روايات

رواية المنتقبه أسيرة الليل الفصل الخامس 5 بقلم شهد هاني

رواية المنتقبه أسيرة الليل الفصل الخامس 5 بقلم شهد هاني

رواية المنتقبه أسيرة الليل البارت الخامس

رواية المنتقبه أسيرة الليل الجزء الخامس

رواية المنتقبه أسيرة الليل الحلقة الخامسة

سامح؛صاحبه وقال خلاث خلويث وهننزل مصر.
ساهر:هو بيلبس جاكت وقال بجد دا انا امي اختي وحشوني اوي بجد.
سامح: وانا وعهد إلله طياره اهي علي وصول اجهز.
ساهر:انا جاهز بس ناقص الشنطه المهم انت عرفت حك انك نازل ..
سامح:لا هسبها مفاجأة واهي يفرحوا
ساهر:اشطا انا هعمل كده يلا بينا.
سامح:اخد ساهر لي طياره الي بتعلن نزوله.
هدي:جت اول مره بدري هي داخله شافت امها سناء قاعده قالت بي اهمال هاي ماما طالعه علي سلم.
سناء:قالت هدي استني تعالي هنا عاوزه اكلم معاكي.
هدي:اوف يا ماما بجد تعبانه اوي مش قادره حتي جيت بدري.
سناء:ايه اوف دي انتي مش عارفه أن حرام تقول لهم اوفا.

 

 

هدي:راحت قعدت قدام امها قالت ي الهوي ابوس ايدك ي ماما مرشح كل يوم لا اتفضلي انا قعدت اهو اكلمي انتي عاوزه ايه.
سناء:ياترا عارفه أن ابن عمك ليل اجوز اه ولا لا
هدي:انا مالي دي حياته هو يجوز مش يجوز عادي.
سناء:ازاي اختل قاعدين في نفس البيت كلنا عايله.
هدي:عشان حاجه مش تخصني كل واحد حر انا مالي بيه.
سناء:ضربت كف علي كف وقالت طيب ماشي ي هدي ……..جوهره مراتليل عاوزه تكلم معاكي تعرفك.
قامت وقفت هدي وقالت مش معقول ي ماما مقعداني دا كله عشان كده.
هنا طلع زيان من المكتب علي صوت هدي وقال بغضب هدي.
بتقلع نقاب جوهره بتخش تجهز هدوم ليل بتحطهت علي سرير بتقعد.
ليل:بيطلع بيشوف لي اول مره هدومه مجهزه بيقول جوهره.
جوهره: وشها اليامه التانيه بتقول نعم .
ليل: احم شكراً علي ….لسه هيكمل كلامه.
جوهره:مفيش شكر دا وجبي دا ابسط حاجه اعملهت في وجبات زوجه مش اكتر.
ليل:ادايق من أسلوبها طيب.
فاجأة جوهره بتقول جدي زيان بيزعق ليه بتنزل بسرعه علي سلم هي ناسيه نقاب ظد
ليل:بيجري وراها بيمسكها بسرعه بيخبها بيقول انتي ازاي هتنزلي كده من غير نقاب.

 

 

جوهره بصدمه: استغفر الله بجد نسيت وقالت طب ممكن تسيب ايزي هخش البسه انزل انت شوف في ايه.
ليل بغضب:بيسب أيدها بينزل
جوهره:بتخش تلبس نقاب بتنزل .
زيان: بيقول صوتك بقي عالي علي امك ب هدي ومحدش عارف يلمك.
هدي:انا بعلي صوتي علي اني ب جدي مش عليك.
زيان بغضب:شوفت ي ليل بت بترد عليا زي م خايفه.
ليل بغضب:مالك ي بت سائقه العبط محدش عارف يلمك.
هدي بغضب ؛,وقالت مين الي اداك الحق انك تكلم تقول كده اثلا.
هنا زيان:لسه هيمد ايده عليها بتقف جوهره في نص بتاخد هدي وراه ضهرها بتقول جدي سمحها انا هكلمك معاها اكيد مش قصدها
ليل:بيقول انتي اي الي دخلك ابعدي ي جوهره سيبي جدي يربها
جوهره:اسفه ي ليل اسفه ي جدي بس مش كده انا هكلمك معاها اكيد جايه من شغل مرهقه غصب عنها.
زيان :بيمسح وشه وقال تمام عشان خاطرك ي بنتس.
جوهره:بتمسك ايد هدي بتاخدها علي اوضه بتاعتها بتقفل الباب.
هدي:سابت أيدها وقالت انتي تعرفني عشان تدخلي م بنا.
جوهره:يوه دا انا بحسبك تقولي ليا شكراً..
هدي: شكراً عن اذنك عاوزه انام.
جوهره: قعدي يهدي انا عاوزه اكلم معاكي.

 

 

هدي:انا اكلم معاكي ليه انا مش اعرفك كمان انا تعبانه عاوزه اروح علي الاوضه بتاعتي.
هنا جوهره:قالت قعدي انا عاوزه اكلم معاكي ياهدي ساعتها تعرفي انا مين.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
سميه: قاعده بعد م روحت بيتها بتقول انا مش قادره اصدق اني دي البت الي اسمها جوهره.
هاجر:هي متغاظه وقفت قدام المرايا قالت هي احسن مني يا امي.
سميه:لا طبعآ يابت دا انتي قمر احسن منها هي بس الي نصفها عيونها زرقا.
هاجر:اممممم طب انا لازم اخلث منها انا مش قادره استحمل فكره أنها مع ليل.
فاجأة الباب خبط سميه قالت ياترا مين الي جاي في الوقت دا.
هاجر:استني هروح افتح راحت هاجر عشان تفتح الباب بتشوف ساهر اخوها بتقول بفرحه ساهررررررر.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية المنتقبه أسيرة الليل)

اترك رد