روايات

رواية أسد والمجهوله الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم فلوريدا ماجد

رواية أسد والمجهوله الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم فلوريدا ماجد

رواية أسد والمجهوله البارت الثامن والأربعون

رواية أسد والمجهوله الجزء الثامن والأربعون

أسد والمجهوله
أسد والمجهوله

رواية أسد والمجهوله الحلقة الثامنة والأربعون

تاني يوم في الشركه
اسد . خلااص ادم رايح النهارده
مراد . ازاي هيروح لوحدو
اسد . متقلقش علي ادم ده يخل*ص عليهم كلهم هو هيجي ياخد باقي الورق ويطلع علي هناك
مراد . طب متخليني اطلع معاه
اسد بتهكم . علي اساس ان هو بيمو*ت في دباديبك منت عارف اللي فيها
مراد . طيب منت كمان عارف اللي فيها وعارف اني مش زي م ادم فاهم
اسد . انا عارف وطارق عارف وعلي عارف كمان بس انت من ساعت مكنت بتحاول تقر*ب من يارا و
مراد . خلصنا يااسد مكنتش اعرف ان بينهم حاجه اصلا
اسد . طيب اقفل علي الموضوع عشان مش هنتكلم فيه تاني
الروايه حصري لجروب صدفة تجمعـنا لعـشـاق الــروايـات🖊 📓✨
مراد . قفلت
اسد . عملت اي في حوار جاسر والزف*ت التاني
مراد . بينهم مكالمات رايحه جايه وهو فاهم ان ادم اما راح هناك عشان شغل مش اكتر
اسد . كده كويس اوي امشي انت وتابع معهم
مراد وهو يتجه للباب . طب سلاام
Florida maged
••••••••••••••••••••••••••••

 

 

ادم وهو يحتض*ن ساره . كفايه عياط بقا
ساره بعي*اط . طيب خودني معاك انا مش هقعد لوحدي
ادم وهو يمسح دموعها . انا هوديكي عند سوسو والبنات هناك وقلب كمان هتقعد معاكي يعني مش هتبقي لوحدك خالص
ساره . طب انت هترجع امتي
ادم . يومين وارجع والله مش هتأخر عليكي يلا بقا عشان الحق اوصلك واطلع علي الشركه بسرعه عشان الحق الطياره
ساره خرجت من احض*انه واتجهت نحو الباب بزعل
امسكه*ا ادم من يداها قبل ان تخرج
ادم بحب . طيب انا مش عاوز اشوف التكشيره دي قبل م امشي متجيبي اي حاجه تصبيره
ضحكت ساره رغما عنها . لا مش هديك حاجه ويلا بقا عشان متتاخرش علي طيارتك وركبو العربيه وانطلقو الي منزل طارق
بعد مده وصلو في فيلا فهد
ادم . خالي بالك منها ياسوسو دي امانه في رقبتك
سحر . علي اساس انت اللي هتوصيني عليها امشي ياولاه
ادم اخذ ساره علي جنب . خالي بالك من نفسك الدواء يتاخد في معاده ياساره ولو عرفت انك مخدتيهوش مش هسيبك لما اجي
ساره بدموع . حاضر خالي بالك من نفسك انت بس
ادم بضحك لتخفيف الموقف . هاتي بو*سه بقا
إقترب*ت منه ساره بالفعل وباس*ته بجر*أه ل اول مره
اتصدم ادم في البدايه لكن بادلها

 

 

ادم . انا لو اعرف انك هتعملي كده كنت سافرت كل يوم
ساره . لو قعدت بقا هعملك كل اللي انت عاوزو
ادم بضحك. انتي بتغر*يني دلوقتي قسما بالله لو كنتي عملتي كده في بيتنا مكنت سافرت اصلا بس خلااص بقا
طارق بصوت عالي . يلا يابني اسد بيرن عليا
ادم . طيب انا همشي بقا خالي بالك من نفسك وبا*س رأسها
ساره . لا إله إلا الله
ادم بإبتسامه. محمد رسول الله واتجه الي طارق
طارق . يلا بسرعه مفضلش الا ساعه ونص علي الطياره
اتجهو الي السياره وانطلقو الي الشركه
طارق . مش كنت تاخد مراد معاك
بصله ادم بتهكم ومردش عليه
طارق . ادم اسمع الولاه حتي انت مش عاوز تسمع منو حاجه
ادم . متتكلمش في الموضوع ده تاني وانا مكمل في الحوار ده عشان اسد بس لكن الواد ده لو أتدخل معايا في حاجه انا مش مكمل
طارق . خلااص يعني إنشا الله مسمعت انا مالي
بعد مده قليله وصلو الشركه واخذ ادم الورق من اسد
اسد . الورق ده ميضعش منك انت فاهم تشيلو في الشقه هناك مش في المكتب
ادم . عارف يعني هي دي اول مره
اسد . مش اول مره بس اهم حاجه الورق ده وبص في ساعته يلا امشي انت متبقاش الا ساعه خالي بالك من نفسك واحتضنه

 

 

بادله ادم بضحك . في اي ياجدعان هي أول مره اسافر
اسد . يلا اتكل علي الله
ادم . تمام خالي بالك بس من ساره عقبال مرجع
اسد . متقلقش عليها يلا امشي
ادم . سلام
Florida maged
••••••••••••••••••••••••••••
في المستشفي
علي . الف حمدلله علي السلامه ياأمي
ام محمد بتعب : الله يسلمك يابني
علي . طيب كده احنا نمشي بقا انا جيبتلكو إذن بالخروج
محمد . طيب استني اروح اشوف الحساب
علي . لا اسد حاسب إمبارح متشيلش هم انت
ام محمد . تعاونكم معانا ياابني
علي . لا تعب ولا حاجه احنا بنحاول نردلكو حاجه من اللي عملتوها مع قلب
ام محمد . هي فين صحيح
جم إمبارح يطمنوا عليكي وروحو بليل كده
ام محمد. ابقي سلملي عليها

 

 

 

علي وهو يمسك يدها ويتجه للباب . لا ابقي تعالي سلمي عليها انتي لما تفوقي
محمد . كفايه كده ياباشمهندس احنا هنروح لوحدنا
علي وهو يفتح باب العربيه . يلا يامحمد انت خنقني من إمبارح اسمع الكلاام بقا
ركبو في سياره علي واوصلهم الي منزلهم واتجه علي الي الشركه
Florida maged
•••••••••••••••••••••••••
قلب . عشان خاطري يااسد كلهم متجمعين هناك
اسد . عاوزه تمشي وتسبيني قاعد لوحدي هنا
قلب . منت بتسيبني قاعده لوحدي اشمعنا انت يعني
اسد . وانا قولت لا
إقت*ربت قلب بدلع ووضع*ت يداها علي صد*ره وقالت بدلع. كده يااسدي عاوز تزعلني منك
رفع اسد حاجبه بإستنكار وقال . شوفي لما بتعوزي حاجه بتتقلبي ازاي قومي البسي يالاه
صقفت قلب بيدها وباس*ته من خده بسرعه . وذهبت لتبديل ملابسها
اسد بصوت عالي . متجيش ياقلب بدل محلف بالله منتي نازله اصلا
اتاه صوت قلب . حااااضر والله

 

 

Florida maged
••••••••••••••••••••••••••••
جاسر . ايوه ياباشا هو خلااص حبه وهيوصل
:طيب نفذ اللي قولتلك عليه لما يوصل علطول
جاسر . تمام هنفذ وابلغك
هبط ادم من الطياره اصلا
ادم . وصلت خلااص
اسد ………..
ادم بضحك . واخد بالي من ساعت منزلت من الطياره
اسد .. ……..
ادم . طيب اقفل دلوقتي
فور خروج ادم من المطار كان يتوجه للسياره لكن قبل ان يركب
جري عليه شخص مل*سم ورفع سلا*حه علي ادم وامس*كه من رقب*ته ……….

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أسد والمجهوله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *