدو بس في اي
صلاح:مش احنا الي ناخد عرق وليه
تمارا:ممكن افهم في اي يابابا
صلاح:ليه تعملي كده يابنتي لي
تمارا:مصطفى فين
جني:الكل فوق يابنتي بيجهزو شنطهم
طلعت تمارا ع فوق جري خبطت
دق دق دق
مصطفى:ادخل
تمارا:انت بتعمل اي
مصطفى:زي منتي شايفه هننزل البلد
تمارا:مصطفى مش ده كان قصدي ابدا انا مقدرش اشوه صورتك
مصطفى بزعيق:امال كان قصدك اي قصدك تفهميني انك اعلي مني واني عشان اكون معاكي لازم اكون عالي مش كده
تمارا بعصبيه من تفكيرو:لا طبعا انا بحاول انقذ ماما اميره اعمامي كل همهم الورث وكانو بيضغجو عليا بماما عشان اتجوز حسام ابن عمي قلت لما مكنش انا المتصرفه يسيبوها
مصطفى: مش فاهم حاجه ازاي
تمارا: كل حاجه دلوقتي ملكك انت قلهم هتنازل عن كل حاجه مقابل ان امي ترجع وهيرجعوها
مصطفى: وبعد مايرجعوها
تمارا: وقتها هوفي بوعدي واختفي من حياتكو للابد
مصطفى: تمارا انا بحبك
تمارا: روح للي قلبك معاها يامصطفي مشاعرك تجاهي كانت شفقه وبس
مصطفى: لا انتي مش فهمه انا..
تمارا: مصطفى ارجوك احنا دلوقتي مع بعض بس عشان ماما وخرجت وهي بتحاول تمسك دموعها فاقلبها يصرخ باسمه
تمارا يارب قويني ع بعده
احببتك برغم من قساوتك برغم من عدم امتلاك قلبك ولكني اقسم لك انك امتلكت قلبي باكمله
مصطفى:غبي اهو كدبتك هتدمر حياتك بس لا جتي لما ماما ترجع مش هسيبها متطر اعمل كده
جني:هااا يابنتي
تمارا:خلاص ياجماعه سيبو حجاتكم مكنها
صلاح:ازاي ومصطفي
تمارا:مصطفى هيفهمكو كل حاجه يابابا بعد اذنكم انا خارجه ياامي اتمشي شويه
وخرجت تمارا وبعدها نزل مصطفى عده وقت كبير جدا بعد خروجها ولسه مجتش
جني:البت اتاخرت اوي انا خايفه
جمال:اهدي ياحجه تمارا مش صغيره هتيجي دلوقتي
مصطفى:برن عليها تلفونها مقفول
صلاح:شويه ياولدي ولو مجتش نطلع ع الشرطه
بعد خمس سعات كان مصطفى وجمال وصلاح بيتحركو نحو مركز الشرطه لكن قاطعهم تلفون مصطفى وهم في العربيه
مصطفى:ايواه
مجهول:مراتك هنا طلقها وخد كل الاملاك
مصطفى:اي الهبل ده انت مين
مجهول:انا قلت الي عندي ياتطلقها ياهتلاقيها جثه عندك ومتبلغش الشرطه وقفل
جمال:في اي يامصطفي
حكي مصطفى كل حاجه
صلاح:مش يمكن اعممها
مصطفى:لا ده عاوزني اطلقها ومش عاوز الاملاك اعممها عاوزين الاملاك
جمال:هيكون مين ده
في مكان لم نزره من قبل مكان ضلمه يحاوطه الكثير والكثير من الرجال توجد تلك الانثه ع كرسي مقيده
مجهول:وحشتيني
تمارا:مين
مجهول:معقول مش عارفه صواي اخس عليكي
تمارا:هو انت ياحيوان فكني
مجهول:تؤتؤتؤ عيب لما تشتمي جوزك
تمارا:انت اهبل ياض انا متجوزه
مجهول:مهو هيطلقك
تمارا:ده نجوم السما اقربلك فك عيني بقولك
قرب منها شال الشاشه من ع عينيها وقف قدمها
تمارا:راجع لي عاوز مني اي تاني
مجهول:عاوزك انتي انا ندمان وعايزك
تمارا:مش هيحصل
جني:بنتي انا عاوزه بنتي
مصطفى:يامي اهدي بس هرجعهت ولله بس عاوز اعرف هي ليها اعداء غير اعممها
جني بتفكير:ا ااايواه في
مصطفي بخوف:مين بسرعه احكيلي كل حاجه
جني: في واحد بس طلاما مش عاوز املاك
مصطفى: مين ده وعايزني اطلقها لي
جني: سليم الانصاري
مصطفى: يقربلكو اي
جني: كان………..
مجهول: انا بحبك وانتي بتحبيني
تمارا: انت وسخ وانا مش بحبك انت فاهم ياسليم انا بكرهك
سليم قرب منها وابتدا يتكلم بوقاحه…مش مهم انك تحبيني المهم ان سليم الانصاري بيحبك
تمارا:حرام عليك
سليم:انا هاخدك غصب عنك انتي فاهمه
تمارا:عندي شرط
سليم:شرط اي
تمارا:عمامي حجزين واحده كويسه عندهم اثبتلي انك لسه فيك خير ورجعها منهم
سليم:بس كده حاجه تانيه
تمارا:ملكش دعوه بمصطفي انا هخليه يطلقني
سليم:احبك وانتي بتسمعي كلامي ولسه بيقرب
تمارا:اا سليم
سليم:قلب سليم من جوه
تمارا:ا انا عاوزه ارجع عشان ميفتكروش اني مخطوفه
سليم:حاضر هرجعك
جمال:يعني هي مع الي كان خطفها
مصطفى:لازم ترجع وكان بيكسر كل حاجه تيجي قصادو ووقفو صوت
تمارا:مصطفى
وقف للحظه ده فعلا هي صوتها لف ليها وهو مش مسدق رجعت ازاي
جني جريت عليها حضنها وتمارا بادلتها وعيونها لسه متعلقه بمصطفى
مصطفى:انتي رجعتي ازاي وكنتي مع هه وقرب منها بلهفه وابتدا يتفحص جسدها بدقه ان كانت مجروحه وضمها اليه
منت اتمني ان ابادلك ولكن خوفي عليك موقفتي عن كده
تمارا ببرود عكس مابداخلها:مصطفى انا
مصطفي:كنتي مع مين احكيلي كل حاجه ومتخفيش
تمارا:انا ا انا كنت م مع ح….حبيبي
ازاي هوا مين ده اد ايه اتمني يقتل الي بتقول عليه حبيبي
مصطفى:انتي مجنونه حبيبك مين ده اتكلمي
سليم:انا وابعد ايدك عنها
تمارا:مصطفى جوزنا مكنش عن حب احنا هنطلق وهرجع لسليم
مصطفى:انتي مجنونه ده مش هيحصل
سليم:هدي ياباشا انت مش سامع هي بتقول اي ولا البعيد مبيفهمش
قرب منه مصطفى وضربه بوكس وقعه ع الارض جريت تمارا وقفت قدامو
تمارا:لالا ونبي بلاش
مصطفى:خايفه عليه ياخاينه
غمضه عيونها بوجع كلمه خاينه مش سهله ع اي ست
جني:انتي نسيتي ده عمل فيكي اي
تمارا:انا بحبه وده اخر قرار عندي
مصطفى:يعني عايزه تطلقي مش كده طب انا مش هسيبك عشان انتي بتعتي انا وبس انتي فهمه
تمارا بصتله بعين ترجي انو يسكت
تمارا:روح انت ياسليم وانا هتصرف
سليم:ماشي وخرج
مصطفى:اوعي تفكري حتي اني اطلقك انا اهون عليا اموتك فهمه
تمارا:مصطفى لازم تطلقني
مصطفى شدها وطلع بيها ع الاوضه دخلها وقفل الباب بلمفتاح
تمارا:مصطفى ارجوك سلي…
مصطفى حط ايديه ع شفيفها وقال….هششش اسمو ميجيش ع لسانك لي عاوزه تعملي كده قولي متخبيش عليا حاجه
تمارا:هيقتلك لو مرجعتلوش
مصطفى:عشان كده عاوزاني اطلقك
تمارا:ايواه
مصطفى:غبيه واكبر غبيه في الدنيا تمارا انا بحبك ولو هموت عشانك هموت لكن اني اتنازل عنك ده الي مستحيل
حضنته وفضلت تعيط رجعت طفله من تاني الطفله الي لما تتعب ويضيق بيها الحال تهرب في حضنو ضمها اليه بشده
مصطفى:هششش انتي دلوقتي معايا همم متخفيش
تمارا بصوت خافت:بس انا خايفه عليك ممكن يعمل فيك حاجه
مصطفى:بكره هروح عشان نرجع ماما وبعد كده بشوف عم زفت ده
تمارا:ماشي
مصطفى:بس هوا قرب منك او لمسك
تمارا بسرعه:لالا ولله محصلش حاجه
مصطفى:مصدقك تعالي عشان تنامي شويه
تمارا:خايفه انام لوحدي
مصطفى:هنام معاكي
تمارا : ماشي هدخل اخد دش الاول
دخلت اخدت دش وخرجت نامو بعد يوم شاق طويل
“في صباح يوم جديد”
اشتيقظ الكل ع صياح جني باسم اميره الكل اتفزع
مصطفى: اي ده في اي
تمارا؛ انا خايفه تعالا ننزل نشوف
نزل الكل والصدمه كانت من وجود اميره وجني بتصوت اميره فاقده الوعي اقترب منها مصطفى بخوف حملها وطلعها ع الغرفه اراحها ع الفراش واستدعي الدكتور بعد فتره لست طويل اتي الدكتور وقال انها ضعف بسبب سوء التغذيه
جني: انا مش فهمه ازاي رجعت لوحدها
تمارا: سليم الي رجعها ده كان من شروطي اني ارجعلو
مصطفى بغضب: قلتلك الحيوان ده متنطقيش اسمو تاني
جمال: اهدي يامصطفي الراجل ده شكلو مش سهل
تمارا: هو فعلا كده ده من اكبر رجال الاعمال في الشرق الاوسط المنافس ليا
عده حوالي ساعه واميره مزالت نائمه وصلاح جنبها والباقي تحت متوترين عشان يسالو اميره ع الي حصل واتصدمو لما شافو سليم داخل عليهم قام مصطفى بغضب اتجه لسليم لولا تمارا الي وقفت بينهم مانعه اي اشتباك يحصل
تمارا: مصطفى ارجوك اهده
مصطفى: تمارا ابعدي عن سكتي
تمارا: لا موش هبعد وانت جاي ليه
سليم: جت اطمن الامانه رجعت
مصطفى: امانه اي
سليم: الحجه
تمارا: ايواه رجعت بسلامه
سليم: طب انا وفيت بوعدي مش يلا
مصطفى: انت اهبل ياض دي مراتي يلا فين بروح امك
سليم:انا نفذت جه دورك
مرام:حرام عليك سيبهم دول بيحبو بعض
ورده فجاه تحدثت بصوت رقيق ركزت مع جمالها ولكن نفضه الفكره من راسي وقلت بحمود
سليم:تمارا انا هديكي فرصه لحد بكره تفكري سلام
خرج سليم وخرجت وراه مرام مسكت ايده منعاه من الرحيل
مرام:ارحوك ابعد عنهم حرام لما تفرق اتنين بيحبو بعض
سليم:عوزاني ابعد عنهم
مرام:ايواه
سليم:تتجوزيني لمده ست شهور
يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببت طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *