روايات

رواية حور ياسين 2 الفصل الأول 1 بقلم مي

رواية حور ياسين 2 الفصل الأول 1 بقلم مي

رواية حور ياسين 2 البارت الأول

رواية حور ياسين 2 الجزء الأول

حور ياسين
حور ياسين

رواية حور ياسين 2 الحلقة الأولى

الكل تحت في اوضة السفرة جودي اول مشافت ياسين جريت عليه وحضنتو
ياسين: روح قلبي يلا عشان نفطر
حور و ياسين: صباح الخير
الكل: صباح النور
سلمي: ياسين انا هنزل معاك الشركة النهاردة
ياسين: لا ارتاحي اسبوع وبعدين انزلي الشركة
سلمي: بس
ياسين: مبسش اسمعي الكلام
سلمي ببتسامة: حاضر
ايمان بخبث عشان تغيظ حور: وانتو بقا اتجوزتو امتا
سلمي: مين دول اللي اتجوزو امتا
ايمان: انتي وياسين
سلمي وياسين ضحكو على كلامها
ايمان: انتو بتضحكو ليه
سلمي: اصل احنا مش اتجوزنا اساسآ هو صاحب جوزي الله يرحمو وياسين زي اخويا بظبط مش اكتر
ايمان بغيظ: اه معلش فهمت غلط
سلمي: لا عادي ولا يهمك

جه صوت من وراهم: حوور
سلمي بصدمة: انت ازاي
…: هو انتي
حور: اسر انتو تعرفو بعض
سلمي واسر: لا
حور: اومال هي ليه قالتلك انت لي وحسيتكم اتصدمتو لما شوفتو بعض
اسر: عادي يعني
حور بشك: ماشي فين محمد
محمد دخل: انا اهووووو
حور راحت حضنتو: عاملين اي
محمد: كويسين
حور: جييين عشان نخرج
محمد: لا اسر جاي شغل مع ياسين اما انا جاي اشوفك
حور: يعني مش هنروح الدار النهاردة
اسر: معلش يا حور مرة تانية بس دلوقتي شغل
حور: اوكي
حنان: طب اتفضلو اقعدو افطرو معانا
اسر: لا شكرآ يا طنط
ياسين: دادة سعاد

سعاد: نعم يابني
ياسين: معلش دخلي اسر ومحمد اوضة المكتب
حور: لا روحي انتي يا دادة انا هوديهم
ياسين: حور انتي لسة مفطرتيش
حور: حاضر
سعاد: اتفضلو معايا محمد واسر راحو وراها
وسعاد دخلتهم وهما قعدو
ــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــ
برا عند ياسين قعدو كلهم
ياسين بصوت واطي لي حور: حسابنا بعدين يا حور
حور بصتلو بضيق
ملك: هنروح امتا نعمل شوبنج عشان الفرح
اسماء: تيجو النهاردة
حور: اشطا يلا
ملك: سلمي اكيد هتيجي معانا صح
سلمي: اكيد
حور: طب نفطر ونلبس ونروح سوا
ياسين: هو انا مليش رأي
حور: لا

ياسين: نعععععم
حور: لا مش ليك انا بقول لي ملك لا مش هروح الا لما ياسين يوافق صح يا ملك
ملك: محصلش
حور: شوفت اهووو الكل ضحك على مرح حور الا ايمان اللي كانت هتموت من الغيظ
ياسين: ماشي يا حور انا هروح اشوف اسر ومحمد في المكتب ماما معلش خلي حد يجيب الاقهوة
حنان: حاضر
ملك: شكلك حلو اوووي لما بتخافي يا حور
حور: يا بنتي انا مش بخاف انا مش بحب امشي كلامي عليه قدامك انما انا مسيطرة
اسماء: ياااسين
حور بخوف قامت اتفزعت وبصت وراها الكل فضل يضحك عليها
اسماء: هههههههه مش قادرة شكلك حكاية
جودي: حوري الكداب بيروح النار
حور: بقا كدا يا جودي ماشي
سلمي: جووودي كدا عيب
حور: خلاص ياسلمي مفيش حاحة احنا بنهزر سوا
حنان: بس بقا يلا كلو وانا هروح اخلي سعاد تعملهم الاقهوة يلا
حور: انا كلت الحمد الله هروح اعملها انا
حنان: ماشي يا حور
حور خرجت من اوضة السفرة وراحت المطبخ
ايمان: الحمدالله انا كلت وقامت
ــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــ

عند ياسين دخل مكتبو
ياسين: معلش اتأخرت
اسر: لا عادي خير بقا قولت عايزك في شغل
ياسين: اي رأيك ندخل شراكة في الصفقة الجديدة
اسر: ليه انا اعرف ان ياسين الصاوي مش بيحب يشارك حد ولا انا غلطان
ياسين: كلامك صح بس انت وانا اقوى واعلى اسمين في السوق فا بدال منافس بعض نشارك بعض احسن ونبقا اقوى ونبقا رقم 1في العالم
اسر بتفكير: كلامك صح انا موافق
وفضلو يكلمو في موضوع الشراكه هما الاتنين ومحمد بيستمع ليهم لحد ما سمعو صوت…..
ـــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــ
عند حور دخلت المطبخ وعملت الاقهوة وايمان دخلت المطبخ ايمان: اساعدك
حور: لا شكرآ انا خلصتها اهووو
ايمان: ماشي حور شالت الصنية اللي عليها الاقهوة وخارجة من المطبخ ايمان ابتسمت بي خبث وكعبلتها بي رجليها حور اتكعبلت ووقعت والاقهوة وقعت منها وفي حبت قهوة وقعو على اديها حور بصويت
حور بصوت عالي: اعاااااااااا
ـــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين سمع صوت حور جريو عليها كلهم
ياسين جري عليها وقعد على ركبو
ياسين: حور انتي كويسة اي اللي وقعك

حور بعياط: ايدي يا ياسين بتحرقني ايدي
محمد مسك ايدها: حد يجيب تلج بسرعة
اسماء جريت جابت تلج من الفريزر سيف خدو منها واداه لي محمد محمد خدو وحطو على ايد حور
ياسين: حور حبيبتي خلاص اهدي قومي يلا
وقومها وخرجو كلهم برا وقعدو على الانتريه
ياسين: اي اللي دخلك المطبخ
حور: كنت بعمل الاقهوة
ياسين بعصبية: هو انا قولتلك اعملي حاجة
حور: انا حبيت اعمل الاقهوة وبعدين انا وقعت وانا خارجة مش وانا بعمل الاقهوة
محمد: خلاص يا حبيبتي المهم انك كويسة يا قلبي
حنان: اطلعي نامي شويا يا حور
حور: مش عايزة انام يا ماما
اسر: بس ازاي اكعبلتي ومكنش في حاجة على الارض تكعبلك اساسآ
حور: معرفش بس انا اتكعبلت والله واسأل ايمان
ياسين بص لي ايمان: وانتي كنتي بتعملي اي في المطبخ يا ايمان دا انا اعرف انك مش بتحبي المطبخ
ايمان: كنت رايحة اشرب
ياسين: تمام تعالي يلا يا حور نطلع فوق ترتاحي شويا
حور: حاضر

محمد واسر: احنا هنمشي سلام
محمد باس دماغ حور: هرن عليكي شويا كدا تمام
حور: تمام ومشيو سوا
ياسين: يلا يا حور
حور قامت وطلعو سوا في اوضتهم ودخلو الاوضة
ياسين: نامي يا حور شويا
حور: انت مش كنت رايح الشركة
ياسين: ايوآ هروح شويا كدا
حور: تمام وفعلآ حولت تنام لحد ما نامت
ياسين لما شافها نامت قام وباس ايديها اللي الاقهوة وقعت عليها وخرج من الاوضة
ــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــ
الكل قاعدين جودي اول مشافت ياسين نازل جريت عليه جودي: بابي هي حوري كويسة
ياسين شالها: ايوآ كويسة يا قلب بابي
حنان: حور نامت يا ياسين
ياسين: ايوآ يا ماما. وانا هروح الشركة يلا يا سيف
سيف: يلا
ياسين: اسماء ملك سلمي اناو كنتو خارجين النهاردة
ملك: ايوآ بس هنأجلها لبكرا عشان حور تبقا معانا
ياسين: مش لازم روحو انتو
اسماء: لا حور هتزعل هنروح بكرا وخلاص

ياسين: تمام سلام وخرج
حنان: ربنا يحميكو يارب
الكل معادة ايمان: امين يارب
ـــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين ركب العربية هو وسيف وبعد نص ساعة وصلو الشركة ودخلو الشركة وطلعو الاسانسير
ياسين: رقية هاتي الاقهوة بتاعتي وجدول مواعيد النهاردة وخلي ادهم يجيلي
رقية السكرتيرا: حاضر يا ياسين بيه
وبعد شوية دخلت بي الاقهوة
رقية: اتفضل الاقهوة حضرتك النهاردة عندك 4اجتماعات وفي ورق عايز امضت حضرتك
ياسين: تمام يا رقية هو ادهم فين
رقية:ادهم بيه بيمر على الشركة وهيجي لي حضرتك
ياسين:تمام اتفضلي انتي رقية خرجت وياسين بدأ مرجعت الملفات وخلصهم الباب اتفتح ودخلو ادهم وسيف سوا
ياسين: انا مش قولت مليون مرة بلاش تعامل البهايم دا مش تخبطو يا بهايم انتو
سيف: من امتا واحنا بنخبط يعني
ياسين: انا مش هحرق دمي بي الكلام معاكو المهم
ادهم: خير اللهم اجعله خير
ياسين: خير يا خويا هنشارك ولاد نصار في الصفقة الجديدة اي رأيكم
سيف: ليه

ياسين: عشان احنا دلوقتي هنبقا اقوى واعلى اسمين في العالم بدال ما خد غيرنا يشاركو ونبقا منافسين نشاركو احنا ونبقي الاقوى وكمان اسر ناجح
ادهم: فكرة حلوة بس هو هيوافق
ياسين: هو وافق
ادهم: اومال بتاخد رأينا دلوقتي ليه
ياسين: عشان عارف ان دماغنا زي دماغ بعض
ادهم وسيف تمام
ياسين: يلا عشان عندنا اجتماعات دلوقتي
ادهم وسيف يلا دخلو اوضة الاجتماعات وبدوأ شغل
ـــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور صحيت ملقتش ياسين في الاوضة عرفت انو راح الشركة فقامت ونزلت تحت وكانو الكل قاعدين
حنان: حور عاملة اي دلوقتي
حور: كويسة يا ماما حرق بسيط والحمدالله مسبش علامات ولا اي حاجة
حنان: الحمدالله
حور: مالكم قاعدين زي المطلقين كدا ليه
ملك: عادي يعني هنعمل اي
حور بمرح: ولا حاجة نشغل اغاني ونفرح شويا بما اننا متجمعين كلنا سوا
جودي: يلا يا حوري شغلي اغاني

حور: حاضر يا قلب حوري انتي وشغلو اغاني وفضلو يرقصو ويهزرو ويغنو مع الاغنية وايمان بتبصلهم بي حقد ايمان لنفسها: مش هخليكي تفرحي بي يا حور انا هحرق قلبك وبكرا تشوفي وقامت من مكانها و طلعت اوضتها وهما مخدوش بلهم منها اصلآ وووووو
ــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادهم وسيف بتعب قعدو
ياسين: معلش فاضل اجتماع واحد بس
سيف: والله تعبت حرام عليك اجلو لي بكرا
ياسين: لا مينفعش هو واحد بس ومش هياخد وقت كتير تمام
ادهم فونو رن رد: الو في اي
..: •••••••••
ادهم بعصبية وخوف وغضب : ها ازاي دا حصل قفل غور وقفل في وشو
ادهم: ياسين حصل…………..
ياسين بخوف وعصبية: حووووووووور

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حور ياسين 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *