روايات

رواية ملكت الأسد 2 الفصل السابع والخمسون 57 بقلم فاطمة حسن

رواية ملكت الأسد 2 الفصل السابع والخمسون 57 بقلم فاطمة حسن

رواية ملكت الأسد 2 البارت السابع والخمسون

رواية ملكت الأسد 2 الجزء السابع والخمسون

ملكت الأسد 2
ملكت الأسد 2

رواية ملكت الأسد 2 الحلقة السابعة والخمسون

اياد خرج ونزل خرج عطلول ركب العربيه وطلع
مراد بص عليه بغض وطلع ع فوق يشوف تمارا
فوق تمارا اللي واقفه تبص مكانه بصدمه معقول في شخص اناني كده
ازاي كده
مراد دخل لاقها واقفه سرحانه
مراد بشك.في اي .قالك اي
تمارا بصت ع مراد وقالت بسرحان .مقالش حاجه غير أنه هيطلاقني
مراد بشك.متاكده
تمارا بوجع .اه متاكده .
مراد بسها بهدوء . متخافيش أنا معكي .ثم أكمل.اسر هيجي لانه عرف بلاش تتكلمي مع ف موضوع أن اياد ضربك ماشي
تمارا هزات رأسها بهدوء.حاضر ي بابا اطمن.معلش ي بابا ممكن تسبني لوحدي محتاجه انام
مراد خرج هو وروح بشك

 

 

مراد بعد ما دخل اوضته.حاسس أن تمارا بتكدب علياا
روح بحزن عليها.هي بس تلاقيها تعبانه شوي الموضوع بردك مش سهل عليها
مراد هز رأسه بهدوء
…..
عند منه كانت حابسه نفسها ف الاوضه بسبب أن ايهاب موجود
ايهاب كان بيخبط ع الباب بتوتر
منه بضيق .في حاجه
ايهاب بتوتر .عايز اتكلم معكي
منه بزهق فتحت الباب.عايز اي هااا .عايز تعرف راي مش كده
ايهاب بتوتر.صدقني ا.انا مكنتش قصدي يعني اقول كده .. أنا عارف اني ظالمتك كتير بس انتي فى المقابل عايزه تحرمني من ابني .انتي لو بصتي هتشوفي اني اتظلمت زيي زيك
منه بصت عليه بسخرية.انت مستحيل تكون اتظلمت زيي
ايهاب .لما مره تخسري كل حاجه دا مش ظلم . أنا مش هتكلم ع فريده اللي فضلت احبها خمس سنين وانتي كنتي بتشجعني ع كده ولاا هتكلم ع اد ايه كنت ضعيف وروحت لي الموت بسهوله ومشيت ورا واحد زي الحيوان اللي اسمه سامح بس تعرفي اي اكتر حاجه وجعتني هي انتي .
ازاي اقدرتي تعملي كده ف نفسك علشان.
ايهاب مسكها من كتفها.قوليلي ازاي تعملي كده . أنا كان عندي اموت ولاا تعملي كده.وبعد دا كله سكتي وخلتني اقول واعمل فيكي كل حاجه وبردك ساكته.عمري ما فكرت إني ف يوم اني اكون السبب اني اذيكي واكون السبب ف اني دمار حياتك عمري صدقني
ايهاب حضنها وفضل يعيط بوجع ع كل حاجه حصلت معهم
منه كانت واقفه ساكته كل اللي حاسه بيه دموع أيهاب وبس
……..

 

 

عند ياسين
كان ف الشركه بيشتغل ع شوي حاجات بس مره واحده رمه القلم بضيق
مضايق من تصرفات ندي وحاسس أن في حاجه
ياسين مسح على شعره بضيق . اهدا لو في حاجه تعرف .اهدا ي ياسين
….
عند أسر وحور
كانوا ف الطريق
حور كانت حطه أيدها ع كتف اسر لانه عرفه أنه مضايق علشان تمارا
حور بحب .اطمن ي حبيبي.ان شاءالله الموضوع هيكون بسيط وترجع لجوزها
اسر هز رأسه بهدوء
وبعد شوي وصلوا
وأسر طلع لتمارا وهو حور
ف الاوضه تمارا كانت سرحانه ومش عارفه تعمل اي تسمع كلام اياد ولا لاء
لحد ما الباب اتفتح ودخل اسر وحور
تمارا رفعت عينها وفضلت تبص لحور وعينها دمعت بوجع
تمارا نزلت عينها بسرعه لما اسر قرب منها
اسر اخدها ف حضنه بحب وهو بيمسح ع شعرها.عامله اي دلوقتي ي حبيبتي
تمارا فضلت تعيط وهي ف حضن أسر
حور بصت عليهم ورحت خرجت بهدوء
حور نزلت اقعدت تحت ومفيش دقايق ونزلوا مراد وروح
روح سلمت على حور بحب
وقعدوا مع بعض بعد ما قالتهم أن اسر مع تمارا

 

 

فوق
أسر خرج تمارا من حضنه واتكلم بحب .حصل اي بينك وبين اياد.وانتي بجد مش عايزه اياد تاني
تمارا مسحت دموعها قولت بهدوء .محصلش حاجه وخلاص موضعي أنا واياد خلص خلاص
اسر ماسك أيدها.طب احكلي أنا اخوكي حتي علشان لو في حاجه اقدر اساعدك
تمارا .مش عايزه اتكلم دلوقتي ي اسر أرجوك
اسر بسها.انا موجود ف اي وقت لو عايزه تتكلمي
اسر قام وخرج ونزلت تحت فضل معهم
…..
بليل عند ياسين كان خلص شغل وفي الطريق لفيلا حازم
وبعد شوي وصل
كان اياد قاعد ببرود هو ندي وفريده بيحاولوا يعرفوا حصل اي
ياسين سلم عليه وبص ع ندي رح لاقها بتبص عليه بضيق
اياد قام بسرعه لما الفون بتاعه رن ورح يرد عليه
ياسين بشك.يلا ي فريده
فريدة قامت وحضنت ندي
ولم ياسين مد أيده علشان يسلم عليها بصت ع أيده وطلعت ع فوق
ياسين سحب أيده بهدوء وسحب فريده وخرج
فريده كانت مضايقه ومسكوفه من اللي حصل
ياسين متكلمش وفضل ساكت طول الطريق بجمود
بعد شوي وصلوا
ياسين نزل وسحب فريده وطلعوا ع فوق علطول

 

 

ياسين بعد ما قفل الباب .في اي .انتي اكيد عرفه امك بتعاملني كده ليه
فريده بتوتر .م.مفيش
ياسين بضيق وغضب.ازاي يعني نظراتها ليا دا غير اني مش اول مره ترفض ترفض تسلم علياا ثم أكمل بغضب .في اي يا فريده انطقي
فريدة بصوت واطي وهي بتبص ع الأرض .ا.اصل .أنا قولتها كل حاجه
ياسين قرب منها بغضب .بتقولي اي .عالي صوتك وسمعني
فريده.انا قولتلها كل حاجه انت عملتها من اول ما شوفتني
ياسين سبها واتكلم بصعوبة.ليه
فريده اتكسفت تقول ليه وفضلت ساكته
ياسين بوجع وسخرية.عمرك ما هتحبني مش كده ي فريده
فريدة بسرعه.ياسين صدقني مش كده.كل اللي حصل زمانك أنا مسحته ومن دماغي وسمحتك عليه
ياسين بسخريه . علشان كده روحتي قولتلي لمامتك كان قصدك اي هااا انها تقول لبوكي علشان تخلصي مني
فريده هزات رأسها بسرعه .لاا .لاا .مش كده
ياسين .خلاص ي فريده خلاص .أنا هعمل إللي نفسك فيه من أول ما اتجوزنا.هطلاقك ومن بكره لو عايزه
ياسين خرج علطول من غير ما يسمعها
فريده فضلت واقفه مكانها تبص عليه
……….

 

 

تاني يوم الصبح
عند تمارا
قامت من النوم بتعب بعد وصلت العياط اللي فضلت طول الليل
بصت ع الفون بتاعها لاقت رساله من اياد بيقولها أن ردك وصلني وأنها تجهز نفسها ع اللي هيحصل
تمارا اتصلت عليه بتوتر
اياد ببرود .خير
تمارا اخدت نفسها.ا.انا موافقه اني اجي لوحدي طالما هتسبني
اياد بسخرية.اطمني هسيبك ي تمارا هسيبك .كمان ساعه تكوني تحت الشقه بتاعتي .سلام
اياد قفل وهو بيبص ع الفون بسخرية

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملكت الأسد 2)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *