روايات

رواية صقور الداخلية 2 الفصل الخامس 5 بقلم ياسمين رمضان

رواية صقور الداخلية 2 الفصل الخامس 5 بقلم ياسمين رمضان

رواية صقور الداخلية 2 البارت الخامس

رواية صقور الداخلية 2 الجزء الخامس

رواية صقور الداخلية 2 الحلقة الخامسة

حور&ورد بصدمه: لااااا مستحيل 😳😳😳.
كل موجدين انتبهوا عليهم .
ادم باستغراب : في اي مالكو.
حور بتوتر: لا ابدا انصدمنا من الخبر لازم نتحرك بسرعه .
ورد : لازم نتحرك بسرعه قبل ما يعملو مصيبه تانيه .
مراد : تمام يلا يا آدم احنا هنتحرك علي سيرك و ورد و حور هيروحو ينقذو المستشفي .
اللواء شريف: ونا هبعت قوه معاكم عشان لو حصل حاجه يا آدم انت ومراد وكمان هبعت كام واحد يفك معاكو قنا*بل لان قنا*بل كتيره 💣.
ادم &مراد : تمام يافندم وطلعو بسرعه وركبوا العربيه و
اللواء شريف : وانتو يا بنات هبعت معاكم قوه.
ورد : مش محتاجين قوه يا فندم احنا هنقدر نسيطر علي الوضع .
اللواء شريف: ونا واثق من دا وطلعو لفوق غيرو لبسهم ولبسو لبس المهمات بتاعهم .
حور بقوه : كده كتير اوي وانهارده مش هسيبك الا لما اخد حق كل ال ما*تو بسببك وانهارده هعرف انت مين اعرف بس وصدقني مش هرحمك ولا انا ولا ورد وادم و مراد .
و في الاسفل✨عند.سعاد و اللواء شريف.✨.
المعازيم سلمت علي سعاد ومشيو .
سعاد بقلق : مين الي بيعمل كل الجرايم دي يا ياسياده اللواء.

 

 

اللواء شريف: ملوش اثر الاسف بس انا واثق أن حور مش هتسكت الا لما تعرف وهي اللي هتعرف تمكشوو ونقبض عليه ونخلص من المصايب الي بيعملها دي.
سعاد بقلق: يارب يستر معانا لان خايفه عليهم اوي .
اللواء باطمئنان: كل حاجه هتتحل ومتخافيش عليهم أنتي عارفه ولادك وصقور الداخليه محدش بيقدر عليهم ✨.
و بيشوف من فوق حور و ورد بينزلو وهما لابسين لبس المهمات.
اللواء شريف: اهم صقور الداخليه جهزو اهو .
ونزلو .
حور &ورد : هنمشي احنا بسرعه علشان نلحق المستشفي و اول ما نخلص مهمتنا ال ف مستشفي هنروح عند ادم و مراد .
اللواء و سعاد بفخر: موفقين يا صقور الداخليه ✨🦅.
حور &ورد ابتسمو: سلام 💖.و ركبو عربيتهم وساقو بسرعه .
اللواء بتأمل وفرح: انهارده هنسمع أن شاء الله اخبار أن صقور الداخليه قبضو علي المجهول .
و فضل قاعد مع سعاد لأنها قلقانه .
✨عند ادم و مراد ✨.
وصلو السيرك و نزلو بسرعه و لاقو الظباط وصلو وراهم علي طول مراد اخد معاه ٢٠ ظابط و ادم اخد معاه ٢٠ ظابط وكان معاهم ناس بيفكو قنا*بل برضو .
✨عندالمجهول ✨.
المجهول بشر : وروني بقا يا حضره المقدم انت ورائد هتعرفو تفكو ٣٠ قنب*له ازاي وفضل يضحك بشر و انتو يا صقور الداخليه وروني هتعرفو تنقذو ناس ازاي ازاي وضحك بشر.

 

 

 

✨المهمه الأولي عند ادم و مراد ✨
ادم بصوت عالي وقال ف ميكرفون الكل يطلع بره سيرك بسرعااااااااا. في قن*بله.
الناس ال كانت موجودة في سيرك خرجوا بسرعه .
ومبقاش حد غير ادم ومراد والظباط .
ادم والظباط فضلو يدورو بسرعه .
الظابط بسرعه: ادم بيه ف قنب*له اهي واجي كذا ظابط شاف كذه قنب*له ادم حاول يفكهم معرفش لانهم متشفرين جامد.
ادم واقف ومش عارف يعمل وحتي ناس الي معاه مش عارفين يفكوها وفجاه مراد جي بسرعه ادم تعالي معايا بسرعه عرفت السلك الموصل ب جميع القنا*بل ال موجوده هنا .
ادم : ومستني اي يلا بسرعه اجري قبل ما يتفجر*وو.
وجريو بسرعه كلهم عند مكان السلوك وكان سلك احمر وسلك اخضر وكانو متوترين جدا اني سلك الي لازم يقطعو وكان فاضل اجي ٥٠ دقيقه بظبط وكل ف حاله توتر وفجاه ادم ومراد اتفقو يقطعو سلك الاخضر .
ادم : اطلع انت يا مراد انت وظباط وسبني انا عشان لو انفجر*ت أنا الي امو*ت لوحدي مش عايز كلنا نمو*ت .
مراد بعند: يا نمو*ت سوي يا نعيش سوي مستحيل اسيبك انت اجنننت ولا اي يا رجاله .
الكل : كلنا ف مركب وحده يا نمو*ت سوي يانعيش سوي ❤️.
مراد : هو دا كلام ❤️👌.
ادم ضحك : مفيش فايده فيكو و ادم غمض عينو هو مراد و فاضل ١٠ دقائق وفجاه قطعو السلك الاخضر وكلهم بسرعه مسكوو ف بعض بعد دقيقة فتحو عينهم ولاقو نفسهم عايشين.
مراد بفرح : مبروك يا اخويا نجحنا
ادم بفرح: الحمد لله 💖.

 

 

وكلهم فرحو ونجحوا ف المهمه و خلصو وطلعو بره .
ادم يلا بينا علي مستشفي عند حور و ورد .
مراد : تمام . واتجهوا إليهم .
والظباط مشيو .
✨المهمه التانيه عند حور و ورد ✨.
حور & ورد : وصلو المستشفي لاقو كميه ظباط واقفه بره وأهالي الممرضات والأطباء و بيعيطوو .
حور و ورد دخلو بسرعه وطبعا محدش وقفهم من الظباط لان عارفين هما ال هينقذوهم .
الأهالي فضلو يدعو لصقور الداخليه أنهم ينتصرو علي المسلحين ✨.
حور & ورد دخلو واستخبو بسرعه لان لاقو اتنين جاين عليهم واول ما بيجو حور و ورد بيخلصو عليهم .
وبيمشوو شويه ويطلعو فوق اول دور بيلاقو ممرضات مقتو*له علي الارض .
الاتنين زعلو اوي عليهم وفجاه لاقو اتنين مسلحين ف وشهم .
حور و ورد بقوه ادوهم بو*كس جامد وقعو مقاموش تاني وفتحو الابواب بسرعه وهربو دكاتره وممرضات وخرجو بره مستشفي .
بعدين طلعو لدور التاني لاقو كميه كبيره واقفين وحاابسين الممرضات جوا و الأطباء .
المسلحين واقفين وفجاه شافو حور و ورد قلقو بس وصوبو الاسل*حه عليهم .
حور& ورد: رمو حاجه زي دخان ابيض عشان يعرفوا يهاجمو المسلحين وفضلو يكحو و مش شايفين وف وقت دا حور ورد خلصو عليهم و فتحو الابواب ل الأطباء وممرضات وخرجو خالص بره ال مستشفي .
حور : ورد ليكون البنت حصلها حاجه لان هي الي هتوصلنا للمجهول.

 

 

ورد : تعالي بسرعه نروح ليها احسن يكون وصلو ليها .
وبيطلعو الدور الي فوق وبيروحو اخر غرفه ف الدور وبيفتحو الباب بيلاقو اتنين لافين الحبل حاولين رقبتها وبيخنقوها .
ورد وحور مسكو الاتنين بسرعه وخلصو عليهم .
حور : انتي كويسه حصلك.
البنت :فضلت تكح .
ورد : شالت ال حبل من رقبتها .
حور : استني هجبلك مياه تشرييها
راحت تجيب من تلاجه مياه للبنت وادتهالها بسرعه وشربت .
حور : بقيتي كويسه .
البنت: ايوه شكرا ليكم .
ورد : احكلنا بقا يا ريم اخوكي يبقي هو المجهول .
ريم : ايوه يبقا هو ويبقا اسمو نادر وكان دراع اليمين ل واحد اسمو اسمو مروان .
حور & ورد بصدمه: مرواااان الواطي وقال ملوش تعامل معاه .
ريم : ايوه الاتنين كانو صحاب وسمعتهم قالو لبعض
فلاش باك .
مروان : لو أنا مو*ت دورك انت تكمل الي معملتوش انا وتدمرهم كلهم .
نادر : تمام يا صاحبي .
باك .

 

 

ورد بصدمه : اعوذ بالله بجد شياطين علي هيئه بشر .
حور : تعرفي عنوان نادر فين يا ريم .
ريم : معايا عنوان ال مستودع ال هو موجود فيه دلوقتي .
ريم بقوه : اقت*لي يا حور ميستهلش يعيش قت*ل ناس ملهاش ذنب . وكان هيقت*لني انا كمان.
حور : هو دا ال هيحصل يا ريم . يلا تعالي معانا لانك هتودينا المكان دا .
ريم : تمام يا حضره الظابط حور .
ورد : لازم يا حور نخلص عليه لأنو مش لازم يعيش ولا لحظه ابدا .
حور بغموض : يلا عشان منضيعش وقت .
لازم نطلع من باب خلفي عشان ف صاحفين بيصورو ولو شافوكي اخوكي هيكون موقف حد عشان يقتل*ك. .
ونزلو بسرعه واتجهوا من باب خلفي وركبوا عربيتهم وكانو راكنين العربيه بعيد . واتجهو الي مكان موجود في نادر .
ادم و مراد شافو حور و ورد واتجهوا وراهم ✨.
✨عند.نادر ✨.
بغضب : ازززززي نجو من قنا*بل ازززززي.
وشاف علي شاشه أن كل رجاله مسلحين ال ف مستشفي ميت*ين علي الارض .
نادر بغضب شديد: لااااااااااا اكيد وصلو لريم وهيعرفو مكاني وبسرعه طلع من مكتبو شاف كل حراس بتوعو واقعين علي الارض ولسه هيهرب حور و ورد بيضر*بو علي راسو وبيخدو علي مديرية القاهرة. و
نادر بيفتح عينو بصعوبه : وشاف حور و ورد و ادم و مراد وريم و اللواء شريف واقفين حاوليه .
ادم : صباح الخير كل دا نوم وقام مدي بو*كس ف وشو .
اللواء شريف : ادم اهدي مش وقتو.

 

 

لي عملت كده لي قتل*ت ناس ملهاش ذنب ليه عشان تبقي وفي لواحد كان قاتل ومعندهوش رحمه . لي تضيع مستقبلك ولي اختك تشوفك وانت كده .
نادر بكره : انا مش ندمان علي اي حاجه انا عملتها ومش هسبكيم تعيشو مرتاحين أبدا .
ريم بدموع : انا بكرهك يا نادر .
نادر بضحك : فكراني هزعل يعني طز .
حور بغضب هي ورد : مستحملوش وفضلو يضر*بو فيه لحد ما ادم و مراد.حاولو يبعدوهم عنو .
اللواء شريف: احسن حل ليك الإعدام بس مش في سجن لا هيبقا ف ميدان .ناس هما الي هيعدموك مش احنا .
نادر بخوف : لا مستحيل.
ادم و مراد مسكوو وطلعو بيه بره وكلهم اتجهوا الي الميدان .
ونزلو وقفو ف نص شارع .
و ناس اتجمعت .
حور اتكلمت بصوت عالي: هو دا ال عمل كل جرائم فتره ال فاتت هو دا الي كلكو كنتو عايشين ف توتر وقلق بسببو واهو قدامكو .
اعملو فيه ال انتم عايزينو .
نادر بخوف : اقتلو*ني انتو ارجوكو بلاش .
كلهم بلا مبالاة. سابو وركبو عربيتهم و وقفلو العربيه وفضل يترجاهم ويخبط عليهم وناس مسكتو وفضلوو يضر*بو فيه و كذه واحد فضلوو يخنقو لحد ما ما*ت .
✨هكذا نهايه كل مجرم ✨.

 

 

ريم بدموع علي اخوها وزعلت لانو هو سبب الي وصل نفسو لكده بس هي شافت أنها عملت الصح .
✨واتجهوا الي الفيلا ✨.
كلهم متجمعين وشافو الاخبار ف شاشه .
عاجل نجحو صقور الداخليه و المقدم ادم شافعي و رائد مراد شافعي ب القبض علي المجرم نادر سعيد وتم اعدامو بواسطة الاهالي ف الميدان .
سعاد بفرح : الحمد لله خلصنا منو .
اللواء شريف: مش قولت ليكي هنسمع اخبار تم قبض عليه .
سعاد بفرح الحمد لله همي انزاح دا كان معيش ناس ف توتر.
ادم و مراد : يعني انتو اتوترتو بسبب أن ريم كانت ف مستشفي ال فيها مسلحين .
حور : ايوه ومكانش هينفع نقول ليكوو حاجه لحد ما نتأكد
كويس منها لان طبعا وقالت بسخريه هتفضل تتفلسف علينا .
ادم بغيظ : اه انتي عايزه خناقه بقا .
اللواء بضحك: تب هستاذن انا بقا لان مش ناقص خناقه كفايه ال حصل انهارده يلا يا ريم يابنتي هخدك معايا البيت لانك بقيتي بنت من بناتي .
ريم بكسوف : لا يافندم أنا هعيش ف مكان لوحدي .
اللواء: لا هتيجي معايا انتي بقيتي بنتي من انهارده ومش هسيبك لوحدك ..
لسه هتعترض .
حور و ورد : روحي معاه يا ريم متكسفيهوش .
ريم بكسوف: حاضر يا فندم ❤️.
وحضنتهم. مشيت معاه ❤️.
حور : بتقول بقا انا عايزه خناقه.

 

 

سعاد بضحك: لا أنا مش ناقصه خناق هطلع فوق اريح .ثم قالت بحب انهارده اسعد يوم في حياتي لانكم فرحتوني جدا ومش هنسا ابدا كلهم راحوا ليها وحضنوها و بعدين سبتهم وطلعت.
حور و ادم لسه هيمسكو ف بعض .
مراد : استنو نعرف الاول بقا ازاي لاقيتو ريم.
ورد و حور بصو لبعض الموضوع.
موضوع كالاتي .
حور :امبارح بليل لما كلو نام ..
لاقيت تلفوني بيرن رديت لاقيت ريم بتقولي لو عايزه تعرفي مين المجهول تعالي قابليني عند البحر .
حور :وانا ايش ضمني انك بتقولي الحقيقة.
ريم: انا بكون اختو وبكلمك من وراء ولو عرف اني كلمتك هيقتلني.
حور بتفاجئ: اختو اممم تمام هجيلك دلوقتي .
ريم: مستنياكي .
حور : اتصلت علي ورد وقالت ليها تعالي بسرعه والبسي حاجه عشان رايحين مشوار مهم .
ورد باستغرب : دلوقتي .

 

 

حور : اخلصي يا ورد .
ورد بتافف: حاضر .
ونزلنا ورحنا قابلنها.
ريم : انا ريم اختو ل …. وفجاه وقعت علي حور .
ورد بصدمه: ريييم ولاقت دراعها كلو د*م وبصت كويس لاقيتها رصا*صه واخدوها بسرعه لمستشفى مشهوره ف مدينه نصر و دخلوها اوضه وقالو لدكتور يبلغهم لو فاقت .
باك .
حور : وطبعا اكيد نادر كان باعت حد. مراقبنا عشان كده بعت مسلحين للمستشفى عشان يقت*لو ريم و احنا لحقناها ف اخر لحظه .
ورد : بعدين قالت إن نادر ف مستودع ورحنا ليه وباقي انتو عارفينو .
مراد بابنهار : وسقف ليهم انتو كلمه ممتازه بسيطه عليكو ❤️✨.
ادم بحب : كل الرجاله بتبقا محظوظه.لان عندهم زوجات صالحه لاكن انا محظوظ لان عندي زوجه زيك ف طيبتك وكل حاجه فيكي بتجذبني اكتر واكتر ❤️.

 

 

مراد بمرح : وصفر ايوه هو دا😂😂😂❤️✨.
حور كانت واقفه مبسوطه من كلاموو ومكسوفه وفرحانه ف نفس الوقت ❤️.
ادم راح مقرب ليها وحضنها ولف بيها جامد وفضلوو يضحكو سوي و مراد شال ورد وفضلو يضحكو وفرحانين لأنهم خلصو من نادر دا خالص وعاشو يوم جميل ❤️✨.
✨ف مكان آخر في امريكا.✨
ف فيلا كبيره وبداخلها راجل غني جدا و عمره ٢٨ سنه طويل القامه وعضلات و بشرتوو بيضاء اللون و وعينو زرقاء ويمتلك ثروه كبيره جدا 💖.
الشخص بغموض : عرفت مكانها فين.
الراجل :عرفت يا باشا .
الشخص: تمام . وقفل سكه ف وشو.
وطلع اوضته وكانت كلها صور ….. في اوضه بشكل كبير.
شخص بجنون:اخيره لاقيتك وهتبقي ملكي يا ….. لوحدي .

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صقور الداخلية 2)

اترك رد