روايات

رواية يوميات فطومه الفصل الرابع 4 بقلم ريهام أسامة

رواية يوميات فطومه الفصل الرابع 4 بقلم ريهام أسامة

رواية يوميات فطومه البارت الرابع

رواية يوميات فطومه الجزء الرابع

يوميات فطومه
يوميات فطومه

رواية يوميات فطومه الحلقة الرابعة

 

لاااااه قولو لعمي اني مت. منيش رايداه مش عاييزه لوسيييي ابو قصه.. اللي بيجلب كنيش ساعات ده لاه مشو المأذون…
هرقع بالصوت والم عليكم أمه لا إله إلا الله..
دخل عمها فجأه /ايه الدوشه دي يا فاطمه… يلا المأذون تحت..
فاطمه/بس يا..
عمها/مفيش بس يال ورايا
فاطمه وهي تمسك ب دبوس دون ان يراها احد /حاضر يا عمي يا قلبي من جوه.. قلبي بيحبك من كل معموعه من معاميعه… يلا.. الى الجهاد..
عمها بريبه/مش مطمنلك.. وحبك اللي ظهر فجأة ده… يلا…
نزلوا وفاطمه قعدت جنب ريان مش جنب عمها وطبعا عمها وكيلها وحط ايده في ايد ابنه ريان وبدأوا ف كتب الكتاب…
المأذون /قول ورايا………………….. ………؟……
ريان لسه هيتكلم لقى حاجه مغروزه ف رجله من الجنب.. وايد فاطمه على رجله ومبتسمه بغباء.. فاطمه بغباء /بشكك ف
ركبتك علشان احصلك ف جمعتك يالوسيي
ريان /.. اااه اااه.. طب شيلي البتاع ده احسن م نصلوا عليكي ف جمعتك دي
فاطمهبصراخ لفت الانتباه/بيهددني عايز يجتلني ابن الهبله ده ياشويش يابوليس انجدوني.. ولا علشان انا غلبانه لا ليا حبيب ولاقريب ولاغريب يسأل عليا.. اااه يا زمن… دنيهه.. وي وي وي وي ايهئ ايهئ ايهؤ ايهئ ايهؤ
ريان لوالده /شوفت بت بديعه الهبله اللي عاوزني اتجوزها دي هتشيبني..
فاطمه هامسه ل ريان/ان ما خليتك تصلي الجمعه التلات مبجاش بطه..
المأذون /يلا يا جماعه انا عندي فرح.. ياجماعه.. قاطعته فاطمه/ياجماعه حد يجبلي الولاعه.. ياجماعه…….. وبعدين قامت تعمل حركات محمد رمضان وهي بتقول
. نمبر وان…. طون طون طون.. نمبر وان.. طءن طون طون. ++وبعدين قلبت على مافيا بحركاته…انا مافيا مافيا مفايا
ريان وهو مصدوم وبيشاور لابوه على فاطمه /نمبر وان.. وطون طون طون.. انا اتجوز طون دي ااه مش قادر
فاطمه ل ريان /عنك سيبلي انا الطلعه دي… انا اتجوز ده ااه يا عيني عليكي يا لوزه كان نفسك ف مهند.. اتجوزتي صميده.. ااه يا واخده القرد على ماله يغور المال ويفضل القرد على حاله… ااه يافاطمه تصومي وتفطري على لوسي..
عمها بزعيق/فاطمه.. ريان خلاص… يلا يا مولانا كمل…
وفعلا كتبو الكتاب وقالو بعد شهرين الفرح…
وباركولهم.. وبعدين الناس مشيت .. وكل واحد راح على اوضته…
فاطمه /لاااه انا متغاظه ومضايقه لازم اطلع فيه كل ده.. اعمل ايه.. اعمل ايه.. اعم.. لقيتها
ونكشت شعرها وحطت روج غامق وخلت وشها ابيض بصفار زي الميتين وجابت كاتشب حطته على حتت من وشعا وعلى الجلبيه البيض اللي كانت لابساها وراحت عند ريان… اللي ولسوء حظه كان بيتفرج على فيلم رعب اجنبي بتاع عروسه شغاله تقتل ف الناس.. ودخلت اتسحبت.. وراحت ورا الكنبه و اللي قاعد عليها واستخبت
وراحت شدت الريموت بخفه وطفت الTV وراحت قامت تخوفه.. فاطمه بصوت غليظ/ريان.. يااا رياان يابن بديعه الهبله.. اتجوزت البت فاطمه.. وسبتمي انا حبيبتك.. انا هقتلك علشان ايعدك عنها وتجوزك اني… هووو هاااا.. عوووو عاااا عييييي
ريان برعب/انا جزمه برضو حد يسيب القمر اللي ميت سبع مرات قبل كده وياخد فاطمه مش بدودو.. يبقا حمار بصي انا هطلقها واقعد من غير جءاز ولما اموت اتجءزك زي م انتي عايزه بس سيبيني…. وقعد يعيط
فاطمه كانت هتكمل بس صعب عليها راحت فتحت النور وشالت الحاجه اللي في وشها ولمت شعرها وكل ده و ريان حاطت ايدو على وشه من الخوف.. راحت قربت منه.. راح صارخ.. وجري بره الاوضه/عفريت عفريت عفرييييت الحقونييي. يا بابا.. وراح متكعبل على السلم وخده كله على ضهره.. وطبعا كل ده فاطمه ميته على نفسها ضحك.. طبعا شافها
ريان بتوعد والم /ماشي يا بتاعة المش بدودو
يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية يوميات فطومه)

يجب أن تكتب 5 تعليقات اولًا كي تظهر لك الحلقة.

اترك رد

error: Content is protected !!