روايات

رواية قدري الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبة عيد

رواية قدري الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبة عيد

رواية قدري البارت السادس عشر

رواية قدري الجزء السادس عشر

رواية قدري الحلقة السادسة عشر

حبيبه بصت لعمر لما ياسمين حضنتها وطلعت
عمر شاف حبيبه وطلع ياسمين من حضنه وطلع ورا حبيبه
ياسمين بصت ليهم بخبث وضحكت ضحكه شيطانية
حبيبه طلعت وقفلت الباب وقعدت تعيط.لحد ما سمعت الباب بيخبط
حبيبه بصوت متعب.اتفضل
عمر دخل .عمر راح لها واخدها في حضنه.اسف يا روحي بس والله هي اللي جت حضنتني
حبيبه بعدت من حضنه . خلاص يا عمر .وسبته ودخلت الحمام
عمر مسح على وشه بغضب ولبس وراح الشركه
تحت عند فريده وحنان
حنان ببكاء مصتنع وخبث .معلش يا فريده هما يومين وهشوف اي شقه واقعد فيها انا وياسمين

 

 

فريده بطيبه.اخص عليكي يا حنان بقي كده .البيت بيتك يا حبيبتي وياسمين بنتي زيها زي بسمه عيب تقولي كده
حنان ابتسمت بخبث وحضنتها . شكرا يا فريده بجد مش عارفه اشكرك ازاي علي اللي بتعملي معايا
فريده بطيبه.يا حبيبتي انتي اختي
تعالي معايا اطلعكم الاوضه بتاعتك انتي وياسمين
حنان.ماشي يا حبيبتي
فريده.اخدتهم الاوض بتاعتهم
فريده البيت بيتكم يا حنان ولو عايزه اي حاجه قوليلي
حنان . ماشي يا حبيبتي تسلمي
فريده ارتاحوا شويه عقبال ما الغدا يجهز ماشي
حنان .ماشي
فريده بتنزل من عندهم وبتروح لحبيبه
فريده بتخبط على الباب
حبيبه فتحت وكانت خلعه الحجاب
فريده بسم الله ماشاء الله قمر يا حب

 

 

حبيبه بتحضنها اتفضلي يا ماما
فريده بتدخل وحبيبه بتقعد جنبها
فريده بتربت علي ظهر حبيبه.مالك يا حبيبتي في أي شكلك زعلانه عمر مزعلك في حاجه
حبيبه بصتلها بدموع .لا لاء يا ماما عمر مش مزعلني
فريده.دا بجد
حبيبه راحت معيطه جامد
فريده اخدتها في حضنها وقعدت تهدي فيها بعد شويه حبيبه هدت
فريده.انتي زعلانه من اللي حصل تحت
حبيبه بصتلها وهزت راسها بنعم
فريده بحب ورزانه .بصي يا حبيبه انا عمر ماشفت في عيون عمر حب لحد غيرك وانا اكتر واحده عارفه ابني عمر حبك بجد مضيعيش حبه ابدا بزعلك منه ومن الحاجات التافه وحولي تعديها عشان علاقتكم تستمر في كتير هيحولوا يدمرواها بس بحبكم لبعض هتستمر ماشي يا حبيبتي
حبيبه بحضنها تاني . حاضر يا ماما وشكرا على النصيحه دي بجد
فريده.ماشي يا حبيبتي انا هنزل ارتاح شويه عايزه حاجه
حبيبه.عايزه سلامتك
عمر كان في الشركه وكان مضايق اوي من اللي حصل وكان بيشتغل بغضب وسرعه
عمر.احمد هات أوراق الصفقه الاخيره
احمد.حاضر يا عمر بيه
احمد راح جاب الورق اتفضل يا عمر بيه
عمر .هات كل الورق اللي عايز يتوقع
احمد .احم بس كده هتاخد وقت كبير يا عمر بيه
عمر بعصبية.اللي اقول عليه يتنفذ
احمد بخوف .حاضر يا باشا
عمر .اتفضل وابعتلي الزفته السكرتيره
احمد .حاضر يا عمر بيه
احمد خرج وهوا بيحمد ربنا أنه فلت من عمر
احمد ل السكرتيره .اسما ادخلي لعمر بيه بسرعه

 

 

اسماء .اسماء بتقوم من على المكتب بخوف اي في أي
احمد .عمر بيه متعصب اوي ادخلي شفيه عايزك ليه
اسماء بخوف .حا.حاضر هدخل اهو
اسماء بتخبط وهي بتدعي في سرها .
عمر وهوا باصص للاب .ادخل
اسماء .ايوا يا فندم حضرتك طلبتني
عمر .هاتي قهوه ساده بسرعه ولو جيتي بالبس دا تاني اعتبري نفسك مرفوده انتي جايه شركه محترمه مش راحه كباريه
اسماء بإحراج.امرك يا عمر باشا
عمر.اتفضلي
احمد بيدخل بورق كتير جدا وبيحطه قدام عمر علي المكتب
احمد . حاجه تاني يا عمر بيه
عمر.لاء اتفضل انت
احمد.تمام يا فندم
بيمر الوقت وعمر بيشتغل ومش حاسس بالوقت بسبب غضبه
في ڨيلا الصياد

 

 

على الغداء حبيبه كانت بتحط الأطباء على السفره مع الخدم وياسمين وامها قاعدين وفريده وبسمه
فريده بحب .ارتاحي يا حبيبتي والخدم هيعملوا كل حاجه
حبيبه لا يا ماما انا بسعدهم عادي
ياسمين بتقليل من حبيبه .انتي هاتي الطبق اللي هناك ده
البنت كانت هتدهولها
حبيبه للبنت.ادخلي انتي مش حطيتي الأطباء على السفره يبقي خلصتي شغلك ثم أكملت وهي بتبص لياسمين واللي عايز بعد كده حاجه يعملها بنفسه
البنت ابتسمت وفرحت من كلام حبيبه.شكرا يا هانم
حبيبه بطيبه.متقوليش هانم حبيبه بس يا قمر 🙂
البنت .حاضر يا حبيبه
حبيبه ابتسمت لها .ادخلي اتغدوا انتي والباقي يلا
البنت .حاضر وهي ماشيه قعدت تدعي لحبيبه وأنها قد اي طيبه
حبيبه بتقعد جمب بسمه
وياسمين قاعده شيطه من كلام حبيبه
بسمه وحبيبه كانوا قاعدين يضحكوا
ياسمين.طنط هوا عمر مجاش يتغدي ليه
حبيبه وهي بصت لها وبصت في طبقها
فريده مش عارفه يا ياسمين وبعدين عمر متجوز يعني عارف وراه اي
حبيبه وهي بثه في طبقها ضحكت بسخريه وياسمين كانت بصه ليها بغيظ
ياسمين اتعصبت وقامت من على الاكل
فريده قومتي ليه يا حبيبتي متكملي اكل
ياسمين بغيظ.شكرا يا خلتوا كلت .ومشيت وبعدها حنان مشيت هي كمان
حبيبه بعد ماهما مشيوا ضحكت هي وبسمه وفريده ضحكت عليهم
بعد ما خلصوا غدا
حبيبه احلي تلاته شاي بقي من ايدي في الجنينه الحلوه دي
بسمه .اشطا يسطا
فريده ايوا بقي على المزاج الحلو

 

 

حبيبه بغرور .امال
حبيبه عملت شاي وقعدوا يشربوا هي وبسمه وفريده وضحكوا شويه
حبيبه.انا هطلع بقي يا جماعه اذاكر شويه عقبال ما عمر يجي
بسمه .اشطا خديني معاكي
حبيبه.طيب يلا
الوقت مر عليهم والجو بقي ليل
بسمه بنعس.انا مش قادره خلاص انا هروح انام
حبيبه بتعب وانا كمان تعبت مش عارفه عمر لسه مجاش ليه
بسمه وهي بتلم كتبها عشان تمشي شويه وهتلاقيه جي تصبحي على خير
حبيبه.وانتي من اهل الخير
حبيبه بعد ما بسمه بتمشي بتخلي الخدم يجهزوا عشاء عشان عمر ويطلعوا الأوضه
بتطلع تاخد شاور وبتلبس فستان قصير فوق الركبه وبتفرد شعرها كانت قمر وبتقعد في البلكونه تستني عمر
الساعه بقت 11 وعمر لسه داخل البيت حبيبه بتشوفوا وبتجري تقفل النور وبتستناه ورا الباب
عمر طلع فوق وخبط على الباب ومحدش رد فتح الباب براحه
عمر.حبيبه انتي فين
فجأة بيلاقي حد بيحط أيده على عنيه ف بيمسك اديها وبيلفها ليه هوا باصص في عيونها
حبيبه.انا اسفه اني زعلتك
عمر بصلها بس انا مش قابل الاعتذار ده
حبيبه بدموع .طيب اعمل اي عشان متزعلش مني
عمر .يعني عايزه تصلحيني
حبيبه.اه
عمر .طيب ثم همس في ودنها
حبيبه.ابعد انت قليل الادب
عمر .طيب من هنا وبيحط أيده على خده
حبيبه بعناد لاء بردوا
عمر .لاء بقولك اي تعالي هنا بحلاوة امك دي
(ملناش احنا دعوه بقي بالعالم المحن دي 😁🙂)
عند حنان وياسمين
ياسمين راحه جايه في الأوضه وهي متعصبه.

 

 

حنان .اقعدي بقي خيلتيني
ياسمين قعدت بعصبية.قوليلي اعمل اي انا معتش عارفه
حنان .اهدي بس وانا اقولك
ياسمين.عندك خطه
حنان بخبث .امممم
ياسمين.هي اي
حنان …………👀
الوليه دي مش مطمنه لها 🫥

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قدري)

اترك رد