روايات

رواية صاحب المانيكير الاسود الفصل السادس 6 بقلم نسمة سيد

رواية صاحب المانيكير الاسود الفصل السادس 6 بقلم نسمة سيد

رواية صاحب المانيكير الاسود البارت السادس

رواية صاحب المانيكير الاسود الجزء السادس

رواية صاحب المانيكير الاسود الحلقة السادسة

ماجد: قوليلي بقي يا ريري يا قمر كل حاجه تعرفيها بلتفاصيل
ريري: انت فاهم غلط
ماجد: اخرسي انا فاهم و عارف كل حاجه من الاول قولى يا بت مين الى وراكي اخلصي
ريري: محدش ورايا انا لاقيتك غني قولت اخد منك شويه فلوس وخلاص
ماجد: عارفه انا لو شوفتك صدفه في اي حته هعمل فيكي ايه
ريري: لالا مش هتشوفني تاني خالص
ماجد: يلا غوري….. مروان
مروان: نعم يا بيه
ماجد: راقب البت دي كويس اوووي واوعي تتوه منك وخالي بالك متحسش بيك
مروان: أومرك يا باشا
ماجد: هانت اوي وهجبكم كلكم بس الصبر

…………….
سمر: خير بتتصل ليه
احمد: عايز اشوفك ضروري
سمر: وانا بقي مش عايزه اشوفك خالص ولا حتي اعرفك
احمد: يا سمر هفهمك كل حاجه بس تعالى نتقابل و نتكلم
سمر: انا مش فاضيه وقت ما افضي هبقي اقولك سلام
الباشا: يومين لو متصلتش بيك كلمها انت عايزين نخلص بقي عشان نفضي للباقي
احمد: هو انت يا باشا هتغدر ب ماجد؟؟
الباشا: مش هغدر بس ناخد المصلحه وكل واحد يروح لحاله يعني
احمد: فهمت يا باشا
………..
لارا: بابا طمني عليك يا حبيبي
نجيب: انا بخير يا حبيبتي الحمدلله احسن من الاول
لارا: بابا انت بجد متعرفش مين عمل فيك كده
نجيب: يا حبيبتي هعرف منين بس انا مش عايز اظلم حد والشرطه بتشوف شغلها اهو والى عمل كدا اكيد هيتجاب
لارا: ربنا يبعد عنا الشر يارب ومتحرمش منك ابدا
نجيب: طب يلا ناكل بقي

…………….

ريري: بقولك شكله عارف اني تبعك فضل مسكني عايز يعرف انا تبع مين
….: مش انتي اتصرفتي؟
ريري: انا قولتلو اني بصيت لفلوسه بس شكله. مصدقنيش
…: طيب اهدي الايام دي. لحد. ما اشوف هنعمل. ايه
ريري: اوعي تسبني انا خايفه اوي
…: متخفيش انتي بس خاليكي في الشقه هنا وانا هجيلك. كل فتره سلام

………….
« يوم جديد»
عبدالله: معلش يا سمر اطلعي صحي شمس عشان كدا هنتاخر
سمر: حاضر يا بيه
فوزيه: الفطار على السفره يا بني عايز حاجه تانيه
عبدالله: لا يا ماما تسلميلى
شمس: صباح الفل على الناس القمر دي
عبدالله: اخيرا ياختي صحيتي
فوزيه: صباح النور يا بنتي اقعدي افطري يا حبيبتي
شمس: شايف الكلام الحلو مش زايك
عبدالله: طب يلا ياختي اخلصي عشان اوصلك
شمس: هتيجي تاخدني ولا هرجع لوحدي
عبدالله: لما تخلصي كلميني وهشوف هعرف اجي اخدك ولا لا لاني هخرج مع صحبي
شمس: خلاص ماشي اشطا

…………..
زينه: بقولك ايه فكك مني خالص في الحوار دا وبعدين يا اخي خالى عندك دم البت مسحت بكرامتك الارض شفلك غيرها بقي
معتز: ما انا هشوف بس بعد ما اعمل الى في دماغي
زينه: هو مفيش كرامه للدرجادي
معتز: هو لو فيه كرامه كان زمانك في حضني دلوقتي…. وبعدين البت بتتقل شويه وهي تستاهل
زينه: انا هروح اغير هدومي عشان اروح الكليه هتوصلني
معتز: اه انا كمان رايح الكليه
………..
لارا: هخلص كليه واجيلك علطول بس خد الدوا واتغدي كويس اوي ماشي يا بابا
نجيب: روحي يا حبيبتي متقلقيش عليا
ربنا معاكي يا بنتي ويسترها عليكي يارب
…………..
علاء: ايه يا ياسمين انتي فين
ياسمين: انا في الطريق في حاجه مهمه جدا. لازم تعرفها
علاء: طيب مستنيكي انا و امين في المكتب
ياسمين: طيب. سلام
………….

معتز: انا صبري ليه حدود بدات اضايق
لارا: ضاقت عليك الدنيا و الاخره يا اخى ابعد عني بقي هو انت بتحب التهذيئ
زينه: في ايه يا لارا ما تروحي معاه اتكلمو واتفهمو مش هيحصل حاجه يعني انتي مكبره الموضوع اوووي ع فكره
لارا: بقولك ايه خدي التافه دا وامشي من قدامي ناس عره صحيح
معتز: تعالى نتكلم في العربيه
لارا بصوت عالى: انت مجنون ولا ايه ابعد ايدك عني

دكتور : حالا تيجو على مكتبي فورا
معتز: حضرتك فاهم الموضوع غلط
شمس: لا مش فاهم غلط كل الكليه شافت كل حاجه و العميد كمان سمع كل كلامكم… متقلقيش يا انسه كلنا هنشهد معاكي بلحق
دكتور: يلا قدامي
زينه: عجبك كدا
معتز: اخرسي خالص مسمعش صوتك يا بومه انتي

……….
علاء: ادخل
ياسمين: في مشتبه واحد بس لكل جرايم الاقتل الى حصلت وحتي محولت الاقتل بتاعت الاستاذ نجيب
علاء: تعالي اقعدي بس و احكي. مين المشتبه و عرفتي منين
امين: استني بس اطلبلها لمون مش شايف وشها مخطوف ازاي…. انتي حد عملك حاجه؟؟
ياسمين: لا لا انا كويسه بس لازم تعرفو كل حاجه عشان نلحق نشوف هنعمل ايه
علاء: طب قولى
ياسمين: احنا عارفين ان كل الى ماتو دول ماتو على ايد شخص واحد و الاثبات على دا العلامه الي بيسبها القاتل وهي المانيكير الاسود فكرت ايه الى يخلي القاتل يقتل ناس كبيره زي دول من غير ما يسرق حاجه فاكيد كل الى ماتو دول ليهم عدو. واحد مشترك بنهم وهو الى بيخلص عليهم
امين: بس مفيش حد بلغباء دا يقتلى اعدائه عشان يتشك فيه
ياسمين: مهو مش بلغباء دا اسمعني للاخر…. دورت ولقيت شخص واحد بس كانو عدو ليهم وقبل ما يبدا جريمه القتل بشهرين كان اتصالح معاهم وبقي في شغل بنهم يعني وكدا ومع التحقيقات الى كانت شغاله ومن كلام الناس ان الشخص دا الشر كان باين عليه و من تصرفاته وان الحب و التصالح الي. حصل دا كله كان تمثيل وانه كان بيعين ناس ينقلو كل اخبارهم ليه في السر
علاء: طب مين دا
ياسمين: ماهر الالفي
امين: راجل الاعمال؟؟
ياسمين: ايوا هو بس مش دا اسمه الحقيقي اصلا
علاء: نعم!!
ياسمين: اسمه حاتم السيد على
امين: المعلومات دي مهمه جدا… لحظه لحظه انتي قولتي اسمه ايه
ياسمين: حاتم السيد على
علاء: مش دا يبقي اسم ب…
ياسمين: ايوا اسم بابا.. بابا مطلعش مات زي ما كنت فاكره دا غير انه طلع عامل عمليات تجميل عشان منعرفش شكله
علاء: ياسمين لو عايزه تسيبي الاقضيه دي مفيش مشكله دا حقك
ياسمين: لا مش هسبها انا بنسبالى ابويا متوفي والى غلط لازم يتعاقب احنا هنا بنجيب حق الناس مهما كان من مين
امين: حقيقي انتي ربنا يبركلك
علاء: لازم نخطط و نعرف هنعمل ايه

وخصوصا ان سكوته دا مش مريحني ولا بعت رساله ولا اي حاجه تاني
ياسمين: لازم نعمل حسابنا على اي حاجه
علاء: طب اسمعوني كويس
……………
♡كيف لي أن أثق في هذا العالم و عالمي هو من أخافني♡
………………..
دكتور: كل دول شاهدين عليكم ولسه بتنكرو!! هو كدب وخلاص
معتز: انت ازاي تكلمني كدا اساسا انت متعرفش انا ابن مين
دكتور: لا معرفش وياريت اعرف مين الى معرفش يربيك بلشكل دا… انتو الاتنين مرفوضين من الكليه وياريت يا معتز تبقي توريني انت ابن مين عشان ليا كلام تاني معاه يلا برا
معتز: وشك بومه يا زينه بومه
دكتور: وانتي يا انسه لارا ياريت اي مشكله تاني تجيلي علطول
لارا: شكرا ليك جدا يا دكتور معرفش من غير تدخل حضرتك كان حصل ايه
دكتور: لا متشكرنيش انا اشكري زميلتك الانسه شمس هي الى جت بسرعه وجبتني يلا روحو الحقو محضارتكم
لارا: انا عايزه اشكرك جدا
شمس: مفيش شكر بنا احنا بنات زي بعض وغير كدا الواد دا شكله مكنش مريحني خالص حقيقي
لارا بضحك : ولا مريحني انا كمان والله… بس انا مشفتكيش قبل كدا
شمس: اصل دا اول يوم ليا هنا
لارا: ايه رئيك ابقي اول صاحبه ليكي
شمس: ياريت والله
لارا: طب تعالي نتكلم شويه في الكافيه بتاعت الكليه
شمس: ماشي يلا بينا

…………
فوزيه: سمر روحي عند خالتك هتديكي شويه حاجات ليا
سمر: يا ماما الطريق طويل
فوزيه: يلا يابت بقي متتعبنيش معاكي
سمر: حاضر يا ماما حاضر
……….
احمد: منوره يا سموره
سمر: احمد؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صاحب المانيكير الاسود)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *