روايات

رواية لم يفت الأوان الفصل السادس عشر 16 بقلم No Promises

رواية لم يفت الأوان الفصل السادس عشر 16 بقلم No Promises

رواية لم يفت الأوان البارت السادس عشر

رواية لم يفت الأوان الجزء السادس عشر

رواية لم يفت الأوان الحلقة السادسة عشر

في الصباح
نور عااااااامر تعالي بسرعه
عامر بيجري علي صوت نور
عامر اي
نور بتشاور لعامر علي التلفزيون
عامر بيلاقي البارون عامل مؤتمر صحفي والأله معاه وبيعمل تجربه عمليا علي واحد من الشعب
عامر بيجري علي بره
نور بتمسك ايد عامر انت ريح فين
عامر لازم اوقفه حتي لو هقتله
نور انا مش هسمحلك بكده اش عرفك ان ده مش كمين عشان يوقعوك
عامر انتي مش شايفه بعينك الراجل وهو بينفذ كل حاجه
البارون عمره مايطلع علي التلفزيون كده من غير مصدقيه منه
نور عامر عشان خطري متروحش انا ماصدقت لقيتك
عامر وهو بيبوس نور من جبينها
عامر انا رجعلك يانور ده وعدي ليكي هرجع وهتجوزك
نور خلي بالك من نفسك
عامر لا اله إلا الله
نور محمد رسول الله
تامر بابا رايح فين

 

 

عامر بيبص لنور انها تاخد بالها منو
نور ده روحي متخافش
عامر بثقه انا عارف
عامر بيسيب نور وبيطلع علي قصر البارون
الداده اي يابنتي عامر راح فين
نور بحزن ايوه ياداده
الداده متخافيش هيرجع انتي متعرفهوش قدي
نور بتلاحظ ان الداده حزينه
نور مالك ياداده غاليه
غاليه ولا حاجه يابنتي
نور هو انا معرفكيش يعني في اي ياداده
غاليه نفسي اكلم ابني
نور هو انتي مبتكلمهوش
الداده من ساعة ماجيت اشتغلت هنا وانا بعتبر عامر زي ابني
وكنت مبتكلمش عشان انتي عارفه عامر مانع الموبيلات
واي حاجه فيها تواصل
نور بس ده ابنك بصي ياداده عامر امبارح اداني مفاتيح اوضته
انا هخليكي تتكلمي من التليفون القديم

 

 

غاليه ربنا يخليكي يابنتي ويحفظك انتي هتردي فيا الروح
نور داده بس فيه حاجه انا مش فاهمها
انتي بتقولي انك من ساعة ماشتغلتي
غاليه ايوه يابنتي انتي كنتي فاكره اني مع عامر من سنين صح
لكن الحقيقه اني بقالي سنه
عامر هو اللي انقذني من ابني لما كان عايز يمضيني علي بيع بيتي بالعافيه
ولما ابني صمم سبتله البيت ومشيت
وعامر خدني علي بيته
ومن ساعتها وانا هنا
نور ورغم كل ده لسه عايزه تكلميه وتطمني عليه
غاليه ايوه يابنتي انا ام والأم مهما ولدها عملو مبتعرفش تكرهم
نور انتي فعلا اسم علي مسمي غاليه وانتي فعلا غاليه
في قصر البارون
عامر بصوت عالي وهو ماسك مسدسه كامل البارون
البارون بسخريه اخير اتقبلنا تعالي نشرب حاجه علي ماالشفره توصل
عامر بصدمه اي
البارون مستغرب صح طول عمرك عارف عني اني بخاف علي سلطتي ومكانتي قصاد الناس
بس لعبتها صح مش كده اعترف اني اتفوقت عليك
عامر هستنظر اي من اب قتل بنته

 

 

البارون مين ريم الف رحمه ونور عليها
كانت شاطره اوي في البرمجه
علمتها وكبرتها وخليتها اهم واحده في الدار عندي
وفي الاخر كل تعليمها طلع عليا
بس تعرف انا رغم كل ده مبسوط منها رغم كل العلم والاختراعات الكتيره
بنتي اتغلبت عليا
اتغلبت علي البارون وقدرت تخليه يستنا 3سنين بيدور علي الشفره
عامر وهو ماسك مسدسه
اترحم علي نفسك
البارون انت مستعجل ليه كده
عامر شكلك مسمعتش عني كويس
البارون لا سمعت وعارف ان رغم الحراس اللي عندي دي كلها
في لحظة واحده عارف انك هتخلص عليهم

 

 

البارون ماتيجي نسيب خلافتنا علي جمب ونفكر في الاهم
عامر الاهم ومعاك انت
البارون صدقني انت وانا هنبقي قوة محدش هيقدر يوقفنا
العالم هيبقي في ايدينا
هخليك اغني واحد في العالم
عامر هتفضل ترخص من نفسك لفين تاني
البارون انا قدمتلك اهم صفقه في حياتك بس طالما مش عايز خلاص بس خلي بالك من تامر ونور
مش اسمه تامر برضو
عامر مهما عملت مش هتعرف توصلهم ابدا
البارون متأكد
البارون داداه غاليه……
عامر بيبص وراه بيلاقي نور مربوطه من بوقها وايديها والداده سحبها من شعرها
وتامر متخدر وعلي ايد الحارس
عامر بصدمه ليه….

يتبع
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية لم يفت الأوان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *