روايات

رواية الوجه الأخر للحلال الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ميفو السلطان

رواية الوجه الأخر للحلال الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ميفو السلطان

رواية الوجه الأخر للحلال البارت الثامن والعشرون

رواية الوجه الأخر للحلال الجزء الثامن والعشرون

رواية الوجه الأخر للحلال الحلقة الثامنة والعشرون

ما ان قال لها دراج انه لن يترك اخيه يمشي في سكه الحرام وسيكرث نفسه لرجوع عطر لتنظر اليه بغل لتلمح سكينا في طبق الفاكهه لتهتف انت اللي جبته لنفسك يا ابن طاهر لتنتش السكينه وتغرزها فيه ليبتعد دراج لتسقط ارضا لتقوم والنار تشبط في قلبها وتهجم عليه.
ليدخل ايوب ليجدها تصارع اخيه ليقترب ويمسكها من شعرها لينهال عليها ضربا ليصرخ انت ايه منك لله عايزه تموتي اخوي ليظل يضربها وينعتها بابشع الالفاظ ..
لتتراجع وتضع يدها علي وجهها وتنكمش وتظل تتراجع وتنكمش وتسقط ارضا لينفجر في البكاء فلم يعد يتحمل. فحبيبته ترتعش وتنكمش بجوار الحائط ومنظرها يدمي القلب فتلك الحقيره قد اخرجتها له لينهال عليها ضربا ويسمعها ابشع الالفاظ. ليظل واقفا.
كان موقف مهيب عطر مرميه علي الارض بجوار الحائط مشعثه هالكه اثر ضربه لها وتنتحب وهو يقف قلبه مخلوع عليها ودموعه تتساقط ودراج يقف مذهولا وقد اصابه ما اصابه مما يحدث فكأن عطر متلبسها شيطان او جن.
ليقترب ايوب وهو ينتحب.. يلمسها.
لتصرخ وتنكمش خوفا.
لينهار ارضا ويجلس ينتحب بجوارها ليهمس عطر جلبي بالله عليكي بصيلي انت مش فاهمه حاجه.. طب بصيلي طيب بطلي تترعشي اكده يا جلبي. كانت تخفي وجهها ليهمس.. طب اراضيكي ماجصدش والله ماجصد.يا مري اجول ايه ماعارفش انطج.
لتهمس.. اني خايفه بعد اني ماعملتلكش حاجه بعد بالله. بعد بطل والله همشي هسبلكو الدار ماعايزاش اجعد خلاص. والله ماهنطج تاني ولا هجول حلال وحرام. ماتعملش زي ابوي والله ماهنطج… كانت ترتعش. طب طب خلاص خلاص هجعد ساكته وهرضي بالحرام وهموت حالي خلاص والله بس ماتضربنيش اني خايفه. با عليك اعمل ما بدالك تاجر اه تاجر وهات وهسكت وهاكل حرام ماهنطجش هاكل حرام والله هاكل حرام. لتصرخ…. خلاص خلاص راضيه بالحرام راضيه بيه… لتلطم علي وجهها خلاص موتي بقه موتي حلال ايه موتي خلاص عيشي في حرامه ارضي بحرامه ماحدش عايزك ماحدش كانت تلطم وتمزق شعرها وتنتحب.

 

 

ليشدها اليه.. لاه لاه عايزك والله عايزك يمين بالله عايزك بحلالك وجلبك الابيض.
كانت تصرخ وتهتف.. خلاص اسكت اسكت اني راضيه بالحرام هشبع حرام هعيش حرام اني خلاص هموت حالي. موتي يا عطر موتي عيشي مع حرام ايوب ودنيته خلفي عيال تاكل حرام ولا تنطجيش. هسكت اهه هسكت وهكون لك مره في الحرام خلاص اني تعبت تعبت موتني موتني. بتعمل فيا ليه اكده اني حبيتك وعشجتك بتمرط نفسي ليه اكده….. ليقترب لتصرخ…. لاه لاه بعد اني خايفه بعد جولتلك هرضي بحرامك هرضي والله هرضي هاتلي وكل ومرغه في وشى هرضي بيه. لبسني من مالك هرضي بيه. هعمل كل حاجه في دنيتك وهرضي ماهنطجش ما هنطجش. عطر خلاص هتستحل الحرام وتندعك فيه. بس ماتعملش فيها اكده اني روح ربنا ماتدعسهاش اكده ماعتش متحمله والله ماعت متحمله. ااااه اااه يا خلعه جلبي علي دنيتي السوده يا جهرتي علي ايامي. يا رب خدني يا رب خدني بتعمل فيا ليه اكده ليه ليه عملتلك ايه. لتلطم علي وجهها.
ليحتضنها ليهتف بحرقه لاه ماهتموتيش لاه لاه بالله لاه ليعتصرها بين يده لتكلبش فيه ليظل يحتضنها ليهتف هجولك علي كل حاجه وافهمك يا جلبي بعمل اكده ليه اسمعيني لينتفض بقهر عندنا همست.. لاه ماهتجولش ولا هتعرف . اهي هتموت وتهملنا ايه رايك في عطر ايه رايك مش جادره وجويه اني.. هموتهالك بيدها لينتفض ويبتعد مصروعا.. لتقف وتهتف بغل… خلاص البت استوت وطلبت موتها واني ماهخيبش طلبها هموتهالك جوايا اهي رضت بالحرام يا ايوب يابن طاهر. اني اللي هكسب في الاخر اني اللي هعيش وهنكمل الحرام لاخره هيا هتموت خلاص اني حاسه اني جويه وجادره وماحدش يجدر عليها.
ليقف ايوب صامدا يهتف بغل… .. لو انت جادره اني بقه جادر وفاجر في الخصومه. مش ايوب السوالمي اللي مره سو تجدر عليه مش ايوب السوالمي اللي يفرط في اللي يخصه ليستدير ويهتف يمين بالله لاحرج حلبك.
لتصرخ…. رايح فين ومهملني.
ليهتف….. رايح اجهرك واعرفك مين هو ايوب وفجر بفجر بقه نشوف مين اللي هايجدر عالتاني وهوريكي اني هعمل ايه اني دلوك نار جايده جوايا يمين اتحاسب عليه لاحرج جلبك يا فاجره عللي عملتيه في جلبي وحبيبتي .. بس اطول مرتي واخدها منك واعالجها يا منجوع النجاسه وحضرت كل حاجه وهتشوفي ايوب هيعمل ايه .

 

 

لتضحك…. روح يا غلبان تعالج مين روح.
ليهتف بغل.. كنه اكده.. اضحكي واتمجلتي بالجوي.. اضحكي واني اخرتها هخلي ضحكك ده يجلب دم وحسره اضحكي كمان واعرفي ايوب شكله ايه. ايوب هيجيب شره كله يحطه عليكي ويحرج جلبك ليقترب مستني اشوف عنيكي تطج شرار واني بجهرك مستني علي نار. جابلي بقه ايوب الفاجر هيعمل ايه مانت مرت ايوب والفاجر مايتجوزش الا فاجر زيه. يمين بالله لاحسرك علي طلعتك ولبسك لحبيبي اللي هموت علي طرفه.
ليستدير ليتركها ويذهب الي المخزن ليدخل ويفتح الصناديق لينظر الي سنين عمله لينظر الي شره الذي فقد به اغلي ما يملك ليمسكهم بغل ويستدير ويذهب مسرعا الي النيل ليرمي كل التماثيل في النيل ويقف محصورا علي دنيته التي ضاعت بسبب تلك الاشياء. فهو اختار النار فنهشت قلبه. اختار الجمر فكبشه بيده. نام في وسط الرماد فخنق انفاسه. ليقف ايوب وقد فتح تليفونه وصور كل شئ. ليهتف.. اهه بيدي برمي شجي عمري بس شجي الشر والحرام . شوفي يا جلبي حبيبيك جدر ازاي. شوفي اهه حبيبك باصص لرب السما وواجف تحت سماه بينضف نفسه. شوفي يا واخده عجلي. شوفي حبيبك اهه كله عشانك وعشان ربنا يرضي ويردك ليا. شوفي يا جلب ايوب متعي عيونك بالحرام اللي بينزاح ويترمي ورايد مكانه الخير. شوفيني واني بنضف وجوايا راضي ومبسوط شوفي يا جلبي يا واخده عجلي شوفي حرام ايوب بيترمي في الميه. نفسي اترمي معاهم عشان اتغسل بس رجوعك ليا هيغسلني. شفتي ايوب حبيبك ايوه حبيبك نضف ازاي شفتي عارف انك هتحسي بيا عشان روحنا متعلجه ببعض. شوفتي انت عملتي فيا ايه شفتي. تعالي افرحي كت دايما تجولي عايزاك طيب ماتاخدش الا الطيب اهه طيبك يا غاليه يا نسمه عاليه. يا حب عمري ورضا ربنا عليا.يا جلب ابيض ماعملش حاحه في دتيته يا روح ايوب اللي مايستغناش عنها يا نفسي الطاهر. ارحعيلي اهه نضفت رايده ايه هعمله منين ماتطلبي هعمله منين ماتجولي هعمله تحت امرك وتحت يدك بس ترضي بس تبصيلي بعين رايجه وترضي. ايوب السوالمي اهه بجبروته واجف باصص لرب السما وموطي راسه صغير وجليل كسر حاله وكبره ونضف نفسه لاجل حبيبي يتراضي وجبليه لاجل ربنا يعفو عني حاسس براحه وجواتي راضي وسعيد ناجصني انت ناجصني عيونك يا جلب ايوب. عيون البنفسج الصافي. حبيبك مستنيكي ومتوكد انك جايه.

 

 

لتتوحش عيناه ويهتف بغل .. وانت يا منجوع النجاسه بصي اللي طلعتيله عمل ايه. شرك اهه في الميه تعالي نطي واكبشي تعالي اتحسري علي حالك. ماعاد ليكي حد ماعاد عايزك حد. ايوب نضف يا عطور يا بت عادل ايوه انت بت عادل انما جلبي عطر بت هدي. هدي من ربنا رايدها وهاخدها من نن عينك وهحيل عليك بلاد وناس تجيب مرتي من نارك. اخرتك هتترمي ولو ما طلعتيهاش هعيشك مع دراج العمر كله يا شر. دانت لو مره ابليس ماهتكونيش اكده بس هو شر ايوب والحمد لله وعي وشاف اهه علي عينك يا تاجر ماعتش حيلتي حاجه الا تجاره ابوي بالحلال وعهد عليا ماهيمس تجارتي جرش حرام لو روحي طلعت عهد عليا لاكلك حلال وابلعهولك عارف انه حنضل ومرار ابلعي بقه المرار كله شوفي هتناطحي لمين وانت ماعادش ليكي الا الغل يجهرك ليقفل الفديو ويقف يشعر براحه ويدعو لربه ان يستجيب توبته.
اما عطر كانت تغلي.. ايه هيعمل ايه لاه ماهيهملش تجارته دا بيحرجني لاه ماهيعملش حاجه اهدي لتظل تفكر لتبتسم بخبث.. طب يا ايوب نلاعبك بقه لترفع تليفونها وتتصل بابيها تطلب منه شيئا يساعدها في التحكم في زوجها. لتنزل لتجد زينه جالسه لتقوم وتهتف جوني يا بت اعمليلي شاي.
لتنظر اليها زينه بغضب.. يلا من اهنه خدامه عندك اياك.
لتهتف.. ايوه خدامه وكل اللي اهنه خدم.
لتصرخ زينه…. بت انت انت بطلي جرف والا اجولك اهملك الحته تاكلي روحك جتك الجرف وصعدت.
لتجلس عطور مغلوله لتهب تلحقها عالسلم لتهتف هيا مين اللي جرف يا زباله لتشدها.
لتهتف زينه بعدي لاسخمط عيشتك.
لتضحك عطور وتهتف… بجد طب مش تجولي لتندفع بغل لتدفعها لتقع من عالسلم لتصرخ زينه لترتعب وتحس بشلل في جسدها لتنزل عطور برويه تتهدي بخبث وزينه تتالم ويبدو ان قدمها كسرت لتصرخ.
لتنزل عطور لترتعب زينه لتقترب منها وتمسك قدمها وتكتم فمها وتضغط عليها وزينه تشهق وتنتحب من الالم. لتهتف جولتلك بعدي عن طريجي جولتلك. بس انت بتحربي لتضغط علي قدمها لتصرخ زينه لتهتف هتلمي نفسك والا المره الجايه تنحدفي من الشباك.

 

 

لتهز زينه راسها برعب..
لتتنهد عطور وتملس علي راسها. شاطره يا خيتي شااااطر ايوه اكده .
لتقوم وتنادي زوجه عمها لتهتف… الحجيني يا مرت عمي زينه وجعت لتتصنع البكاء لتاتي السيده يا مري ايه ده البت انكسرت وزينه تنتحب وتنظر لعطر بخوف.
لتهتف عطور…. طب هاتي الغفرا يشيلوها معلهش يا زينه استحملي تبقي كويسه كانت تملس علي راسها وعيونها تلمع وزينه ترتعش لتتركهم وتصعد للاعلي وتقف امام المراه وتنطلق ضحكاتها وتنطر بغل وتحدث نفسها لتهتف….. واحده واحده كلو هيتلم ايوب بس نشوفلو صرفه واخرها نلم دراج والا احدفه في اي مصرف يغور يتعفن.
*********
اقترب يحي من ساره ليهتف.. بجولك يا جلبي بكره عندينا فرح هنروحو.
لتنظر اليه ببرود.. فرح ونروحو هما مين يا يحي.
ليهتف… احنا هنوجبو صاحبي اني ومرتي.
لتهتف….. روح يا يحيى الله يرضى عنك بلا مرتك بلا بتاع روح وهملني في حالي ما نجصاش.
ليتنهد و يهتف…. يا ساره الزعل ما لوش دعوه بالواجب.
لتهتف… زعل هو احنا زعلانين من بعض لتقوم وتنظر اليه وتهتف… احنا ما زعلانينش من بعض يايحي. ما عاد فيه راجل ومرته ولا عاد فيه واجب انا ما عاتش ليه عندك واجب انا دلوك لحالي. مره من غير راجل.
ليهتف… ساره حاسبي على كلامك هاسبكيش على اي حاجه بتجوليها.
لتضحك هي بسخريه وتهتف…. لا والله كمان عايز تحاسبني ده ايه المرار ده. روح يا ابن الناس لا تحاسبني ولا احاسبك ما عاد فيه اصلا حاجه نحاسب بعض عليها.

 

 

 

ليشدها اليه ويهتف….. لاه بيننا كل خير وكل حاجه هترجع عشان جلبك وجلبي متعلجين ببعض.
لتهتف…. ده لما يكون في جلب عايش بينبض لتشير الى قلبها ده مات يا يحيى بشوفتي وانت حاضن واحده غيري. بشوفتي و انت بتحط دبله في يد واحده ثانيه. مات لما حبيبي حط عينه على مره ثانيه ونسي ان له مره بتعشجه وتحبه استهان بالحب ده. روح روح خذ خطيبتك واعمل الواجب روح ما تفرجش وانسى ساره وايام ساره. انسى انسى يا ابن الناس واجفل على كده لما تبقي انت راجلي عن حج تبقي تجول واجب. لما كت تجدر اني ليا واجب كت اعملك احلي واجب. عمري مافرطت في واجبك يا يحي. بس دلوك لازمن افرط لاني فرطت فيك يا يحي ماعتش في عيني يابن الناس مايهمنيش حتي تروح والناس تتكلم. لاه داني رايده الكل يعرف اننا ماعدناش لبعض عشان الناس تفهم ان مافيش حاجه اسمها حب. الحب بقي رخيص ويندعس بسهوله وانت دعست حبي واني اوعدك اني هدعس حبك ده الف مره لتتركه مقهورا وتنزل وتجلس وتنزوي وتنتحب والقهر ياكل قلبها.
لتنزل عطور لتجد ساره تنتحب لتقترب وتتأفف لتهتف…. لما انت بتحبيه اكده ماتتصالحي بقه بلاش جرف ونح.
لتنظر اليها ساره.. ايه يا عطر بتكلميني ليه اكده.
لتهتف…. عشان انت خايبه وهو راكب ومدلدل.
لتتنهد…. خلاص يا عطر مامنوش لزوم.
لتهتف عطور بخبث… طب تعالي هجولك حاجه نروح مشوار ابسطك فيه.
لتهتف ساره…. مشوار ايه ده.
لتهتف…. تعالي بس.
لتهتف…. بس يحي مش اهنه.
لتهتف…. وماله نجول لمرت عمي.. لتاخذها و تذهب بها الي احد الاماكن التي يسهر فيها ابيها لتدخل بها.
لتنكمش ساره…. ايه يا عطر جايباني ليه اهنه اتخبلتي.
لتهتف .. اكتمني ماسمعش صوتك الا يجتلونا اني جايه اخد حاجه وامشي.

 

 

ليقترب ابيها ويعطيها لفه لتاخذها لتهتف عطر تشربي حاجه
لتصرخ ساره…. اشرب ايه وطين ايه مشيني من اهنه.
لتضحك عطر…. هنمشي بس خدي اشربي ده الاول.
لتهتف ساره…. لاه ماهشربش.
لتهتف عطر…. خلاص مامشينش.
لتنتش ساره الكاس وتشربه عن اخره لتعطيها عطر واحد تلو الاخر لتبدا ساره في الترنح لتاخذها عطر وتعود بها لتدخلها حجرتها كانت ساره تترنح.
ليدخل يحي فيه ايه امي جالتلي ان ساره دايخه.
لتضحك عطور.. ايوه دوختهالك اهه وهتبقي راضيه بيك بس ساعتها ليا الحلاوه.
ليهتف يحي…. حلاوه ايه.
لتهتف.. ليك عليا ارجعلك مرتك بس تجف جنبي.
ليهتف بستغراب… اجف جنبك ازاي.
لتهتف…. ماتخليش ايوب يهمل تجارته.
ليتنهد…. بس ايوب خلاص بيخطط يسيبها واني ماهجدرش عليه.
لتقترب منه وتحاوطه بذراعيها.
ليرتعب يحي ليهتف… انت مخبوله لتنظر اليهم ساره كانت نصف واعيه ولكنها تشعر بالدوار كانت دموعها تنزل لما تراه.
لتنظر عطور.. الي ساره ايه مش احلي منها دي هبله وال ايه ماعايزاكش. مشيها وانا ابسطك
ليشعر بالغثيان…. يا مري بتعرضي حالك عليا يا عطر.
لتهتف.. ايه مش كت هتجيب مره تخلفلك. ليهتف… انت مرت اخوي انت مخبوله.
لتهتف.. ممكن ابقي مرتك انت في ثانيه.

 

 

ليتراجع بخوف فمنظرها مرعب ليهتف.. انت يا بت مخبوله يلا غوري من اهنه وماهنطجش بكلمه لاخوي انت بجيتي سو بس يمين لو ماتعدلتي لافلجك نصين.
لتصرخ…. انتو مخابيل حد يرفضني. يرفض عطور. اسمع يا تخلي ايوب مايهملش تجارته يانت حر ماهسيبكش.
ليقترب ويصفعها ليصرخ…. اخرجي بدل ماجتلك.
لتنظر اليه بغل.. طب ياخويا خليك في المعدوله اللي سففتها خمره واعمل حسابك المره الجايه هرجعهالك حامل وتنبسط و تفرح مش عايز عيال.
ليهجم عليها ويصفعها…. بره يا زباله يمين بالله لاطلع روحك بره منك لله ليدفعها ويستدير ليذهب لزوجته كانت دموعها تنزل فهيا تائهه كل ما وعته احتضان عطر لزوجها.
ليقترب محروقا….. حبيبتي مالك شربتك ايه بت الكلاب دي يا مري طب بتعيطي ليه طيب ليحتضنها.
لتهمس بتوهان… بتحبها
لينظر اليها بقهر…. هيا مين يا جلبي دانا بموت عليكي.
لتهتف…. عطر عطر حلوه مش اكده انت بتحبو النسوان الحلوه لتركن عليه.
ليشدد عليها…. اني احب جرف وزباله داني بعشجك والله بعشجك فوجي يا جلبي اه يا ناري منك لله يا محروجه.
لتحاوطه…. اتوحشتك ماتروحلهاش اني هديك حالي.
لتنزل دموعه…. اروح لمين انا حاسس اني دخلت جهنم اروح اجتلها دلوك. لتظل تقترب منه تحاول ان تقبله ليهتف. اهدي يا جلبي انت في عالم تاني اهدي.
لتهمس….. اني وحشه صح انت كت هتتجوز ودلوك عطر اني وحشه.

 

 

ليعتصرها…. مين دي دانتي نور عيني لاه ماجادرش يا جلبي ارحميني بطلي شد فيا ليقوم ويحملها ليريحها عالفراش نامي نامي. لتبدا في خلع ملابسها ليتجمد ويمسك يدها يا مري بطلي الله يرضي عنك اني هفطس اكده.
لتهمس… مش رايدني خلاص عايز عطر مش اكده.
ليهتف.. ساره يا جلبي فوجي والا نامي اني جتتي غليت ماعتش جادر.
لتقوم وتترنح وهيا تلبس قميصها الداخلي لتهتف…. طب ارجصلك طيب.
ليقوم مسرعا ويمسكها…. يا حزنك يا يحي. اهدي يا عمري يا بت بتعملي ايه اهمدي الا مابتعملي اكده وانت فايجه هتخلصي عليا اهدي.
لتقترب من وجهه وتحاول ان تقبله هديك حالي ماتروحش لحد ماتجهرنيش.
ليهتف بقهر.. اروح لمين واسخمط ايه في ايامي الطين ليمسك يدها يحاول ان يهديها. طب اهدي بس بطلي شد فيا يادي الحزن منك لله يا محروجه. منك لله يا يحي انت كمان. يا جلبي جتتي شاطت بتعملي ايه انت اتخبلتي البت نازله تحسيس هفطس.
لتشده الي الفراش لتخلع قميصها وتلاصق به لينكمش بعيدا من غليانه ويدفعها ليصرخ… يا مراري يا ساره مش جادر.
لتشعر بوجع وتهمس… خلاص انت مش رايدني لتنكمش وتنام بغلب.
ليقترب ويشدها اليه…. مش رايد ايه بس مش رايد ايه هموت والله.
لتظل تنظر اليه… يعني رايدني.
ليهمس بغلب… هموت عليكي يمين بالله.
لتهمس… ارجصلك طيب.
ليهتف بغلب… اما تفوجي ارجصي ان رضيتي اعملي مابدالك.
لتبتسم وتقبل شفتيه وتهمس… خلاص هرجصلك واديك حالي بس ماتروحش بعيد.
ليهتف…. والله ماهتسخمط اروح في نصيبه تاخدني.

 

 

لتهتف.. يعني رايدني
ليهتف بعشق.. رايدك بس داني هفطس ومحصور وهموت علي جلب حبيبي.
لتهمس بهيام وبدات تتوه.. طب خلاص خدني اهه وافرح بيا اني بحبك وهحبك.. حبني يلا.
ليهتف بهيام.. احبك.. جومي واني هشبعك حب والله هشبعك.
لتهمس… طب هتسيبهم كلهم وماتروحش لحد.
ليهتف.. ايوه انا ماهروحش لجنس مخلوج.
لتحاوطه.. وهتخليك ليا وبس.
ليهتف… ماني ليكي ولا هكونش الا ليكي بس ترضي.
لتهمس بهيام خلع قلبه.. اهه راضيه جرب اني اهه رايداك وبس.
ليشعر بنار داخله.. اني في مرار طافح.اعمل ايه دلوك.
لتهمس… يحي اني حلمت اني جبت توم هتفرح بيا صوح.
ليشعر بالقهر.. اني فرحان يا جلبي من غير حاجه والله من غير. يا جهرك يا يحي حبيبك بيمزع فيك.
لتهمس وتشده.. طب يلا.
ليهتف بغلب.. يلا ايه يا جلبي.
لتهتف… نجيب التوم لتتخلص من ملابسها ليصرخ.. يا مراري يا مراري ماتنامي يا ساره دا حزن ايه ده.
لتهمس… بحبك جوي لتتوه لتسقط علي صدره لا تحس بشئ لياخذها في احضانه.
ليشدد عليها ويظل يغلي لفتره… ليهتف بقهر… اني استحج النار االي شابطه في جتتي. استحج كل الحزن الاسود اللي راشج فيا منك لله يا محروجه اصحي واسود عيشتك اني مرتي تشرب خمره يا محروجه طيب يا عطر والله لاوريكي. طب هنام كيف دلوك ودي عريانه اكده يا غلبي وايامي الطين اعمل ايه بغلي من جواتي.. رايدك الف مره توم ايه وطين ايه والله ماعايز طين بس انت انت وبس يا رب راضي والله راضي بكل حاجه .. نام يا طين منك لله نام.. ليظل يتلمسها بعشق.. عايزه ترجصيلي يا جلبي عشان احبك داني هموت علي طرفك ليظل يفرك حتي نام اخيرا مقهورا.
********’*

 

 

دخل ايوب علي عطر ليجدها تلبس قميص نوم مكشوف وتقف امام المرأه تتلمس نفسها بغرور لينظر اليها بقرف ليهتف…. ايه الجرف والرخص ده عامله في حالك ليه اكده هيا البعيده مابتحسش.
لتضحك…. عامله لراجلي امال اعمل لمين اروح اجيب راجل تاني اعمله.
ليهتف…. اسمعي لو فاكراني هتحمل اكده اني كلمت الحكما وماهسيبش مرتي وهجبلك بلد بحالها تجفلك .
لتضحك…. والله طيب خير ربنا يشفيهالك.
لتقوم تتهادي… ايه ماوحشتكش اطلعهالك الليله لينظر اليها بقهر.
لتضحك مالك مجهور اكده هطلعهالك يا واد خلاص.
لتقترب وتعطيه كوبا من العصير لتهتف خد بس روج ولو عايزها اطلعهالك دا غلبانه غلب اصلك جاهرها اخر مره وجايلها ماعايزكيش وهيا يا جلبي مدبوحه ومافهماش انت مش عايزها ليه مفكره ان زينه هتاخدك ليها حاجه حزن اني مش عارفه البت دي غبيه وضعيفه ليه اكده.
لياخذ ايوب الكاس بغضب وينتشه منها ويشربه عن اخره ويهتف.. دا مش ضعف دا خير وفطره سليمه البعيده ماتعرفش عنها حاجه.
لتهتف.. والله انت عندك بطر. ماعطر جدامك اهه لابسه وجمر ماتاخدها وتعيش.
ليهتف بغل.. اخد جرف في جرف.. ليحس بشئ غريب وبعض الدوار ليمر وقت راسه تثقل وتتوه لينظر اليها ليجدها تبتسم بحالميه.
ليرجف قلبه ليهمس.. عطر يا جلبي انت اهنه.
لتضحك وتقترب… اه تصدج اني اهنه.
ليظل يفتح عينه ويقفلها ويتوهم حبيبته ليهتف جلبي وحشتيني.
لتشده وتهتف طب الاول امضي اهنه.. لتعطيه ورقه ليمضيها وهيا تتدلل عليه لتشده خلاص اكده حجي خدته وهطوله وانت بقه يا تجعد معايا لاخليك تترجاني اكون ليك. لتشده من يده وتدفعه عالفراش وهو يترنح فهيا قد اعطته حبوب هلوسه ليتوهم انها عطر . لتهتف وماله خد واشبع يا ايوب من الهبله بس معايا اني مع ست الناس لتندفع عليه و ….

يتبع..

لقراءة الصفل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الوجه الأخر للحلال)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *