روايات

رواية انتقام الفصل الثالث 3 بقلم زهرة البستان

رواية انتقام الفصل الثالث 3 بقلم زهرة البستان

رواية انتقام البارت الثالث

رواية انتقام الجزء الثالث

رواية انتقام
رواية انتقام

رواية انتقام الحلقة الثالثة

الدكتور:للاسف هي دلوقتي كلامها مش هيبقي زي الاول نطقها هيبقي تقيل والجزء الشمال كله عندها واقف لازم تعمل كل اسبوع علاج طبيعي
مراد:انت بتقول اي يدكتور ده هي كانت كويسه انا عايز اشوفها
دخل مراد بسرعه للغرفه اللي فيها امه
مراد بدموع:انا اسف يا امي انا عارف اني السبب في اللي انت فيه دلوقتي انا اسف
سلمي بصت للناحيه التانيه ودموعها نازله
مراد بصلها بدموع وطلع من الاوضه اللي فيها وراح لاميره
___
اميره ببرود:خير عايزني في ايه المرادي جاي تقلي اي
مراد بحزن:انا اسف انا مش جاي عشان كدا انا عايز اتجوزك يا اميره ارجوكي وافقي
اميره:اوافق وليه عشان واحد مش عايزني اصلا وشايفني اوحش حد طيب يسيدي انا وحشه وفيا كل العبر انت مالك اصلا فيه حد يعيب علي خلقه ربنا
مراد بحزن:انا اسف ارجوكي وافقي عشان خاطر امي حتي يا اميره
اميره ببرود:متقلقش امك عارفه اني هكمل في الجوازه ومش محتاجه حد يخلصني من اللي انا فيه يمحترم
مراد:امي في المستشفي دلوقتي يا اميره واجالها جلطه بسببي ارجوكي وافقي انا مش عايز اخسرها
اميره بصدمه:مالها خالتي انت عملت فيها اي انت حي*وان

 

 

 

مراد بدموع:تعالي معايا نروحلها وتقليلها انك موافقه وان احنا هنتجوز الاسبوع ده ارجوكي وافقي
اميره بحزن:طيب تعالي بس نروح
____
اميره بعياط:خالتي عامله ايه دلوقتي
سلمي بصت للي واقف لقت اميره ومراد سلمي بصعوبه:تعالي انتي بس يا اميره
اميره قربت من سلمي ومراد خرج برا قعد علي الكرسي وحط ايده علي راسه وقعد يبكي
اميره بدموع:الف سلامه عليكي يخالتي ليه تزعلي يحبيبتي
سلمي بصوت واطي:بس اهدي دي تمثيليه اتفقت انا مع الدكتور عليها عشان اربي الحيو*ان اللي برا ده شويه
اميره بصدمه:ايه انتي عملتي كل دا طب ازاي
سلمي بحزن:مهو انا لو معملتش كدا كان هيفضل طول عمره ماشي في الغلط ومحدش هيقدر يحكمه قلت اربيه شويه
اميره بفرحه:سيبك من كل ده يعني انتي كويسه مفيش حاجه
سلمي:لا يبنتي انا الضغط علي عليا شويه وانا دلوقتي كويسه بس اكيد هيكتشف اني بكدب لازم اخلص اللي في دماغي بسرعه
اميره:ايه اللي في دماغك يخالتي
سلمي:اجوزكم اميره بسرعه:مستحيل انا لا يمكن اتجوز الشخص دا

 

 

سلمي:اميره يبنتي انا عايزه مصلحتكم اه مراد متهور وطايش بس هيتغير صدقيني المهم بس ساعديني
اميره بضحك:اساعدك ايه يخالتي هو انتي محتاجه حد يساعدك دا انتي خطتك ماشيه زي الميه مهو نسيت اقلك انه ايجي يتحايل عليا عشان اوافق
سلمي:طب ما تقولي من الاول يبت سيباني حارقه دمي ليه
اميره بهدوء:بس يخالتي صدقيني انا مش عايزه اتجوز انا لو ابويا مش ضاغط عليا ولا هفكر في مراد ولا غيره انا عايزه اعيش حياتي بهدوء وبس
سلمي:اميره انا عارفه انك بتحبيه بلاش تضحكي علي نفسك
اميره بتوتر:احب مين ده متكبر ومغرور ومفكر نفسه روميو باشا دا محسسني اني طالعه من بلاعه اذا اصلا انا خافيه جمالي
سلمي:انت عسل يحبيبتي هو اللي اعمي وعايز البنات اللي هي لبسها زي الزفت ده انا عارفه دماغه
اميره:طب وتخني اللي ماسكني بيه ده دا قبل كدا كل ما يشوفني يقلي يقلبوظه
سلمي:بطلي هبل يا اميره انتي عارفه انك مش تخينه يعني
اميره:دول يخالتي ٧٥ كيلو بس يرضيكي ابنك الرخم ده يقول كدا
سلمي بضحك:ربنا يهديكم والله معرف انتو بتعايرو بعض علي اي خلاص تمم انتي تطلعي تقوليله موافقه فاهمه
اميره:بس سلمي:بت انتي كفايه يلا بدال ما اتشل بجد
اميره بضحك:ماشي يخالتي ماشي
___

 

 

مراد باستغراب في نفسه:هي البت دي هبله بتضحك علي ايه دي
اميره:الو انت هنا مراد فاق من شروده وقال بغضب:انت بتضحكي ليه انت مش مستوعبها اللي حصل
أميره بغضب:بس يبابا انا سكتلك كتير وبعدين انت تيجي تهني وبعدين تيجي عايز تتجوزني انت مريض يلا ولا تكونشي فوقت لما امك تعبت كنت مستني ده يحصل عشان تفوق من قذار*تك يمراده باشا
مراد بغضب:بقلك اي يا اميره عدي الليله علي خير
اميره بغضب:فيه اي انت مبتحرمشي بقلك اي انا مش موافقه وخالتي انا هاجي اقعد معاها وهي اصلا مش عايزاك جمبها يلا امشي من هنا يمراد
مراد دخل لامه:امي الكلام ده صح انتي مش عايزاني اقعد معاكي انا مش هسيبك والبت دي مش هتدخل البيت بعد ما قال كلامه استوعب اللي قاله وخرج بغضب ورزع باب الغرفه وراه
اميره بغضب:بصي يخالتي مش قلتلك انه مش هيحرم ده مبيحسش
سلمي بضحك:ابني وعارفاه ده محتاج سنين عشان يتغير بس اللي محضراه ليه اقوي يستني عليا بس

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *