روايات

رواية غرور الحب الفصل الرابع 4 بقلم جنى هاني

رواية غرور الحب الفصل الرابع 4 بقلم جنى هاني

رواية غرور الحب البارت الرابع

رواية غرور الحب الجزء الرابع

غرور الحب
غرور الحب

رواية غرور الحب الحلقة الرابعة

=يا ياسين متضغطش عليا اكتر من كده وحياة امك
-بتتهربي من السؤال لي
زقيتو بسرعه بعيد عني
وقعدت علي السرير وحطيت راسي بين ايديا بدأت صوت انفاسي ترتفع مش بحب حد يقرب مني اوي كده بخاف بتوتر بيحصلي حاجات غريبه مش عارفه لي بياذيني بالشكل ده مش عارفه
قومت من علي السرير وشديتو من ايدو علي الحمام غسلتلو وشو ونزلت عملتلو قهوه
طلعت علي الأوضه لقيتو نام
-اوووف اخيرا نمت
=مقدرتش انام في الأرض نمت جمبو علي السرير وحطيت المخده بينا
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في صباح يوم جديد
ليلي صحيت لقت المخده مش موجوده وياسين نايم وحاضنها
-اعععع
=اي اي البيت بيو*لع
-اانت قليل الادب
=بت بت انتي مبتعرفيش تصحي تقولي صباح الخير مريضه طب ولا اي
-صباحك مهبب شبه وشك
=بت احترمي نفسك

 

 

 

-انت ازاي تشيل المخده كده انتي مش محترم
=اولا أنا جوزك مش جايبك من الشارع دي حاجه تاني حاجه انتي اللي نمتي جمبي وغمزلي هه انتي
-قصدك اي وبعدين عايزني انام كل يوم علي الارض يعني متنام انت الله
سابها تكلم نفسها ودخل الحمام
وهي نزلت عشان تصبح علي كارما ملقتش حد خالص في البيت
نهاركو مش فايت روحتو فين وسبتوني ده اللي جوا ده
-الو ياكارما
=اي يالولا
-لولا في عينك انتو فين يابت
=احنا مسافرين يومين كده انا وجدو وعمتو
-مسافرين يو يومين ومخدتونيش معاكو لييي ولا بتنصبولنا كمين
=بقولك اي سافرنا وخلاص بقي يلا خلي بالك من ياسو يالولا
وقفلت السكه
-ماشي ماشي ياجدو أنا عارفه أن دي افكارك انت والبت كارما ماشي
طلعت اوضتنا

 

 

 

-غمضت عيني يووه يابني ماقولنا نلبس تيشيرت الله يهديك لنفسك يارب
لقيتو جيه عليا وحاوط وسطي
-خلي بالك أنا بحب بقلق من حركاتك المفاجاه دي
=الا قوليلي مفيش صوت للي في البيت دول لي
-سيبني الاول وهقولك
=طب اهو قوليي بقي
-س سافرو يومين وسابوني لوحدي معاك شوفت اللي أنا فيه
=سابوني معاكي انتي ده انتي مجنونه اقعد معاكي لوحدنا ليه يارب لي
-علي اساس اني هموت واقعد معاك لوحدنا
=أنا رايح الشغل مش ناقص صداعك خالص علي الصبح يلا ياماما من هنا
-يلا احسن برضو خلينا نخلص منك الساعتين دول
=يارب انت الهادي
••••••••••••••••••••••••••••••••••
في المساء
ياسين رجع من الشغل
-انت رجعت ياياسين
=اه رجعت اي الروايح الحلوه دي
ليلي خرجت من المطبخ
كانت لابسه بيجامه هوت شورت حملات وفارده شعرها

 

 

ياسين اتصدم من جمال ليلي وفضل متنح شويه
-انا حضرت العشا خلي بالك بعرف اعمل اكل مش زي ماانت فاكر
=هه
-يابني انت معايا
=اه اه معاكي أنا هطلع اغير تكوني حضرتي السفره
-لا مش هناكل علي السفره أنا هجهز الاكل في الجنينه علي البسين
=تمام هغير وانزل
-ماشي متتاخرش بقي
-تسلم ايدك انتي اللي عامله الجمال ده كلو
=اه يابني اومال فاكرني هجيب اكل من برا وكده أنا اصلا شيف
مسك ايدي وباسها
-احلي شيف ده ولا اي تسلم ايدك
ليلي بتوتر:بالهنا والشفا
ياسين قام جاتلو ماسدج
ليلي قامت وحاوطت رقبتو ب ايديها
-هتنزل
=نعمم
-هتنزل
=مش هتاخر هاجي علاطول
-بس أنا بخاف اقعد لوحدي باليل ممكن تخليك اليومين دول بس عشان خاطر عمتو
=ب بس

 

 

 

شالت أيديها من عليه
-خلاص ياياسين مش هغضط عليك انزل
ياسين قفل التليفون وسابو
-مش هنزل عشان خاطرك انتي بس
ليلي جريت علي بفرحه وحضنتو
=بجدد
ياسين شدد علي حضنها
ليلي بدأت تستوعب اللي عملتو
-احمم أنا انا اسفه
=هممم
-انت لزقت ولا اي وسع ايدك ياحبيبي
=الله مش انتي اللي حضنتيني الاول
-انا يابني
ياسين بعد عنها
-بقولك اي
=ارغي
ياسين مسكها فجاه وشدها عند البول ووقفها علي الترف
-ارمي
ليلي مسكت في رقبتو
=لا عشان خاطري حرام عليك لي بتعمل فيا كده
-ارمي

 

 

 

=يلاهوييي الحقونيي
-مفيش كد يلحقك مني احنا لوحدنا
=اهون عليك طب
-اه عادي
=طب خلاص خلاص مش هزعلك وسيبني
-وعد تعلمي كل اللي عايزو
=لا
-طيب يبقي نرمي بقي
=وعد وعد
ياسين سبها
-بقولك اي بعيدا عن اللي عملتو معايا ده تيجي نعمل فشار وتشغل فيلم
=تصدقي فكره تعالي ورايا علي المطبخ يلا
عملنا الفشار وطلعنا علي اوضتنا شغلنا الفيلم
نمنا علي السرير سندت راسي علي كتفو وبدانا نتفرج مع بعض
••••••••••••••••••••••••••••••••
في صباح يوم جديد

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية غرور الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *