روايات

رواية اتجوزت قطتي الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول

رواية اتجوزت قطتي الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول

رواية اتجوزت قطتي البارت الثالث

رواية اتجوزت قطتي الجزء الثالث

رواية اتجوزت قطتي الحلقة الثالثة

وفي الوقت ده انا انصدمت وقولت
ريهام
اي ده هو انت عرفت اسمي منين ل سمحت
وبكل هدوء رد عليا وقالي
وليد
من البواب سالت مين ساكن في الشقه دي
قالي علي اسم حضرتك
ريهام
ماشي شكرا ليك وانا بعد كده هخلي بالي
من قطتي بعد اذنك وبعدها قفلت الباب وشويه
ونزلت للبواب
البواب
خير يا ست ريهام عايزه حاجه من برا اجبها
ليكي
ريهام
انت ازاي يا راجل انت اي حد يقولك عايز

 

 

يعرف اسمي اي تروح تقولوا ما ناقص
كمان تقولوا حكايتي اي راجل مجنون صحيح
وسبته وطلعت
البواب
مالها دي حد جه جنبها ولا انا اصلا قولت
لحد علي اسمها وبعدها طلعت واخد
القطه في الأوضه اللي أنا فيها ونمت وبعدها
سمعت صوت القطه عامله تذوم وصحيت
لقيت القطه قاعده ،،،،، ايوه القطه كانت قاعده
وعامله تبص ليا بس حجمها كان كبير
اوي وفضلت اصوت لحد ما سمعت الجرس
بيرن والباب بيخبط فتحت
وليد
أنا آسف ان جيت ليكي في وقت زي ده
بس هو انتي كويسه اصل سمعت صوت
صويت
ريهام
القطه أبوه انا شوفت القطه قاعده وكانت
عامله تبص ليا القطه دي مش طبيعه فيها
حاجه غريبه
وليد
بس بس بلاش تقولي كلامك ده لحد علشان
لو حد سمعه هيقول عليكي مجنونه اسكتي

 

 

ريهام
أنا مش مجنونه تعالي شوف بنفسك ، وطبعا
مش عارفه انا ازاي عملت كده ودخلت راجل
اوضه نومي بس الغريبه اكتر أن مش لقيت
القطه
وليد
هي فين القطه بس مافيش. حاجه في الأوضه
اصلا
ريهام
معقول تكون نطت عندك شباك الاوضه مفتوح
ممكن تكون عملت كده
وليد
اهدي بس واشربي مياه وارجعي نامي تاني
وانا لو لقيتها عندي هبقي ارجعها ليكي تاني
ريهام
لا لا انا مش عايزها ارجوك لو لقيتها خليها
تمشي احسن أنا اسفه بس انا لازم انام
دلوقتي
وليد اه تمام وبعدها مشي وانا فضلت
قاعده لحد ما الفجر إذن وبعدين نمت
وتاني يوم صحيت علي جرس الباب وفتحت
شيماء
يابنتي حرام عليكي انا خوفت يكون حصلك حاجه
عامله اتصل بيكي من بليل وانتي مش بتردي
خالص
ريهام
أنا نمت الصبح تعالي لما اقولك حصل ليا
اي وبعد ما خلصت كل حاجه لقيتها بتقولي

 

 

شيماء
وشكله ايه بقى جارك العزيز ده اكيد شكله حلو اوي صح
ريهام
والله انت انسانه فاضيه بقى انا بقول لك ايه وانت بتقولي لي ايه انا مالي ومال شكله
شيماء
خلاص خلاص بالراحه بلاش طريقه كلامك دي اسمعي كلامي انا من اول ما كنتش مرتاحه للقطه دي خالص احسن لك يا بنتي ما تدخليهاش شقتك ثاني
ريهام
ما هو ده اللي هيحصل طبعا انا يمكن اخلي القطه دي تبات عندي في شقه ثاني بقول لك ايه انا هعمل غداء وانتي لازم تقعدي تتغدي معايا
شيماء
مش هينفع والله انت عارفه ان ماما مش بتاكل من غيري
ريهام
والله انا مش عامله الاكل علشان سواد عيونك انا بصراحه ربنا عايزه اعزم وليد على وقفته معي ومش هينفع اخليه يجي يتغدى هنا لوحده لازم تكوني انتي موجوده
شيماء
شكلنا هنبارك ونهني قريب ومبروك عليكي
عريسك الخفه
ريهام
حرام عليك يا بنتي هو انت مش بتعرفي تتكلمي كلمتين جد ولا ايه
شيماء
خالص خالص أنا هقعد علشان عايزه
اشوف الولد ده بقولك اي صحيح
كنتي دائما بتقولي انك مش بتحبي اسم
وليد بس مقولتيش مش بتحبي ليه
ريهام
من غير ما ادخل في تفاصيل ده كان اسم
الولد اللي كان شغال مع بابا الله يرحمه

 

 

وبعدها دخلت المطبخ وخلصت الاكل
وروحت شقه وليد وفضلت اخبط وبعدها رجعت
البيت
شيماء
اي مجاش معاكي ليه اكيد قالك لا
ريهام
لا لا مش موجود شكله في الشغل ولا اي
بس انا مش سمعته نازل
شيماء
عادي ممكن يكون نزل قبل ما أنا اجي
واصحيكي وبعدها قالت ياه الوقت
اتاخر اوي ولازم امشي
ريهام
ما تخليكي معايا بصراحه كده انا خايفه من الشقه دي
شيماء دي كلامك ده يا بنتي خليكي عادي
بقي والحمد لله أن القطه مش جت
ليكي الشقه تاني
ريهام
اه صحيح غريبه هي كانت بتمشي بس بترجع
تاني المره دي مجتش
شيماء
أنا حاسه انها مش قطه خالص عالعموم مش
عايزه اسيبك خايفه أنا هامشي
ريهام
طيب خدي بالك من نفسك وفعلا مشيت
وبعدها دخلت الحمام وشويه سمعت صوت
جاي من المطبخ ودخلت المطبخ وكانت الصدمه

 

 

لما شوفت القطه موجوده وعامله تاكل
لحمه نيه ،،،،،،، لحمه غرقانه في الدم
وفضلت اصوت جامد ومش قادره اتحرك
من مكاني المره دي لقيت واحد واقف
ورايا ببص لقيته وليد
وليد
بطلي صويت
ريهام
اي ده انت دخلت هنا ازاي ، وبعدها قالي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اتجوزت قطتي)

اترك رد

error: Content is protected !!