روايات

رواية آسيا والاسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم الملكة المتوجة

رواية آسيا والاسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم الملكة المتوجة

رواية آسيا والاسد البارت الثالث والعشرون

رواية آسيا والاسد الجزء الثالث والعشرون

رواية آسيا والاسد الحلقة الثالثة والعشرون

دخل أنس وآسيا الي غرفه سريه في غرفة اسيا فوجدها أنس غرفه باللون الاسود والرمادي ومرسم علي الجدران عقرب وفيها أجهزة كمبيوتر وبعض الآلات الرياضيه
أنس: إيه المكان ده
آسيا: ده مقر العقرب الي بيعمل فيه كل حاجه بيجمع معلومات وبيتمرن فيه يعني من الاخر دي اوضه سريه أنا مصممها علشان محدش يعرف يوصلها لو فك القصر طوبه طوبه مش هيعرف يوصل
أنس بانبهار: انتي اللي مصممها
آسيا: أنا اللي مصممه القصر كله علشان كده انا عارفه كل ملي فيه وصممت الاوضه دي ومحدش يعرف حاجه عنها آسيا وكانها تذكرت اه صحيح انت جاي دلوقتي ليه المفروض تبقي نايم
أنس وكأنه تذكر مهمته الأساسية فقام بمحاصرة اسيا في الحائط وقال: وحشتيني اووي ومقدرتش انام وانتي مش في حضني علشان كده جيت
اسيا: وانت كمان واحشنيني ومعرفتش انام من غيرك
انفجرت الرغبة عند انس يريد قربها ولا شئ غيره فأخذ يطبع قبلات علي وجهها ورقبتها ووصل الي شفتيها أخذ يقبلها بكل رقه وشغف وادخل يده من تحت التيشيرت الخاص بها ليضع يده علي جلد ظهرها اقشعر جسد آسيا من حركة يد انس علي جسدها لكن قطع عسلهم دخول أسر
اسر: يا اسي
قطع كلامه حين دخل ووجدهم بهذا المنظر
أسر بإحراج: احم احم يا جماعه وقال بمرح احترموا اني لسه سنجل

 

 

ابتعد أنس عن آسيا ليري من قطع عليه عسله فوجده أسر لاينكر أنه يغار علي اسيا منه ولكن لا بئس بوجده فهو يجعلها تضحك وهو يحبها وهي تضحك
ابتعد آسيا أن أنس وأخذت ترتب ثيابها من حركات أنس العشوائية فحمحمت بإحراج
أسر برخامه: كنت بتعمل ايه يا نمس انت وهي
أنس بوقاحة: ببوس مراتي في حاجه
قامت اسيا بلكز انس علي جرائته
أسر: براحتك ياعم
أنس: انتي قولتي أن محدش يعرف يوصل هنا آمال أسر بيعمل ايه هنا
أسر: روحوا اغسلوا الروج الي علي وشكم وتعالوا وانا هفهمك
ذهب أنس وآسيا الي المرحاض
أنس: تعالي نكمل وفكك منه
آسيا: اتلم يا أنس الله
أنس: ماشي هو هيفضل قاعد طول الليل يعني اكيد هيمشي وساعتها بتر كلامه بغمزه ففهمت اسيا ففضلت الصمت غسل كليهما وجهه وعادوا
أسر: اعرفك بنفسي
أنس: ما أنا عارفك

 

 

أسر: انت عارف أسر المنشاوى لكن متعرفش ثعلب المخابرات يا اسد
أنس: كان عندي شك فيك انك عارف حاجه لما قولت ابو الاسود بس قولت جات صدفه معاه بس تفكيري طلع صح
أسر: أنا مبعملش حاجه صدفه وانا وصلت هنا ازاى فده لأن آسيا عامله مدخلين ومخرج مدخل في الجناح بتاعها لانها العقرب ومدخل في الجناح بتاعي علشان لو عوزت اتمرن أو اهكر حاجه تبع المهمه لاني الثعلب في ده يعتبر مقر مشترك في حالة وجودي هنا
أنس: دول مدخلين فين المخرج
أسر بإعجاب من تركيزه وذكائه: انت فعلاً ذكي وسريع البديهه فعلا تستحق لقب الأسد المخرج ياسيدى وراى القصر بيخرجك علي الشارع الرئيسي وده الي بتدخل وتخرج منه اسيا
اخذوا يتحدثون عن المهمه لوقت طويل
اسر بتعب: كفاية كده انا تعبت وانتوا لازم ترتاحوا علشان عليكوا مهمه
أنس: يلا يا اسيا
أسر بمرح: روحي مع جوزك يا اسيا عايز ابقي خالو قريب
آسيا: ده أنا مش هخليك خالو ده انا هخليك مخلل غور ياض
امسك أنس اسيا قبل أن تهجم على أسر حتي هرب أسر وعاد الي جناحه ترك أنس اسيا وقال
أنس: أسر معاه حق مش ناويه تخليني بابي وانتي مامي والواد الرخم الي اسمه أسر خالو
آسيا: طب اسر اهبل انت اهبل زيه بيبي ايه اللي انتوا عايزينه ركز في المهمه بعدها يحلها حلال العقد
أنس: طب يرضيكي أسر يقول عليا كنت فكرك كنت فكرك طلعت اتريك اتريك
آسيا: أنزل بالترجمه بقي

 

 

أنس: يرضيكي يقول عليا مش راجل ومش عارف يجيب بيبي يرضيكي
آسيا: لا ميرضنبش
أنس: يبقي نجيب بيبي صح ولا غلط
آسيا: غلط متفكرش قبل المهمه ما تخلص واخلص الشغل الي وراى وقالت اسيا بدلع حتي تغلق الموضوع أنا مش محتاجه بيبي أنا عندي بيبي كبير صح ولا ايه يا بيبي
أنس وهو يماطل معاها حتي تقع في الفخ ويحصل على ما يريد: معاكي حق يلا ننام
وصل أنس وآسيا الي الجناح مره اخرى
أنس : تعالي في حضني
آسيا: أنس احنا اتفقنا على ايه
أنس وقد سحب آسيا وأصبح يعتليها: الكلام الي قولتيه ارميه في الزباله أنا هجيب بيبي يعني هجيب بيبي وهجيبه دلوقتي
قبل أن تعترض اسيا هجم عليها واقترب منها ليحقق حلمه في إنجاب طفل منها يكون ثمرة حبهم الحيه
طلع النهار فكانت الساعه 7 صباحاً استيقظت اسيا علي حركة احد بجوراها

 

 

آسيا وهي مازالت مغمضه العين: اطلعي بره يا ليان وخدى الباب في ايدك
قام أنس بتقبيل رقبتها وقال: أنا أنس مش ليان
آسيا وهي تسحب الغطاء عليها: انت هنا بتعمل ايه
أنس: بجيب بيبي
آسيا: امشي قبل محد يشوفك
أنس: أنتي هبله يابت انتي مراتي وعادي جدا نكون في اوضه واحدة وعادي جدا لو دخلوا ولقونا بتر كلامه بغمزه
آسيا: انت مش طبيعي من امبارح وبتغمز كتير وده شئ قلقني
أنس: حقك علشان انا مستني المهمه تخلص و بعديها مش هحلك
آسيا: علي اساس انك دلوقتي مبتعملش حاجه ومؤدب
أنس: ما هو علشان نبقي واضحين مش هيسيبك غير يا اما ميت أو حامل
آسيا: ميت ايه بعيد الشر
انس: يبقي تبقي حامل وفي تؤام كمان
قطع كلامه…….
آسيا……

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية آسيا والاسد)

اترك رد