رواية اين زوجي الفصل السادس عشر 16 بقلم ايه عطيه
رواية اين زوجي الفصل السادس عشر 16 بقلم ايه عطيه
رواية اين زوجي البارت السادس عشر
رواية اين زوجي الجزء السادس عشر
رواية اين زوجي الحلقة السادسة عشر
في صباح يوم جديد اشرقت شمسه بالامل علي الجميع فهذا اليوم يوم سعيد للجميع
في منزل ميار في غرفتها استيقظت زينه و هي بكل نشاط و حيويه و حماس و اقتربت من ميار النائمه بجوارها
زينه/ميار ميرو مرمر حببتي قومي يلا
ميار /اممممم ها يا زينه في ايه
زينه/قومي يا حببتي يلا هنتأخر علي الشغل
ميار/شغل ايه
زينه/ميار قومي كدا و فوقي معايا و فتحيلي عينك
فتحت زينه عينها ببطء و نظرت الي زينه
ميار/ها في ايه بقه
زينه/انتي نسيت الشغل و لا ايه يا ميار قومي يا حببتي يلا هنتإخر
ميار/تصدقي فعلا نسيت هي الساعه كام دلوقت
زينه/الساعه سبعه
نظرت ميار لها بصدمه و تحدثت بغضب
ميار /سبعه… سبعه يا مفتريه ليه سبعه هنبيع لبن دا ميعاد الشغل تسعه تصحيني سبعه
زينه/ايه مش لسه هنلبس و نفطر و نتحرك علي الشغل
ميار /كل اللي بتقولي عليه دا هيخلص في ساعه
زينه/ساعه ايه
ميار /اها ساعه و اقل من ساعه كمان
زينه/طب علشان خاطري قومي يلا
ميار /ماشي يا زينه علشان خاطر بس المره دي بس و الله لو صحتيني قبل تمانيه و ربع مش هيحصل طيب
زينه/و جايه علي نفسك ليه ما تخليها تسعه الا ربع ايه رايك
ميار /بتتريقي حضرتك
زينه/طبعا بتريق تمانيه و ربع ازاي هنلبس و لا نفطر و لا الطريق للشغل
ميار /حببتي احنا بنلبس في ثانيه و احنا لا بتوع ميكب و لا غيره و الفطار سندوتش جبنه و رضا قوي و اما بقه طريق الشغل فا الشركه مش بعيده عن هنا يعني عشر دقايق و نكون وصلنا
زينه/انتي محدش يغلبك ابدا
ميار/طب يلا قومي يا اختي اجهزي و بما انك صحتيني و بمناسبه ان انهارده اول يوم شغل لينا هعزمك علي الفطار برا ايه رأيك
ابتسمت زينه و اقتربت من ميار و قبلتها من خدها و اخذتها بالاحضان و هي سعيده بعوض الله لها
زينه/احلي مرمر في الدنيا كلها
ميار /و انتي اجمل زينه في الدنيا
وبعد قليل من الوقت قد انتهت كلا منهم و الان هما في طريقهم الي احدي المطاعم لتناول وجبه الافطار
~~~~~~~~~~~~~~~
اما زين و معتز فقد استيقظ زين باكر كما اعتاد و هبط للاسفل للقيام بتمارين الجري حول منزله ثم عاد و اخذ حماما باردا و ذهب لكي يقوم بايقاظ معتز
زين/معتز معتز انت ياض يلا قوم
معتز/حرام عليك و الله يا زين سبني انام شويه انت سهرتني كتير امبارح
زين/ما انا كنت سهران زيك و مع ذلك بردو صحيت بدري
معتز/انت جبل حجر حديد انت انسان الي فاقد للاحساس اعملك انا ايه
زين/نهارك اسود انت بتقول عليا انا كل دا دا انت يومك مش فايت
و اقترب منه ببطء علم الاخر انه سوف يفعل به شيئا ما قفز من الفراش سريعا قبل وصول زين اليه و ذهب الي المرحاض و اغلق الباب خلفه بسرعه و يبتسم
معتز/الحمد لله فلت منك…. منك لله يا اخي خالتني انط من السرير
زين/ما هو من طول لسانك مش انا حجر و جبل و انسان الي انها هعرفك الانسان الالي دا هيعمل فيك ايه
معتز/خلاص احنا اسفين يا صلاح و مش هنعمل كدا تاني
زين/انت كمان ليك عين تتريق
معتز/ما خلاص بقه و سبني بقه اخد شور و اخرج البس و نروح الشركه و لا انت عايزنا نروح متأخر
زين/ماشي يا معتز بس مش هعديهالك
معتز/خلاص بقه يا زينو ميبقاش قلبك اسود
زين/مش قولت بلاش زفت زينو دي
معتز /نسيت خلاص انا اسف
زين/طب قسما بالله في ظرف عشر دقايق ان مخلصت شور و لبست كمان ليوم مش هيفوت علي خير
معتز/كتير عشر دقايق خاليهم خمسه
زين/و انا موافق
معتز/موافق ايه انت صدقت
زين/انت اللي قولت
معتز/و انت بتلزق في الكلام
زين/الراجل بكلامه خليك بقه اد كلمتك
معتز/ماشي يا زين
و بعد نصف ساعه قد انتهي معتز و زين كان في انتظاره
معتز /يلا
نظر زين لساعه يده
زين/انا بقول لسه بدري قوي خالينا كمان شويه
معتز /خاليك انت لو تحب
زين/انا احب حاجه تانيه ايه رأيك
فهم معتز ما يتحدث عنه صديقه
معتز/دا انا حبيبك اهون عليك
زين/بقولك ايه كفايه كدا و لينا حساب وقت تاني يلا
خرج زين و خلفه معتز من المنزل و في طريقهم الي الشركه بالسياره الخاصه بهم
معتز /زين انا جعان جدا و عايز افطر تعالي نفطر الاول قبل ما نروح ننطحن
زين/تصدق انا كمان عايز افطر
معتز/في مطعم هناك اهو يلا اركن عنده
بالفعل وقف زين امام المطعم و هبط الاثنين معا
دخل معتز اولا يبحث بعينه عن مكان يجلس به وقعت عينه علي ميار و زينه
معتز /بص مين هنا
ينظر زين الي حيث ينظر معتز وجد زينه و ميار
زين/و دول بيعملو ايه هنا
معتز/مستنين الاتوبيس
زين/اتبويس ايه يا غبي
معتز /انا اللي غبي بردو موجودين في مطعم الصبح اكيد بيفطرو يعني
زين/مش قصدي كدا انا قصدي علي صحاينهم بدري كدا
معتز /عادي يعني ممكن يكونو متعودين علي الصحيان بدري و نزلو يفطرو برا كا نوع من انواع تغير الجو
زين/ممكن بردو
معتز/طب ايه تيجي نقعد معاهم و لا ايه
زين/مش عارف
معتز /تعالي نصبح عليهم و نقعد نفطر معاهم
زين/عادي كدا
معتز /عادي احنا جيران و الباب في الباب
زين/عليا انا بردو
معتز /امال هيكون ايه
زين /انت عارف ايه
معتز /طب تعالي
و ذهبو باتجاه زينه و ميار
معتز /صباح الخير
نظرت زينه و ميار للواقف امامهم باستغراب
ميار /صباح النور
معتز /انسه ميار و انتي انسه زينه مش كدا
ميار /مش كدا…. خير
معتز/انا معتز و دا زين
ميار /اهلا….. و بعدين
معتز/ انتم مش فاكرين احنا الليكنا مع ولدك لما كانت انسه زينه تعبانه وجاركم كمان اللي ساكنين في الشقه اللي قصادكم
تذكرت زينه و ميار
ميار /اها… اهلا و سهلا انا اسفه انا كنت يومها قلقانه و متوتره و خايفه عليها فا مركزتش خالص
معتز /حصل خير……. تسمحولنا نقعد
نظر كلا من زينه و ميار للاخري محترين
احس زين بحيرتهم
زين /خلاص سبهم براحتهم يا معتز بلاش تضايقهم
ميار /لا مفيش مضايقه و لا حاجه
نظر زين لزينه
زين /يمكن الانسه مش عايزه بلاش نضيقها
زينه /انا…. لا لا ابظا مفيش حاجه اتفضلو اقعدو
معتز/طالبتم
ميار /احنا كنا لسه بنختار
اختارت زين و ميار و اختار ايضا معتز و زين و ذهب النادل لاحضار ما طلبوه
معتز/الا ايه مصحيكم بدري كدا
نظرت ميار الي زينه ثم عادت بنظرها الي معتز و تحدث و هي تجز علي اسنانها
ميار /حكم القوي علي الضعيف
نظر معتز لزين و عاد بنظره الي ميار و تحدث بنفس طريقتها و ه. يجز علي اسنانه
زين/انتي كمان عندك قوي منهم لله القوين المفتريين اللي بيستقو علي الضعيف
زين /طب اتلم بقه بدل اوريك الافتري
معتز /الله هو انا جيت جمبك
ميار /الله هو انا كلمتك
زينه و زين /ههههههه ههههههه هههههه هههههه
و انضم لهم في الضحك ميار و معتز
و بعد الانتهاء من هستريا الضحك
ا
زين /بجد انتم ايه مصحيكم بدري و جايبكم هنا
كان يتحدث و هو ينظر الي زينه
زينه/
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اين زوجي)