روايات

رواية أحببت قاصرا الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا البارت الثاني والأربعون

رواية أحببت قاصرا الجزء الثاني والأربعون

رواية أحببت قاصرا الحلقة الثانية والأربعون

بسبب جدعنة يوسف مع عيلة السيوفي كلها وحبه ليهم
خالد بيعتبره ابن العيله وقرر يرفع راسه قدام اهل العروسه ووافق مع سيف ويوسف
يوسف نزل من بيته لقي سيف واقف بالعربيه ومعاه خالد
يوسف بفرحه كبيره // حضرتك جاي معانا ياجدي
خالد // اومال كنت عاوز تروح من غير كبيرك ولا ايه ياسي يوسف
يوسف // لا طبعا ياجدي حضرتك علي راسي وتشرف اي حد بس مكنتش حابب اتعبك معايا
خالد // هو احنا عندنا كام يوسف في العيله عشان نتعبله
يوسف بعيون مليانه دموع // والله اللي بتعملوه معايا ده كتير عليا
سيف // افضل لوك بقي وأخرنا علي الناس اللي مستنيانا 🙄
خالد // ماكفايا دراما يابني واركب نشفت ريقي
يوسف وهو بيضحك //اسف اسف ياجدي هركب اهو
ومشو بالعربيه واتجهو لبيت اميره
يوسف طلع تليفونه وبعت رساله لاميره وقالها انهم علي وصول
بعد نص ساعه من الوقت وصلو

 

 

سيف // متاكد يابني ان ده العنوان
يوسف // اه يابني انا وصلتها كتير
سيف // وكمان كنت مغفلني ياواطي
خالد // ايه ياولاد هنفضل نرغي هنا ??
يوسف نزل بسرعع هو وسيف ونزلو جدهم واخدوه وطلعو
قدام الباب يوسف رن الجرس فتح ابو اميره
محمود // اهلا اهلا اتفضلو
ودخلو قعدو في الصالون وبعد السلامات
محمود // اعرفكم بنفسي دكتور محمود الديب دكتور اسنان وطبعا بنتي غنيه عن التعريف
خالد بغرور // اهلا بيك واللي قاعد قدامك خالد السيوفي صاحب سلسلة شركات السيوفي الاستيراد والتصدير ودول احفادي
محمود باندهاش // حضرتك صاحب سلسلة السيوفي ?? ماشاء الله حضرتك سمعتك سبقاك
خالد // تسلم يابني المهم اني يشرفني اني اخطب بنتكم لحفيدي يوسف
محمود // الشرف لينا طبعا بس يهمني اعرف اهل عريس بنتي الحقيقين
يوسف وشه احمر واتحرج وبص في الارض
محمود // اصل اميره حكتلي انه كان متربي في ملجأ ……………
ولسه هيكمل كلامه قاطعه خالد
خالد // شوف هقولك كلمتين يوسف ده حفيدي واظن مش لازم تعرف الماضي كمان انت ليك تحاسبه من يوم ماهيبقي جوز بنتك
محمود // بس من حقي اعرف عنه كل حاجه

 

 

خالد // اللي حابب انك تعرفه ان لو بنتك اتجوزت يوسف هي اللي هتكون امها دعيلها كمان لان يوسف شاب محترم وجدع ومش ناقصه حاجه
محمود// طب هو لسه متخرج ومش بيشتغل هيصرف علي بنتي منين ??
خالد // يوسف بيشتغل معانا وجهازه من جنيه لمليون انا متكفل بيه
محمود بقلق // طب سيبوني يومين افكر وارد عليكم
خالد // مفيش يومين بكره الضهر بكتيره تكون الاجابه عندي ياموافق يالأ وده الكارت بتاعي. …… يلا ياولاد
محمود // طب استنو اشربو حاجه
خالد // معلش تتعوض بعدين يلا بالاذن واخد يوسف وسيف ونزل
يوسف بزعل // مش قولتلك ياسيف مين هيقبل بيا وانا متربي في ملجأ
سيف // متقولش كده يايوسف اقسم بربي لو حكم لاخطفها واجوزهالك غصب عن الدنيا كلها
خالد قاعد في العربيه ومش بينطق
يوسف // انا اسف ياجدي اني احرجتك
سيف // متزعلش ياجدي حقك عليا انا
خالد // اطلع ياسيف علي البيت عاوز اروح
سيف حس بزعل جده سكت ومرضاش يزودها عليه اكتر من كده وبقي بينه وبين نفسه بيلوم نفسه انه اخده معاه
وصلو البيت ودخل خالد اوضته

 

 

سيف // يلا يايوسف نطلع نتعشا وننام
يوسف // لا انا هروح بيتي
سيف شده من ايده بقوه // يلا ياجدع انت مفيش مرواح هنامو في حضن بعض يابيضه وفضل يزغزغ فيه ويبوس فيه وهما طالعين علي السلم
سمر حضرتلهم العشا واكلو ونام يوسف وسيف علي السرير وفضلو يتكلمو
يوسف // انا خايف ابوها يرفضني ياسيف
سيف // باذن الله هيوافق هو انت شويه يابني والله انت الف من يتمناك
يوسف // علي ايه بس ياسيف ونبي بلاش كلامك ده اللي بتصبرني بيه دا انا عمري ماشوفت حتي صوره لامي ولا لابويا كان نفسي اعرف ملامحهم حتي ولا اعرف عايشين ولا ميتين
حتي اسمي الملجأ هو اللي اختاره معرفش اسم اهلي ايه ياسيف انا تعبت والله ياريتني موتت من زمان
سيف // انا مقدر اللي انت فيه بس دي ارادة ربنا ومحدش بايده يغير قدره يايوسف وهي لو بنت اصول وبتحبك هتعمل المستحيل عشان تخليه يوافق
بس نام انت وارتاح يلا وبكره ربك يحلها صدقني
يوسف // ونعم بالله يلا تصبح علي خير
نام يوم وسيف قرر يتصل علي ملك
ملك بصوت نعسان // نعم ياابيه
سيف // ابيه في عينك يابعيده 😡😡 وحشتيني
ملك // ماشي

 

 

سيف // بقولك وحشتيني 🙄
ملك بصوت رايح في النوم // ماشي بكره هقولك
سيف // بكره ايه دا انتي زي الشوال وانتي نايمه غوري يابت وقفل في وشها التليفون
سيف بيكلم نفسه // ااااه بس اتلايم عليكي وهتشوفي هعمل فيكي ايه
هقطعك 👌👌👌🤣
الكل نام وخالد قاعد في اوضته وبيكلم نفسه // ياتري هتستحمل الحقيقه ولا لا
اترددت مليوون مره عشان احكيلك السر واريح قلبي بس مش عارف ابدأ ازاي ياااارب هونها بقي 🤲
الفجر اذن وخالد قام اتوضا وصلي ونام
تاني يوم الصبح عمل اجتماع لكل العيله
اسعد // خير ياحاج في حاجه
احمد // خير يابابا مالك شكلك منمتش كمان
امال // مالك ياحبيبي بس اتكلم وطمنا عليك
خالد // انا جمعتكم انهارده عشان اقولكم سر محدش يعرفه غيري 😱

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)

اترك رد