روايات

رواية كان اخي الفصل الثاني عشر 12 بقلم نور محمد

رواية كان اخي الفصل الثاني عشر 12 بقلم نور محمد

رواية كان اخي البارت الثاني عشر

رواية كان اخي الجزء الثاني عشر

رواية كان اخي الحلقة الثانية عشر

العميد: بصي ياوعد انتي طبعا عارفه المشروع القومي وبناء العاصمه الاداريه الجديده
وعد: ايوا حضرتك عرفاه وعرفت كمان ان مجموعه من الشباب هيدربوا ضمن المشروع ده وهيشاركوا فيه وهيختاروا شركات شباب تساهم ف المشروع
العميد: ماشاء الله عليكي متابعه ثم تابع طيب ي انسه وعد انتي هتكوني ضمن الاربع شباب اللي هيسافروا يشاركوا في المشروع
وعد: بجد انا مبسوطه ومش مصدقه شكرا جدا لحضرتك
العميد: العفو طبعا انتي اطالبه متفوقه ولازم موهبتك تظهر وصحيح كل تكاليف السفر ولاقامه علينا
وعد: تمام شكرا جدا يفندم
مشيت وعد واتصلت ب ريماس وعرفت هي فين
ريماس: عملتي اي يابنتي
وعد: تعالي نرجع البيت بسرعه وهقولك
ريماس: يابنتي في اي شوقتيني
وعد: اصبري بس
رجعت وعد البيت بعد م استاذنت انها مش هتنزل الشغل النهارده

 

 

منه: في اي يابنتي شوقتينا
وعد: بصو النهارده اتعرض عليا اني اسافر القاهره عشان اشارك في المشروع اللي بيحصل
آلاء: هتسبينا صح
وعد: حبيبتي انتو عيلتي انا لايمكن اسيبكم ابدا
منه: بس ياوعد هتعملي اي احنا بيتنا وشغلنا وكل حاجه هنا
وعد: بس انا فكرت ف كل ده بصي بقي انتي هتفضلي تشتغلي بالتاكس عادي بس ف القاهره هتقدري تشتغلي اوبر وفرصه الشغل هتكون اكتر وانا وريماس هننقل جامعه القاهره وبالنسبه للسكن بقي ف انا من لما بابا وماما اتوفوا والبيت بتاعنا مقفول هنفتحه ونقعد فيه ها قولتوا اي انا عارفه اني لخبط حياتكم بس والله ده حلمي وانتو اهلي ولا يمكن ابعد
ريماس: وعد ينفع تيجي ف حضني
ضحكتلها وعد وحضنتها وكلهم حضنوها
منه : طيب هنسافر امتي ياوعد
وعد: الاسبوع الجاي يابنات
منه: طيب يلا بقي نروح نقعد عند حور شويه نودعهم ولا اي يا ألاء
آلاء بزعل: يلا
نروح ل زين
اسلام ع الفون: ايوا يازين فينك
زين: انا في الييت في حاجه
اسلام: طيب انا جاي حالا

 

 

الباب بيخيط وزين راح يفتح
زين: خير في اي
اسلام: تعرف ان جتلنا دعوه عشان نشارك في مشروع وفي شركات كتيره مشاركه فيه وهيكون نقله لينا
زين: بجد وفين المشروع ده
اسلام بتوتر: هو يعني في مصر اه في مصر
زين: طيب جهز كل حاجه ونبدا
اسلام بدهشه: زين انت كويس
زين: اه كويس
اسلام بمياع*ه: ياعمري افتكرت تعبان ولا فيك حاجه ياحبييي”بصوت بنات جدا”
زين بضحك: يابني خلاص في اي
اسلام: طيب خلاص بجد اانت قولت انك مستحيل ترجع لمصر ف اي اللي حصل
زين: انا رايح شعل فتره وهرجع

زين: انا رايحه شعل فتره وهرجع تاني ومش هشوف حد فيهم اصلا
اسلام: طيب كدا تمام نبدا بقي نجهز في الاجراءات
عند نور وناديه
نور: ماما بقولك
ناديه: ادخلي دغري عاوزه اي “بتحايل ونسبل في عينا لما نطلب الحاجه🤡🤡”
نور: الجامعه اختارتني من العشره اللي هيشاركوا في المشروع اللي بيحصل وقالتلها التفاصيل
ناديه: اه والمطلوب مني اي
نور: توافقي
احمد: اي اللي توافق ده مينفعش تروحي لوحدك
نور: والله يا احمد لو وافقت اني اروح هحضرلك الاكل واكوي الهدوم بتاعتك ومش عاوزه فلوس علي شغلي هااا اي رايك
احمد:اممممممم
نور: اي السكوت علامه الرضا صح
احمد: بس تخلي بالك من نفسك وهاجي اوصلك اول يوم

 

 

نور: حاضر والله وانتي ياماما اي رايك
ناديه: روحي ياحبيبتي بس تبقي تتصلي بيا ومتقفليش تليفونك سامعه
نور: حاضر هقوم بقي اجهز حاجتي عشان يوم السبت هنروح
احمد: يعني وافقتي يا ماما
ناديه: مش هقف قصاد حلمها
احمد: ومش خايفه منو يعملها حاجه
ناديه: لا مش خايفه مش هيقدر يعمل ل نور اي حاجه انا خوفي كله ع وعد هو كان عاوز وعد عشان بنت مصطفي الله وخالتك الله يرحمهم
احمد: طيب انا نازل الشغل تخلي بالك من نفسك ولو احتجتي حاجه وانا بره قوليلي
ناديه: حاضر يابني روح مع السلامه
بتعدي الايام واخيرا جه اليوم اللي هيسافروا فيه
وعد: يلا يابنات القطر هيقوتنا
آلاء وهي وافقه في البلكونه : حاضر
ادم: هتوحشيني يا لولو
آلاء بزعل: وانت اكتر بس هشوفك ازاي وانت بتقولي مش هنتكلم فون ولا حتي هتواصل معاك انت بطلت تحبني
ادم: لا يا لولو انا هفضل احبك ديما بس عرفت انو حرام كلامنا ده وكده ربنا مش هيوفقنا ف حياتنا ف انا هستني اجهز نفسي وانتي تكبري وتبقي قمر واكلمك واتجوزك كمان
آلاء: بجد ي ادم
ادم: ايوا يا قلب ادم يلا بقي روحي وخلي بالك من نفسك وابقي اتصلي ب حور ديما عشان اعرف اخبارك ماشي
آلاء: ماشي يلا سلام
ريماس: يابت كل ده كلام خلصي
آلاء: جيت اهو

 

 

منه: تعالي نزلي الحاجه معانا يلا
آلاء: منه احنا هركب التاكسي بتاعك ازاي معانا
كلهم ضحكوا عليها
منه: انا بعت التاكسي وهشتري بفلوسه تاكسي جديد
ريماس: يلا انتي وهي
عند وعد وحور
حور: انتو مش هترجعوا هنا تاني علشان صح
وعد: هنرجع في الاجازات ونقعد معاكي كتير
حور: هتوحشيني ياوعد
وعد : وانتي اكتر والله وحضنتها
سناء دخلت وشافت الموقف ده وهنا اقتنعت فعلا ان عمر الدم

سناء دخلت وشافت الموقف ده وهنا اقتنعت فعلا ان عمر الدم م يبقي ميه وخصوصا من لما عرفت حكايه وعد واتاكدت انها اخت حور وادم
سناء: اي يابنات كل ده حضن
حور: وعد هتوحشني ياماما
سناء: هتوحشنا كلنا مش عارفه كان لازمته اي السفر
وعد: معلش ياطنط هنرجع نتقابل باذن الله
ونزلت وعد والبنات وركبوا القطر وخلاص رايحين القاهره اللي ياتري هتكون موطنهم الدائم ولا ولا نفس القطر هيرجعهم تاني
عند زين
اسلام: يلا يازين فاضل ساعه ع ميعاد الطياره
زين: يلا اهو خلصت
اسلام: اي ده بس دول حاجتك
زين:ايوا م هو شهر ومش هنطول يعني
اسلام: طيب يلا
نزلوا ع المطار هما الاتنين وكل واحد هدفه غير
عند نور
احمد: يلا يانور التاكسي مستني تحت
نور وهي بتظبط حجابها: حاضر جايه اهو ماما انا نازله يلا سلام
ناديه : سلام ياقبلي خلي بالك من نفسك

 

 

نور: حاضر ياماما ومشيت واحمد معاها يوصلها
في مكان تاني
الشخص : عرفنا مكانها في اسيوط
شخص 2:تخطفها وتجيبها القاهره حالا
الشخص: امرك يافندم
عند حور
سناء: يلا ياحور هتتاخري اخوكي نزل بقالوا فتره
حور: اهو ي ماما نازله يلا سلام
تحت العماره
الشخص: ااهي نازله هي شبه اللي في الصوره

 

 

الشخص التاني: طيب يلا لو سمحتي يا آنسه
حور: ايوا
الشخص: انتي بنت الاستاذ مصطفي المنشاوي
حور: ايوا
اول م اتاكدت غمز للشخص التاني وحط ع بوقها المنديل وغابت حور عن الوعي عشان تفتح ابواب هما كانوا في غنى عنها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية كان اخي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *