روايات

رواية صقور الداخلية 2 الفصل الرابع 4 بقلم ياسمين رمضان

رواية صقور الداخلية 2 الفصل الرابع 4 بقلم ياسمين رمضان

رواية صقور الداخلية 2 البارت الرابع

رواية صقور الداخلية 2 الجزء الرابع

رواية صقور الداخلية 2 الحلقة الرابعة

ف المساء ادم و حور و ورد و مراد متجمعين سوي عشان بيفكرو لحفله عيد ميلاد سوسو😂💖. لان عيد ميلادها بكره 💖✨.
ادم بتفكير: نعمل حفله صغيره علي قدنا ولا نعزم ناس كتير .
حور بحب : نعمل حفله صغيره .
ادم : خلاص نعزم ناس كتير ماشي يا مراد .
ورد و مراد : فضلو يضحكو 😂😂😂.
حور بغيظ : تصدق انك رخم اوي .
ادم بضحك: اول مره تعرفي اني رخم 😂😂.
حور باستفزاز: وبارد كمان .
ادم بعصبيه مزيفه : لا هتهب منك ولا اي وقام وقف وهي كمان . دنا ممكن اعمل حجات كتير اوي .
مراد و ورد بضحك : استهدو بالله كده انتوو مش بتتعبو من خناق .😂😂.
حور بغيظ: استنو بقا يعم روميو و جولييت انتو .
حور وريني بقا هتعمل اي يا حضره المقدم ادم شافعي .
ادم بخبث : وفضل يلهيها بكلام ثم مسك طبق ال شوكولا وحطو علي وشها .
ادم بضحك: شوفتي بقا اني ممكن اعمل حجات .
مراد : كده المسلسل اشتغل يلا يا ورد نقعد بعيد شويه عشان نتفرج كويس😂😂 .
ورد بضحك: استني يا مراد دول هياكلوو بعض لو سبناهم 😂😂.

 

 

حور بغضب : ادددددم ومسكت الفازا وراحت رميتها عليه .
ادم بصدمه : وطي راسو بسرعه يابنت مجنونه هتمو*تيني.
مراد بضحك عالي : ايووووه العببببب هو داااا يلا خد الاطباق يا آدم وارميهم انت كمان😂 .
ورد بصدمه: يخربيتك انت بتسخنهم 😳😳😂.
مراد بضحك شديد: دول سوخنين لوحدهم😂
ادم : مسك الاطباق وراح حدفهم علي حور 😂😂.
حور بغضب : بترمي عليا الاطباق يا آدم.
ادم بغيظ : ما انتي رميتي الفازا عليا 😡😡.
وفجاه بتطلع سعاد علي صوت دربكه .
سعاد بشهقه: ينهار اسوح ال عمل فيكو كده والأرض لي متبهدله كده واي ال علي وشك دا يا حور.
حور بغضب : ولسه هتكلم ادم كتم نفسها .
ادم بحب: متقلقيش يا ماما هنلم كل ال عملناه دا دلوقتي كنا بنهزر بس . مش صح يا حور وتك علي سنانو ويتحذير وشال ايدو من علي فم حور
حور بضحك: طبعا يا سوسو ادم معاه حق هنلم كل حاجه متقلقيش .
سوسو بزعل :طيب انتو مش ناسين حاجه خالص بكره .
حور &ادم باستعباط: حاجه اي هو فيه حاجه مهمه بكره .
ولا اي يا مراد.انت و ورد .

 

 

مراد &ورد : لا منعرفش هو في حاجه مهمه واحنا منعرفش .
سوسو بزعل : لا مفيش تصبحو علي خير .
كلهم وانتي من اهلو .
حور & ورد : حرام عليكم شوفتو زعلت ازي .
ادم & مراد بملل: انتو اوفر اوي بكره هنفرحها .
حور&ورد : هو احنا سمعنا كويس ولا لا قبل كلمه بكره دي .
ادم &مراد بخوف: هاااا احنا قولنا اه هتعملو اي يعني.
مراد بخوف: ادم انا خايف هما يتحاولو زومبي ولا اي 🥺😂. وفجاه
حور &ورد بصو لبعض وضحكو بشر : وهجمو عليهم وفضلو يضربو فيهم .
مراد بالم : يابنت العضا*ضه اااااه.
ادم بالم : ضهري اكسر ااااه .
حور & ورد بتحذير : عشان تحرمو تقولو كلمه تاني علينا.
ادم &مراد : جريو بسرعه علي اوضتهم😂.
حور &ورد فضلو يضحكو عليهم .
حور: وقفت ضحك وافتكرت ورد لما قرصتها الصبح 😂.
ورد :بصت لحور وفهمت بصتها 😂😂.

 

 

ورد بخوف: باست راس حور سامحيني يا اختي وجريت بسرعه .😂😂
حور بسرعه: استني مين هيلم دول طيب اوووف .
هلمهم أنا بقا . هروح الاول اغسل وشي واجي الم .
وغسلت وشها .وراحت تلم كل المكسور ف الارض وفجاه بتحس بخيال وراها بتبص تشوف مين ملقتش حد .
حور : شكلي بتخيل باين ولمت كل ال ف الارض ورمتو ف زباله ودخلت اوضتها لاقت ادم واقف ف البلكونه وشارد .
حور بحب: متقلقش ❤️.
ادم بعدم فهم: علي اي .
حور : عارفه انك شارد ازاي هنقبض عليه بس هيجي يوم ونكمشه ومش هنسيبو الا لما ياخد جزاتو . طول ما صقور الداخليه و المقدم ادم شافعي و رائد مراد شافعي متحدين سوي عمر ما حد يعرف يفرقنا ولا يدمر البلد دي طول ما احنا موجودين فيها ❤️.
ادم بحب: متاكد من دا يا حوري ❤️
ثم شالها بين ذراعيه وقالها تعالي جوا جو ساقعه 😉.
حور : نزلني لان انا مخصماك .
ادم بضحك : ما كل يوم كده مخصماني واخدها لجوا وقفل البلكونه ونسبهم مع عالمهم الخاص ❤️✨.

 

 

✨عند مراد و ورد ✨.
ورد كانت قاعده بجانب مراد ووبيتكلمو. هيعملو اي ف العيد ميلاد.سوسو.
مراد : عايز العيد ميلاد دا ماما متنسهوش ابدا ❤️.
ورد : عندي افكار كتير بس تعالي ننام دلوقتي عشان فصلانه وبكره هنعمل كل حاجه سوي ❤️. وبتقوم عشان تنام .
مراد بحب : وبيسحبها ليه وقبلها بحب❤️✨.ونسيبهم مع عالمهم الخاص ❤️✨.
✨عند سوسو ✨.
سوسو بحزن: بتكلم مع صوره شافعي ابو ادم و مراد شوفت ياحبيبي نسيو ازاي عيد ميلادي 💔.ونامت بحزن 😓.
✨عند.المجهول ✨.
المجهول بشر وحاطط صور ادم و حور و ورد و مراد واتكلم بشر .
المجهول : بكره هيحصل تفجي*ر كبير ف سيرك المشهور ف مدينه اكتوبر وروني هتقدرو تنقذو من الانفجا*ر ازاي .
وبص علي صوره حور وإتكلم بكره انتي ال دمرتي مروان ونا ال هدمرك علي ايدي و فضل يخرم صورتها بغضب ثم بص علي صوره ورد و مراد إنما انتو بقا معملتوش حاجه بس لازم انهيكو لانكو لو فضلتو عايشين مش هتسبوني .
ثم جي علي صوره ادم واتكلم بشر انا بقا ال هفرقك عن حور و هبوظلك كل حاجه ف شغلك عشان اخلص منك علي اخر وبكده هكون انا الملك ف حكايه دي كلها وفضل يضحك بشر وجنون .
ف الصباح يوم جديد علي ابطالنا . ف الساعه العاشره صباحاً ❤️✨.
ادم خلي المساعدة سلوي تروح هي ومامتو مشوار عقبال ما يزينو ال فيلا عشان لما تيجي تتفاجئ ❤️.
مراد و حور واقفين بيعلقو ال زينه سوي عشان ميحصلش مشكله بين ادم و حور 😂😂😂 لان هيتشاكلو كل شويه .
و ورد و ادم واقفين سوي بيحطو الستاره علي صوره سعاد وهي شابه جميله ❤️ عشان دي هديتهم ليها سوي❤️.
و مراد و حور خلصو زينه دخلو يجهزو الشموع و الورد عشان تتحط علي طربيزه و وطلعو ال تورته من تلاجه وحطوها بره
علي طربيزه وزينو سوي الطربيزه بشموع و الورد .

 

 

و ادم و ورد بيجهزو ال ديجي عشان لما يرقصو و المعازيم هتيجي كمان شويه ❤️.
وخلصو كل حاجه وطلعو فوق عشان يلبسو بسرعه لان مفيش وقت وقربو ناس يجو .
ادم لبس بدله سوداء جميله 💖. جنتل مان بمعني الكلمة ❤️
حور لبست فستان طويل ومحتشم لونو ازرق رقيق 💙 جميل عليها ❤️. وعملت شعرها ديل حصان جميل
و مراد لبس قميص ابيض وبنطلون ابيض 🤍.وكان مز بمعني الكلمه ❤️.
ورد لبست فستان احمر رقيق وجميل عليها وسابت شعرها كيرلي مفرود ❤️.
و نزلو سوي لاقو ضيوف وصلو وسلمو عليهم و اللواء وصل ❤️.
ادم &حور& مراد &ورد: اهلا بيك يا فندم ❤️.
اللواء شريف: اهلا بيكم يا مجانين 😂
كلهم ضحكو .😂❤️
وقفو سمعو سعاد جات بسرعه قفلو الانوار .
سعاد باستغراب : اي دا اي ضلمه دي يا سلوي .
وفجاه بتلاقي نور فتح وكلهم بصوت عالي ❤️😂
كل سنه وانتي طيبه يا سوسو 😂😂❤️.
ادم و ورد راحو عند صوره عشان يشيلو ستاره وزاحو الستاره وكلهم انبهرو من جمال سعاد وهي شابه .
سعاد بفرحه : مش قادره اصدق انكم عملتو كل دا عشاني وحضنتهم هما الاربعه وشدوها عند التورته و غنو .
سنه حلوه ياجميل سنه حلوه يا سوسو سنه حلوه يا جميل
يلا حالا بآلة هيا هو الفصات 😂😂😂😂😂 ( مش حفظاها اوي سوري 😂).

 

 

و هوف وطفت الشامعه و و ادم بأس دماغها كل سنه وانتي طيبه يا امي واهداهاعقد الماز جميل ❤️✨.
سعاد بفرح: وانت طيب يا يابني جميل اوي ❤️.
مراد كل سنه وانتي طيبه يا غاليه أهداها سلسلة دهب عليها صورتو هي وهو مع بعض ❤️.
سعاد بحب: وانت طيب يا يابني جميله اوي ❤️.
حور &ورد: اهدوها صوره ليهم هما تلاته سوي وكانت جميله اوي.
حور& ورد: كل سنه وانتي طيبه يا سوسو❤️.
سعاد بفرح : وانتي طيبين يا بناتي الحلوين وحضنتهم❤️.
اللواء شريف: كل سنه وانتي طيبه يا سعاد هانم و أهداها هديه ❤️.
سعاد : وانت طيب يا سياده اللواء شكرا علي الهديه و وجودك معانا .
و المعازيم اهدوها حجات جميله ❤️.
وفجاه اللواء بيجيلو اتصال واتصدم من الخبر 😳.
اللواء: حور ادم مراد ورد الحقو بسرعه ف مصيبه السيرك المشهور ف مدينه اكتوبر في ١٠ قنا*بل من كل أنحاء سيرك 😳.
كلهم بصدمه 😳: قنا*بلللل 😳😳😳.
وفجاه بيشوفو علي شاشه كبيره .
الاخبار .
عاجل المستشفي الاروام ف مدينه نصر يدخل عدد كبير من مسلحين و قتلو عدد كبير من ممرضات .
حور & ورد : بصدمه مستحيل لاااااا.

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صقور الداخلية 2)

اترك رد