روايات

رواية آسيا والاسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم الملكة المتوجة

رواية آسيا والاسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم الملكة المتوجة

رواية آسيا والاسد البارت الثالث عشر

رواية آسيا والاسد الجزء الثالث عشر

رواية آسيا والاسد الحلقة الثالثة عشر

وصل أنس وآسيا الي المقر وجدوا العقيد جالس على مكتبه جلس كلا من انس وآسيا
فقال أنس: خير يا سيادة العقيد طلبتنا نيجي بسرعه ليه
العقيد: علشان هتسافروا انتوا الاتنين كمان ساعتين
أنس: بس حضرتك قايل لسه بكره
العقيد: هتروحوا انهارده ايطاليا علشان تقنعوا المافيا أنكم هتتفسحوا قبل ما تبداء صفقاتكم وتتأكد المافيا انكوا اتجوزتم علشان حددوا معاد العملية كمان 4 أيام من انهارده فلازم توصلوا انهارده وتنضموا بكره المافيا
أنس: وهنضم ليهم ازاى
العقيد: راغب هيوصلكم بكره والرايق هيساعدكم في كل حاجه وهيكون معاكم خطوه بخطوه
أنس وآسيا: تمام
قام أنس وآسيا وادوا التحيه العسكريه وكانوا علي وشك الذهاب فقال العقيد: مصر فخوره بيكم يا رجاله
آسيا: ده شرف لينا احنا وأحنا بنفذ اليمين الي حلفنا مش اكتر
أنس: ومستعدين نموت علشان ننفذ اليمين
العقيد: انتوا شرف ومثال للشاب المصري الوطني تقدروا تتفضلوا علشان تجهزوا نفسكم
أنس وآسيا : تمام يافندم ثم خرجا

 

 

 

أنس : تعالي اوصلك وبعد كده اجي اخدك
آسيا: لا روح انت علشان تلحق تلم حاجاتك وتجهز شنطك
انس : تمام ماشي هعدي عليكي كمان ساعه
آسيا: تمام سلام
أنس: سلام
انطلق كل منهما الي بيته ليعد حقائبه ومرت ساعه في قصر آسيا وجاء أنس ليأخذ آسيا
نوران: مش كنتم قايلين بكره هتسفره ايه الي جد
أنس: معلش يا امي لازم انهارده علشان نلحق نرتب كل حاجه لبكره
نوران برجاء: أنس خلي بالك منهما واكد علي اكلها كذا مره علشان بتنسي تاكل
آسيا: ما خلاص يا ماما أنس يقول عليا ايه دلوقتي
أنس بضحك: هقول عليكي لسه كتكوته صغيرة
آسيا: الله يسامحك يا ماما هيفضل مسكها عليا لحد ما نيجي من السافريه
نوران ببكاء: خلي بالك علي نفسك وابقي طمنيني عليكي علطول مش زي السافريه الي عدت
أنس: خلاص ياامي متقلقيش هي معايا ولا مش مامنه عليها معايا
نوران ومازالت تبكي: مامنه عليها ياحبيبي بس بنتي وبخاف عليها
آسيا: خلاص بقي يا امي سلام علشان الطايره
ودع أنس وآسيا الكل وذهبوا الي المطار وصعدوا الي الطائرة وحلقت بهم في السماء متجه الي ايطاليا
في الطائرة جلس أنس بجوار آسيا وامسك يدها

 

 

أنس: اول مره تركبي طايره
آسيا: لا سافرت قبل كده
أنس: رحتي فين
آسيا: كان عندي مهمه في امريكا ورحت اسبوع وجيت وانا اهو قدمك
أنس: حبيبي بطل ياجماعه واحلي بطل في الدنيا
آسيا: وأنت سافرت قبل كده
أنس: انا أصلا اتولدت في امريكا ومعايا الجنسية كمان بس وانا عندي 15سنه رجعت مصر مع بابا
آسيا: طب ومامتك
أنس بالم : ماما اتقتلت قبل ما نرجع امريكا بس انا خدت حقها من رئيس العصابة الي انتي كنت مكلفه بالقبض عليها
آسيا بذهول: انت اللي قتلته هز رأسه بمعني نعم قالت بحزن آسفه اني فكرتك بمامتك
أنس قبل يد آسيا وقال بابتسامة : ولا يهمك ياحبيبتي

 

 

مرت اربع ساعات في الطائرة فالطريق من مصر الي ايطاليا 4 ساعات مرت الساعات في مرح وحب وحكي كل منهما مغامراته للاخر نزل أنس وآسيا من الطائرة وخذوا حقائبهم وعندما خرجوا من المطار وجدوا سياره تنتظرهم وامامها رجل يتحدث العربية: اتفضلوا معايا
أنس: علي فين
الرجل: لما نوصل تعرفوا
أنس: مش هنيجي معاك غير لما نعرف هنروح فين
الرجل اقترب من أنس وهمس بشئ
أنس : تمام ونظر الي آسيا وقال يلا يا آسيا
ذهبت آسيا دون النطق بكلمه فهي تثق به ومتاكده أنه لن يؤذيها
ركب أنس وآسيا السيارة وانطلقوا مع الرجل وصلوا الي أحد الاماكن علي أطراف المدينة ودخلوا الي مكان وفوجدوا رجل يجلس في منتصف المكان
أنس: علي فكرة حركة مش لطيفه كنت قول واحنا جينا
الرجل: معلش كان لازم كده علشان………

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية آسيا والاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *