روايات

رواية المشعوذة الصغيرة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نجلاء

رواية المشعوذة الصغيرة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نجلاء

رواية المشعوذة الصغيرة البارت السادس والعشرون

رواية المشعوذة الصغيرة الجزء السادس والعشرون

المشعوذة الصغيرة
المشعوذة الصغيرة

رواية المشعوذة الصغيرة الحلقة السادسة والعشرون

{{فى مطار القاهرة الدولي }}

بعد ما رحيم رفع النقاب بسرعة من على

البنت ونزلة تانى وقال أحييييية لاحيم

فلوسى ضاعت فى الأرض يا نهار ابويا

اسود دموع 😲😲

__________

 

 

 

دموع / وهى فى الأرض اةةة بطنى ايوة

زفت دموع فى حد يستقبل حد كدة اةةة

رحيم/ نزل الى مستواها بسرعة انا اسف

بجد قومى قومى بلاش استعباط يا

عبيطة انا بهزر معاكي

دموع / وهى بيقوم من الأرض ومحنية

وماسكة بطنها من اللكمة اللى تلقتها من

رحيم ،،بطنى يا لاحيم اةةةةةة

رحيم / بلجلجة ،،انتى قولتى اقصد قولى أسمى

اصل يعنى انتى بتتكلمى حلو واسمى كدة

الله ما اجعله خير لسة القطر داس علية

ومفطسة ولا انا اللى السمع عندى فى

حاجة

دموع / اعتدلت فى وقفتها ،،لا يا لاحيم

السمع كويس عندك اصل انا الحمد للة

اتعالجت بقلم نجلاء فتحى فى الكلام وبقيت

اتكلم كويس

بس بقيت لدغة فى ر بقولها ل زى لاحيم

ومش عارفة اعدلها لكن بقيت الحروف

بغبغاء انت زعلت

 

 

 

رحيم / لنفسة يعنى انا مسفرك كل دة فى

بلاد الفرجنة علشان برضو تقولى لاحيم طب ما

الدكتور قالى تمام لية يا دكتور يا ابن ***** ؛

*****

طب الحمد للة ان أسمى رحيم وبتقول

لاحيم احسن من رامي كانت عاتقول عليا

لاامى 🥺🥺قضا اخف من قضا ،،احم لا يا

جنيتى راضى احسن من اللوغرتمات اللى

كنتى بتقوليها بقولك سيبك من الهرى دة

ووضع يدة على كتفها وجذبها

لة ،وحشتينى

دموع / ابعد بقا دا انت ماسح بكلامتى

الالض على فكلة يا دكتول انت عضتنى

وضلبتنى و شتمتني فى حد يعض الدماغ

ازاى ب٠٠

 

 

(ابعد بقا دا انت ماسح بكرامتي الأرض على

فكرة يا دكتور انت عضتنى وضربتنى

وشتمتنى فى حد يعض الدماغ ازاى ب٠٠)

رحيم / احية ،احم جنيتى انتى متأكدة انة

حرف واحد بس (ر )صح يعنى ما فيش

حروف تانية

دموع / ببراءة، لا حلف (حرف) واحد بس

وبعدين اية عدو الأنثى دى انت مش اتغيلت

(اتغيرت )يا لاحيم

رحيم/ رفع ايدة بأستلام حصل يا كبير اهو

انتى سمعتى ان انا بقول بطلت وعلشان

يداري على موقفة لانة ضربها جامد مد

ايده على الأرض وجاب الورد وجلس على

ركبة ونصف وقال حمدالله على السلامة يا

جنيتى 🥺 بس وحيات لسانك يا شيخة اوعى

تقولى لاحيم وتبوظى اللحظة

دموع/ اتنطتت وسقفت وأخذت الورد منة

وجذبتة فى حضنها وهى سعيدة

رحيم/ لنفسة البت دى عبيطة ولا ايه دة

الورد اللى جبتة صحيح غالى بس من كتر

الدوس علية راح فى داهية وفرحانة بية

مجنونة المفروض ترمية فى وشى وانا

 

 

 

اتقمص وامشى احم ،جنيتى على فكرة انا

اللى جايب الورد

دموع / اممم عالفة (عارفة)

رحيم/ يعنى بدل ما تحضني الورد احضنينى

دموع / فهمت ووجدتة وضع ايدة فى جيبة

بكل غرور و مستنى انها تحضنة

رحيم/ مسكت الورد وضربتة فى وشة

وقالت اية قلت الأدب دى ،حيوان ولايا

(ورايا)على العربية يا دكتول( دكتور )

وأخذت الورد فى حضنها وجرت على

عربيتة وهى بتضحك بخبث

رحيم/ 😲😲هى هى قالت حيوان يا نهارك

ابوكى *****وبص يمين وشمال لاقها

 

 

 

متوجهه نحو الخارج جرى وراها وقال بت

يا دموع استنى مين دة اللى حيوان الله

يرحم حضنى دة اللى بتحسى فية بالأمان

وفجأة لاقى عربيتة مشيت ودموع مطلعة

دماغها من الشباك وبتقول لاحيم الاكب

(اركب ) تاكسى وحصلنى هههههههههه قال حضن

قال لاحيم قليل الادب ههههههههه

رحيم / تاكسى تاكسى ايه انا عمرى ما

ركبت تاكسى يا بنت المجنونة وربنا لما

اشوفك وبسرعة وقف تاكسى وتوجهة نحو

القصر وهو يتوعد لها بالكثير

💐💐💐💐💐💐💐

 

 

 

فى التاكسي شرد رحيم فى اخر لقاء قبل

ما تسافر دموع

((فلاش باااااااك ))

فى نفس اليوم اللى اعترف رحيم لدموع انة عرف

كل حاجة وبعد ما بكت و سكتها بطريقة 🤭

🤫،بعدت عنة وجلست على الكرسى زعلانة

رحيم / نزل على ركبتة أمامها ومسك اديها وقال انا

اسف انا ****** ان زعلت جنيتى

دموع/ عيف يا لاحيم بلاث ثتيمة

( عيب يا رحيم بلاش شتيمة )

رحيم / بلاش زعل لان انتى الاول اللى

ضحكتى عليا ولعلمك كل مخطط منى بيبوظ

ذى دلوقتى بسببك

دموع / بتبكى ومش بترد لانة كشفها

رحيم/ اظاهر عجبك انى اسكتك بطريقتي

وان 🤭🤫

دموع / غمضت عنيها واتكسفت ونظرت لأسفل

 

 

 

رحيم / رفع وشها له وقال طول ما انا

عايش رأسك مرفوعة دايما

دموع / مث فامية لبه (مش فاهمة لية )

رحيم/ بيأس منها ولا حاجة بقولك انا

عايز نخرج من الغرفة دى واحنا متفاهمين

رحيم/ اعتدل فى وقفتة ومسك أديها

وخرج بيها من الغرفة الى مكتبة

دموع / وقفت على باب مكتبة ورفضت

تدخل وتهز رأسها بالرفض ورجعت ( جالها دور قئ)

على

الباب وأخذت تبكى ومنهارة

رحيم / فهم ان عقلها الصغير صور لها

اللى حصل قبل كدة ،،فأغمض عينة بندم

لانة جرح عنيها وهى ملاك برئ طاهر

وحملها يين ايدة لأنها رفضت الحركة وضمها

داخل احضانة ويقول لها كلامات اعتذار ،،

 بقلم نجلاء فتحى ومن الحين الى الآخر يطبع قبلة

رقيقة على

رأسها وخرج بيها الى الحديقة وجلس على

مرجحة عش العصفور وهى ترتعش وتقول

دموع/ لاحيم وحث ذى فاجى 😭🥺🥺

 

 

 

(رحيم وحش ذى ناجى )

رحيم/ تمالك اعصابة لأنه عايز يعرف ماذا فعل معها

ناجى ليوصلها مثل هذة المرحلة وحياتك عندك

لاجيبة راكع تحت رجليكى

دموع / وعفو الوحث اللى ثبتنى عندة

(وعمو الوحش اللى ثبتني عندة )

رحيم / فهم انها تقصد مدير الدار ، بعد

وجهها من على صدرة وكان ضوء النهار

مسلط على وجهها، شيلى الموضوع دة من

دماغك لانة وسكت علشان مش عايز يقول

لها عمل اية فى مدير الدار حتى قبل ما

يعترف انة عشقها جاب حقها وحق بنات

كثير بقلم نجلاء فتحى وعلشان يغير

الموضوع، احم بس اية رأيك فى المرجحة

دموع / اتنبهت ونزلت من على رجلة و وشدتة من

 

 

 

على المرجحة وهى جلست وقالت كق ( زق ) وكانت

سعيدة كأنها لم تبكى وهو انصدم من عقلها

دموع/ حرفت افاى ان افا نفكى فيفا

(عرفت ازاى ان انا نفسى فيها )

رحيم / عرف لما سمعها وهى بتتكلم مع

سعيدة فى غرفتها من خلال الكاميرا المتصلة

بالفون بتاعة لما شافتها فى التلفزيون ،،احم

قلبى يا جنيتى هو اللى قالى

دموع / هههههههه فب ذوك (طيب ذوق )

رحيم فى لمح البصر شلها وجلس هو على

المرجحة وهى داخل أحضانة لوقت طويل

بدون كلام وكأن الكلام عايضع هذة اللحظة

التى سرقت من هذا الزمن

رحيم / دموع

دموع / اممممم

 

 

رحيم / من الاخر كدة انا حجزت لكى طيارة على

فرنسا انتى وسعيدة وحسن علشان تسافروا

دموع / فيف فرنكا دك ( فين فرنسا دى )

رحيم / عانفهمك بعدين المهم الدكتور اللى هناك

بلغنى ان حالتك سهلة وان الكلام دة سهل عندهم

جدا وفى نتايج مذهلة لحالات شبهك لكن للأسف

عاتعيشى بالسماعة على طول

دموع / بث آك مث عايرة اثافك

(بس انا مش عايزة اسافر )

رحيم / لو بتحبى رحيم لازم تسافرى

دموع/ بث أكن فامث لثامى

(بس انت فاهم لسانى )

رحيم / وربى ما عارف فاهمة ازاى قالها لنفسة احم

لازم السفر علشان تقدرى تتعاملي مع الناس انا

فاهمك غيرى مش عايفهم وعايتنمروا عليكى ،لاحظ

انها مش فاهمة فقال لا ابوس ايدك مش وقت غباء

 

 

 

وبلاش تسألى يعنى اية تنمر علشان الوقت وانا مش

عايز اجاوب وانا اخذت قرار طيارتك بكرة الساعة ٦

صباحا

💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐

وفى المطار ذهبت دموع الى الطيارة وهى على

صرخة واحد لاحيم لااااااااااا وهذا جعلة فى حرب

مع نفسة ولاخر لحظة كان عايلغى ويروح بيها البيت

بس حسن وسعيدة رفضوا واخذوها منة لان دة فى

مصلحتها وان وجودة جنبها ذى عدمة ولازم ييعد

علشان يكون انت الدافع انها تخلص وترجعلك

دموع / وحسن وسعيدة بيشدوها

للداخل ،،لاااا لاحيم بفركك يا لاحيم إنك

وحث ( لااا رحيم بكرهك يا رحيم انت وحش ) وكان

صوتها عالى وتبكى لحد ما اختفت

رحيم / بعد ما اختفت من امامة وصوتها اختفى على

عينى ان اسيبك بس لازم لما ترجعى بالسلامة يكون

حقك وناجى الزفت دة تحت بقلك نجلاء فتحى

 

 

 

رجلك وكل يوم يتواصل معها عن طريق النت صوت

وصورة لمدة كام شهور وفرض عليها النقاب ذى لما

شافها ومكانش محدد انها وشها لية ولا ظهرها حتى

عيونها و أديها تختفى

((عودة ))

فاق من شرودة على صوت السائق ويقول انة وصل

رحيم / نزل من التاكسي وهو يتوعد لها انها رفضتت

حضنة دة لماذا أيعقل انها أحبت شخصآ مثل سنها

وهى بالخارج أيعقل انها تنسى هذا الحضن الذى

يمثل لها مصدر الأمان أيعقل انها ترفضني 🥺🥺🥺

ودخل القصر وانصدم من اللى شافة وقال

دمووووووووع يومك مش معدى انهاردة ايه اللى

انا شايفة دة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية المشعوذة الصغيرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *