روايات

رواية خفايا القدر الفصل الثاني عشر 12 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الفصل الثاني عشر 12 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر البارت الثاني عشر

رواية خفايا القدر الجزء الثاني عشر

خفايا القدر
خفايا القدر

رواية خفايا القدر الحلقة الثانية عشر

عز: الو يا سالم اي الأخبار
سالم بصوت واطي: لسه مش عارفين
عز: طب خليك معاي اول بأول مالك لازم يعيش انت فاهم
سالم: تمام وقفل
سالم لنفسه: انت غلطت كتير يا عز غلطت كتير ولازم تتعاقب مالك هيخلصنا منك ومن شرك قريب اوي بس نخلص من حكايه سمير
الدكتور خرج من عند مالك وزين جري عليه
زين: أخبار مالك
الدكتور بحزن: انا اسف بس هو بعد ما اخد الرصاصه قاوم وعمل جهد فنزف كتير هنحطه تحت المراقبة ٢٤ ساعه لو مافقش مش هنقدر ننقذه
زين: نعم انت بتقول اي الرصاصه جات في كتفه مش خطره اوي
الدكتور : فعلا هي في كتفه لكنه زي ما قولت لك انه عمل جهد وضغط علي نفسه فنزف كتير بسبب الضغط دا وادعوله وسابه ومشي
زين مصدوم وبيبص وراه لقي يوسف منهار
زين: يوسف اهدي انت عارف مالك قوي وتاخدش علي كلام الدكتور هو مش فاهم حاجه
انهار علي الارض : مالك مش هيسبني هو وعدني بكده لا هو مش هسيبني وقام وقف وطلع يجري لبرا وركب عربيته ومشي
عند ليل
ليل: ااااه انا فين
فريده جريت عليها : ليل انتي كويسه في حاجه بتوجعك
ليل وقد افتكرت بابا وبدأت في العياط: بابا فين انا عايزه اشوفه وديني لبابا وانهارت من البكاء
فريده حضنتها: اهدي يا بنتي اهدي هو هيكون كويس ومالك هيقوم وهعمل له العمليه وانتي اكيد عارفه الدكتور مالك شاطر ازاي
ليل لا رد وبتبكي
ملك دخلت عليهم ولقيت ليل بتبكي ومنهاره: ليل حبيبتي انتي كويسه مالك في حاجه بتوجعك
ليل: بابا يا ملك عايزه اروح لبابا
ملك: اهدي يا ليل هو هيكون كويس وفرصته كبيره بس دكتور مالك مفقش والدكتور بيقول لو فقش خلال ٢٤ ساعة مش هيقدروا يعملوله حاجه
ليل بصدمه : ازاي
ملك: مالك نزف كتير نتيجه لضغط هو عمله وهو متصاب فاكره لما اخد الرصاصه عنك كان معاه سلاح وضربهم كلهم فعمل جهد
ليل قامت فجأه وجريت عليه
فريده بصدمه وبكاء: لا مش ممكن ابني مالك هيكون كويس صح يا ملك مالك قال مش هيسبنا وهو هيحمينا لا مااااالك واغمي عليها
ملك: خالتووو وجريت نادت دكتور
الدكتور بعد ما كشف عليها: هي جالها أنهيار عصبي ادتها حقنه مهدأ وهتكون كويسه
عند يوسف وصل مكان واخد السلاح بتاعه ونزل وكل ما يقابله حد يضرب عليه نار ولكن مش بيموتوا
وصل لدور معين ودخل فيه شقه
الشخص: كنت عارف انك جاي
يوسف: والله زمان يا عز بيه
عز: هههه ليك وحشه والله
يوسف بصوت يهتز له أقوي الرجال: اسمع الكلمتين دول يا عز مالك لو حصل له حاجه اقسم بالله هقتلك وانت عارف كويس يوسف لما يقول حاجه اي بيحصل وخاف علي نفسك يوسف بتاع زمان رجع من اول ما شاف اخوه واقع علي الارض وسايح في دمه مالك لو حصل له حاجه هدمركم كلكم وخاف مني لاني مش زي مالك افكر بعد كده اضرب انا بموت وبعد كده افكر
عز خاف جدا لأنه عرف جبروت يوسف ولكنه ظن أنه قد تغير
يوسف: هقول تاني مالك خط أحمر مالك لو حصله حاجه وحشه هتشوف وشي التاني
وسابه ومشيت خطوتين ورجع تاني اه صح وضرب رصاصه في رجله يوسف: المره الجايه هتكون في قلبك سلام وسابه ومشي
عز بصريخ: انتوا يا بهايم ياللي برا محدش رد عليه لان يوسف قتلهم
عز: اااااااه مش هرحمك يا يوسف ااااااه
ومسك الفون ورن علي سالم
عز: الو يا سالم تعالي بسرعه اااه
سالم بشماته: ليه اي في
عز: مافيش وقت تعالي بسرعه انا بموووت واغمي عليه
زين: مين
سالم بضحك: يوسف عمل الواجب يلا لازم امشي دلوك سلاام
عند ليل كانت واقفه باصه علي مالك من برا وهي بتدعي له انه يخف
مالك وهو بيحلم
مالك: انا لازم امشي
شخص مش باين ملامحه: لا انت مش هتمشي دلوك انت لازم تصحي وتاخد بحق كل اللي اتأذوا وتاخد حقي
مالك: بس انا تعبت من دا كله يا ساره
ساره: لا انت قوي ومن متي الشيطان بيتعب وكمان لان في حد هيموت من بعدك
مالك: قصدك مين
ساره: ليل لازم تصحي وتجمد قلبك وتدمرهم كلهم وتاخد حقي يلا سلام لازم امشي
مالك: لا خدينييي معاااكي
مشيت ساره ومالك فاق وليل شافته ونادت علي الممرضه
الممرضه باعجاب: الحمد لله علي سلامتك يا دكتور مالك
ليل اضايقت منها: الله يسلمك ياختي
مالك بص لليل: ممكن تسبينا لوحدنا
الممرضه: الكلام الكتير لك غلط
مالك بتعب : اتفضلي برا خرجت الممرضه
مالك مد ايده لليل وليل مسكتها بسرعه: عايز حاجه في حاجه بتوجعك انادي للدكتور
مالك بتعب : عايزك تساعديني
ليل باستغراب : اساعدك!! اساعدك ازاي
مالك بتعب وعلي وشك انه يفقد الوعي: لازم انتقم لها واغمي عليه تاني
ليل: مالك مالك وجريت نادت علي الدكتور
الدكتور: اطمني هو كويس وعدا مرحله الخطر بس لانه فقد دم كتير فمأثر عليه
ليل: تمام ومشيت
ليل لنفسها: عايز ينتقم لمين وليه وراك أسرار كتير يا مالك ولازم اعرفها
يوسف رجع المستشفي
زين: كنت فين
يوسف: كنت مكان ما كنت واديني جيت فين ماما
ليل من ورا: هي وملك في الاوضه الهناك دي
وراحوا كلهم وشافوا فريده نايمه وملك مسكه أيدها وبتبكي
يوسف: اي في وماما مالها وجري عليها
ملك: جالها أنهيار عصبي لما عرفت ان مالك تعبان
ليل: مالك فاق
يوسف: بجد متي وفينه ويلا نروح له
ليل: نام تاني بس الدكتور قال مادام فاق يبقي عدا مرحله الخطر ولانه فقد دم كتير فمأثر عليه
يوسف جري ناحيه اوضته ووقف قدامها
يوسف : يلا يا بطل كنت عارف انك قدها وانك مش هتسيب اخوك وحده
ملك: متخفش كلنا معاكم
يوسف حضن ملك : بحبك يا ملاكي
ملك مصدومه 😳😳
زين: مش وقته يا عم النحنوح
يوسف: فصيل والله
ليل: يوسف هو مين هيعمل عمليه بابا
يوسف: مالك تعبان صعب انه يعملها فانا هشوف له دكتور كويس و….. قطع كلامه الدكتور المسؤل عن حاله احمد
الدكتور: يا جماعه حاله المريض بتتهور لازم يعمل العمليه في اسرع وقت
ليل ببكاء: بابا وانهارت علي الارض ملك جريت عليها
ملك: اهدي يا ليل يوسف هيجيب دكتور وكلنا هندور معاه مافيش وقت للبكاء
ليل: صح انتي معاكي حق يلا كل اللي بعرف حد يرن عليه
وبدأوا يدوروا علي دكتور
عند عز سالم راحله
سالم: عز بيه اي حصل هنا عز بيه ولقاه مغمي علي فتصل علي الإسعاف
سالم في نفسه لأنه المكان مليان كاميرات مراقبة: كما تدين تدان ولسه دي البدايه يا عز بيه
في المستشفي
يوسف: الدكتور مسافر ومش هيجي غير بعد اسبوع
ليل: وكل اللي اعرفهم مش فاضيين
زين: وانا دورت في المستشفيات تاني ملقتش
ملك: هنعمل اي دلوك بابا هيرح مننا وانهارت
جري يوسف عليها : ملك حبيبتي اهدي هندور تاني وان شاء الله هنلاقي
ليل: ان شاء الله وبينما هم بيتكلموا لقيوا ممرضين داخلين وخارجين من اوضه احمد
ليل وقفت وحده: هو في أي بابا ماله
الممرضه: الدكتور مالك بدأ في العمليه وهو تعبان وسابتها وجريت
الكل مصدومين
يوسف: مالك مالك لا هيتعب اكتر وجري اسم نفسه وهو الوحيد اللي قدر يدخل لأنه في عين الناس دكتور مساعد لمالك
الكل برا مستنين علي اعصابهم
يوسف لمالك: مالك انت بتعمل اي انت هتتعب اكتر
مالك بتعب شديد: مش وقته الكلام ده دلوك يا يوسف ساعدني يلا
يوسف بقي يساعد مالك ومالك بيدوخ كتير وكذا مره يكون هيقع ويوسف يسنده
بعد مرور سبع ساعات والكل علي اعصابه ومالك خلاص مش قادر العمليه ومالك ويوسف خرجوا الكل جري عليهم
ليل: بابا عامل اي
يوسف: كويس بقي احسن العمليه نجحت ما مالك اللي عملها
ليل: شكرا دكتور مالك انت كويس
مالك لا رد واغمي عليه وبقي ينزف من الجرح ومرخينه
يوسف: مااالك وشاله هو وزين وحطوا علي سرير اوضه من الاوض
يوسف: حد ينادي علي دكتور بسرعه
زين راح وجاب دكتور وليل مصدومه وخايفه عليه
الدكتور: انتوا ازاي تخلوه يعمل عمليه زي دي وهو في الحاله دي يلا الكل وقال للممرض اللي معاه: جهزوا العمليات المريض جاله نزيف داخلي وبيموت اتحركوا
فريده من وراهم: مااااالك
يوسف: ماما متي فوقتي
فريده : مالك ماله واي وصله المرحله دي
يوسف: ماما اهدي وتعالي نخرج وانا هحكي لي كل حاجه واخدها وراحوا الاوضه اللي كانت فيها والكل راح وراهم
فريده: مالك ماله اي حصل احكي يا يوسف
يوسف بحزن ورأسه في الارض: عمي احمد مريض قلب وكان لازم يعمل العمليه بتاعته لأنه بسبب الرصاصه حصل عنده مضاعفات ودورنا علي دكتور جراح وملقناش ولما جينا قالوا لينا مالك فاق وبدأ في العمليه وهو تعبان والعمليه قعدت سبع ساعات ومالك تعب اكتر وحصله نزيف داخلي
فريده بصدمه وبكاء: مالك ابني هيضيع مني انتوا ازاي تخلوه يعمل هو العمليه مالك لو حصله حاجه مش مسمحاكم كلكم اطلعوا سبوني وحدي
ليل: خالتو اهدي عشان صحتك وحطت ايدها علي كتفها
فريده نشكت ايد ليل: انا قولت سبوني وحدي
ملك اخدت ليل وطلعوا ويوسف وزين طلعوا وراهم
ليل: خالتو فريده بتكرهني وقعدت تبكي
يوسف: لا يا ليل ماما بتحبكم اوي بس مالك غالي عليها لأنها هي اللي ربته وبتحبه حتي اكتر مني وهي دلوك متعصبة وخايفه عليه عشان كده عملت معاكي كده ماما طيبه خاالص
ليل لا رد
في ممرضه طلعت من اوضه العمليات تجري
يوسف: اي في
الممرضه: المريض قلبه وقف وعايزين دم ومش لاقين نفس ذمرته في المستشفي
يوسف: نعم !!! ازاي مستشفي كبيره عريضة ما فيهاش دم
الممرضه: ذمرت دمه نادره وسابته ومشيت
يوسف من غير ولا كلمه مشي واخد عربيته واتصل علي حد
يوسف: الو يا سالم انتوا فين
سالم: في مستشفي…… ليه في أي
يوسف: عز بيه نفس زمرته مالك ولا لا
سالم: لا ليه
يوسف: مالك تعبان والقلب وقف وعايز دم ومش لاقين
سالم : ازاي دا حصل
يوسف : مالك عمل العمليه لاونكل احمد وجاله نزيف داخلي
سالم: انتوا ازاي تخلوه يعملها وهو تعبان
يوسف: مش وقته تعرف حد نفس زمرت دمه
سالم بتفكير: انا فاكر زمان مالك لما كان بيمثل انه معانا اتصاب وكان عايز دم وعز جاب بنت نفس فصيله دمه بس محدش يعرف مين دي غير عز
يوسف: تمام وقفل
سالم: الو الو قفل يارب احمي مالك
في المستشفي ليل راحت لفريده: خالتو انا اسفه وقعدت تبكي وفريده خدتها في حضنها
فريده ببكاء: انا اللي اسفه يا حبيبه خالتو بس انا خايفه عليه
ليل: وانا لو حصل له حاجه هموت انا بحبه اوووي يا خالتو
فريده بهزار حتي تخفف عن ليل : ههههه وبتقوليها في وشي يا قليله الأدب
ليل: ههه معلش بس انا فعلا بحبه اوي
فريده: ومالك يتحب يبان قاسي لكن قلبه طيب جدا
دخلت ملك: اي دا من غيري وانا كمان عايزه حضن
فريده فتحت ايدها ليها وحضنتهم هم الاتنين وبعد حوالي ساعه
في حركه جامده برا ملك وليل وفريده طلعوا
ليل لزين: في اي
زين : مش عارف ووقف ممرض وسأله لي في
الممرض : دكتور مالك قلبه وقف تاني ومش لاقين دم ولازم الدم حالا الا هنفقده ومشي
فريده وليل وملك قعدوا يبكوا جامد وعدا خمس دقايق وحصلت حركه تاني
زين: في اي تاني
الممرض: لقينا متبرع ونفس الذمره ودكتور مالك حالته بدأت تستقر ومشي
زين: الحمدلله الحمد لله
فريده: الحمد والشكر لله
يوسف جه عندهم وشكله متبهدل
زين: مالك يا يوسف عامل كده ليه وكنت فين
يوسف: كنت بنقذ صاحب عمري
زين: انت اللي جبت المتبرع ومين هو
يوسف: اه انا جبته اتأخرت شويه بس جبته لا قول مين هي لأنها بنت
زين: مين دي وعرفتها ازاي
يوسف: مش وقته الكلام ده لازم نطمن علي مالك الاول وراحوا كلهم ناحيه اوضته
وشافوا مالك وهو تحت اجهزه كتير
فريده: يا حبيبي يا مالك
يوسف: متخفيش مالك بطل وهيقوم وهينتقم
خرج الدكتور من عنده وكلهم راحو عنده
يوسف: هااا طمنا يا دكتور مالك عامل اي
الدكتور : الحمد لله عدا مرحله الخطر ونص ساعه بالكتير ويفوق
يوسف: الحمد لله شكرا يا دكتور
الدكتور: الشكر لله ده واجبي والدكتور مالك كويس ومحظوظ وحد من غيره مكنش عاش ومشي
يوسف : الحمد لله الحمدلله وحضن زين وفريده حضنت ملك وليل
عند سمير
سمير: أخبار مالك اي فاق ولا لسه
الشخص : لسه لأنه عمل عمليه سبع ساعات متواصلة وهو تعبان وحصل له نزيف داخلي والدكتور بيقول انه عدا منها بأعجوبة
سمير: تمام خليك مراقبهم وقولي الأخبار اول بأول
الشخص : حاضر انت تأمر يا كبير وقفل معاه
سمير: لازم يفوق عشان موته علي ايدي انا وهدمره قبل ما اقتله وهحسره علي كل حاجه في حياته وهنتقم أشد انتقام لها
الشخص٢: مين دي
سمير: وانتي مالك وانتي بتجسسي عليا وضربه بالقلم
الشخص٢: ااااه انت زودتها اوي يا سميييير وانا مش هسكت بعد كده انت فاهم
سمير: لا مش فاهم وانتي ازاي بتعلي صوتك علي يا بنت الكل….ومسكها من شعرها
الشخص٢: انا هعرفك ازاي تضربني وسيييب شعري يا حيواااااان
سمير: انا حيوان طب تعرفك الحيوان دا هيعمل فيكي اي وشدها ناحيه البلكونة ورماها
سمير: عشان تعلي صوتك تاني يا زبااا…… ورن علي حد
سمير: الو يا زفت تعالي لي حالا وهات العربيه معاك
الشخص: حاضر وبعد خمس دقايق جه
سمير: خد المرميه تحت دي المستشفي ومش لازم تموت ولو حد سألك قوله حاولت تنتحر
الشخص: حاضر
بعد حوالي ساعتين
الشخص: الو يا كبير
سمير: هااا عامله اي دلوك
الشخص: ماتت
سمير: ازااااي
الشخص: نزفت دم كتير واتاخرنا علي ما اخدناها لدكتور
سمير: يلا في داهيه وقفل

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *