روايات

رواية ضحية زواج الفصل التاسع 9 بقلم إسراء الاتربي

رواية ضحية زواج الفصل التاسع 9 بقلم إسراء الاتربي

رواية ضحية زواج البارت التاسع

رواية ضحية زواج الجزء التاسع

رواية ضحية زواج الحلقة التاسعة

حمزه كان بيحاول يتهجم ع شهد.. بيجي صوت م وراه بيقول بغضب: ابعددد عنها
حمزه بصدمه: يونس!
يونس بغضب: ايوا يونس يا بيه يا محترم انت اي محدش عارف يلمك فاكر ان ملكش كبير
حمزه: انت ازاي تدخل بيني، وبين مراتي انته كنته هربانين مع بعض صح اه انته خاينين
يونس مسكه م تلابيب قميصه: اتكلم عدل مش يونس الجارحي اللي يعمل كدا
حمزه بغضب: انت مخلتش، فيا عقل خلاص مراتي بتعمل، اي معاك
يونس: ادخل يا مولانا
بيدخل الماذون.. وحمزه بيبصلهم بعدم فهم وصدمه.
يونس ببرود: طلق شهد يلااا
حمزه بتريقه: هطلقها مانا مش هخلي، واحده هربت مع اخويا ع ذمتي
يونس بغضب جحيمي: اخررس وبطل تتمادي انت ابني، يا حمزه مش اخويا وانا عمري ما اعمل فيك كدا انا لو شايفك بتحبها مكنتش هعمل كدا بس، انت بتعذب فيها وبس.
حمزه ببرود: انتي طالق يا شهد بس استني اللي هيحصلك مني
شهد بقوه: اي اللي هيحصلي اكتر م كدا وفر تهديدك ل نفسك
حمزه بتريقه: ياتري بقا هتقولي ل، ابوكي و مرات ابوكي اي بالذات بقا لما يعرفه اللي مستخبي
شهد بقهره: انت عايز مني، اي؟
حمزه ببرود: مش عايز انتي اللي عايزه بس تمام انا ماشي
: بيطلع حمزه وبيفضل يونس وشهد.
يونس: هتروحي فين دلوقتي
شهد: مش عارفه المهم اني خلصت منه
يونس: تعالي اوصلك بيت والدك
شهد بسرعه: لا لا والنبي شكرا ليك امشي انت وانا هتصرف
يونس بتنهيده: لو سمحتي تعالي اطلعي معايا مش هطمن غير لما اوصلك.
…..
حمزه بيرجع القصر… كان طالع اوضته بيوقفه صوت حسين.
حسين: لاقيت شهد ولا لا
حمزه ببرود: طلقتها
حسين بصدمه: طلقتها ليه يا غبي ازاي تعمل كدا
حمزه بغضب: اسأل ابنك الكبير العاقل كان بيعمل اي مراتي ف… مكملش كلامه مسح ع وشه بغضب وطلع اوضته.
رانيا بسعاده: صح اللي سمعته ده انت طلقت شهد
حمزه بغضب: ايوا طلقتها مالك مبسوطه ليه انتي كمان هتحصليها
رانيا بتقرب منه بدلع… بتلف ايديها حواليه وبتهمس ف ودنه.
رانيا: وابنك اللي انا حامل فيه اروح بيه فين
حمزه بصدمه: حامل ازاي
رانيا: اي نسيت يوم ما قربتلي وكسرتني وقولتلي انسي اللي حصل
حمزه بجمود: الطفل ده لازم ينزل انتي فاهمه ولا لا
رانيا : بس انا مش هنزله ياحمزه وإلا والله هنزل واقول ل عمي
حمزه بيبصلها بشكل مخيف… وبيضربها فجاءه بالقلم وبيسبها ويخرج.
…..
عند يونس وشهد
وصلها يونس و طلعت شهد ع بيتهم رنت الجرس فتحتلها مرات ابوها.
: شهد اي اللي جابك هنا خير
شهد: انا اطلقت وسعي خليني ادخل
: اتطلقتي الف بركه خلي بنتي تتهني بس ملكيش مكان هنا يا محمد تعالي شوف الهانم بنتك اللي اطلقت.
محمد بغضب: صح الكلام ده يا مقصوفة الرقبة انتي
شهد بقوه: ايوا صح
ضربها بالقلم وقال: انا معنديش بنات تطلق امشي ملكيش مكان هنا بعد ما كنتي ماشيه مع رجاله ومصدقت خلصت منك غوري م هنا.
شهد بقهر: انا بكرهك وبكرهكم كلكم
نزلت شهد… بتلاقي يونس واقف وساند ع عربيته.
يونس: شهد عملتي اي وليه بتعيطي
شهد ببكاء: لو سمحت كفايه عليك كدا امشي وسبني
يونس حس بحزن ع منظرها: لا يا شهد انا معاكي تعالي معايا يلاا
شهد بغضب: قولتلك امشي اي مسمعتش
يونس حاول يتحكم ف اعصابه وقال: طيب ع راحتك انا ماشي
شهد مشيت وكانت مقهوره وبتعيط… بتيجي عربيه سريعه ناحيتها خبطتهاو…….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ضحية زواج)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *