روايات

رواية خادمة الصقر 2 الفصل الرابع 4 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر 2 الفصل الرابع 4 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر 2 البارت الرابع

رواية خادمة الصقر 2 الجزء الرابع

رواية خادمة الصقر 2
رواية خادمة الصقر 2

رواية خادمة الصقر 2 الحلقة الرابعة

في اوضة معاذ اتفاجاه ان باب الاوضة اتفتح و دخل خالد و معاذ اول ما شافه زعل اوي لانه كان مستني صقر هو اللي يجيله
خالد بهدوء/ صاحي و فايق اتكلم معاك ولا تعبان
معاذ حاول بتكلم بهزار / عيب عليك انا اسد . ادخل يا خالد
خالد دخل و قرب منه و قعد علي الكرسي و قاله بصوت هادي عكس غضبه / ليه بتعمل في نفسك كدة يا معاذ ، ليه طول الوقت بتفضل انك تسكت و متردش علي صقر او حتي تعاتبه ، شوفت اخرتها النهاردة اديك وقعت من طولك
معاذ بحزن / عمري ما اتعودت ارد علي صقر دايما بسمع كلامه ، دايما حسه انه حاجة كبيره
و كلامه أوامر تطاع و بس و منغير نقاش .. انت عارف اني ساعات بحسد فهد انه بيرد و بيهزر معاك
و اقول بيني و بين نفسي ليه انا مش مكانه بس بغير راي في اخر لحظة
خالد بوجع / وليه بتغير رايك في اخر لحظة يا معاذ
معاذ بدموع محبوسة / علشان انا بحب صقر اوي و نفسي هو كمان يحبني و عايزه هو اللي يبقي ابويا و دايما شايفه قدوتي في الحياه ، هو ناجح اوي يا خالد و جدع مع كل الناس .. نفسي ابقي زيه علشان تشاور و تقول هذا الشبل من ذاك الاسد
بس للاسف انا فاشل!!
خالد قرب و قعد جمب معاذ و اخده في حضنه / اوعي تقول الكلمة دي تاني .. انت عمرك ما كنت فاشل ابدا .. ولو مش عارف انت عملت ايه انا ممكن اقولك

 

 

و فاجاه ضحك خالد اوي من قلبه و هو واخد معاذ في حضنه و معاذ استغرب / طب انا زعلان و عارفين السبب ، انت بقي فرحان ليه
خالد / لا بضحك علي خيبتنا انا و صقر معرفناش نكون ابهات عليها القيمة
معاذ ضحك جامد / ايه اللي انت بتقوله ده بس .. هو المفروض انك انت عمي و الشويتين دول بكلامك ده
خالد ضحك بتريقة / عمك بالتبني .. بص يا زيزو انا عايز اقولك حاجة واحدة صقر مش بيحبك صقر بيموت فيك .. لو الدنيا حكمت عليه يختار بينك و بين نفسه ، هو عنده استعداد يموت الف مره علشانك
هو بس محتاج دماغه تتظبط شوية .. قرب منه ابوك محتاجك الفتره الجاية
معاذ / خلود هو انت فعلا هتمشي و تسيب الفيلا
خالد بص لمعاذ بوجع وقاله / نام يا معاذ و يحلها بكره الف حلال .
____________________________________________
تاني يوم الصبح
في الورشة كانت لارا شغالة في عربية و فاجاه دخلت الورشة عربية غالية اوي
رمزي / اي العربية النضيفة اوي دي يا ست لارا .. يا خوفي يكون حد من عيلتك
لارا طلعت من تحت العربية/ اه صحيح .. لا بس انا اول مره اشوف النوع ده ، تعال لما نشوفه عايز اي
….و فاجاه خرج واحد من العربية لابس بدلة سوداء و شكله انه ابن ناس جدا و لابس نظاره شمس و قرب من لارا و رمزي بغرور
الشاب/ انتوا انا عايز حد يشوف العربية دي بسرعة علشان مستعجل ، بس المهم في حد بيفهم هنا ولا لاء
لارا اتعصبت اوي / مالك ياض ما تتكلم عدل اي حد بيفهم دي و بعدين انت ما تشيل النضاره دي من وشك و كلمنا زي البني ادمين كدة

 

 

ولا انت عاملي فيها ابن ناس
الشاب بغيظ قلع النضاره من وشه / نعم يا اختي عاملك فيها ابن ناس اومال انا ايه
وضحك بتريقة / بس طبعا انا بكلم مين واحدة شغالة في ورشة هيكون مستواها ازاي ، بقولك ايه انا ميشرفنيش اني اتكلم معاكي اساسا ..روحي شوفيلي اي زفت يشوف العربية
لارا بصدمة / يا نهار ابوك و كل اللي خلوف اسود و منيل بنيييلة
رمزي في اللحظة دي كان عارف ان لارا هتتهور علي الراجل و مسك ايديها بسرعة وبدا يبعدها عنه و قالها / استهدي بالله يا ست لارا و حقك عليا انا
لارا بصوت عالي سمع كل الورشة و الناس اتلمت عليهم حتي هو اتخض
لارا / اوعي يا رمززززي .. ابعد عني خليني اجيبه من شعره اللي فرحانلي بيه ده و اوريله انا ابقي مين و يعرف ان الله حق
رمزي و هو بيشدها / خلاص يا يسطا والنبي حقك عليا انا ، انا هقول لاي حد تاني يشوف عربيته
لارا و هي بتحاول تقرب من الشاب بس رمزي مانعها / والله ابدا مافيش حد هيعلم علي الواد الحلوو ده غيري وربنا لاعلمك عليك يا حيلتها
والله لاغزك في كرشك .. سيبني يا رمزي
الشاب بصدمة / اي ده .. انتي حقيقي متشرده انا غلطان اني جيت المكان المقرف ده بس هي الحوجة
و يكون في علمك انا هوديكي فب داهية
و مشي الشاب علشان يركب العربية بس لارا مسبتوش و جابت اله من شغلها بس تقيلة و جريت علي العربية بتاعته و بدات تكسرت الازاز بتاعهاا بغل

 

 

لارا بغيظ و هي بتكسر / اي رايك يا ابن الزوات .. خلوة العربية مش كده .. حلوة ولا مش حلوة يلااا
….الشاب بصدمة كان حاطط ايده علي راسه و هو في العربية و مش مصدق ان هي كسرت ازاز عربيته و اضطر يسوق العربية بسرعة و يهرب من المجنونة دي
الشاب / وحياه امي لاحبسك يا بنت المجانين بس اصبري
و جري الشاب برا الورشة بسرعة ولارا بصت لمزي بهدوء و قالته / انا عايزة حلبة حصا و متتاخرشي سامع
رمزي بقلق / سامع طبعا يسطا .. حالا تبقي عندك
________________________________________________
في فيلا صقر الحديدي
خالد كان بيتكلم في التليفون و صقر كان نازل علي السلم
خالد في التليفون/ لا انا قولتلك امبارح اني عايز امضي العقود النهاردة بالكتير يا مدحت .. اه انا عايزك تتصرف و ترد عليا خلال ساعتين بالكتير انا مش فاضي للعب العيال ده .. ماشي سلام
صقر بخجل / احم صباح الخير يا خالد .. قولي انت بتتكلم عن عقود اي علي الصبح كدة
….خالد بصله و سكت و مرديش يرد عليه
صقر رفع حاجبة بستغراب / يسلام ده قمص يعني ولا ايه .. ولا تكون فاكر اني هسيبك تنفذ الكلام العبيط اللي قولته امبارح انك تسيب الفيلا و الجو ده
خالد / بعد كل اللي قولته ده و لسه بتقاوح .. يا بجح اعتذر و قولي انا اسف و ساعتها هفكر امشي ولا اقعد
صقر بصله بحرج و قاله / ماشي انا اسف بس الصراحة مراتك صعبة يا خالد بقولك ايه ما تاخدها معاك و انت مسافر و انا اوعدك انك هترجع تلاقي عيالك متربين و محترمين بجد
خالد و هو بيخبط صقر علي كتفه / لا انا عايزهم مش محترمين ، عيالي وانا حر فيهم يا حبيبي
صقر ضحك / طب كلم مدحت بقي و قوله ميجيبش حاجة و بطل بواخة
خالد بص علي التليفون و ضحك / لا انا موبيلي فاصل اساسا و مكنتش بكلم حد بس انا عارفك مش هتيجي تعتذر من نفسك علشان رخم فقولت امثل الدور مش اكتر
صقر ضحك جامد و حضن خالد و قاله / وانا اللي هتجنن و بسال نفسي ازاي انت مستحمل نغم اتاريكم نفس الغباء صحيح حلة و لقت غطاها
خالد ضحك اوي / شوفت نغم طفحت عليك ازاي بقي .. بقولك جباره وانت مش مصدقني
و بعدها اتجمعوا كلهم علشان يفطروا مع بعض و كان فهد بيتوعد لكارمن من تحت لتحت و استغل انها خرجت الجنينة
______________________________________________

 

 

في الجنينه 🌹
كارمن / علفكره كلنا قلقنا عليك اوي يا معاذ .. دي طنط قمر كانت بتعيط جامد عليك امبارح حتي عمي
معاذ بملل / عادي انا خلاص بقيت كويس .. بقولك ايه تعالي اركبي معايا اوصلك في طريقي اهو نفرفش شوية
و فاجاه فهد جيه من بعيد و نط علي كارمن ووقعها في الارض و قعد فوقها و معاذ كان مصدوم من حركته
فهد و هو فوق كارمن و ماسك شعرها / فاكراني هسيبك لا و كمان بتضربيني امبارح وبتهربي اديني قفشتك اهوو .. طب والنعمة لاعضك
و مسك ايدها و بدا يعضها جامد و معاذ بيحاول يزقه من عليها
معاذ / ايه اللي انت بتعمله ده انت اتجننت يا فهد
انت مش هتكبر ابدا كدة و تعقل
كارمن جريت ورا معاذ و بتقوله / الحقني يا زيزو
فهد بص لمعاذ بغيظ / يا عم انت يا تخليك حكم منصف يا تسكت شوية و سيبني اجيب حقي .. دي امبارح كانت عايزة تخليني اعور اساسا و طول ما احنا بنفطر بتغيظني .. و شوف دلوقتي بتتمسكن ازاي
كارمن و هي ماسكة ايديها مكان العضة / وربنا لاقول لامك اخليها تقعد عليك تفطسك يا فهد الكلب
…خالد و صقر قربوا منهم و شافوا كارمن و هي علي وشك العياط
خالد بقلق/ مالك يا قلب ابوكي بتعيطي ليه مين زعلك بس
فهد بتريقة / اهو يا اختي الكلب بنفسه جيه ينقذك
خالد بصله بصدمة / مين ده اللي كلب يا ابن …
فهد و هو بيستخبي ورا معاذ / وانا مالي يا لمبي والله دي هي اللي قالت فهد الكلب و يبقي حضرتك الكلب .. غلط انا كدة
صقر بصله بغيظ / يا اخي يخربيت تربيتك و طريقتك و بعدين اي لازمتها حضرتك دي بعد الكلام اللي زي الزفت اللي بتقوله ..
و بص صقر لكارمن و سالها بحب / مالك يا كارمن هو الحيوان ده ضربك ولا ايه
كارمن بدات تمثل العياط و اترمت في حضن خالد / اه يا عمي .. شايف يا بابا ابنك المتوحش عضني ازاي و منغير ما اعمله حاجة والله و اسال معاذ
فهد اتكلم بصوت واطي في ودن معاذ/ اكيد مش هتعترف عليا و تبيعني يا ابن عمي يا اصيل
معاذ بتريقة / ده انا لو خيروني بينك و بين لبانة هختار اللبانة يا معفن و ابيعك
خالد اتغاظ / بقي انت بتعض بنتي انا يلااا

 

 

فهد بدا يتوتر / اهدي يا حج و استهدي بالله و بعدها استعيذ من الشيطان الرجيم و اقري الفاتحة في سرك بقي ..
معاذ ضحك / هو اي كلام وخلاص علشان تتوه ده انت غريب با اخي بجد .. بص يا عمي فهد جري و نط فوق كارمن و عضها و هي بصراحة معملتش حاجة
فهد بخوف بدا يرجع لورا و بيحاول يهدي خالد / اي يا خالد هتصدق واحد طويل يعني و تكدب ابنك
خالد / لا ازاي و دي تيجي
و بدا يجري خالد ورا فهد لحد ما مسكه و بدا يضربه
_______________________________________________
في القسم عند يزن ابن كريم
يزن قاعد علي مكتبه و هو متعصب اوي و خبط أيده علي المكتب و هو بيكلم صاحبه / يعني ايه لسه متعرفش مكان ادهم .. بقولك ايه يا عز انت هتقلبلي مصر كلها لحد ما تلاقيه
سامعني ولا لاء
عز رفع حاجبه بستنكار / خلاص يا يزن هدور عليه والله بس اهدي شوية احنا عندنا شغل كتير .. هتعمل ايه مع الناس الي لسه ممسوكة اد*اب هما محجوزين تحت علفكره
يزن بيطلع سيجاره و بيبدا يشرب بشره و هو في قمة غضبه و قاله / اعملهم ايه يعني هما مش اعترفوا خلاص يبقي مالي و مالهم بقي
عز / ياريت كان زماني ارتاحت . بص هما كلهم اعترفوا ماعدا واحدة فيهم مطلعة عين امي رافضة تتكلم و عايشة في دور الخرساء
يزن حط رجله علي المكتب بغرور و هو مستمر في شرب السجاره و قاله / اه عايشة الدور حلو اوي يبقي جابته لنفسها انا اساسا مودي وحش و عايز اتسلي علي حد ..هتهالي يا عز وانا اوعدك ساعة زمن و تعترف بكل حاجة
عز ببتسامة / طبعا يا باشا .. هجيبهالك و هجيبلك كل المعلومات عنها كمان علفكره هي ملهاش اي سوابق
و خرج عز و ساب يزن يستعد للقاء البنت دي ..
__________________________________________________

 

 

بليل في فيلا كانت شكلنا غريب و ناس بترقص و اشكال مشمئزة
نسمه بخوف / ايه المكان اللي انت جايبني ده فيه يا فهد بقى .. انت جايبني مكان مقرف زي ده علشان اشرحلك
فهد بضحك / اعملك ايه مش انتي اللي قولتيلي نفسي اعرف العالم بتاعك .. اهو هو ده العالم بتاعي يا ستي
نسمة بقلق / بس انا مش شبهك و انا غلطت اني حاولت اساعدك و ابسطلك المنهج .. بعد اذنك يا فهد انا عايزة امشي
فهد حس بخوفها و ان حقيقي هي مش شبه المكان ده تماما هي كانت لابسة نظاره و بنطلون و اسع و تيشرت و شكلها طفلة ..
فهد قرب منها و مسك ايديها/ مش عايزك تخافي طول ما انتي معايا يا نسمة .. صدقيني مافيش حاجة ممكن تحصل انتي صحبتي و زي اختي كمان و مش ممكن اذيكي ، تعالي معايا نقعد في المكتب اللي جوا في الفيلا علشان نعرف نركز من الدوشة دي
و اخدها فهد و قعدوا في المكتب في هدوء و فهد بدا يطمن نسمة و هي طلعت الكتاب و بدات تشرحله الاجزاء المهمة ..
برا المكتب في الحفلة ..
عمر بشماته / حلو اوي يعني هو معاها واحدة دلوقتي في الاوضة يبقي خلاص يا اسامة نفذ بقي
اسامة / اه بس انا معرفش مين البت اللي معاه دي بس هي شكلها خام اوي
عمر بستغراب/ بص مش فارقة هو انت مش مثبت كاميرات في الاوضة يبقي نفذ و انا هروح اجيلك البرشام من العربية .. بص يا اسامة انا عايزها فضيحة بمعني الكلمة
أسامة/ حلوو جدا بس انت امشي من الفيلا علشان محدش يشك فيك و انا اول ما اخلص هبعتلك الفيديو . سلام يا وحش

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة الصقر 2)

اترك رد

error: Content is protected !!