روايات

رواية مجنونتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم جميلة يوليو

رواية مجنونتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم جميلة يوليو

رواية مجنونتي البارت الخامس عشر

رواية مجنونتي الجزء الخامس عشر

رواية مجنونتي الحلقة الخامسة عشر

يوسف: لا مش بتحبني لو بتحبني اتجوز ماما اوجين
امير بصدمه: انت اي اللي بتقول ده يلا ننام
وذعب لغرفه امير و يوسف يقف علي السرير و امير يقف امام المرايا
امير و هو يفك الكرافيت بزهق: قال اتجوز قال وبعدين م يمكن ماما اوجين بتحب حد نام ي يوسف نام وبعد ذلك دخل امير الحمام
يوسف باحباط: ادخلي ي فري
و فجاه دخلت فريدة: قالك لا صح
يوسف و هو يقعد علي السرير: اها قال ممكن تكون بتحب حد تاني
فريدة بتفكير: امممم بتحب حد طب انا عندي فكرة تاتي حلوة
يوسف بحماس: اي
فريدة:*****************
يوسف:هي حلوة بس ****** ليه

 

 

فريدة:سيب ده كله عليا وانا هجبها يلا نام انت تصبح علي خير يقلبي وقبلته من خده
وذهبت
فريدة وهي تدخل غرفتها: هعملها ههه
كمال برفعه حاجب: هتعملي اي يفريدة
فريدة بتصنع البراءة: ابدا يحبيبي انا بقول هعملكم صنية بطاطس بلحمه
كمال بمكر: بس انتي احلويتي يفري
فريدة بدلع: انا حلوة علي طول يبيي
كمال وهو يميل لكي يقبلها فجاه
يوسف: بتعمل اي جدو؟
كمال وهو يستشط غيظ من هذا الصغير: مبعملش اي اللي نزلك
يوسف وهو يتجه للسرير: بابا نام وانا عوز اسهر قولت اجي عند فري حبيبتي وهو يبعث لها قبله علي الهواء
كمال بصدمه: لا مش هينفع اطلع علي اوضتك
يوسف بصوت عالي مصطنع: لا انا هنام هنا نام انت هناك
كمال:لا دي اوضتي انا اطلع برة
فريدة بزعيق:بس انتو اللي اتنين كلنا هنام هنا
فريدة وهي تتجه للسرير وهي تكتم ضحكتها علي ذلك الذي علي وشك البكاء وتحضن يوسف وتنام بجانبه
كمال:وانا هنام فين؟
يوسف:هنا يجدو جانبي بحبيبي
كمال بغيظ:ولاا انا م سالتكش اسكت ويكمل بغيظ اكبر ل فريدة هنام فين ي فريدة هانم
فريدة بضحكه عاليه:تعال يحبيبي نام المكان واسع

 

 

كمال وهو يتجه للفراش:شكرا ي عم يوسف ع الليله اللي اضربت
يوسف بعدم فهم:اي
فريده:مفيش يحبيبي يلا ننام
وغطوا في ثبات عميق تحت غيظ كمال ومشاغبة يوسف
وامير الذي غيط ف ثبات عميق
………….
و صباح جديد مليئ بالاحداث
جرس الباب رن وذهبت فريدة لكي تفتح
مريم:صباح الخير يخالتو
فريده بحب:صباح الجمال يقلب خالتو تعالي
امير وهو ينزل علي درجات السلم
امير ل مريم: صباح الخير يمريم
مريم:صباح النور
يوسف:هااااااااا مريم جات
مريم بابتسامه: قلب مريم وحشتني وقبلته من خدو
يوسف:م تبوسيني تاني انا كبير
مريم بضحك:يواد يكبير انت
فريدة:يلا عشان نفطر يولاد
وعلي السفرة كلهم متجمعين بحب
وفجاه الجرس رن
فريده:انزل يحبيبي اشوف مين
مريم:لا يخالتو خليكي انتي

 

 

مريم و هي تفتح الباب
ادم بسرحان ف مريم: صباح الفرواله
مريم بابتسامه: صباح النور ي ادم اتفضل
ودخل ادم وقعد يفطر بعد تحيات ومشاغبه مع يوسف
فريدة:محدش بقا يشوفك يواد ي ادم
ادم: مشاغل يفري والله
كمال:وانتي يمريم مش بتفتكرينا غير يوم الجمعه اللي بنتلم فيها
مريم بضحك:انا والله المستشفي واخدة وقتي كلها بس من النهارده هقعد هنا علي طول لو مش هدايقكم
فريظة بسرعه:احسن بؤضو اقعدي هنا تحت عيني بدل الهوف وانتي بعيده عني
مريم: بس انا شقتي هتتظبط وانشي يخالتو مش هقعد هنا علي طول
فريدة بزعل:ليه يعني تمشي وتقعدي لوحدك
مريم:هناك هرتاح اكتر
ادم:وهي ماله شقتك ي مريومه
مريم بابتسامه: السبائك فيه شوية حاجات عوزة تتصالح بس
امير: من النهارده يمريم مفيش رجوع الشقة هتقعدي هنا ومفيش خاجه اسمها تديقنا او تتقالي علينا ابنتي بنت البيت ده يلا يجماعه سلام
و ذهب بشركه
فريده: وانا كمان هقوم
كمال: خديني معاكي
……
ادم بضحك: وانت ي يوسف م هتقوم
يوسف وهو يحضن مريم :لا هقعد مع مريم
ادم وهو يقوم ويجري يقعد جانبي مريم: وانا كمان هقعد مع مريم
مريم بضحك علي ادم: طب احم ادم ابعد شوي
ادم بسرحان و هو يقرب اكتر:ها
مريم بضحكه عاليه: ادم بقولك ابعد

 

 

ادم بتصفير: العب
مريم وهي تاخذ يوسف وتقوم للجنينة
و ادم يجري و راهم
يوسف وهو يلعب بالكورة: يمريم ركزي
مريم:قولتلك مبعرفش العب كورة تعال نلعب حاجه تاني
ادم من وراء مريم: نلعب اي
مريم ل ادم:انت ورائي ورائي
ادم وهو يلف لكي يقف امامه: فين بقا اللي وراكي ده
مريم بضحك: طب يسيدي حقك عليا
مريم ليوسف: تعال نلعب استغميا
يوسف: حلوة مين اللي هيغمي عنيه
ادم بسرعه:اللي قال هو اللي يغمي عنيه
مريم بستسلم: ماشي
ومريم ربطت الرابطه علي عنيها وبدات ف العب
مريم:انتو فين
وفجاه حد نغزه ف جنبها وحاولت تمسكه معرفتش وبدات تجري
وفجاه ادم قرب منها وهي بتجري قبلها من خدها
فجاه مريم شالت الرابطه وضربت ادم بقلم وقالت:*************
………
في الشركه عند امير

 

 

امير بصدمه: اي ي اوجين الورقة دي وازاي امضتي عليها
اوجين: ********
استووووووب
ياتري مريم قالت اي ل ادم
و اي الورقة اللي امير مضي عليها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مجنونتي)

اترك رد