روايات

رواية الملكة والامبراطور الفصل السادس 6 بقلم أسماء عبدالوهاب

رواية الملكة والامبراطور الفصل السادس 6 بقلم أسماء عبدالوهاب

رواية الملكة والامبراطور البارت السادس

رواية الملكة والامبراطور الجزء السادس

رواية الملكة والامبراطور الحلقة السادسة

مراد بخوف غريب عليها : انتى مين
عشق بألم وصوت مقطع : ع-ش-ق اسمى عشق
مراد بخوف : طيب اهدى انا هشيلك وأوديكى المستشفى وهيخرجوا منك الرصاصات ماشى
عشق بألم وفقدان وعى :بلاش مستشفى ارجوك
مراد: طيب متخافيش اهدى
قام مراد بأخذها الى السيارة وذهب بها الى كوخ قريب من هذا المكان وقام بإتصال على طبيب يعرفه واتى الطبيب وقام بإخراج الرصاص من جسدها
وخرج وطمأن مراد عليها وقال له انهابخير وأنها لن تفيق حتى الصباح
جلس مراد يفكر فى هذه الفتاة التى اقتحمت حياته من هذه الفتاة يالله هل هذه ملاك على الأرض من هى وماهى قصتها ومن هو الشخص الذى حاول قتلها
مراد فى نفسه: انتى مين وطلعتيلى منين انابكره جنسكوا كلو ظهرتى فى طريقى ليه انا خايف أذيكى
قولتيلى ان اسمك عشق اه ياعشق اه ياترى انتى مين جلس مراد يفكر فيها حتى غلبه النوم فنام بجانبها
فى الصباح استيقظت عشق واخذت تتلمس المكان وتفكر اين هى وأخذت تتذكر ماحدث معها
Flash Back:

 

 

 

قبل نصف ساعة
ذهبت عشق والعقرب والفهد والليث ويزيد حارسها الشخصى الى السيارات وانطلقوا الى الحفل وفى أثناء ذهابهم تعرضوا الى رجال احد العصابات فقاموا بإطلاق النار عليهم
عشق وهى بداخل السيارة : فى ايه مين دول يايزيد
يزيد : مش عارف يازعيمة
جون : انا عارف هما مين
عشق : مين ياجون
جون: رجالة البرت
عشق بصدمة :رجالة البرت وهما عاوزين مننا ايه
مايكل:عاوزين يعرفوا فين مكان التعلب
عشق : طيب وهما مالهم ومال التعلب اصلا ايه علاقتهم بيه من الأساس
جون : اللى يقدر يرد على سؤالك ده هو التعلب بس
عشق: طيب وانت عرفت منين انهم عاوزين التعلب ويعرفوا منين انى انا اللى اعرف مكانه
جون: رجالة البرت حاطينا تحت المراقبة دى حاجة وغير كده البرت كان بيشتغل مع الكينج وحصل بينهم خلاف والبرت كان عاوز يشغل التعلب معاه والتعلب رفض ده غير ان التعلب يعرف عن البرت والكينج معلومات بالهبل فعلشان كده بيدوروا عليه وبما انهم عرفوا انك انتى اللى مخبياه فأكيد هيحاولوايقتلونا

 

 

مايكل بحدة: عشق انزلى من العربية حالاوخدى سلاحك واهربى وانا ويزيد وجون هنتصرف ماشى
عشق : انا مش هسيبكم وانزل انتوا فاهمين ولا لأ
جون: مايكل معاه حق ياعشق احنا خايفين عليكى ياعشق
عشق: انا مش هسيبكم وامشى مهما حصل
يزيد بحدة: جون ومايكل معاهم حق ياعشق انزلى وملكيش دعوة بينا
عشق: طيب خلو بالكم انا هنزل مع السلامة بقى
ونزلت عشق من العربية حاولت اطلاق النار عليهم بكل طاقتها ولكن اصيبت فى النهايةبثلاث رصاصات
EndBlack:
حاولت عشق القيام ولم تستطع بسبب ألمها
انتى فقتى نظرت عشق الى مصدر الصوت فكان هذا مراد الذى يحمل صينية الافطار
عشق: انت مين وانا جيت هنا ازاى
مراد: انا مين انا مراد الجارحى وجيتى ازاى فأنا اللى جبتك هنا كنتى مصابة بتلات رصاصات والدكتور طلعهملك
عشق بخوف: هو انت وديتنى مستشفى
مراد: لأانتى رفضتى ده قدامك ثوانى وتقولى انتى مين وايه اللى جابك فى المكان ده ومين دول اللى حاولوا يقتلوكى

 

 

عشق: مش من حقك تعرف عنى اى حاجة وشكرا على تعبك تسمحلى أخرج
مراد: انسة عشق ولا مدام ممنوع تخرجى غير لما تقوليلى كل حاجة
عشق بحدة: وانا مش هقولك اى حاجة تمصنى مهماكان ممكن تسبنى لوحدى وعاوزة تليفون اطمن على أهلى
مراد: حاضر حاجة تانية
عشق لأ شكرا
خرج مراد وترك عشق وحدها بالغرفة قامت عشق بالإتصال
&&&&&&&&&&&&&&&
فى قصر الزعيمة
كان فهد وجون ومايكل ويزيد يجوبون القصر ذهابا وايابا كان عقلهم مشغول بإختفاء عشق واين ذهبت لم يستطع احدا منهم الذهاب الى الحفل بسبب اختفاء عشق كانوا خائفين ان يكونوا رجال البرت اخذوها عنوة
مايكل :هنعمل ايه احنا مش عارفين عشق فين
فهدبخوف عليها فهى طفلته الصغرى وامانته : انا خايف عليها يكون حصلها حاجة يارب احفظها يارب
جون : اهدى يافهد ماتقلقش ان شاء الله مش هيكون فيها حاجة
يزيد: جون بيتكلم صح يافهد اهدى
رنين هاتف فهد اوقف حديثهم
فهد بفرحة : الوعشق انتى كويسة
عشق : انا كويسة يافهد يوم او اتنين وهاجيلكم
فهد : انتى فين انا جايلك حالا

 

 

عشق: فهد اهدى انا كويسة اسمعنى كويس وركز فى الكلام ده وقصت عشق على فهد كل ماجرى معها وأخبرته ان من انقذ حياتها هو مراد الجارحى
انا قولتلك كل حاجة دلوقتى اكيد مراد هيبعت حد يجبله معلومات عنى زى انا مين وايه اللى جابنى هنا انت والرجالة لازم تخفوا اى حاجة تخص انتقام عيلتى مفهوم يافهد ولا لأ
فهد: مفهوم ياعشق متقلقيش
انهى فهد الاتصال مع عشق وطمأنهم عليها انها بخير وطلب فهد منهم ان يعرفوا اخبار رجال البرت اول بأول واخبرهم طلب عشق فى عدم معرفة مراد الجارحى بأى شئ يخص انتقام عشق لأهلها واسرعوا فى تنفيذ طلب عشق
&&&&&&&&&&&&&
فى هذا الجانب وتحديدا فى مصر
فى مقر المخابرات المصرية حيث كان يجلس اللواء سامح الألفى مع اكبر قادات الشرطة المصرية
وكان من بين هؤلاء عاصم الألفى وسليم المنياوى وسلمى الحديدى ونورين الحريرى
سامح: وصلتنى معلومات ان الكينج حاول قتل التعلب وان اللى انقذه من ايديهم هى الزعيمة واخدته مكان امن هو وزوجته وابنه ومطلوب منكم حماية الزعيمة فاهمين ولا لأ بس ده هيكون من بعيد لبعيد
عاصم: طيب يافندم احنا ليه يافندم نساعد الزعيمة بدل ما نؤمر بالقبض عليها ونحبسها
سامح: مينفعش ياسيادة المقدم لإن الزعيمة معانا مش علينا انت فاهم وبعدين طلبى كان واضح انتوا الأربعة اللى هتسافروا مفهوم ولا لأ
سليم: مفهوم يافندم هنسافر امتى
سامح : الورق بتاعكم هيكون جاهز فى خلال يومين حدعنده اى استفسار
نورين : لايافندم مفيش

 

 

سامح: دلوقتى تقدروا تتفضلوا
سلمى: تحت امرك يافندم
خرج الجميع من المقر
&&&&&&&&&&&
فى قصر الكينج
كان الكينج قد بعث احد رجاله حتى يعرف اين ذهب التعلب ولكن لم يجده وعلم ان هناك خائن اخر هو من ساعد التعلب فى تهريبه وإخفاءه هو وزوجته وابنه
حتى الحفل الذى جهزه لم يستطع ان يبدأه فقد وصلته ان هناك من حاول قتل الزعيمة هذه المرأة التى حاول جاهدا ان يعرف شكلها حينمادخلت علم المافيا وكن كان شرطها عدم رؤية احد وجهها كان وقتها الكينج هو الذراع الأيمن للشيطان الزعيم الأول فى عالم المافيا ولكن لم يستطع معرفة من هى فهو قد احب شجاعتها وجهدها حتى اخذت لقب الزعيمة تلك المرأة التى اشتهى تقضية وقت بين زراعيها ولكن لم يستطع فعل هذا ايضا كان الكينج جالس يفكر فى كل تلك الامور حتى اتاه خبر ان احد رجال البرت هو من حاول قتلها ثار وقلب الدنيا رأسا على عقب حتى يجد من حاول قتل امرأته على حد قوله
&&&&&&&&&&&&&
عند مراد وعشق
مراد: بردوا مش ناوية تقولى مين عمل كده
عشق: ممكن اعرف يهمك فى ايه انك تعرف عنى اى حاجة
مراد: تقدرى تقولى مجرد فضول انى اعرف الوجه الجميل اللى قدامى يبقى مين
عشق: انا مبحبش الذن الكتير فهقولك يمكن تبطل زن على ودانى اسمى عشق الجوهرى صاحبة شركات الجوهرى جيت هنا اخلص صفقة وانا فى طريقى لمكان الاجتماع وفى عصابة اتعرضتلى وحاولوا يسرقونى ويتهجموا عليا فاتصابت حاجة تانية يا استاذ مراد
مراد بصدمة: الملكة انتى الملكة

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الملكة والامبراطور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *