روايات

رواية سلبت روحي الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد

رواية سلبت روحي الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد

رواية سلبت روحي البارت السادس

رواية سلبت روحي الجزء السادس

رواية سلبت روحي الحلقة السادسة

كانت تنظر إليها تاج بدموع وقهره لتتدفع يده بعيدا .
/انت فاكرني ايه واحده اشترتها انت مش كفايه الي عملته فيا عايز تذلني اكتر من كده انت ايه ي اخي شيطان .
ادم ببرود /خلصتي نفذي الي قولت عليه انا دافع فيكي قد كده .
تاج بدموع ومراره/حقير .
ادم بنظره خبيثه/مش هحاسبك دلوقتي اخلصي.
تاج وهي تتضع ذلك الطرحه علي وسطها بأحكام لينظر إليها بابتسامه انتصار لتقترب منه بحده .
/مادام الموضوع بقا حاجه قصاد حاجه انا عايزه المقابل .
ادم ببرود/مع أن ده حقي لكن وماله عايزه ايه .
تاج بحده /الشيك الي عطيته ابويا توقفه وميصرفش منه حاجه ويفضل زي ماهو ساعي في الشركه .
ادم بنظره خبيثه /عايزه حماه ادم العمري يبقا ساعي .
تاج وهي تقترب منه بمكر جديد عليها /انا قولت الي عندي عايزني ارقصلك وانفذ كل الي طلبته تكلمهم دلوقتي يوقفوا صرف الشيك .
ادم بجديه /معقول الي عملته معاكي وصلك ل كده انك تكرهي اقرب الناس ليكي .
تاج بوجع وغيظ /واكتر كمان من الكره بس الي انت عملته بينلي وشوش ناس كتير كنت فكراهم اهلي المهم ها خلينا في موضوعنا وبعد كده كل هتبقا بمقابل ي ادم باشا .
صفعه قويه هبطت علي وجنتيها بصدمه ليتحدث هو بغضب .
/فيه ايه مالك بقيتي عامله زي بنات الليل كده اتعدلي واحسالك .
تاج بدموع وقهره/وانا فرقت ايه عنهم ماخلاص اوعا تفتكر انك بجوازك مني هتداوي جرحك ليا انا خلاص انتهيت وبقيت مفيش حاجه جوايا غير الانتقام الانتقام وبس .
ادم بحده /انتي هتعيشي اسيره ليا هفضل اتفنن بتعذيبك وذلك طول الوقت انتي مجرد جسم ل رغباتي وبس فاهمه .
ساميه بغيظ من الخارج /افتحوا ي عرسان خودوا العشاء .

 

 

ادم بحده /ادخلي جوه يلا .
تاج وهي تمسح دموعها بقوه /خليك انت انا الي هفتح للحربايه دي.
لتذهب تاج وهي تفتح بدلع ودلال.
/تعبتي نفسك ليه ي طنط ساميه شكرا .
ساميه بغيظ شديد /طنط خودي ي عروسه مطرح ما يسري يمري .
تاج وهي تغلق الباب في وجهها /شكرا .
ساميه بغيظ شديد/ماشي وحياه امك لوريكي .
***********.
في الداخل .
تاج وهي تتضع الطعام بدموع تنزل بغزاره /الاكل ي ترا خلصت ذلك ليا ولا لسه .
ادم بحده /كلي معايا .
تاج بقهره ومراره/مستحيل اكل معاك في طبق واحد .
ادم وهو يدفعها بحده /قولتلك انك ملكي ملكيش حاجه في نفسك فاهمه .
كان ادم يطعمها كابنته الصغيره كانت تنظر إليه باستغراب شديد من ذلك الشخص الذي يصعب علي اي شخص فهمه .
***********.
بعد الاكل …
كانت تجهز تاج الاريكه لكي تنام عليها ليقترب منها بحده ليحملها ويذهب بها الي السرير .
تاج بفزع ودموع من تكرار نفس المشهد /انت هتعمل ايه وحياه اغلا حاجه عندك ي ادم متعمل فيا كده تاني مش هتحمل .
ادم بصوت حنون تسمعه ولا اول مره/اهدي قسما بالله مهقرب منك ي تاج انا مش وحش كده .
تاج بدموع وقهره/انت اغتصبتني ي ادم عارف ي عني ايه.
ادم بحده/كفايه انا مش عايز افتكر اليوم ده نامي وانتي ساكته .
تاج بهدؤء /حاضر .
كان ينظر ادم أمامه بشرود وهو يكاد يجن مما يحدث .
/انت جرالك ايه ي ادم معقول ليه دموعها بتاثر فيك كده انتي مجرد واحده زي مليون الي عرفتهم من ساعه ما قررت تتجوزها بعد الي حصل وانت بتسال نفسك ومش لاقي اجابه اوعا ي ادم كده هتكون حكمه علي نفسك بالاعدام تاج عمرها مهتصفا ليك هتفضل طول عمرها تفكر في الانتقام منك وبس .
ليشعر بيدها الي تلتف حوله وهي تلتصق به بنعاس لتتحدث بنوم .
/ي بت ي حور متخديش الغطاء كله لوحدك بردانه ي بت .
ليبتسم ادم بنظره ساحره علي تلك الطفله لياخذها بين أحضانه ليغفوا الاثنان سريعا ..
*******************.

 

 

 

في مكتب هارون …
كان يقف هارون بضيق فهو غير راض عن ذلك الزواج ليقترب منه عارف .
/خير ي ابوي فيه ايه.
هارون بحده /فيه ايه بين ابنك والبت دي ي عارف انا خابر زين أن فيه حاجه انت عارفها زين .
عارف بتنهيده /وافرض ي ابوي دي حاجه تخص ابني ومرائته وبعدين البت غلبانه ايه الي مش عجبك فيها .
هارون بحده /بقا ادم العمري يتجوز البت الكحيانه دي دي جوازه عره .
عارف بجديه /من فضلك ي ابوي سيب ابني ومراته في حالهم عن اذنك .
هارون بحده /مش ههدا غير لما اعرف ايه الي مخبيه ي عارف .
****************.
في غرفه حسن ..
عاليه وهي تمسك الشيك بفرحه عارمه وطمع/مليون جنيه بحالهم حد يقرصني مش مصدقه .
حسن بسعاده وجشع /لا صدقي ي عاليه مش قولتلك جوازه البت تاج دي هتفتح علينا فتحه خير بكره هننزل القاهره ونصرف الفلوس .
عاليه بطمع /ومستعجل علي ايه ي راجل هي الفلوس هتتطير ماحنا قاعدين هما واكلين وشاربين ببلاش .
حسن بابتسامه/علي رايك خلينا قاعدين شويه وهقعد بقا افكر هعمل ايه بالفلوس مش بعيد اعمل شركه زي شركه ادم العمري وأبقا انا مديرها ..
***************.

 

 

 

في الصباح .
في غرفه ادم وتاج …
كانت تسير اشعه الشمس علي وجووهم ليفتح ادم عيناه تتدريجيا لتنصدم من ذلك الوضع لينهر ذاته بشده .
/انت جرا ل عقلك حاجه ولا ايه وكمان واخدها في حضنك اوووف انا أقوم اخد شور .
بعد فتره قصيره ..
كانت تفتح تاج عيناها تتدريجا لتنصدم وهي تتذكر ماذا حدث لغطي جسدها بأحكام بالغطاء وهي تبكي بشده كيف وافقت علي ذلك الوضع أن تنام بجوار من ذبحها ودمرها ليخرج ادم وهو يلف خصره بفوطه وعاري الصدر لتتحدث تاج بحده .
/انت ليه عملت كده .
ادم ببروده المعتاد/احنا معندناش حريم تنام علي الكنب وبعدين اطمني انتي عامله زي القميص الي بلبسه مره مبلسبوش تاني يلا علشان ننزل نفطر .
تاج بوجع ومراره/انا مش عايزه انزل ومش عايز اكل اصلا .
ادم وهو يحملها لتشهق بفزع ليسير بها الي الحمام .
تاج بصدمه وارتباك /انت بتعمل ادم ابعد عني .
ادم بجديه /خودي شور بسرعه وحصليني متتاخريش .
تاج بضيق /اوووف ده انا عامله زي العسكري .
*************.

 

 

 

بعد مرور بعض الوقت .
كانوا ينزلون للاسفل وهو يمسك يدها بأحكام ليجلسون سويا .
عارف بابتسامه حنونه /صباحيه مباركه ي عروسه.
تاج بابتسامه باهته /الله يبارك فيك ي عمي .
هارون بحده/بعد كده تصحي بدري تحضري الوكل ل جوزك واضح انك معرفتش تربي كويس ي حسن .
ادم بحده /جدي لو سمحت تاج بقت مرائتي ي عني محسوبه عليا انا وكرامتها من كرامتي وانا مسمحش لحد يهينها وبعدين احنا بكره هنرجع مصر .
هارون بحده /يبقا ترجع مصر ل حالك وتعاود مرائتك لساتها عروسه لسه ستات العائله هيجوا يباركوا .
حسن بابتسامه/ربنا يجعله عامر ي هارون بيه .
ادم بجديه /هو سيف فين .
عارف بابتسامه/سافر القاهره راح يوصل حور وشاهي .
تاج بابتسامه باهته/انا شبعت عن اذنكم هتمشا شويه .
ساميه بحده /تتمشي فين انتي فاكره نفسك في البندر ولا ايه ده انتي لسه عروسه جديده ولازما جوزك يكون معاكي .
ادم بجديه /تعالي ي تاج نتمشا سواء .
ليسير الي الخارج تحت نظرات الجميع الحائره لامرهم .
***************.
علي ضفاف أحدا الأراضي الزراعية.
كانوا يسيرون سويا في صمت رهيب ليقاطعه بائع الذره البسيط الذي يجلس أرضا لتقع تاج عيناها عليه باهتمام ليذهب ادم ليجلب لها لتبتسم بحزن شديد وهي تاكل .
/جهزي نفسك علي بكره هنمشي انا مش هسيبك هنا .

 

 

 

تاج بابتسامه حزينه /هيحصلي ايه اكتر من الي حصلي ادم انت عايز مني ايه ليه اتجوزتني .
ادم ببروده المعتاد/أما متعودش أن حد يسالني وانا اجواب .
تاج بضيق شديد/لو كنت عملت كده علشان عذاب ضميرك فخلاص كل حاجه انتهت طلقني بقا وكل واحد يروح ل حاله .
ادم وهو يمسكها بعصبيه /حالك الا هو ايه أن شاء الله الميكانيكي مش كده .
تاج بحزن شديد/مالك خلاص الي بينا انتهاء ومستحيل يرجع .
ادم بحده وغيره /ي سلام زعلانه عليه اوي حته الميكانيكي ده انتي متجوزه ادم العمري فاهمه انا كل الرجاله بالنسبه الي مجرد وهم سراب فاهمه .
تاج بدموع وقهره/انت غرورك هيقضي عليك ي ادم .
****************.
من امام بص الجامعه ..
في عربيه سيف ..
سيف بحده /اظن التعليمات عرفتوها مش كده .
حور بغيظ شديد من تحكماته /والله قول الكلام ده ل اختك انا محدش يمشي عليا كلام .
سيف بغضب /الكلام عليكم انتوا الاتنين ومش عايز نقاش يلا اتفضلوا .
شاهي بابتسامه/تمام ي افندم .
حور بغيظ شديد/ي ساتر اخوكي ده ايه اوووف .
شاهي بضحك /ههههه يلا بس ده احنا مصدقنا .
**********.
في البص ..
كانوا يجلسون وهم يتحدثون بضحك لما يعايروا هولاء الذين ينظرون إليهم بنظره خبيثه.
امير بخبث /ايه البت الجامده دي اول مره اشوفها .
كريم بجديه /لا ابعد عن دي دي اخت ادم العمري احنا مش ناقصين مصائب ده يودينا وراء الشمس .
امير بضيق/ي اخي البت شاهي انا عارفها انا بتكلم علي البنت الي جنبها دي مشوفتهاش بس دي مزه جامده اوي ودخلت دماغي ومش هعدي الرحله دي الا لما اخد منها الي انا عاوزه .
***************.

 

 

 

في قصر هارون …
كان يسير ادم بضيق شديد ليجلس بجانب والده .
عارف بابتسامه خبيثه /ايه مالك .
ادم بحده وغيظ /متغاظ من نفسي اوي ايه الي خلاني اتحمقت كده لما جابت سيرته .
عارف بخبث /هو مين ده الي حارقك اوي كده معقول بقا فيه منافس ل ادم العمري .
ادم بغيره وحده /ده ل عاش ولا كان ده كلب والا يسوي.
عارف بابتسامه/طب ماهو كده شاغل بالك ليه .
ادم بحده/مفيش حاجه ي بابا انا هنزل صاله الرياضه سلام .
*************.

 

 

 

في غرفه حسن وعاليه ..
كانوا يجلسون وهم يأكلون بضحك وسعاده لتسير إليهم تاج وهي تنظر إليهم باحتقار شديد .
حسن بابتسامه/تعالي ي تاج ي وش السعد كلي لقمه .
تاج بنظره احتقار /مش عاوزه بس عوزاكم تشبعوه علي الاخر لأن مسافه ماتخرجوه من هنا هترجعوه للجوع والفقر من تاني .
عاليه بنظره خبيثه/ايه ي تاج انتي معرفتيش أن ادم ادا ل ابوكي شيك ب مليون جنيه .
تاج بغرور وثقه/ادم الي هو جوزي الي بينام في حضني ي عني هيكون بين ايديا وهينفذ كل اوامري و أولها انكم ترجعوه شحاتين تاني التمن الي بعتوني بيه مش هتطوله منه مليم واحده .
حسن بحده /كلام ايه ده ي بت .
تاج بثقه وثبات/معلش ي بابا معملتش حسابها دي أن ادم يكون زي الخاتم في صباعي جهزوا نفسكم للخروج من عز ادم العمري .
لتسير تاج بكل غرور وثقه وحسن ينظر إلي أثرها بندم فهم جميعا تفننوا في اذيتها وها الان انقلب السحر على الساحر….
*****************.
في غرفه ادم وتاج ..
في الحمام …
كانت تقف بدوخه شديده بعدما أتت بما في معدتها بأكمله لتنظر أمامها بصدمه وفزع لتلطم علي خديها بدموع وصراخ.
/ي نهار اسود ي نهار اسود ادي الي كنت خايفه منه ده احنا متجوزين من يومين هعمل ايه يارب استرها معايا يارب استرها معايا .
ادم باستغراب من هيئتها /فيه ايه مالك .
تاج بدموع وقهره/الحقني ي ادم انا حامل .
ادم /……

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سلبت روحي)

اترك رد

error: Content is protected !!