رواية الخروج من صفقه الفصل الثاني عشر 12 بقلم زينب نبيل
رواية الخروج من صفقه الفصل الثاني عشر 12 بقلم زينب نبيل
رواية الخروج من صفقه البارت الثاني عشر
رواية الخروج من صفقه الجزء الثاني عشر
رواية الخروج من صفقه الحلقة الثانية عشر
اثير بأستغراب: كنت ايه
ادم : كنت عايز اقولك ان ااا
اثير : قول يا ادم في ايه!؟؟
ادم : انا بحبك ومحتاجك جنبي
“اثير اتصدمت واترددت شويه معقول هيكون بيحبني؟؟ولا عشان هو بقي وحيد من غير ابوه ومحدش جنبه فا عايز اي حد جنبه؟؟؟مش عارفه اقوله ايه ..قطع تفكيرها وهو بيقولها..
ادم : انا عارف ان دي حاجه غريبه بالنسبالك لأنك ماشفتيش حاجه اني توحي اني فعلا بحبك…تعرفي يا اثير انا عمري ماحبيت؟؟….اول مره احس شعور حب صادق مش مجاملات او حاجه….. حب حقيقي
اثير بتردد : انا اسفه يا ادم بس
ادم : بس ايه؟؟
اثير : للأسف ان انا وانت بيني وبينك شغل و انا مابفكرش في الحاجات دي دلوقتي
ادم اتصدم : انا مش هرتبط بيكي انا هتقدملك عشان تبقي ل….
اثير : فهماك يا ادم بس للأسف دا مش تفكيري دلوقتي بعد اذنك
ادم : اللي يريحك يا اثير انا مش بجبرك علي حاجه …سلام
” ادم قفل وهو مصدوم….معقول ترفضه كدا ف وشه؟؟؟…قد ايه هي كسرته مقدرش يستسلم للتفكير ونزل البار”..
اثير ف نفسها : بيحبني؟؟عشان اوافق وابقي بين ايديه زي بابا كدا ويعذ”بني….ولا هيبقي زي ابوه كدا يخون ابنه واكيد هيخونني…واهو معروف انه بيشرب وبيروح بارات…بس انا لو كنت معاه كنت هحاول اغيره طالما بحبه وبيحلني لا لا استأمنه علي ايه اصلا ما يمكن يخوني؟؟ بس انا بحبه انا ليه عملت كدا كنت حتي اقوله اني هفكر(فضل قلبها وعقلها في تناقض ومش عارفه تسمع كلام فيهم !!تسمع كلام قلبها ان هي بتحبه بجد وحاسه من ناحيته شعور صادق؟؟ولا تسمع كلام عقلها انه بيقولها اكيد هيرميكي ”
“لقت فونها بيرن بتبص لقت رقم غريب”
اترددت تفتح بس فالاخر فتحت
اثير : احم الو
+ اثير معايا صح؟
اثير : ايوه
اثير حست ان الصوت دا سمعته قبل كدا!!!
_______________________
فاروق : خلاص اتقبض عليهم والصفقه اتقفلت وبقاش ليا شغل
هيام : كل يوم تقوللي كدا؟؟؟…كل يوم؟؟ماهما قلتلك انهم يعتبر عصا”به وناس نصا-به
فاروق : يا هيام انا بقول عليكي احنا هنصرف منين؟؟
هيام :مش انا بشتغل يافاروق؟؟
فاروق بهدوء : هيام الفلوس مش بتكفينا
هيام بعصبيه: مش بتكفينا ولا مش بتكفيك؟؟؟مانت طول النهار بتشرب ف سجاير بكام هاه؟كل يوم 4 علب يا اخي حرام عليك انت بتمو’ت نفسك بالبطيئ
فاروق : خايفه عليا صح
هيام : خايفه عليك ليه ماتمو’ت ولا تتحر”ق…انا بتكلم علي الفلوس اللي بتتهدر دي
فاروق اتكلم بصوت عالي: هيااام…هو انا مش عشان سايبك تتكلمي تظيطي فيهااا لمي نفسك هاا..مانتي كنتي متقبلاني وبتقوليلي هتستحمليني
هيام ضحكت بسخريه : انا استحملك بجد…استحملك اه عشان اعرف اخبار الصفقه بس صدقني هنتقم منك
فاروق اتصدم ومسكها من شعرها : ايه ايه ايه؟؟تستحمليني عشان ايه؟؟بقا انتي يا وا*طيه تستحمليني عشان الصفقه
هيام بدموع وبصوت عالي :سيبنييي انت من امتي وانت بتمد ايدك عليااا
فاروق بصوت كفحيح الافعي: من دلوقتي يا هياام من دلوقتي
هيام : سيبني بقااا
فاروق رمها علي الارض : انا هربيكي من اول وجديد ماهو ابوكي كدا وجوزك الو*سخ كدا اكيد انتي هتبقي شبههم وهتنضفي علي ايدي
هيام : احترم نفسك ياواا*طي انت
فاروق خرج من الاوضه : مااشي ياهيام
هيام فكرت تقت-له ومسكت المسد-س اللي ف الدرج وخرجت من الاوضه بخبث
_________________________
اثير : هو انا سمعت صوتك قبل كدا
+ احيه مش عارفاني؟
اثير بصدمه وفرحه: انتي ساليي؟؟
سالي: ايووه اثييير وحشتيني
” سالي كانت صاحبه اثير ف مدرسه الاعدادي وابتدائي كمان قبل م ام اثير ابوها ينفصلوا كانوا صحاب جدا بس للأسف الظروف بعدتهم”
اثير بلهفه : وانتي كمان …يخربيتك جبتي رقمي ازاي؟
سالي : يبنتي مش دا رقمك من زمان؟؟
اثير : ايوه انا مغيرتهوش صح…بس انتي كل دا ممسحتيهوش وايه اللي فكرك بيا
سالي : انا عمري ماهنساكي يا ثيرو….انا كنت بتصل بيكي بقالي كتير وفونك مغلق يأست وقولت انك شكلك غيرتي رقمك ف جربت دلوقت الحمدلله رديتي ….انتي كويسه بقالي 4 سنين معرفش عنك حاجه؟؟
اثير : بصي ياسالي “حكتلها اللي حصل معاها وهي فين دلوقتي…وسالي عرفتها انها اشتغلت سكرتيره مع الكليه”
سالي : كويس ربنا عطالك حقك ….المهم يحبيبتي عيشي حياتك وانسي كل اللي حصل
اثير : مش قادره ياسالي…” كملت بضحك” البنوته اللي جوايا ما”تت
سالي بجديه : لا يا اثير ماتقوليش كدا ….بصي اوعديني انك هتبقي اجمل بنوته
اثير : اوعدك ياسالي….بقولك عايزه اقولك حاجه عشان ملاقيتش حد احكيله
سالي : يبنتي منغير ماتستأذني
اثير : بصي اللي هو ادم المقدم كلمني وبيقوللي انه بيحبني و..
” قاطعها دخول احمد و…
___________________
هيام سمعت فاروق بيكلم صاحبه انه يجيله …وقفت شويه تسمعه
فاروق : تعالي يعم احنا عازمينك علي الغدا …طيب ماشي مستنيك
فاروق بزعيق : انتي يا ز*فته هياممم
هيام خرجت وخبت المسد*س: ن نعم يافاروق
فاروق : اسمعي من هنا ورايح انا اسمي فاروق بيه هااا
هيام : نعم؟؟…” فكرت شويه وردت بدلع وخبث” حاضر ياروحي
فاروق : احم صاحبي جاي يتغدي معانا
هيام قربت منه بدلع: بجد
فاروق بيحاول : ايوه
هيام : طيب ياقلبي انا ب…
” قاطعهم دخول تخبيط ”
فاروق : ادخلي جوه طيب وجهزي ها
هيام : حاضر يكوكي ” دخلت علي المطبخ ”
فاروق بضحك: كوكِك…”راح علي البارب ودخل صاحبه رحب بيه”
“هيام ف المطبخ”
هيام بتفكير: انا الاول ادخللهم العصير “طلعت من جيبها كيس وحطت منه في كوبايتين العصير” حلو اوي كدا
“دخلتلهم”
هيام وهي بتحط العصير: اهلا وسهلا نورتنا .
حسين : بنورك يامدام
هيام ابتسمتله بخبث وقعدت : يلا اشربوا العصير عشان بصراحه تعبت فيه…. وقلولي رأيكم
“هما الاتنين شربوا وحسوا انهم دايخين وهيام ابتسمت ”
____________________
اثير : احم في حاجه يا احمد
احمد : لا ياحبيب احمد ….فين التيشرت الاسود بتاعي؟
اثير بتديله التيشرت : اهو
احمد : بتكلمي مين ؟
اثير : بكلم صاحبتي روح بقا
احمد بأستغراب : ماشي “ويخرج من الاوضه”
اثير : ايوه يابنتي
سالي: دا اخوكي ولا ايه
اثير : اه ….بصي هو قاللي انه بيحبني ومحتاجني
سالي : ايوا بقا …انتي بتحبيه؟
اثير : بصراحه اه بس قولتله انا اسفه وانا مابفكرش فالكلام دا
سالي : نعم؟؟…انتي عبيطه يابنتي
اثير : خايفه يعمل فيا زي ماعمل بابا
سالي : اللي بيحب حد يا اثير عمره ماهيأذيه
اثير : وانا مجربت حد يحبني
سالي: ايه؟؟؟طب واحمد اخوكي وعم اسماعيل؟؟ومامتك وخوفها عليكي؟؟
اثير بحزن : ماما ؟؟ماما لما كنت عند بابا وهما انفصلوا كانت بقالها سنين بتقوللي انها هتنقذني منه وهتيجي تاخدني بس لا كانت بتاكل بعقلي حلاوه
سالي : يبنتي مايمكن كانت بترتب انها تاخدك ازاي او حاجه عندها مش عارفه تجيلك بيها…مش هي كلمتك قالتلك انهم هيتقابلوا عشان تقبضوا عليهم…لو كانت وحشه ومابتحبكيش مكانتش قالتلك يا اثير…اثير فكري ماتتسرعيش وخدي اللي الدنيا بتدهولك بدل ماتحرمك منه خالص
اثير : ماشي ياسالي هفكر
سالي : ربنا يقدملك اللي فيه الخير يحبيبتي ….بما ان الشركه جنب شغلك هعدي عليكي او تعالي لما تكوني فاضيه
اثير بأبتسامه: موافقه
___________________________
هيام جابت المسد”س و جهته علي فاروق
هيام بدموع : انا مش جايلي قلب اني اقت”لك بس انت يعتبر كنت مشترك معاهم ف الجريمه انا اسفه “نشلت الطلقه فقلبه بظبط ومات”
هيام ايديها بتترعش وقع منها المسد”س ووطت جابته بسرعه ومسكته طهرته عشان اثار ايديها ومسكته بجونتي وحطت المسدس ف ايد حسين صاحب فاروق وكبت العصير بسرعه هيام :” طلعت الفون بسرعه وصورتهم ..وبدأت تصوط”يلاااااههوووووي الحقونااااااي جوززييي اتقت’ل
“الجيران سمعوا وطلعولها بسرعه”
محمد : في ايه ايه اللي حصل يبنتي
هيام بعياط مزيف : جوزييي…الراجل دا قتله اهئ اهئ…الراجل مسك المسدس اهو
محمد طلع الفون وبدأ يكلم الشرطه ييجوا.
حسين فاق: هو ايه اللي حصله
هيام بتجري هتضر’به بس محمد مسكها: انتتت انت يا قا’تل يامجر’م بتقتل جوزي
حسين : اناا معملتش حاجه ياوليه فييي ايييه
“هنا الشرطه جات ومسكته وبدأوا يصوروا الجريمه ”
الظابط : انتي لازم تيجي معانا
هيام بتردد : ح حاضر
اخدوهم تحت توتر هيام وخايفه يكتشفوها ..
“ف المحكمه ”
الظابط: البصمات بتقول ان حسين هو القات’ل… عايزك تحكيلي بقا علي اللي حصل
هيام : حضرتك انا جوزي قاللي انه هيجيب صاحبه البيت عشان يعزمه علي الغدا ف اللي حصل اني دخلت حضرت العصير عشان يشربوا طلعت لاقيته بيق’تل جوزي”كملت بعياط مزيف”ملحقتهوش يابيه
الظابط : اممم…بس جارك كان بيقول ان حسين كان وقتها مغمي عليه؟؟
هيام اترددت : ياباشا انا ضربته ف دماغه بالمسدس عشان كان عايز يقت’لني
حسين اتدخل بعصبيه : انتي واحده كذابه انا معملت….
قاطعه الظابط : حد قاللك اتكلم؟؟؟لما ييجي دورك ابقي اتكلم
حسين سكت وبص لهيام بغيظ
الظابط بيوجه كلامه لهيام : طيب يا استاذه هيام جوزك كان بيشتغل ايه
هيام : ف مخزن العمده سمير…انا كنت عايزه اسيبه لما عرفت انه شغال كدا
الظابط فهم ان هو اكيد نصاب زيه: طيب معاكي دليل
هيام : ايوه ايوه” طلعت من شنتطها كارت اسماء اللي شغالين معاه” اتفضل
الظابط : امممم دا اسم المجني عليه كمان مكتوب اسمه.
.دي تهمه تانيه بقا
حسين اتلجلج هنا”
الظابط لاحظه : لا اجمد كدا
هيام ابتسمت بخبث
الظابط : طيب يا استاذه هيام اتفضلي وربنا يرحم جوزك بقا
“هيام خرجت بفرح وروحت البيت كانوا هما شالو الراجل …لمت هدومها بسرعه وراحت علي سمسار
السمسار : اؤمري
هيام : انا عايزه ابيعلك الشقه دي بكل اللي فيها
السمسار : والعفش؟؟
هيام : كله كله
السمسار فكر شويه: خلاص بس متغليش سعرها
“هيام باعت الشقه وخدت الفلوس طبعا والبيع دا في تفاصيل الكتير المهم خدت شنطتها وسافرت القاهره”
_____________________
اثير قاعده سرحانه”
عم اسماعيل: مالك يابنتي بتفكري ف ايه
اثير : عندي صداع بس
عم اسماعيل: طبيعي هيجيلك صداع من التفكير
اثير: ايوه اصل و…
قاطعها الاتصال….بصت لاقتها مامتها فرحت جدا
اثير: دي ماما هرد عليها
عم اسماعيل بإبتسامه : ردي يحبيبتي
اثير : الو
هيام : ايوه ياحبيبتي انتي مكانك فين؟؟
اثير بإستغراب : مكاني فين ليه؟؟
هيام : خلصيي يا اثير قوليلي انتي فين عنوانك
اثير بإستغراب : ماشي ياماما “عطتلها العنوان ”
هيام :كويس …ماشي يلا سلام يحبيبتي
اثير قفلت بإستغراب
عم اسماعيل: قالتلك ايه يبنتي ؟
اثير : طلبت عنواني يابابا
عم اسماعيل: ماتخافيش يابنتي دي امك اكيد عايزالك الخير
اثير : اكيد يابابا “كملت بأبتسامه” انا هروح بقا اخد شاور
عم اسماعيل: ماشي يحبيبتي
” بعد نص ساعه ”
اثير قاعده تتفرج علي التلفزيون ” الجرس رن”
فتحت لقت هيام مامتها
هيام جريت عليها وهي بتحضنها: وحشتيني يابنتي وحشتيني يحبيبة مامتك
بس اثير واقفه ثابته ومن غير تعابير وش
هيام بصتلها بأستغراب و….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الخروج من صفقه)