روايات

رواية الملكة والامبراطور الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أسماء عبدالوهاب

رواية الملكة والامبراطور الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أسماء عبدالوهاب

رواية الملكة والامبراطور البارت الحادي والعشرون

رواية الملكة والامبراطور الجزء الحادي والعشرون

رواية الملكة والامبراطور الحلقة الحادية والعشرون

سلينا بصدمة: ايه انتى ازاى عرفتى حقيقتى ازاى
عشق بسخرية: هو انتى فاكرة انك هتفضلى مستخبية وراه كتير اكيد هيجى يوم وتتكشفى فيه وانتى غبية قوى سلينا رغم كل الذكاء ده انك تخفى حقيقتك لكن يشاء القدر انك تغلطى غلطة تافهة زى اللى غلطتيها فتقومى تتكشفى وغلطتك بقى انك تتمى الصفقة الوحيدة اللى مينفعش تتم بدون وجود الكينج مع العلم ان الكينج فى غيبوبة طويلة المدى والنائب بتاعه ميته واللى هى الزعيمة والنائب التانى البرت وهو كمان محبوس لاخر فاكده بقى يتبقى انتى ولإنك كنتى مرابقة منى وتحت ايدى شخصيا قدرت بسهولة اعرف انك انتى هى الكينج الاصلى مش جوزك ومش بس دى الغلطة الوحيدة غلطتك زمان لماضربتى عليا نار وكنت فاكرة ان اللى ضرب هما رجالة البرت ساعة الحفلة اللى كنت هتتوج فيها على انى النائب الاساسى لمافيا الشيطان ايوة متستغربيش ماهو انا ابقى الزعيمة المتخفية اه والله زى مبقولك كده عسكرى خدها على البوكس اظن بقى محرمتكيش من حاجة خالص
اخذ العسكرى سلينا وهى فى حالة صدمة وزهول كيف لها ان تعلم حقيقتها المخبأة
فهد والجميع كانوا فى حالة زهول من الحديث الذى استمعوا له
عشق وهى تنظر لهم : لا بقولكم ايه مش وقت صدمة وزهول هو يالابينا وابقوا اتصدموا بعدين فهد خد البوكس وروح انت والباقيين على القسم علشان عندى مشوار ضرورى
كان فهد والباقيين ينظرون لها ولا يتحركون
عشق وهى تلتفت له : شوف الراجل ياعم اتحرك انت وهو انتوا مسهمين كده ليه يالا
فهد واخير نظر لها: هنتقابل وتفهمينى كل حاجة ياعشق
عشق وهى تمشى: بعدين بعدين
ركبت عشق سياراتها واثناء الطريق رن هاتفها وكان المتصل يزيد
عشق : ايوة يايزيد فى حاجة
يزيد: ايوة ياعشق المكان اللى كانت فيه سلينا قبل ماتستلم البضاعة
عشق بإستغراب: ماله المكان ده
يزيد : الرجالة بيقولوا انها خاطفة واحدة ست فيه
عشق بإستغراب اكثر لحديثه: واحدة ست واحدة ست مين دى اللى هتخطفها سلينا
يزيد: لما تيجى هتعرفى بنفسك
عشق بنفخ وزهق: قول العنوان يايزيد
يزيد :العنوان شارع******
عشق: وهى تغلق : تمام يايزيد مسافة الطريق هكون عندك سلام
يزيد: سلام
اغلقت عشق الهاتف وهى تفكر ترى من هى المراءة التى خطفتها سلينا (ده البت هتتصدم يعينى لماتروح 😂😂😂)
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
وصل مراد القصر وهو يحمل اخته جورى وهو حزين عليها وخائف من ان تحدث لأخته انتكاسة بسبب ماجرى معها ركب مراد الدرج سريعا وفتح غرفتها وممدها على فراشها واخذ يعتذر لها تارة ويقبل جبينها ويبكى تارة اخرى
علم حسام ماجرى مع محبوبته وكان فى حالة حزن وخوف وغضب على ماكان سوف يجرى لمحبوبته واخذ سيارته وقادها بجنون لا يعرف كيف أوصلته قدمه الى غرفتها اقتحمها ودخل وجد مراد يجلس بجانبها وهو يعتذر لها ويبكى صدم كثيرا ان صديقه على قيد الحياة كيف ذلك جرى أليه ووضع يده على كتف صديقه نظر له مراد نظرة وكأنه يلومه ويعاتبه لأنه لم يحافظ على اخته علم الاخر مغزى تلك النظرة وشعر بالخجل من نفسه وطأطأرأسه خجلا من صديقه ولكن لم يمهله الاخر فرصة ورفع رأسه وضمه واخذوا يبكون فمهما كانت اسباب زعلهم ولكن يظلوا اصدقاء
بعد عدة دقائق
فاقت جورى من اثر المخدر ودخلت فى حالة هستيريا من البكاء والصراخ جروا عليها حسام ومراد يحاولون تهدئتها نظر لها مراد وأخذ يحدثها ويخبرها انه اخيها مراد وبعد دقائق استكانت فى حضن اخيها ونامت
خرج مراد وحسام من غرفتها وهم فى حالة من الحزن والزعل على طفلتهم اهذه هى جورى الفتاة المرحة الشقية خفيفة الظل لا والله ليست هى وانما هى مجرد جسد توعد كلا منهم بداخله على الانتقام من. من كانت السبب فيما حدث لها
🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋
وصلت عشق الى العنوان الذى اخبرها به يزيد
عشق وهى تحدث يزيد: فين الست اللى انت بتقول عليها
يزيدبهدوء: فى الاوضة اللى جوة
عشق : ماشى اناداخلة
دخلت عشق الى تلك الغرفة التى اشار عليها يزيد وانصدمت من مارأت رأت امرأة نسخة عن سلينا ولكن فى الشكل فقط ولكن تلك المرأة هى ملاك رغم شحوب وجهها وكبر عمرهابعيونها الزرقاء الجميلة وشعرها الاشقر الطويل الذى يختلطه بعض الخصلات البيضاء دليل على كبرعمرها تشبه مراد وجورى الى حد كبير جدا
الينا بإهتزاز وخوف:انتى مين
عشق بهدوء وحب: انا عشق الجوهرى
الينا بإبتسامة باهتة : انتى اللى انقذتى بنتى
من الاغتصاب مش كده انا شوفتك من الشاشة اللى جابتها ليا سلينا علشان تخلينى اشوفها وهمابيغتصبوها مش كده الشاب اللى كان هناك هو اللى قالى
عشق بحب: ايوة انا وانتى طنط الينا مش كده
الينابحزن : ايوة انا لوسمحتى انا عاوزة اخرج عاوزة اشوف بنتى سلينا قتلت جوزى وابنى وكانت هتدمر حياة بنتى انا عاوزة اشوفها
(ملاحظة ياجماعة: سلينا لماجابت الشاشة لالينا علشان تتفرج على اغتصاب جورى اغمى على الينا قبل ماتشوف مراد بس شافت انقاذ عشق لجورى يعنى هى كده متعرفش ان ابنها عايش )
عشق بحب: ماتقلقيش هتشوفيها وفى مفاجأة هتعجبك جدا بس قوليلى الاول انتى ازاى عايشة لحد دلوقتى
الينا بحزن : هحكيلك فى يوم سلينا اتصلت بيا وقالتلى انها عاوزة تعتذر منى على كل حاجة وحشة عملتها معايا وقالتلى انى عوزانى اروحلها البيت وانا بطبعى صدقتها مكونتش اعرف انها هتغدر بيا رحت الشقة ولما وصلت قعدن تتكلم معايا وجابتلى عصير وكان فيه منوم ونمت اخدتنى على هنا وحبستنى 20 سنة وقالتلى لو حاولت اهرب هتقتل ولادى وانتحلت شخصيتى وفهمت الكل انى مت وفضلت تتصرف تصرفات سيئة مع جوزى واولادى وقتلت جوزى وخلتنى فى نظر ابنى خاينة وعاوزة اقتله ودلوقتى ابنى مات وانا فى نظره بكره وبكره بنتى وجوزى مات وانا فى نظره ست خاينة
عشق بزعل على ماقاست به تلك المرأة: متزعليش كل حاجة هترجع لأصلها المهم انتى هتيجى معايا دلوقتى يالابينا
الينا بإبتسامة : يالا
اخذت عشق الينا وذهبت بها الى قصرها
💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓
وصلت عشق الى قصرها هى والينا وجلبت لها بعض الملابس اغتسلت الينا وارتدت الملابس التى جلبتها لها عشق وصففت شعرها وبعدما انتهت خرجت من الغرفة وذهبت الى غرفة عشق وطرقت الباب فتحت عشق الغرفة لها وعلى وجهها ابتسامة
عشق بمرح: ايه الحلاوة دى ياطنط الينا ده اللى يشوفك يفتكر انك اختى الصغيرة مش ام ابدا
الينا بغرور مصطنع: طبعا يابنتى هو انا اى حد ولا ايه ده انا الينا الجارحى
عشق بضحك: اوعى الغرور ده
الينا بإبتسامةوحزن: تعرفى ياعشق مصطفى كان دايما يقولى ان لو مهما كبرت مش هيبان عليا كنت وقتها بفتكره بيهزر
عشق بمرح : واهو الراجل طلع مش بيهزر
الينا بضحك: عندك حق
عشق بجدية: طنط الينا فى حاجة مهمة عاوزة اقولك عليها
الينا بإنتباه : خير ياعشق حاجة ايه
عشق بهدوء وهى تعلم تأثير هذا الحديث على الينا: انكل مصطفى ومراد
الينا بإستغراب وحزن: مالهم
عشق : عايشين
الينا بعدم فهم : عايشين ازاى
عشق وهى تعلم انها فى حالة صدمة: عايشين يعنى موجودين
الينا بصدمة وفرحة : يعنى مصطفى ومراد ابنى عايشين يعنى سلينا كل السنين دى مفهمانى انها قتلت جوزى وفهمتى انها قتلت ابنى وهما عايشين
عشق بفرحة: ايوة بس سلينا متعرفش ان انكل مصطفى ومراد عايشين هى فاكرة انها قتلتهم
الينا بفرحة: الحمد لله اللهم لك الحمد احمدك واشكر فضلك يارب عاوزة اشوفهم ياعشق
عشق بسعادة لفرحتها: حاضر هخليكى تشوفيهم روحى اجهزى وانا كمان هجهز ونروح القصر لإن كمان جورى هتحتاج وجودك جنبها بعد اللى حصلها
الينا بفرحة : حاضر
ذهبت الينا لتغير ملابسها وقامت عشق بعمل اتصال
وبعد ذلك ذهبت لتغير ملابسها حتى تذهب الى قصر الجارحى
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الملكة والامبراطور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *