روايات

رواية قلب مظلوم الفصل الخامس 5 بقلم سحر خالد

يواية قلب مظلوم الفصل الخامس 5 بقلم سحر خالد

رواية قلب مظلوم البارت الخامس

رواية قلب مظلوم الجزء الخامس

رواية قلب مظلوم الحلقة الخامسة

وفي صباح يوم جديد فتح اركان عيونه بتعب على صوت التليفون اللي عمال يرن باستمرار بص للتليفون ما كانش هيرد بس استغرب لما الاقيه جده اللي بيرن عليه غريبه فتح التليفون ورد وجاء من على الطرف التاني صوت جده وهو بيقول ……….اركان تجيب امل وتيجي بسرعه مسافه الطريق عايزك تكون هنا ..

اتعدللاركان وهو بيقول…… ليه يا جدي في حاجه حصلت امي واخواتي فيهم حاجه

الجد ……لا يا ولدي بس عايزك تيجي في اقرب وقت يا اركان ما تتاخرش مسافه الطريق والاقيك هنا

اغلق الهاتف اركان مع جده ثم نهض بسرعه يخرج من غرفته ويذهب الى غرفه امل وهو لا يفهم ماذا حدث دق على الباب ودخل الى الغرفه ولكن صدم لم يكن هناك احد توقع ان تكون في الحمام ولكن ايضا لم يجد احد توسعت عيون اركان وهو لا يدري اين ذهبت

ذهب الى المطبخ والى كل الغرفه التي في المنزل لا يوجد احد في النهايه يصيبه الفزع ان تكون هربت اين هربت هذه الفتاه

ولكنه وجد ورقه على الطاوله من امل مكتوب عليها

“انا مشيت من البيت مش هارجع تاني يا اركان مش هارجع الا لما اثبت اني بريئه واني مظلومه لو حد سال علي من اهلي قول لهم كده عموما اصلا ما حدش هيسال”

كور اركان الورقه بين يديه بغضب شديد من هذه الفتاه ثم ارتدى ملابسه وخرج يذهب الى الجد ويفهم منه ما حدث ثم يعود لهذه الفتاه ويبحث عنها و التي منذ ان راها لا يجد الا الحظ السئ

في الجد منزل نهض من على الكرسي الذي كان يجلس عليه وهو يقول……. يعني ايه يا جدي انا مش فاهم انت بتقولوا ايه

الجد وهو يخفض راسه الى الاسفل ……هو ده اللي حصل يا ابني احنا مسكنا الراجل اللي كان في اوضه امل وحكى كل حاجه اما ضغطنا على اختك عرفنا ان هي اللي ماجراه عشان يدخل عند امل

واما تصوت هي و ندخل نشوف امل معه في الاوضه

قرب اركان من اخته ضربها بغضب كبير وهو بيقول …..يعني ايه يعني ده كله بسببك كل اللي حصل ده بسببك وانا اللي عملته فيها ده بسببك

قرب الجد منه وهو بيقول…… عملت فيها ايه يا اركان هي فين امل ما جاءتش معك ليه

بص له اركان بشرود شويه وبعد كده خرج بسرعه من البيت ركب عربيته وطار بها يدور على امل في كل مكان…

بعد مرور شهر شهر كامل مره على اركان وهو مش عارف يلاقي امل دور عليها في كل مكان ممكن تروحه حتى انه اهمل شغله ما بقاش يروح الشغل مابقاش يخرج من البيت حتى بعد ما جاء له اكتئاب انه مش هيلاقيها …

وفي يوم كان قاعد زي اي يوم بيبص من الشباك على اما انه يلاقيها بس فجاه رن الجرس قام اركان فتح الباب بسرعه ولهفه على امل انها تكون هي

بس لقي حنين قدامه بصيت حنين بحزن وفي نفس الوقت بشفقه

بصلها اركان وسيبها ودخل البيت دخلت وراه حنين وهي بتقول ……معقول يا اركان فراقها مقصر فيك للدرجه دي

ماردش عليها اركان قعدت حنين على كرسي وهي بتقول بحزن ……انت بتحبها يا اركان ما تكذبش على نفسك اكتر من كده اعترف ان انت بتحبها بجد واعترف انك ندمت واعترف انك جرحتها وانك نفسك تاخذ فرصه عشان ترجع لك تاني انا مش زعلانه منك يا اركان عشان حبيت امل بالعكس مبسوطه لك قوي وبتمنى امل ترجع و تسامحك

بصلها اركان بحزن وهو بيقول…. انا مش عارف اقول لك ايه بجد يا حنين بس اسف

ضحكت حنين وهي بتقول ……بتتاسف على ايه اركان انا باقولك بجد انا مبسوطه عشان انت لقيت الحب الحقيقي ويارب بجد امل تسامحك

قالت كده وقامت حطت خاتم الخطوبه على الترابيزه وبصيت له بابتسامه وخرجت

فضل اركان واقف شويه بشرود وبعد كده خرج بسرعه وراء حنين وهو بيقول …. حنين تعالي نشرب مع بعض قهوه في اي مكان اعتبريها اخر مره

ابتسمت حنين وهي بتقول …… تمام

وفعلا خرجوا وبعد شويه كان قاعد اركان قدام حنين في احد الكافيهات

فجاه وقعت عينه على امل اللي كانت قاعده على احد الترابيزات وجنبها شاب وبيضحكوا فرحانين اشتعلت عين واركان بغضب ونار وهو بيقوم و

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب مظلوم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *