روايات

رواية جاء بعدما تعافيت الفصل الثاني 2 بقلم ضحى ابراهيم

رواية جاء بعدما تعافيت الفصل الثاني 2 بقلم ضحى ابراهيم

رواية جاء بعدما تعافيت البارت الثاني

رواية جاء بعدما تعافيت الجزء الثاني

رواية جاء بعدما تعافيت الحلقة الثانية

– مي ارجوكي مش عايزه حد يفتح الموضوع دا تاني ارجوكي
انا هاقفل دلوقتي عشان ماما بتنادي
………………………….
بتمر الأيام وضحى بتحاول تنسى اللي حصل
وفي يوم من الأيام بترن مي على ضحى
– ابو الصحاااااااب
– هههههه😂 حبيبي اخبارك ايه
– الحمدلله بخير وانتي اخبارك ايه وحشاااني
– الحمدلله يا بكاشة لو كدا تعالي اقعدي معايا
– يا ريت بس انا عايزه نخرج نغير جو انا وانتي اي رأيك
– تعالي ونخرج وانا هقول لماما
– تمام هالبس وننزل نتقابل سلام
– سلام
…………………………

 

 

– ماما مي عايزه ننزل نتمشى شويه
– ماشي يا روحي واهو تغيري جو عشان انا مش بحب اشوفك دبلانه كدا🥀
حضنت ضحى مامتها
– متقلقيش عليا هي مسألة وقت بس
– انا بنتي قوية مش ضعيفة
– اكيد يا ماما
دخلت ضحى تلبس فمسكت دريس بس للحظة افتكرت
Flash back 👀
– حلو الدريس عليكي اوي هو في حد بالحلاوة دي
– انت بتجاملني يا زين
– انا بحبك بس فأكيد شايفك احلى البنات تعرفي
– امم
– انتي حلم ومش مصدق أنه اتحقق
– بجد يعني عمرك ما هتسبني
– انا مصدقت انك بقيتي معايا انا بطالب بعمر على عمري كمان عشان أقضيه معاكي انتي وبس انتي دنيتي يا ضحضوحة قلبي

 

 

– اوعدني انك هتفضل معايا يا زين
– بوعدك اني افضل معاكي لعمري كله
Back 🔙
دمعة نزلت من ضحى
– معقول مش قادره أنساك ليه يا زين دا انا كنت بعتبرك كل حاجه ليا هو دا وعدك معقول مكنتش بهمك وكنت بتضحك عليا طول الفترة دي انا اللي غبية قال وكنت قلقانه عليه وهو بيفكر هيسبني ازاي ليه ليه يا زين وجعتني بالطريقة دي هو دا الحلم انت صحتني على كابوس
سابت الدريس ولبست دريس تاني وخرجت وقابلت مي حضنوا بعض وقالت مي
– ضحضوحة بجد وحشاني جدا واحشني القعده بتاعتنا
اي رايك نروح نقعد ع النيل شوية
– موافقه جدا
راحوا وقعدوا يتكلموا وفي نص الكلام
– مي انا قررت اسافر اسكندرية
– هتقعدي كام يوم ؟
– على طول

 

 

– انتي بتهزري صح هتسبيني وتمشي
– لا بعد فرحك انا مش لاقيه نفسي هنا وحشني البحر
اسكندرية وجوها هناك الراحه
مي مسكت ايد ضحى وبتعيط وقالتلها
– انا اسفه كله بسبب اخويا انا مش عارفه هو اتغير كدا ليه حتي راح ارتبط بواحده تحسيها مش مريحه ومش سهله عرضناه انا وماما بس هو اللي في دماغه في دماغه هو اللي خسرك وحقيقي والله انتي تستاهلي اللي احسن منه
صدمه جديدة لضحى بس محبتش تبين ل مي أنها زعلت
– ربنا يتممله على خير
حبت ضحى تغير الموضوع
– حددتي فرحك ولا لسه عايزين نخلص منك انتي و سي مازن بتاعك
لاحظت مي الدموع في عيون ضحى وإنها بتحاول تنسى وتغير الموضوع
– قريب وهنزل انا وانتي عشان نشوف الفستان
فون مي رن (للعلم مي تبقي اخت زين وصاحبة ضحى )
– الو اييييي (صدمه )
– في اي يا مي

 

 

– طب ممكن اسم المستشفى
– مستشفي اي يا مي
ردت مي بعياط وصدمه على ضحى
– ماما ! ماما يا ضحى تعبت وفي المستشفى دلوقتي
– ايه طب يلا
راحوا علي المستشفى ومي اول ما شافت الدكتور
– دكتور ارجوك طمني ماما مالها
– اهدي يا انسه مامتك للاسف اتعرضت لصدمة عصبية شديدة وللاسف دخلت في غيبوبة
– اي
وفجأة وقعت مي واغمي عليها وطلب الدكتور ينقلوها لغرفه وادوها حقنه مهدئة وو…….
ضحى قررت ترن على زين عشان تقوله علي مامته ومي وكانت متردده بس قررت ترن
– الو انتي عايزه اي تاني انا مش سبتك انتي غريبه اووي انا دلوقتي واحد مرتبط بس حقيقي انتي اثبتيلي انك واحده معندهاش كرامه
– خلصت مامتك واختك في مستشفى*** ومامتك دخلت في غيبوبة
قفلت ضحى الفون وقعدت تعيط بس لقت فون مي بيرن
– الو يا روحي عامله ايه
– احم مازن انا ضحى مي في المستشفى
– ايه!!!! مستشفى ايه
– مامتها دخلت في غيبوبة ومي أغمي عليها
– انا جاي خليكي جمبها يا ضحى
– متقلقش انا موجوده
شوية وجه………

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جاء بعدما تعافيت)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *