روايات

رواية مليكة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم مريم الشهاوي

رواية مليكة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم مريم الشهاوي

رواية مليكة قلبي البارت الرابع

رواية مليكة قلبي الجزء الرابع

رواية مليكة قلبي الحلقة الرابعة

ابتدى يعتد*ي على مليكة وهي تصرخ وتصوت….. وفجأة قامت من نومها مفزوعة كلها عرقانه وعمالة تنهج وسمعت موبايلها بيرن وكان جاسر
مليكة بنهجان /الو….
جاير /مليكة!! مالك بتنهجي ليه كده
مليكة/في اي يا جاسر انت صحتني من النوم
جاسر /مليكة انا عايزك
مليكة عايزني!!
جاسر/هبعتلك اوبر يجيبك هنا
مليكة /الساعة سابعة يا جاسر واجي فين
جاسر/في المستشفى يا مليكة
مليكة/واجيلك المستشفى اعمل اي؟؟
جاسر/مليكة بطلي اسئلة اما تيجي هتعرفي اما تلبسي قوليلي عشان ابعته
مليكة /جاسر هو فيه اي؟!
حاسر/مليكة عاوزك ضروري

 

 

مليكة قلقت لحسن يكون عرف حاجه وقامت لبست واتصلت بيه وهيه بتفتح باب شقتها
مليكة /ايوة يا جاسر انا لبست اهو
ولاقت فارس ف وشها اتخضت ورجعت قفلت باب الشقة تاني في فارس ووقفت ورا الباب متوترة وخايفة
جاسر في المكالمة /مليكة انت معايا
مليكة /معاك معاك
فارس استغرب مالها وقال اما يرجع من شغله هيكلمها
جاسر/هتلاقي عربية حمرة رقمها ***هتيجي لحد عندك
مليكة بصت من العين السحرية استنت فارس ينزل واول ما نزل فتحت ونزلت بس هو كان لسه متطلعش بعربيته وبيدورها واما لقاها نازله فتح باب العربية ونزل منها وهيه جريت علعربية الحمرا وركبتها
فارس اتعصب من تصرفاتها وركب عربيته وطلع على شغله
مليكة وصلت المستشفى
وجاسر نزلها
مليكة /خير يا جاسر
جاسر /تعالي مكتبي نتكلم
مليكة/جاسر انت وترتني
جاسر /معلش بس مينفعش نتكلم هنا
طلعت معاه المكتب وبصتله بتوتر وخوف في نفس الوقت
جاسر /مليكة انا اختارتك اول واحدة تعرفي لاني مش هقدر انا الي اقول لمايا ومامتك
مليكة باستغراب/ماما ومايا…. اي دخلهم في الموضوع
جاسر اخد نفس /الحالة الضرورية الي جاتلي امبارح كانت راجل واقع عليه ازاز كانت محملاه عربية وللأسف جسمه كله اتدمر واحنا انقذنا قلبه اعجوبة وخلايا المخ اتأثرت بدا

 

 

مليكة بتأثر /لا حول ولا قوة الابالله طب اي عرفته اهله واي علاقته برضه بوالدتي واختي
جاسر /ما دا الي انا جابك عشانه…… الراجل دا يكون عمي
مليكة الي حد ما ماستوعبتش الجمله /عمك مين!!
جاسر بصوت مهزوز/عمي حاتم..
مليكة ابتدت تستوعب ونفسها ابتدى يديق /عمك الي هو ابويا….. ابويا الي عمل حادثة بابا
مسكته من دراعه /اتكلم يا جاسر… بابا!؟
جاسر هز راسه بأه ومليكة مقدرتش تسند طوله ولسه هتقع جاسر لحقها
جاسر بلهفة/مليكة… تعالي اقعدي
مليكة قعدت علكنبة وهو جابلها ماية
جاسر بيطمنها/صدقيني انا بعمل كل الي اقدر عليه عشان يعيش
مليكة بعياط /بابا… بابا يا جاسر…. انا انا عايزة اشوفه عايزة اشوفه يا جاسر
جاسر اخدها ووداها اوضة ابوها بس لبسوها حاجات عشان داخله اوضة رعاية مركزه
مليكة اول ما شافت ابوها انهارت من العياط وباقت بتبوس في ايده بقهرة/قوم يا بابا انت سندنا كلنا لو انت وقعت هنقع كلنا قوم يا بابا انت دايما الي بتوقفنا على رجلينا
صعبت على جاسر اوي وحط ايده على ضهرها وطبطب عليها /اهدي يا مليكة ان شاء الله يقوم بالسلامه
مليكة/جاسر دا كل جسمه جروح وشه مش باين من كتر الجروح الي فيه انت.. انت شايفه…. ارجوك يا جاسر انا مش عايزة اخسر ابويا ارجوك
جاسر وطالها ومسك وشها بايديه الاتنين/مليكة انا بعمل الي عليا والباقي على ربنا هو حياته مش ف ايدي وبإذن الله هيقوم بالسلامه ادعولو
مليكة افتكرت/ماما مش هتستحمل… مش هتستحمل ابدا
جاسر /تعالي نخرج عشان مينفعش نفضل عنده كتير
مليكة خرجت معاه وباقت ساندة عليه وقعدت على كرسي قريب وجاسر وطى لمستواها ومسك ايديها /ممكن تبطلي عياط وتهدي عايزين نتصل بوالدتك نقولها

 

 

مليكة /مش هعرف مش هعرف اقولها قولها انت انا مش هقدر
جاسر/امال انا جايبك ليه يا مليكة انت الوحيدة الي تغرفي تقوليلهم
مليكة اخدت نفس/انا هتصل بمايا الاول ممكن تقدر تستوعب شوية وتعرف تجيب ماما هنا واما تيجي نبقى نقولها احنا الاتنين
جاسر هزلها راسه وهي فتحت موبايلها
مليكة بصوت مكتوم/الو
مايا/ملوكة عامله اي
مليكة/مايا لو انت جنب ماما ابعدي عنها
مايا/انا ف اوضتي وماما في المطبخ
مليكة /مايا هو بابا فين؟
مايا/اسكتي يا مليكة دا هو وماما دبو مع بعض خناقة امبارح بليل ونزل متعصب ولحد دلوقتي مرجعش ومام متنكدة ومش طايقة تكلم حد …. غريبة بتسألي ليه
مليكة سكتت ونزلت الموبايل وحطت ايديها على بوقها عشان تكتم صوت شهقاتها
جاسر مسك ايديها وطمنها وحاول يقويها
مليكة بصوت مهزوز/مايا بابا في المستشفى وجاسر مسك حالته هاتي ماما وتعالي المستشفى الي شغال جاسر فيها بس متعرفيش ماما ان هيه رايحة المستشفى عشان بابا اما تيجي انا هفهما انا وجاسر
مليكة مش سامعة غير صوت شهقات مايا وعياطها
مليكة/مايا مايا… مايا اهدي هو هيبقى كويس تعالي عشان هو محتاجنا جمبه انت لازم تبقى قوية لان بابا علمنا كده هاتي ماما وتعالي يا مايا متتأخريش

 

 

مليكة قفلت التلفون ومقدرتش تمسك نفسها اكتر من كده وانفجرت في العياط
جاسر حضنها وهيه بادلته جامد وباقت دافنه وشها في رقابته وبتعيط بانهيار
جاسر حط ايده على شعرها وبقا بيهديها بالكلام واخدها في حضنه جامد وكإنه كان حاسس انها كانت محتاجاه
فيه ممرضة جات جري عليهم
الممرضة/دكتور جاسر عايزينك ضروري نبض السيد حاتم وقف
مليكة سمعت دا وبصت لجاسر الي جري بسرعة على اوضة حاتم……
_______________________________
فارس /دا مينفعش يعيش اتصرفو
*متقلقش يا باشا قللنا الاكسجين وخرجنا ومحدش عرفنا في المستشفى وهو تلاقيه بيطلع في الروح دلوقتي
فارس/نفسي بقا اقرأ عليه الفاتحة 😈

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مليكة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *