روايات

رواية دائره الانتقام الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا أحمد

رواية دائره الانتقام الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا أحمد

رواية دائره الانتقام البارت السابع عشر

رواية دائره الانتقام الجزء السابع عشر

رواية دائره الانتقام الحلقة السابعة عشر

في لندن تحديدا في فيلا الحديدي:٠
جمال بحده : عز الدين كفياك تهور ٠
عزالدين بحده : تهور ايه يجدي عيزني افضل ساكت وسايب اخويا مع سميحه وولادها ٠
جمال بحده: عزالدين رعد مش عيل صغير اسلوبك مش هينفع معاه
عزالدين بزعيق: لا هينفع غصبن عنه رعد مش عارف حاجه مش عارف ان سميحه مش امه مش عارف ان ليه اخ غير ولاد سميحه لازم يعرف لازم يبقي معايا هنا ٠
جمال : عزالدين رعد عنيد ومش ممكن يتحمل كل الصدمات دي مره واحده٠
عزالدين بتنهيده : انا خايف عليه يجدي سميحه ورافت ابنها مش ساهلين وانا مستعد اولع في عائله السيوفي كلها لو حد مس اخويا باي اذي٠
جمال : اهدي يعزالدين اهدي صدقني رعد هيبقي معانا هنا قريب ٠
عزالدين بغضب: انا مش هستنا يجدي مش هستنا رعد لازم يبقي معايا ليرحل عزالدين بغضب ليشرد جمال فيما حدث وتسبب في هذه العدواه ٠
(فلاش باك) :٠منذ 30 عاما ٠
في فيلا الحديدي :٠
كان يجلس ممدوح مع جمال :٠
ممدوح : انا جاي اطلب ايد ناريمان من حضرتك ٠

 

 

جمال: ناريمان بنتي الوحيده يممدوح وانا عايز اطمن عليها٠
ممدوح بحب: انا هشيلها جوه عنيا صدقني دي روحي انا مستحيل ازعلها ابدا ٠
جمال: طب يممدوح هاخد رايها واكيد هرد عليك ٠
ممدوح باشتياق : وانا هستنا يجمال بيه ليرحل ممدوح وهو يدعي الله ان يجمعه بمحبوبته ٠
في غرفه هذه الجميله ناريمان:٠
كانت تذهب ذهابا وايابا في قلق تنتظر رد والدها ليدخل جمال :٠
جمال : حبيبه قلبي اخبارك ايه ٠
ناريمان بارتباك: الحمد لله يبابا ٠
جمال بمكر: على فكره ممدوح كان هنا وطلبك مني ٠
ناريمان بترقب: وانت رايك ايه ٠
جمال : انا عايز رايك انتي متنسيش انه مجوز ومخلف كمان يعني انتي هتبقي زوجه في السر٠
ناريمان بحزن: بابا انا بحب ممدوح هو بنادم هايل وانا متاكده انه هيسعدني وبعدين كفايه انه رضي بيا بحالتي دي ٠
جمال بحزن علي صغيرته : ربنا يشفيكي انشاء الله يقلب ابوكي يعني خلاص علي بركه الله٠
ناريمان بابتسامه خجل : انشاء الله يبابا ٠
ليتم جواز ممدوح وناريمان ليجتمعوا عاشقان الحب والتضحيه ٠
في بيت ممدوح وناريمان :٠
كانوا يجلسان سويا علي اضواء الشموع :٠
ممدوح بحب: مش مصدق يناريمان مش مصدق ٠
ناريمان بعشق: بتحبني اوي كده يممدوح بقالك 3 شهور مش مصدق٠
ممدوح بضحك: وهفضل عمري كله مش مصدق اني ملكت أجمل ورده في الدنيا كلها ٠

 

 

ناريمان بابتسامه ساحره: ربنا يخليك لينا يممدوح ٠
ممدوح باستغراب: هما مين لينا دول ٠
نيرمان بخجل : ولادنا يممدوح انا حامل في تؤام ٠
ممدوح بفرحه شديده : بجد ينريمان بجد انا مش مصدق ٠
ناريمان بضحك: مالك يممدوح زي ميكون اول مره هتبقي اب ٠
ممدوح بفرحه : طبعا لانه منك انتي يقلب ممدوح ٠
ناريمان : انا قولت لبابا وهو جاي يتغدا معانا دلوقتي ٠
ممدوح بسعاده : يشرف يقلبي ٠
ليقاطعهم جرس الباب ليذهب ممدوح وقد كانت الصدمه فكان الحاج اسماعيل والد ممدوح ومعه سميحه ليدخلاه بغضب :٠
سميحه بغضب: شوفت شوفت يعمي ادي اخلاق ابنك اتفضل ٠
ممدوح بحده : اخرسي يسميحه ٠
اسماعيل بغضب: وتخرص ليه يسي ممدوح مكل حاجه باينه اهي عندها حق ٠
ممدوح : استنى بس يبابا انت مش فاهم حاجه دي ناريمان مراتي٠
لتحل علي وجوهوهم الصدمه الشديده ٠
سميحه بصدمه : مراتك اتجوزت عليا يممدوح دي اخرتها يابو رافت وجاسر ٠
اسماعيل بحده: اهدي يسيمحه يبنتي هيطلقها ونخلص منها ٠
ممدوح بغضب: انت بتقول ايه يبابا اطلقها ازي ٠
اسماعيل بحده: تتطلقها زي الناس تديها قرشين وتمشيها ٠
ليصدح بغضب عارم انت بتقول ايه ياراجل يمجنون انت وهذا لما يكن سواء جمال الحديدي٠
ناريمان بدموع : بابا كويس انك جيت ٠
جمال بحنان :متخافيش يحبيبتي انا جنبك ٠

 

 

اسماعيل بغضب: كويس ان ابوها كمان هنا علشان نخلص ٠
جمال بغضب: نخلص يعني ايه ياراجل انت تقصد ايه ٠
اسماعيل بحده : اقصد يطلقها وكل واحد يروح لحاله مش علي اخر الزمن هيجيب ضره متسواش ويدخلها علي بنت عمه وولاده ٠
ناريمان بوجع وغضب: كفايه بقي لحد كده انا سكتالك من الصبح بس ليك حق تقول اكتر من كده طالما جوزي واقف بالع لسانه ومبيتكلمش ٠
اسماعيل بغضب: يقول ايه ابني متربي ميسكسرش كلمه ابوه ابدا وبعدين العيب عليكم انتوا الي مصدقتوا قابلتوا بالجواز منه كده بطوله كده لا وكمان متجوز ومخلف ٠
سيميحه بغضب: بت حربايه جايه بكل بجاحه تخطف الراجل من مراته ٠
ممدوح بغضب : كفايه كده ناريمان مراتي وبحبها اكترمن نفسي ومستحيل اسيبها٠
اسماعيل بغضب جحيمي: لا هتسابها ودلوقتي حالا والا مش هتكون ابني ولا اعرفك واغضب عليك ليوم الدين ٠
ممدوح بترجي : بابا ارجوك متعملش كده انا بحب ناريمان وبعدين ناريمان حامل من فضللك دول احفادك زي رافت وجاسر ٠
اسماعيل بغضب: لا لما ولادك ياجوا انشاءالله هنشيلهم على راسنا من فوق لكن هي لازم تتطلقها دلوقتي حالا ٠
ليتتطلع لها ممدوح باعين مكسوره وحزن شديد وكادا ليتحدث
لتقاطعه ناريمان ٠
ناريمان بكسره وحزن : طلقني دلوقتي حالا لاني انا الي مببقتش عيزاك٠
ممدوح بمراره: ناريمان ارجوكي اسمعيني انتي والله اغلي حاجه في حياتي ٠
ناريمان بضحكه قهر : لامانا شوفت كل حاجه بعيني طلقني يممدوح طلقني ٠
اسماعيل بغضب: طلقها يممدوح وخلصنا خليها تروح لحال سبيلها٠
جمال بغضب: اخلص طلقها احسالك ٠

 

 

فالاثنان لا يتفقون علي شي سواء فراق هذان العاشقان المتيمان ببعضهم لبعض ليتطلق ممدوح اخيرا رصاصه الرحمه لهم ٠
ممدوح بدموع وكسره: انتي طالق طالق ياغلي حاجه في حياتي كلها ٠ جمال بغضب: هدمرك يممدوح هدمرك انت وعائلتك كلها علي الجرح الي سببته لبنتي٠
لتتطلع له بكسره ووجع ومراره لياخذها جمال الي منزلهم لتذهب وهي اخذه هذا القلب الذي يعلن موته ووقف انفاسه حيناما ابتعددت عنه ٠
في فيلا الحديدي :٠
كان يتتطلع لها بحزن شديد فطفلته الجميله التي كانت كتله من الضحك والحيوية والنشاط اصبحت تشبه الموتي بوجه شاحب وتعب فقد تمكن منها المرض اللعين ليجعلها تموت ببطي الاانا جاه موعد الولاده لياخذها جمال علي المستشفي تحت نظرات عثمان البواب الذي اسرع بالاتصال بممدوح واخباره بامر ولدتها ٠
في المستشفي يخرج الطبيب باسي وحزن ٠
الدكتور بحزن: البقاء لله والدتهم اتوفت٠
ليصعق جمال بخزن علي صغيرته لكنه لا يتفاجي فهو يعلم ان ناريمان مريضه بالمرض اللعين الذي نادرا مايشفي منه المريض ٠
جمال بتساول وحزن شديد: والولاد بخير صحتهم كويسه ٠
الدكتور : اطمن الاثنين كويسين ٠
جمال بحده : قصدك واحد ٠
لت
ليتطلع له الدكتور باستغراب:٠ حضرتك قصدك ايه
جمال بمكر: هقولك مليون جنيه قصاد ان لما يجي ابواهم تفهمه ان واحد منهم مات تمام كده انت مش هتخسر كده ٠
الدكتوربفرحه: تمام موافق ٠

 

 

لياتي ممدوح ويعرف بموت احد ابناءه وزوجته ليبكي بقهر عليهم فقد كانت هناك أعين تراقبه من بعيد وهذا لما يكن سواء جمال الحديدي ٠ ليتحدث بغضب وكره شديد هقتلك يممدوح علي جرحك لبنتي وعذابها هقتلك ٠
لينتهي بهم المطاف بان ممدوح اخذ رعد وجمال اخذ عزالدين وبالفلوس ايضا قد سجل عزالدين باسم عزالدين الحديدي وقد اخذ عزالدين ورحل الي لندن ليفيق من شروده وهو يتحدث بكره شديد عزالدين عنده حق رعد لازم يعيش معانا هنا ٠
استتتتتتتتوب :٠
عزالدين الحديدي: 28 عاما يعد من أكبر رجال اعمال لندن حازم وصارم جدا وعنيف وحاد لاقصي درجه وشديد الوسامه توام رعد لكنه عكس رعد في كل شي ٠
***************************************
في فيلا السيوفي :٠
كانوا يدخلان رعد وحازم الي الفيلا لتنقض عليهم هذه العصبيه بغضب وهي لم تكن الا جميله بنت عم عثمان البواب :٠
جميله بغضب لحازم: انت انت مبتشوفش كده دوست علي الخرطوم وانا بسقي الزرع ٠
ليتتطلع لها حازم بدهشه: انتي بتكلميني انا ٠
جميله بغضب: لا خيالك انت الي دخلت ودوس علي الخرطوم٠
عم عثمان: يبت يجميله كفايه كده ده حازم بيه ابن ممدوح بايه٠
جميله بحده : ولو برضو لازم يعتزر ويتعلم الذوق٠
حازم بزعيق: اتعلم الذوق كل ده علشان دوست علي الخرطول امال لودوست عليكي انتي شخصيا هتعميلي ايه بالظبط٠
جميله بغضب: احترم نفسك احسنلك يبني ادم ٠
عم عثمان : يبت يجميله كفايه كده محصلش حاجه لكل ده٠

 

 

رعد بابتسامه : خلاص يجميله محصلش حاجه حقك عليا٠
لتتطلع له بهيام: عنيا تومرني خلاص يعيون جميله يكرمله انت٠
ليضحك رعد عليها ويتتطلع لها حازم باستغراب ممن كانت عليه ووما صرت عليه فهو يعلم ان اخاه شديد الوسامه واي بنت تراه لازم ان تنهارحصونها في الحال ٠
حازم بغضب: انا داخل يرعد ليذهب حازم الي الداخل وتذهب جميله الي مكانت تفعله ٠
رعد بعتاب: كده برضو يعم عثمان ده الي اتفاقنا عليه جميله مش قولنا تفضي لمذاكرتها وبرضو سايبها تشتغل ٠
عم عثمان : يرعد يابني اهي بتساعدني باي حاجه فكرك انا مش عارف بالي ممدوح بيه بيعمله انا عارف انه مش محتاجني مشاءالله الحراسه الي برا تحرس بلد بس هو عارف اني مستحيل اخد فلوس كده ٠
رعد باعجاب لهذا الرجل : انت ابونا التاني يعم عثمان دانت الي مربينا ولا نسيت ٠
عم عثمان: ربنا يخليكم ليا وانت بالذات يرعد غالي عليا اوي دانت ابن الغاليه٠
ليتتطلع له رعد باستغراب :٠
عم عثمان بارتباك: اقصد ست سميحه وممدوح بيه غالين عليا اوي ليبتسم له رعد ويرحل ٠
عم عثمان بحزن : ربنا يرحمك يناريمان يبنتي لما بشوف رعد بحسك انتي بالظبط ٠
*************************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
كان يجلسان ثلاثي الشر (عادل ولويس والمهدي) :٠
عادل : الشحنه الجايه هتبقي كبيره اوي اكبر شحنه مخدرات هتتدخل البلد ٠
لويس : ايوه بقي يباشا حلوه العمليات الكبيره دي مكسبها مضمون٠
المهدي: وطبعا رعد هو الي هينقلها ٠
عادل: اكيد ٠

 

 

المهدى : باشا لما تخلص الصفقات دي ومنحتجش رعد انا الي هخلص عليه بنفسي ٠
عادل بحده : مش وقته الكلام ده دلوقتي احنا نخلص من البلاوي دي الأول ٠
لويس : عندك حق يباشا دي كام صفقه من دول هنبقي مليونيرات٠
ليضحك عادل بداخله (بس اخلص من الكام شحنه دول وساعتها اخلص عليكم كلكم واخلص منكم وكل حاجه تبقي بتاعتي لتلمع عيناه بخبث وغدر ٠
**********************************
في شركه مختار الخليلي :٠
كان يجلس علي مكتبه لتتدخل هذه الجميله الهادئه (بسنت) لتعطيه ملفات مهمه ليتتطلع لها مختار باعجاب فهي بنت جميله هادئه وبسيطه فمختار اعتاد على الاشكال المزخرفه فلم يجذبه اي منهم ولكن جذبته هذه البسيطه الهادئه لياخذ منها الملفات لترحل عنه سريعا ليقول(والله انتي الي هتعويضيني يبسنت انا تعبت من الاشكال المتزوقه والملونه محتاج البراءه زيك كده تعوضني عن كل الي فات) لتلمع عيناه باعجاب لهذه الفتاه٠
*********************************
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا في غرفه حازم:٠
كانا جالسا علي السرير يتتطلع لكل شي في الغرفه فقد اشتاق لكل شي وللحظه تأتي علي مخيلته هذه العصبيه العنيده ليبتسم تلقائيا عند تذكرها لتتولد ثاني قصص العشق (حازم وجميله) ٠
في غرفه رعد :٠
زهره بابتسامه: حمد الله على السلامة يا رعد٠
رعد بابتسامه : الله يسلمك يزوزو ٠
زهره : اتبسط في الرحله دي ٠

 

 

رعد : عادي يعني كانت عاديه ٠
زهره: رعد انت لسه بتفكر في نور٠
رعد باستغراب: انتي ايه الي فكرك بنور دلوقتي٠
زهره بارتباك : ابدا بسال عادي ٠
رعد بتنهيده : اكيد بفكر فيها دي حبيبه عمري وحبي الاول بس تعبت من كتر مبدور عليها ٠
زهره : انشاءالله تلاقيها يرعد وشمر يعم دراعك علشان الحقنه ٠
رعد بزهق : حقنه ايه دلوقتي بس يزهره ٠
زهره بتصميم : لا يرعد انت عندك اناميا جامده وبعدين دي خقنه كل شهر اخلص بقي ٠
رعد بنفاذ صبر: ماشي يستي لتعطيه زهره الحقنه ٠
رعد: يساتر هدخل انا اخد شاور بقي ليذهب رعد الي الحمام ولا ينسي ندي ولا نظرات الانكسار الذي باعينها ليقسم علي معرفه كل شي في حياتها وماذا تخفيه ٠
ليرن هاتف زهره لترد بصوت يكاد مسموع :٠
زهره بخفوت: ايوه يحبيبي ٠
المجهول: رعد واصل ٠
زهره: ايوه وصل وكويس وعطيته الحقنه متقلقش ٠
المجهول : ربنا يخليكي ليا يزهره انتي الي مطمناني ٠
زهره بعشق: متشكرنيش يروح قلب زهره رعد اخويا وسندي ودايما واقف معايا اذا كنت ساعات بحاول ابينله ان ممكن احبه فده علشان ميشكش في اي حاجه وعلشان أفضل جنبه مانت عارف اني وفقت علي حكايه الجواز دي علشان افضل جنبه الفتره دي شويه
واطمنك عليه واطمن انا ورعد اخوات مينفعش نبقي حاجه تانيه ٠
المجهول بعشق: ربنا يريح قلبك زي مامريحه قلبي ٠
زهره بعشق : يسلملي قلبك يمالك قلب زهره وكيانها كله وحشتني اوي ٠
المجهول بعشق : وانتي اكتر هانت وكل حاجه هتخلص و تبقي في حضني ٠
زهره بعشق: ده هيبقى اسعد ايام حياتي ٠
المجهول بعشق وبهمس : بحبك ٠
زهره بعشق وهمس: وانا بعشقك يعزالدين٠

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دائره الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *