روايات

رواية خفايا القدر الفصل التاسع 9 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الفصل التاسع 9 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر البارت التاسع

رواية خفايا القدر الجزء التاسع

خفايا القدر
خفايا القدر

رواية خفايا القدر الحلقة التاسعة

وصل كل من مالك ويوسف وزين الي المكان المتفق عليه بس مكنش سالم لسه وصل
يوسف :متأكد من المكان يا مالك ممكن مش قصده علي المكان دا
مالك كان سرحان في الماضي وحزن الدنيا فيه وكان واضح عليه وزين ويوسف لاحظوا كده
زين:مالك انت ملكش ذنب في الي حصل زمان كله بسببه
مالك:لا انا السبب لولا انها اتعرفت علي مكنتش ماتت
يوسف:لا مش بسببك
مالك بقوه وغضب: انا يومها خسرت شخص بريئ ملهوش ذنب في حاجه وخسرت بابا
بسبب شخص قلبه مات وهو نفس الشخص اللي هدمره تاني وانتقم منه علي كل حاجه حصلت زمان حتي لو اضطريت اشتغل مع أكبر المافيات
يوسف وزين بحزن علي حال صديقهم ويعرفون كم عاني بسبب اللي حصل من تلات سنين
يوسف بحزن: هقول تاني انت ملكش ذنب وانت مش السبب واحنا معاك وهنقضي عليهم واحد ورا التاني
زين:اصلا هم مطلوبين وانا عندي خطه هتوقعهم كلهم بس الاول نشوف سالم عايز اي
مالك:تمام
عند سالم في العربيه عمل مكالمه واتفق مع حد علي حاجه هنعرفها بعدين وقفل التلفون
سالم في نفسه:كفاااايه ظلم بقا كفايه قتل ناس بريئه ملهاش ذنب عشان شويه فلوس انهارده لازم اقول لمالك علي كل حاجه حصلت زمان وهقوله سبب تركه زمان هقوله علي كل حاجه
ليل كانت قاعده وسرحانه في اللي شافته من شويه
ليل بتكلم نفسها بصوت واطي بس مسموع: هو انا اللي شوفته حقيقي طب هم رايحين فين وجابوا منين السلاح دا وهيعملوا اي هم دكاتره مش ظباط لا اكيد في حاجه
ملك جات لقيت ليل بتكلم
ملك:اي يا مجنونه بتكلمي نفسك ليه
ليل شدت ملك من ايدها بسرعه :انتي مشوفتيش اللي انا شوفته
ملك:اي براحه شوفتي اي يا ليل هانم
ليل:شوفت الدكتور يوسف واللي اسمه زين دا والمز رايحين ومش عارفه فين ومعاهم سلاح
ملك بزعر:سلاح😳😳
ليل:اه والله انا برضو مصدومه زيك متخافيش هم مشيوا
ملك: طب الحمدلله انا مش عارفه كانت رده فعلي هتكون ازاي المره دي وااااه استني مين المز ده
ليل:المز ابو عيون رمادي
ملك:الله الله يا ليل هانم امال عامله لي فيها الخضرا الشريفه ليه لما اجيب سيره يوسف
ليل:انا يا بنتي
ملك: اه انتي يا امي
ليل:محصلش كله كذب وادعاءات كاذبه
ملك:اي واتحولتي محاميه دلوقتي
ليل:خلاص يا بتاعت يوسف
ملك:انا بتاعت يوسف يا ليل الكلب وقامت تجري وراها
عند مالك
يوسف:شكله مش جاي
زين :شكله كده
مالك:تمام يلا نمشي
قاموا ولقيوا عربيه سودا Jeep وقفت قصادهم ونزل منها سالم واللي معاه
سالم بجمود:ازيك يا مالك
مالك ببرود:اهلا يا سالم بيه
مالك مد ايده عشان يسلم عليه سالم سلم عليه وشده وحضنه
مالك لسبب كان ساكت وهو سالم كان حاضنه
سالم بعد عنه ببرود:والله ليك وحشه يا مالك بيه وضحك ضحكه مستفزة
مالك ببرود اكتر وضحكه جانبيه:انت اكتر يا سالم بيه
سالم:ههههههه ما هو باين
مالك:طب الحمدلله انك عارف خلينا علي المكشوف بقا عايز اي
سالم:تعالي جوا مش هنا
زين:لا مالك مش هيدخل المكان دا
مالك:لا يا زين انا هدخل وهنهي الموضوع دا انهارده يلا
زين:بس يا زين
يوسف كان واقف ومركز
يوسف:مافيش بس يا زين يلا ندخل
زين بصله باستغراب راح يوسف ميل رأسه نحيه اليمين وزين فهم
زين:تمام يلا
دخلوا ولما وصلوا اوضه من الاوض بدأ يجي لمالك ذكريات كان مش عايز يتذكرها
يوسف بذكاء وتركيز:هااا يا سالم بيه دخلنا المكان في اي
سالم وهو بيبص لمالك بحزن :مالك لازم توافق او هيموتوك
زين بعصبية :يعني انت جيبنا المسافه دي كلها عشان تقوله كلام هو عارفه ورافضه
مالك:موافق انا هرجع
زين كان هيتكلم والعفاريت بتنطط قدامه ولكن يوسف بصله بمعني هفهمك
سالم باستفزاز:جدع خاف علي نفسك
مالك مشي من غير يرد عليه ومشي وراه يوسف وزين وكل واحد ركب عربيته واتجهوا الي مكان لمهمات الخاصه ومحدش يعرفه غيرهم
عند سالم
سالم رن علي البيه الكبير
سالم بفرحه :كله تمام يا كبير ههههه
البيه الكبير بشر وخبث:جدع يا سالم لا كافووو
سالم:تسلم يا كبير سلام هركب واجي اقولك علي التفاصيل
البيه الكبير:تمام مستنيك وقفل معاه
البيه الكبير بعد ما قفل :تعرف يا سالم لو كنت بتخوني مكنتش هتنزل من العربيه غير علي التشريح لا بس جدع واخيرا وافق شكله بقي عنده غالي هعرف لما يجي سالم
مالك ويوسف وزين وصلوا المكان نزلوا ودخلوا المكان
زين :هاااا في اي حد يفهمني ازاي توافق
يوسف :كان لازم يوافق عشان حياته
زين :العب غيرها مالك مش بيخاف
يوسف:ههههههه معاك حق
زين:انا كان عندي عشان تدخل بينهم بس مش بالطريقه دي اي اللي خلاك توافق غصب عنك
مالك وأخيرا اتكلم: هقولك ………..
عند سمير
سمير:خلاص يومين وهنفذ
الشخص٢:تمام والبنت جاهزه وكله تمام
سمير :خلال أسبوع اسبوع واحد يا مالك هكون مدمرك وهنتقم منك
الشخص٢ باستغراب:تنتقم
سمير: انتي ملكيش دعوة ويلا غوري شوفي هتعملي اي عشان اقسم بالله لو حصل غلطه واحده بس بحياتك يلا غوري
الشخص٢:تمام وقالت في نفسها استني عليا بس انا صابره عليك بس لأني مش هقدر علي مالك لوحده
سمير جاله اتصال
سمير: في اي
المتصل:مصيبه يا سمير باشا
سمير:في اي اخلص
المتصل:مالك وافق انه ينضم الي أكبر مافيا
سمير بخضه : ازاي حصل دا متي
المتصل: كنت براقبه زي ما قولت لي راح لمكان كده غريب ومهجور وكان معاه حد من بتوع المافيا وهدده بحاجه ووافق
سمير:هدده!!! لا مالك مش بيتهدد اكيد في حاجه غلط
المتصل:لا يا باشا بيقولوا ان بقي له غالي وبيخاف عليه
سمير:مالك بقي له غاااالي😳😳 مين
المتصل:لسه مش عارفين
سمير:تعرفلي بأي طريقه انت فاهم ومتتصلش غير وانت عارف عنها كل حاجه
المتصل : حاضر وقفل
سمير قعد علي الكرسي بقلق
سمير: ازاي وافق يرجع تاني ازاااااي وهدده مين ميييين اللي مالك وافق عشانه يرجع لاكتر مكان بيكره لازم اعرف هيفيدني كتييير
عند مالك
مالك:عايزين شخص نمثل انه انا بحبه بأي طريقه الخطه هتفشل
يوسف :مش عارف
زين:ليل
يوسف:ليل مين
زين :ليل اخت ملك
مالك : لا طبعا الا دي
زين: ليه اوعي تكون حبيتها
مالك : اه حبيتها
زين ويوسف مش مستغربين من صراحته لأنهم متعودين علي كده
يوسف: يبقي هتساعدك وهتكون كويسه لأنها عشيقه الشيطان
مالك : برضو لا
زين:اعقلها وفكر كويس حتي تقول لها مجرد تمثيل
مالك:مش هقدر اخاطر بيها كفايه اللي قتلوها لأنها حبتني
زين: المره دي في فرق المره دي انت بتحبها وهتحميها بحياتك
مالك:لا مش عارف
زين:دي فرصه اننا نقضي عليهم كلهم فرصه مش هتيجي تاني
مالك:تمام بس مش الايام دي عشان هجهز لاني الجامعه هتبدأ بعد يومين
زين:تمام مالك يا يوسف ساكت ليه
يوسف : بفكر في حاجه
زين : اي هي
يوسف : بعدين
زين : تمام
عند ليل
احمد: ملك ليل خدوا عايز اقولكم حاجه
ملك و ليل : نعم يا بابا
احمد : انا سألت علي الدكتور يوسف وكان كله بيشكر فيه وانا موافق
ملك بفرحه : احلف
احمد بضحك علي ملك: والله
ليل: براحه علي نفسك والف مبروووووك وحضنتها
ملك: الله يبارك فيك
احمد: لو معاكي رقمه قولي له يجي انهارده الساعه ٨ بليل
ملك بفرحه : حاااااضر وجريت ترن عليه
ليل: ههههه البت واقعه خاااااالص
احمد: ربنا يفرحها ودكتور يوسف كويس
ليل: ايوا وبيحبها قووووي سلام رايحه اشوفها
عند ملك فوق بترن عليه
ملك: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
يوسف قلبه دق لما سمع صوتها : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ملك بتوتر : احم ازي حضرتك
يوسف :الحمد لله تمام قلها وهو مبسوط
ملك: احم بيقولك بابا مستنيك الساعه ٨ بليل انهارده و قفلت في وشه بسرعه
يوسف لسه مصدووووم دخل عليه مالك
مالك: مالك مصدوم كده
يوسف لا رد
مالك هزه جامد: يوسف اي مالك مصدوم ليه كده حد كلمك
يوسف: وافقوا وافقوا
مالك: مين دول اللي وافقوا
يوسف بصوت عالي وفرحه : اهل ملك وافقوا وقالوا تعالي الساعه ٨ انهارده
مالك فرحه لصاحبه وحضنه : الف مبروووك
يوسف بفرحه ومش مصدق نفسه :الله يبارك فيك
يوسف بفرحه وصوت عالي : ههههه مش مصدق نفسي
زين جه علي صوته
زين :في اي ومال يوسف فرحان كده ليه
يوسف بفرحه كبيره: أهل ملك حددوا لي معاااد
زين بفرحه: الف مبروووك
يوسف: الله يبارك فيك أخلع انا عشان أجهز نفسي واقول لفريده وانتوا اجهزوا
مالك وزين: تمام
يوسف مشي بسرعه متجه الي بيته
عند ملك بعد ما قفلت وهي بتتنفس كأنها كانت بتجري ودخلت عليها ليل
ليل: في اي مالك كانك كنتي بتجري
ملك: كلمته
ليل: و فيها اي
ملك: كنت خايفه اووي
ليل: تؤتؤ مش كنتي خايفه كنتي مكسوووفه
ملك: بصراحه جدااا
ليل: ماشي ياعم المكسوفه يلا عشان تجهزي بقولك هو مقلش مين جاي معاه
ملك: أمممممم ليه يعني
ليل: احم عادي
ملك: اممممم لا مقلش
ليل: طب يلا عشان تجهزي وبدأوا يجهزوا نفسهم وليل بتدعي ان مالك يجي
يوسف راح لفريده
يوسف: مااااااماااااا
فريده بخضه: في اي يا أبن المجنونه
يوسف بفرحه كبيره: وافقوا يا ماما وافقوا
فريده: مين دول اللي وافقوا
يوسف هدي وافتكر انه مقلش لأمه : فاكره البنت اللي قولتلك عليها
فريده : اه
يوسف: اتقدمت لها وباباها اداني معاد انهارده الساعه ٨ بليل
فريده زغرطت: الف مبروووك يا حبيبي الف مبروك لولولولوييييي
يوسف حضنها: الله يبارك فيك يا ماما ويلا جهزي نفسك عشان نروح
فريده: ماشي بس الاول احكي لي بنت مين شغاله اي اي حاجه عنها
يوسف : مش عارف هههههه
فريده: نعم يا روح امك امال اتقدم لها ازاي
يوسف: بباها عند مالك بيتعالج
فريده: ربنا يشفيه تمام يلا جهز نفسك
بعد كام ساعه كله جهز ويوسف اتصل علي زين ومالك وقلهم يجوا عنده لانهم هيروحوا بعربيه واحد وراحوا له
علي باب بيت يوسف مالك رن الجرس ويوسف فتح
مالك: اي الحلاوة دي
زين: أخيرا نضفت هههه
يوسف : تعالي يا ظريف منك له
ودخلوا
فريده: تعالوا يا ولاد عقبالكم
زين: ازيك يا طنط
مالك: عامله اي يا طنط فريده
فريده: الحمد لله يا ولاد عقبالكم
زين ومالك : تسلمي يا طنط
يوسف: انا خلصت يلا
مالك: يلا يا عريس
وانطلقوا متجهين الي منزل احمد
عند ملك
ليل: اهدي يا بنتي في اي
ملك: خايفه
ليل: خايفه من اي انتي عبيطه
ملك: ليل سبيني في حالي
احمد: في اي يا بنات
ليل بتريقه: ملك هانم خايفه
ملك: ليل كفايه وكانت هتعيط من الخوف والتوتر
ليل حضنتها : اهدي متخفيش كلنا معاكي
ملك: ماشي وجرس البيت رن وليل جريت تفتح
ليل فتحت الباب: اهلا اهلا اتفضلوا
دخل يوسف وزين
ليل في نفسها: مجاش ليه
ليل:تعالو هنا
يوسف: شكرا
احمد: اهلا اهلا دكتور يوسف
يوسف وزين قاموا
يوسف: اهلا بيك يا عمي
احمد: اتفضلوا ارتاحوا امال فين الحج او الحجه
يوسف: احم بابا متوفي وماما اهي جايه هي والدكتور مالك
احمد: الله يرحمه
ليل قلبها دق لما عرفت انه جاي قطع سرحاناها جرست الباب وراحت تفتح
ليل وهي باصه في الارض : اتفضلوا
رفعت رأسها فريده شافتها وبقت تشبه عليها
ليل كانت تبص علي مالك
ليل:اتفضلوا هنا
ليل وهي واقفه جنب فريده ومالك واحمد مديهم ضهره: بابا
احمد وهو بيبص لهم: اهلا اهلا ولم يكمل كلامه بسبب الصدمه
فريده بصدمه: أحمد!!

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *