روايات

رواية الملكة والامبراطور الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء عبدالوهاب

رواية الملكة والامبراطور الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء عبدالوهاب

رواية الملكة والامبراطور البارت الثاني عشر

رواية الملكة والامبراطور الجزء الثاني عشر

رواية الملكة والامبراطور الحلقة الثانية عشر

فى شقة مراد الجارحى كان يجلس ويفكر فى كلام عشق عن معاملاته وعلاقاته مع العاهرات فاق من شروده على اتصال له
مراد: الو ايوه ايه الاخبار اللى عندك
الطرف التانى: مراد بيه المعلومات اللى عندى بتقول ان عشق الجوهرى انسة ومعندهاش حبيب والدها ووالدتها ماتوا فى حادث غامض عندها اخ فى الرضاعة اسمه ياسين وعندها ابن صديق والدها وبتعتبره اخوها الكبير واسمه فهد وهو متجوز وعنده بنت وعندها اصدقاء كتير بنات واولاد جون ومايكل وملاك وجينا وفرح ويزيد وده الحارس الشخصى ليها واللى عرفتوا ان اللواء سامح هو اللى مربيها وبنت اللواء سامح تبقى مرات فهد وهى اسست شركة الجوهرى هى وياسين وفهد كان معاها ليها فرع فى فرنسا والاساسى فى مصردى كل الاخبار اللى عرفتها (ملاحظة لو نستوا عشق اتفقت مع فهد انها تمحى وتخفى اى اخبار ليها مع المافيا وعن علاقة موت اهلها بالمافيا فى حالة لو مراد طلب يجيب اخبار عنها وبما ان علاقتها ماتت بموت الزعيمة فهى كده براءة منهم )
مراد : طيب تمام اقفل انت دلوقتى
اننهى مراد اتصاله مع ذلك المجهول وفورا اتاه اتصال اخر وكان من مصر
مراد : الو ايوه ياحسام ازيك
حسام بإقتحام: مصيبة يامراد مصيبة
مراد بخضة: مصيبة ايه ياحسام
حسام بعملية : المخاذن البوليس جيه وفتشها ولقوا بضاعة مخدرات وشمعوا كل المخاذن لازم تنزل مصر حالا سلام

 

 

 

مراد ببرود : طيب تمام ماتقلقش انا نازل بكرة (مراد زكى جدا وعارف مين اللى عمل كده)سلام ياحسام
عملتيها تمام انتى الجانية على نفسك وهتشوفى مراد جديد عليكى
❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣
فى قصر الزعيمة
كان هناك ثلاث سيارات تقف امام القصر فتح باب السيارة ونزل منها 4 فتيات وطفلة وكانوا يرتدون فساتين
دخلوا الى قصر ورحب بهم الجميع وكانوا سعيدين بحضور الجميع ورحب فهد كثيرا بزوجته جيلان وطفلته غرام
فهد بعشق وهو يضمها ويقبل جبينها : وحشتينى يا جيلانى قوى قوى
جيلان بحب وهى تضمه : وانت كمان وحشتينى قوى يافهدى
تركها فهد وذهب حتى يرى طفلته الصغيرة غرام
فهد وينحنى حتى يصل الى مستواها : غرامى القمر وحشتنى قوى قوى
غرام بطفولة: وانت كمان وحثتنى قوى قوى يابابتى
فهد وهو يقبلها : وانتى كمان ياروح بابتك
عاصم وهو يضم اخته ويقبلها بحنان : وحشتينى ياجيلان اخبارك ايه
جيلان انا كويسة ياعاصم انت عامل ايه وبابا وماما اخبارهم ايه
عاصم بحنان: كويسين الحمدلله

 

 

فهد بغيرة من عاصم على زوجته: ماكفاية بقى وانتى عمالة تحضنى وتبوسى ايه مازهقتيش
عاصم بحنق: اختى ياعم فى ايه مشوفتهاش من زمان الله
فهد : طيب اخلص
عشق بتنهيدة : واخيرا انتهى الكابوس واخيرا هقدر ارجع مصر وانا محققة انتقام اهلى
فهد: اخيرا ياعشق بس لسه الكينج عايش حتى لو فى غيبوبة
عشق: عارفة بس اكيد البرت مش هيسيبه وهيقتلوا
ملاك : على فكرة عشق البرت سافر ايطاليا امبارح بليل طبعا بعد ما اختاره الزعماء الصغيرين ماوافقوا وهو راح يبلغهم بموت الزعيمة ودخول الكينج فى غيبوبة
عاصم : على فكرة بابا كلمنى وقالى ان احنا لازم ننزل مصر بأسرع وقت
جون ومايكل فى صوت واحد : على فكرة بقى احنا خاطبين من زمان عاوزين نتجوز بما انكم مسافرين
عشق بفرحة: وانا موافقة على جوازكم ايه رأيكم يابنات
ملاك وجينا بكسوف: اللى تشوفيه ياعشق
عشق بسخرية: مين يصدق ان دول بيمسكوا سلاح وبيقتلوا وهما عاملين مكسوفين دلوقتى قال اللى تشوفيه ياعشق قال بنات هبلة يزيد رتب الجنينة وهات مصممين هنا يرتبوا القصر علشان الفرح هيكون بعد بكره

 

 

جون ومايكل بفرحة: هو ده الكلام
ملاك وجينا بصدمة :ايه بعد بكرة ازاى هنلحق نجيب الفساتين امتى و
عشق بمقاطعة: متقلقوش كل حاجة هتكون جاهزة على بكرة الصبح انا هتصل بمصاممين والفساتين هتكون جاهزة وهدية منى ليكم والبدل كمان
ملاك وجينا وجون ومايكل : ربنا يخليكى لينا ياعشق
عشق: انتوا صحابى وانا مليش غيركم
ياسين وعاصم انتوا مهمتكم تجهزوا الاكل يعنى تتصلوا على الطباخين وتشرفوا عليهم
فهد وسليم انتوا مهمتكم هتكون الحراسة ممنوع اى حد يدخل غيرالمدعوين بس
يزيد انت هتجهز منظمين الحفلة وتنظم كروت الدعوة وتوزعها والبنات هيكونوا مع العرايس وتنفذوا اى حاجة يطلبوها منكم فهمتوا كل واحد هيعمل ايه
الجميع: فهمنا
وذهبوا جميعا بعدما طلبت عشق من كل واحد منهم مهمته حتى ينفذها
❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣
عند سلينا
علمت ماذا جرى لزوجها الكينج وقررت ان تنتقم من البرت على مافعله بزوجها وعلمت موت الزعيمة عملت اتصالاهاتفيا حتى تعلم الى اين وصلت خطتها فى القضاء على مراد
سلينا: ايوه قولى ايه اللى حصل

 

 

الطرف التانى : البوليس شمع المخازن ولقى البودرة يعنى كلها كام يوم ومراد الجارحى يفلس من السوق واسم الجارحى ينتهى بس الواد الى اسمه شريف عاوز فلوس كتير
سلينا بفرحة من نجاح مخططها: برافوا عليك ازاك ادفع لشريف كتير هو يستحق اديلوا مليون جنيه مكافأة ليه وانت ليك عند 2 مليون مش خسارة فيكم سلام
انهت سلينا اتصالها
سلينا بكره : واخيرا هتقع تحت ايدى مراد صدقنى هدمرك زى ماحرمتنى من كل الفلوس اللى المفروض اورثها من مصطفى ومسكت عليا ورق يودينى السجن هحرمك من كل حاجة واولهم اسمك فى السوق
❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣

 

 

سافر مراد الى مصر حتى يعرف ماجرى فى مخاذنه بعدما اخبره حسام بكل ماحدث وصل مراد الى شركته وقابل حسام صديقه
مراد : خير ياحسام ايه الاخبار
حسام : متقلقش طلع سوء تفاهم اللى كان فى المخاذن كان سكر بودرة واحد من العمال سابوا هناك طبعا ده اللى عرفناه بعد تحليل الطب الشرعى
مراد : طيب روح انت
خرج حسام وترك مرادفى حيرة من امره فيمن انقذه من تلك الفعلة هو يعلم ان سلينا هى من فعلت ذلك هى من وضعت تلك المخدرات داخل مخذنه ولكن من الذى اخرجهم ووضع السكرة البودرة بدلا منه
اتت رسله الى هاتف مراد جعلته فى صدمة
( لا تشغل عقلك الصغير بكثرة التفكير مرادى فأنا وعدت نفسى انى لن اسمح لاحد من احبائى طالما اناعلى قيد الحياة بأن احد يستطيع تدميره مهما كان هذا الشخص فكل من يحاول تدميره سيجدنى انا بدلا منه.
معشوقتك المجهولة )
مرادفى نفسه: ياترى انتى مين

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الملكة والامبراطور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *